Rc Formula OffRoad
Autot => Modified - 1:10 autot => Aiheen aloitti: Zarizi Tech - 25 Kesäkuu, 2010, 23:02:58
-
Tulevaisuuden suunnitelmia, joita paljastellaan pikkuhiljaa. Tässä vaiheessa voin sanoa, että tästä tulee Toxon väistyttyä (Norjan näytösajojen jälkeen) meikäläisen modiauto. Tässä pikkuisen tulevia speksejä:
(http://paron.pp.fi/Muuta/Pelkopopovicki/IMG_4203.JPG)
(http://paron.pp.fi/Cupit/TWF%20III%20-%202011/Kisakuvat/IMG_4832.jpg)
(http://i185.photobucket.com/albums/x243/zarizitech/IMG_4376.jpg)
(http://i185.photobucket.com/albums/x243/zarizitech/IMG_4425.jpg)
Sijoitukset:
2011:
Foff Cup GP 1, Kangasala: 3
Foff Cup GP 2, Kangasala: 3
Foff Cup GP 3, Kangasala: 1
Vettel Cup GP 1, Kangasala: 2
Vettel Cup GP 2, Kangasala: 1
Vettel Cup GP 3, Säkylä: 1
Vettel Cup GP 4, Säkylä: 1
The Winter Foff Comp III, Ruutana: 1
Kisoja takana:
8
Ykkössijoituksia: 5
Kakkossijoituksia: 1
Kolmossijoituksia: 2
Technical data:
Auto/Runko: Axial AX10/JP Customs Havoc
Akselit: AX10
Nopari: Mamba Max
Moottori: Castle 5700kv
Akku: Turnigy 2200mAh 30C LiPo 3S
Servo: BlueBird BMS-630
Radiot: Spektrum DX3S
Renkaat: Panther paddle
Kori: Tamiya Sand Scorcher
Maskotti: Silvan Slayer
Kilpailijanumero: #2
12.9.10
Matin kanssa keskusteltiin, että suunniteilla ollut hybridini kaatuu tällä hetkellä omaan mahdottomuuteensa. Välityksiä ei saa sopivanlaisia. Joten täytyypä keksiä vanhaan kunnon Axialiin jotain uutta ja ihmeellistä. Uutta runkoa, jousitustyyppiä ja koppaa ainakin luvassa. Pikkuhiljaa alan suunnittelemaan tätä, ja tarkoitus olisi ottaa tyypit ensi vuoden talvifoffikisassa Helmikuussa.
3.10.10
Huomenna lähtee Axialin raato hankintaan, eli ensi kaudellekkin jäykkiksillä lähdetään. Uutta on kuintenkin luvassa, ja jo nyt jännityksellä odotetaan, että miten uudistukset toimivatkaan!
8.10.10
Eilein saapui Axial tyypillisesti crawling kuosissa, ja tänään aloittelen purkamisen, ja suunnittelun. Loput osat on jo tilattu ameriikoista, ja ovat parin viikon sisään täällä. Kuvia sitten kun on vähän valmiimman näköistä.
12.10.10
Eilen värkkäilin autoa taas eteenpäin. Iskarit irrotettu, ja joustoa suunniteltu haluttuun muottiin. Aika hyvin onnistuin omasta mielestäni etupään kanssa, tuli todella joustava, ja iskuja vastaanottava jousitus. Huomenna saapuu ameriikan tilaus, josta saan takaiskarit, renkaat, vanteet, korin ja moottorin autoon. Jännityksellä odotan. ;D
15.10.10
Tänään tuli jenkkitilaus. Kori, takaiskarit, renkaat, vanteet, tarrat ja moottori. En malta odottaa et pääsen ens viikolla kokomaan tätä!
22.11.10
(http://kuvat.huuto.net/d/8c/0208b1acca998b914cb8be4eb399c-orig.jpg)
Tuli ostettua uusi kori, koska toi Gate Crasher ei ihan täytä omaa vaatimustani korilta. Mutta toi pitäis pian saapua ja sitten onkin maalauksen vuoro. Koetetaan saada koppaa mahdollisimman matalalle :D
5.12.10
Koria on ruvettu onnistuneesti istuttamaan Pelkopopovickyn päälle. Ja hyvältä näyttää. Pääti jättää värin vitivalkoiseksi, koska omalla maalaustaidolla se ei siitä ainakaan hienomaan suuntaan mene. Korvataan tarroilla sitten yksinkertaisuus. Huomenna luvassa kuvia kokanaisuudesta.
30.1.11
Koeajo suoritettu. Yllätyin positiivisesti käännöstä. Se on jopa vielä parempi kuin alunperin kuvittelin. Paino ja leveys hiukan vaan epäilyttää. Mutta TWF:ssä nähdää jo jotain osviittaa, että mihin suuntaan ollaan menossa.
6.2.11
Ensi kisa suoritettu, eikä tullut debyyttivoittoa. Pinioni irtosi ja ruuvi hukkui, vara-osat jäivät tottakai kotiin. Joka tapauksessa pettymykset eivät loppuneet siihen. Erityisen tyytymätön olin tiheämpään etuvälitykseen. Ei edes 3S:llä ja 5700kv koneella jaksanut kuljettaa tarvitulla tavalla mäkeä ylös. Kääntö sitä vastoin oli erityisen hyvä. Ensi kisaan laitetaan etuvälitys samaksi kuin takavälitys, ja kokeillaan uudestaan. Kehitystä kuitenkin...
12.2.11
(http://paron.pp.fi/Cupit/TWF%20III%20-%202011/Kisakuvat/IMG_4832.jpg)
The Winter Foff Comp III takana päin, ja loppufiilikset korkealla. Ensimmäinen voitto tilille ja lupaavin ottein. Jalat pidetään maassa.
15.3.11
Toiset testit hiekalla näyttivät PPP:n paremman puolen. Nyt ei jääty laakereille lepäilemään, vaan potkua ja intoa riittii kylliksi. Jousitukseen olen myös erittäin tyytyväinen. Testit jatkuvat parin viikon päästä Foff Cupissa.
22.4.11
Huomiseen skabaan lähdetään hyvillä mielin. Nyt tarvitsee enään vain treenata tuolal autolla ajamista. Eroaa kuitenkin niin merkittävästi Toxosta. Taidan tässäkin säätää vähän tehoja pois ja kääntö josko tuo meno sitten rauhoittuisi. Tavoitteena päästä pallille.
24.4.11
Pensselit santaan tarvii lyödä tässä kohtaa. Ykkössijaan lopetellaan Pelkopopovickyn uran meikäläisen puikoissa. En oikeen koskaan saanut otetta tällä autolla ajamiseen. Myyty.
-
12.9.10
Matin kanssa keskusteltiin, että suunniteilla ollut hybridini kaatuu tällä hetkellä omaan mahdottomuuteensa. Välityksiä ei saa sopivanlaisia. Joten täytyypä keksiä vanhaan kunnon Axialiin jotain uutta ja ihmeellistä. Uutta runkoa, jousitustyyppiä ja koppaa ainakin luvassa. Pikkuhiljaa alan suunnittelemaan tätä, ja tarkoitus olisi ottaa tyypit ensi vuoden talvifoffikisassa Helmikuussa.
-
3.10.10
Huomenna lähtee Axialin raato hankintaan, eli ensi kaudellekkin jäykkiksillä lähdetään. Uutta on kuintenkin luvassa, ja jo nyt jännityksellä odotetaan, että miten uudistukset toimivatkaan!
-
8.10.10
Eilein saapui Axial tyypillisesti crawling kuosissa, ja tänään aloittelen purkamisen, ja suunnittelun. Loput osat on jo tilattu ameriikoista, ja ovat parin viikon sisään täällä. Kuvia sitten kun on vähän valmiimman näköistä.
-
12.10.10
Eilen värkkäilin autoa taas eteenpäin. Iskarit irrotettu, ja joustoa suunniteltu haluttuun muottiin. Aika hyvin onnistuin omasta mielestäni etupään kanssa, tuli todella joustava, ja iskuja vastaanottava jousitus. Huomenna saapuu ameriikan tilaus, josta saan takaiskarit, renkaat, vanteet, korin ja moottorin autoon. Jännityksellä odotan. ;D
-
15.10.10
Tänään tuli jenkkitilaus. Kori, takaiskarit, renkaat, vanteet, tarrat ja moottori. En malta odottaa et pääsen ens viikolla kokomaan tätä!
-
22.11.10
(http://kuvat.huuto.net/d/8c/0208b1acca998b914cb8be4eb399c-orig.jpg)
Tuli ostettua uusi kori, koska toi Gate Crasher ei ihan täytä omaa vaatimustani korilta. Mutta toi pitäis pian saapua ja sitten onkin maalauksen vuoro. Koetetaan saada koppaa mahdollisimman matalalle :D
-
5.12.10
Koria on ruvettu onnistuneesti istuttamaan Pelkopopovickyn päälle. Ja hyvältä näyttää. Pääti jättää värin vitivalkoiseksi, koska omalla maalaustaidolla se ei siitä ainakaan hienomaan suuntaan mene. Korvataan tarroilla sitten yksinkertaisuus. Huomenna luvassa kuvia kokanaisuudesta.
-
Tässä luvatut kuvat:
(http://paron.pp.fi/Muuta/Pelkopopovicki/IMG_4201.JPG)
(http://paron.pp.fi/Muuta/Pelkopopovicki/IMG_4202.JPG)
(http://paron.pp.fi/Muuta/Pelkopopovicki/IMG_4204.JPG)
(http://paron.pp.fi/Muuta/Pelkopopovicki/IMG_4206.JPG)
Taipuuhan se huomattavasti enemmän kun Toxo aikoinaan.
(http://paron.pp.fi/Muuta/Pelkopopovicki/IMG_4207.JPG)
(http://paron.pp.fi/Muuta/Pelkopopovicki/IMG_4211.JPG)
Pituuseroa löytyy toxoon n. 1,5cm
(http://paron.pp.fi/Muuta/Pelkopopovicki/IMG_4213.JPG)
On se pikkasen leviämpikin. Toivotaan, ettei koiu kohotaloks.
(http://paron.pp.fi/Muuta/Pelkopopovicki/IMG_4214.JPG)
Rengaskoko on toivottavasti etuna. 2,8 vanteille venytettyä Pantterin lihaa.
(http://paron.pp.fi/Muuta/Pelkopopovicki/IMG_4215.JPG)
Ei viittiny Toxoo purkaa vaan jää hyllyyn kaunistelemaan. ;)
Mitä mieltä?
-
Kozelia kehiin ja montulle!
-
Komialt näyttää, innol haastetaa ens kaudellaha! Hienooho työt ja kauniist jälkkee!
-
30.1.11
Koeajo suoritettu. Yllätyin positiivisesti käännöstä. Se on jopa vielä parempi kuin alunperin kuvittelin. Paino ja leveys hiukan vaan epäilyttää. Mutta TWF:ssä nähdää jo jotain osviittaa, että mihin suuntaan ollaan menossa.
-
6.2.11
Ensi kisa suoritettu, eikä tullut debyyttivoittoa. Pinioni irtosi ja ruuvi hukkui, vara-osat jäivät tottakai kotiin. Joka tapauksessa pettymykset eivät loppuneet siihen. Erityisen tyytymätön olin tiheämpään etuvälitykseen. Ei edes 3S:llä ja 5700kv koneella jaksanut kuljettaa tarvitulla tavalla mäkeä ylös. Kääntö sitä vastoin oli erityisen hyvä. Ensi kisaan laitetaan etuvälitys samaksi kuin takavälitys, ja kokeillaan uudestaan. Kehitystä kuitenkin...
-
12.2.11
(http://paron.pp.fi/Cupit/TWF%20III%20-%202011/Kisakuvat/IMG_4832.jpg)
The Winter Foff Comp III takana päin, ja loppufiilikset korkealla. Ensimmäinen voitto tilille ja lupaavin ottein. Jalat pidetään maassa.
-
Onnittelut voitosta, todella hienosti pelas auto ja etupään välitys pelitti lumessa erinomaisesti.
Saa nähdä keväällä miten puree sitten hiekassa, mutta varmasti vaarallinen auto tästäkin tulossa!
-
15.3.11
Toiset testit hiekalla näyttivät PPP:n paremman puolen. Nyt ei jääty laakereille lepäilemään, vaan potkua ja intoa riittii kylliksi. Jousitukseen olen myös erittäin tyytyväinen. Testit jatkuvat parin viikon päästä Foff Cupissa.
-
(http://i185.photobucket.com/albums/x243/zarizitech/IMG_4376.jpg)
(http://i185.photobucket.com/albums/x243/zarizitech/IMG_4425.jpg)
Foff Cup GP 2:sen tunnelmia.
-
22.4.11
Huomiseen skabaan lähdetään hyvillä mielin. Nyt tarvitsee enään vain treenata tuolal autolla ajamista. Eroaa kuitenkin niin merkittävästi Toxosta. Taidan tässäkin säätää vähän tehoja pois ja kääntö josko tuo meno sitten rauhoittuisi. Tavoitteena päästä pallille.
-
Ahmantat armahtaa ja rukoilee viikonlopun. On hiljainen aika. Joten Toxo saa taistella Hadesin ja kumppaneiden kanssa kisan voitosta.
-
Ahmantat armahtaa ja rukoilee viikonlopun. On hiljainen aika. Joten Toxo saa taistella Hadesin ja kumppaneiden kanssa kisan voitosta.
Kuulostaa tekstistä päätelleen siltä et on menny yks tai kaks?
-
Ahmantat armahtaa ja rukoilee viikonlopun. On hiljainen aika. Joten Toxo saa taistella Hadesin ja kumppaneiden kanssa kisan voitosta.
Kuulostaa tekstistä päätelleen siltä et on menny yks tai kaks?
Väärin, sen verran monta, etten edes muista kirjoitusta ;D.
-
24.4.11
Pensselit santaan tarvii lyödä tässä kohtaa. Ykkössijaan lopetellaan Pelkopopovickyn uran meikäläisen puikoissa. En oikeen koskaan saanut otetta tällä autolla ajamiseen. Myyty.