Rc Formula OffRoad

RC FOFF => Yleinen keskustelu => Sekalaiset kysymykset => Aiheen aloitti: jussix - 15 Toukokuu, 2008, 08:51:52

Otsikko: luokkajako
Kirjoitti: jussix - 15 Toukokuu, 2008, 08:51:52
eli minkä perusteella määritellään mihin luokkaan auto kuuluu meneekö ihan suoraan (modified 1:10 ja unlimited 1:8 )

edit: löytyikin tuolta säännöistä
Otsikko: Vs: luokkajako
Kirjoitti: Hadesbear - 15 Toukokuu, 2008, 09:29:10
Jees, säännöissä kerrotaan, pitäs vaan laittaa vielä selvemmälle paikalle..
Käytännössä 1:8 autolla saa tulla modified luokkaan, jossa suurilta osin on 1:10 autoja, mutta jos saat laitettua 1:8 autoon - 1:10 kisarenkaat,
niin saat tulla sen kokoisellakin, Edit: nyttemmin on huomattu ettei kannata ja 1:8 on todella painava verrattuna 1:10 autoihin.

Renkaankoko määrää luokan pääasiassa. Tilannekohtaisia ratkaisuja voi joskus olla, mutta pääkriteeri on renkaat.
Otsikko: Vs: luokkajako
Kirjoitti: jussix - 15 Toukokuu, 2008, 10:41:02
Ok. olis tossa E-Savage ja T-Maxx  tosta maxista olis tarkotus ekaksi tehdä kun se on osiltaan vajaa.
entäpä moottorit olenko ymmärtänyt oikein että savageen riittäis harjallisten tilalle yksi saman kokoinen
harjaton.
Otsikko: Vs: luokkajako
Kirjoitti: Hadesbear - 15 Toukokuu, 2008, 17:14:11
Juu, noista on hyvä lähteä aloittamaan lajin parissa.

Savageen riittää kevyesti yksi XL tasoinen harjaton moottori, sillä jaksaa liikuttaa oikein hyvin autoa kuin autoa.
Kahta harjantonta moottoria ei tässä lajissa vielä kilpailussa asti olla nähty, kokeiltu kerran erilaisessa autossa,
mutta heikoin tuloksin (toisesta akseli poikki ja toisessa akseli vääntyi käyttäkelvottomaksi, siis 3,17mm).

5mm akselilla oleva XL 6-7 kokoinen harjaton moottori vie kauniisti autoa kuin autoa  ;)
Otsikko: Vs: luokkajako
Kirjoitti: Zarizi Tech - 15 Toukokuu, 2008, 18:34:28
Juu, noista on hyvä lähteä aloittamaan lajin parissa.

Savageen riittää kevyesti yksi XL tasoinen harjaton moottori, sillä jaksaa liikuttaa oikein hyvin autoa kuin autoa.
Kahta harjantonta moottoria ei tässä lajissa vielä kilpailussa asti olla nähty, kokeiltu kerran erilaisessa autossa,
mutta heikoin tuloksin (toisesta akseli poikki ja toisessa akseli vääntyi käyttäkelvottomaksi, siis 3,17mm).

5mm akselilla oleva XL 6-7 kokoinen harjaton moottori vie kauniisti autoa kuin autoa  ;)

Joo kahella harjattomalla mosalla kierrokset rupeaa olemaan liian korkealla.
Otsikko: Vs: luokkajako
Kirjoitti: -foff- - 15 Toukokuu, 2008, 18:41:09
Kaksi konetta ei vaikuta kierrosmäärään... ;)...totuus on vain että yksi XL motti riittää tehoiltaan mainiosti...
7,4 voltilla voi alkaa kokeilun ja jos tehon-/kirrosluvun nostotarvetta on, niin lisää voltteja...
Kierrosluku on yhtäkuin voltti x moottorin ominaiskierrosluku (esim 2500 kierrosta/voltti)
Otsikko: Vs: luokkajako
Kirjoitti: SlidSlide - 15 Toukokuu, 2008, 18:57:16
Suositus kierroslukuvuksi bk/feigao moottoreille on 25k - 35k.
Otsikko: Vs: luokkajako
Kirjoitti: jussix - 15 Toukokuu, 2008, 19:18:10
kuinkas lujaa tollanen polttiskone pyörii osais kattella suurinpiirtein samanlaisen harjattoman
Otsikko: Vs: luokkajako
Kirjoitti: SlidSlide - 15 Toukokuu, 2008, 19:28:06
Ei ne toimi suoranaisesti samassa suhteessa. Veikkaisin et ne pyörii jotai 25k - 40k.
Polttiksieni tietämykset rajottuu yhteen helikopterimoottorilla toimivaan monsteriin ;D.
Otsikko: Vs: luokkajako
Kirjoitti: jussix - 15 Toukokuu, 2008, 21:17:50
mittailin noita max paddleja. näyttää olevan melkein 160mm  1:8 siis tulee.