Rc Formula OffRoad
		Autot =>   	 Short Course 1:10 & 1:12 autot => Topic started by: Hadesbear on 28 February, 2010, 17:23:13
		
			
			- 
				Exotic Girl (Traxxas Slash 2wd)
 
 (http://paron.pp.fi/Short%20Course/IMG_3893.JPG)
 (http://paron.pp.fi/Short%20Course/IMG_3896.JPG)
 (http://paron.pp.fi/Short%20Course/IMG_3949.JPG)
 (http://paron.pp.fi/Short%20Course/IMG_3903.JPG)
 (http://paron.pp.fi/Short%20Course/IMG_3914.JPG)
 (http://paron.pp.fi/Short%20Course/IMG_3908.JPG)
 (http://paron.pp.fi/Short%20Course/IMG_3925.JPG)
 (http://paron.pp.fi/Short%20Course/IMG_3937.JPG)
 (http://paron.pp.fi/Short%20Course/IMG_3939.JPG)
 
 Kokoonpano:
 Auto................Traxxas Slash 2wd
 Nopari..............SpeedPassion Inspire
 Moottori...........3000kv harjaton
 Akku................2S 2500mAh 25C lipo / 2S 2300mAh Life
 Servo...............Bluebird
 Radiot..............Acoms Technisport 2,4Ghz
 Renkaat............Slashin vakiot + Pantherit/omatekoiset
 
 
- 
				Tuossa siis oma pirssini SC-luokkaan (ennen honkkarin nelkun hankkimista).
 
 Kyseessä Traxxasin Slash takapotku, jossa entisen omistajan laittama 100k öljyt.
 Nekään eivät tosin kovinkaan vahvat, vaan ihan lukotonta menoa tiedossa  :D
 
 Radiolaitteena Acomsin Technisport, joka ok tähän autoon. Autoa vauhdittaa noparina
 ja moottorina SpeedPassion Inspire RTR Combo (http://www.racingfactory.fi/tuotteet/NOPEUDENSAATIMET-Nopeudensaatimet/Speed-Passion-Inspire-RTR-Combo-103504), joka käyty kokeilemassa sisäradalla rata-ajossa
 ja toimii moitteettomasti. Lisäksi itse pidän kapulamahdollisuudesta, eli kisapaikallakin jaksojen
 välissä voidaan laittaa erilaiset asetukset ym.. kondikseen ja se on mukava valtti (jos sitä osaa
 käyttää oikein). Akkuna vielä 2S 2500mAh 25C lipo, mutta jahka kolvi kuumiaa, niin luvassa
 2S life [7,2v (6,6) 2300mAh 30/60C] ainakin kokeiluun, jotta näkee paljonko "volteissa" sitten
 lipolle todellisuudessa = ajamalla hävitään. Servona laatu bluebird.
 
 Maavaraa hitusen alle 9cm ja jousitus todella mukavan pehmoinen. Radalla kävin ensikertaa ajamassa
 ja hienosti pelasi toimivuudeltaan. Jahka kevät tulee pääsee kokeilemaan laparenkailla, joiksi tulossa
 Pantherit ja toki omia Pnesh F01:ä tulen myös autossa kokeilemaan. Auto on kokonaisuutena tilava
 ja helppokäyttöinen foffiakin ajatellen. Sähköille on reilusti tilaa ja painotuksella pääsee leikkimään.
 
- 
				Vinkki: Jaton 32p spurri on hammastusta lukuunottamatta identtinen ja yhdessä vastaavan pinionin kanssa kestää paljon paremmin hiekkaa hampaiden välissä. 
			
- 
				Kiitos loistavasta vinkistä! Meinasi radalla mennä sileäksi, kun pinjoni irtosi, muttei kerennyt.
 Hyvä tietää, niin pääsee tilaamaan muutaman varalle!  :)
- 
				Löytyyhän sitä muiltakin slashi, omani on vielä siis vielä vakio kesäksi tulee harjatonta ja lavat jo tulossa, gigoihin ei budjetti vielä riitä. Itsellä on auton nimeäminen kesken, jotain Jet Basher tai sitten oli joku De... No mietitään. Maskottia autolle ei ole mutta kuski löytyy jo ennen nimeä???
			
- 
				Juu, mukava saada toinenkin 2wd ja vielä sama, saa sitten hyvää skabaa  ;)
 Mitä olet ajatellut harjattomiksi, minkä kv:n moottoria?
 
 (http://paron.pp.fi/Short%20Course/Kovakuoriaiset/IMG_4097.JPG)
 Tarttui tommoset kovakuoriaiset mukaan kangasalan reissulta. Kyseessä Flightmaxin
 2S 4000mAh 25C lipot, jotka putosivat taskuun sen verran edullisesti, että nämä
 nyt sitten SC-autoilua varteen ja oikeen kovakuoriaiset  ;)
 
 Niin, tähänkin autoon toki jo maskotti on, mutta julkaistettakoon se sitten tuonnempana..
- 
				Juu, keksin autolle nimen, löysin maskotin ja kuskikin on mutta sen sijoittamista katsotaan varmaan vasta ensi korin vaihdossa. Harjattomaksi comboksi olen ajatellut nopariksi ez runin 60a ja 8,5 mottia, 110e ja ohjelmointi kapulakin tulee. Akkuina on vielä 8,4v ja 7,2v nimihit.
			
- 
				Ihan hyvänkuuloinen combo, tyyliltään juuri speedin tapainen, joten siltäkin saralta odotan taistelua.
 Paljonkos tuo 8,5t motti on kv-arvoltaan, onko siitä sanoa mitään veikkausta, taulukkoa ym?
 
 Hyvä että nimi on keksitty, maskotti ja kuski kans, siitä se lähtee  ;)
- 
				Huitelee ne kv luvut jossain 4000 8,5 koneilla, esim speed passionilla. Aika erilainen "vastaanotto" täällä kuin esim. RC10 jossa käytän nimimerkkiä minicrossiheppu, siis hyvällä tavalla erillainen.
			
- 
				Sellaista vinkkiä nimestä vain, että se liittyy siihen miten tulevasta harjattomasta setistä saa tehoja lisättyä/rajoitettua.
			
- 
				Juu juu, tuossa on juuri se 1000kv enemmän mitä itsellä, kun itellä on pari 3k konetta,
 mutta hitusen tarvisi enemmän, joten silläkin odotan innolla näkeväni 4k ajossa, ellen
 ehdi itselleni sellaista tähänkin autoon ostamaan...  ;)
 
 Jaahas, mielenkiintoinen paljastus nimestä, vaikkei tällä erää avaa minulle uusia aarrearkkuja
 autoilun uusiin saloihin, mutta ehkä sitten ajallaan.
 
 Mukava kuulla, että vastaanotto on ollut mielekäs. Käyttäjiä meillä ei ehkä tuhansia ole,
 mutta sitäkin enemmän hyvää poppoota ja lajina foffi tarjoaa varmasti erilaisuutta!  8)
- 
				Aika erilainen "vastaanotto" täällä kuin esim. RC10 jossa käytän nimimerkkiä minicrossiheppu, siis hyvällä tavalla erillainen.
 
 
 Samaa mieltä, tänne kun tuli ei maristu mistään jos teki alkuun yhden uuden topikin yms. :)
 
- 
				Tein muutamia mittauksia oman slashini perusteella. Kävi ilmi, että Pantherin laparenkaat
 tulevat ihan reilusti korista ulos n. 2cm takaa. Vakiorenkaillakin sivusta tarkemmin katsottuna
 3-5mm pääsevät ulos, takaa ei niin rajusti, mutta edestä enemmän, kun korin leikkaus on
 melko erikoinen. Kun asetin auton maahan ja otin kuvan suoraan alaspäin eivät renkaat
 sitten enää hyökänneetkään pahasti ulos, eli miten kyseinen asia oikeasti mitataan?
 
 (http://paron.pp.fi/Short%20Course/Exotic%20Girl/IMG_4101.JPG)
 Traxxas Slashin vakiorenkaat vertailussa Panther laparenkaaseen, korkeuseroa ei juurikaan ole.
 
 (http://paron.pp.fi/Short%20Course/Exotic%20Girl/IMG_4102.JPG)
 Leveyseroa löytyy noin 11mm verran, joka tuo renkaita ulos korista.
 
 (http://paron.pp.fi/Short%20Course/Exotic%20Girl/IMG_4105.JPG)
 Takana Pantherit ja hyvin mahtuvat omalla joustollani pyörimään.
 
 (http://paron.pp.fi/Short%20Course/Exotic%20Girl/IMG_4106.JPG)
 Jousitus säädetty 9cm, joka jättää tälläisen varan renkaiden pyörimiseen.
 
 (http://paron.pp.fi/Short%20Course/Exotic%20Girl/IMG_4110.JPG)
 Tuskin 2wd autoilla käytetään neljää laparengasta, mutta otin tästäkin testin.
 
 (http://paron.pp.fi/Short%20Course/Exotic%20Girl/IMG_4114.JPG)
 Laparenkailla auto näyttää ihan tyylikkäältä foffia ajatellen.
 
 (http://paron.pp.fi/Short%20Course/Exotic%20Girl/IMG_4116.JPG)
 Myös etupyörille on ilmaa, mutta onko slässin korin etulokarin leikkaus tälläinen normaalisti?
 Itse en koria ole leikellyt, joten onko leikkuuvirhe vai miksi eturengas näyttää olevan niin
 julmestusti lokarin keskikohtaa edempänä?
 
 (http://paron.pp.fi/Short%20Course/Exotic%20Girl/IMG_4120.JPG)
 Vaihtoehtoinen tapa välttää renkaiden osuntaa koriin olisi kasvattaa koritolppien kokoa esim
 sentin verran, joka toisi jo reilusti lisää säätövaraa. (Slashin etukoritolppa).
 
 (http://paron.pp.fi/Short%20Course/Exotic%20Girl/IMG_4121.JPG)
 Takakoritolppa vielä hitusen pienempi. Ellei koritolppia saa kasvattaa jää vaihtoehdoksi jouston
 rajoittaminen jäykemmäksi, saaden siten "ilmavaraa" renkaiden ja korin välille.
 
 (http://paron.pp.fi/Short%20Course/Exotic%20Girl/IMG_4123.JPG)
 Takavetoinen auto "lepotilassa".
 
 (http://paron.pp.fi/Short%20Course/Exotic%20Girl/IMG_4125.JPG)
 Kädellä painettaessa toki saadaan kori osumaan renkaisiin, joskin itselläkin vielä löysä jousitus.
 Foffiradoilla harvemmin jousto pääsisi edes näin pohjaan, korkeintaan niillä 350p suorituksilla,
 jossa loppupystysuorasta hypätään maaliin, mutta eihän se maalissa enää haittaa.
 
 (http://paron.pp.fi/Short%20Course/Exotic%20Girl/IMG_4126.JPG)
 Käsi pois ja jousto palautuu tähän asentoon.
 
 (http://paron.pp.fi/Short%20Course/Exotic%20Girl/IMG_4130.JPG)
 Maavaraa ajokuntoisena akun ja kaiken painon kera on 7cm verran.
 
 (http://paron.pp.fi/Short%20Course/Exotic%20Girl/IMG_4137.JPG)
 Yläkuvakulmasta Panther laparenkaat näkyvät tämän verran takaa.
 
 (http://paron.pp.fi/Short%20Course/Exotic%20Girl/IMG_4138.JPG)
 Tämän verran edestä. Huomaa korin leikkaus, Pantherien leveys näkyy ainakin
 Slashin korissa enemmän edessä.
 
 
 Traxxas Slash:
 WB...........334mm
 Pituus.......558mm (etupuskurista-takapuskuriin)
 Leveys......315mm (panther laparenkailla)
 Leveys......293mm (slashin vakioilla)
 
 Slashin vakiorenkaat:
 Halkaisija.........106mm
 Leveys..............42mm
 
 Pantherin laparenkaat:
 Halkaisja..........98mm (tasaselta pinnalta-tasaiselle pinnalle)
 Halkaisija........105mm (lavasta-lapaan)
 Leveys.............53mm
 
 Renkaiden ulostulo korista:
 Slashin vakiorenkailla...........3-5mm
 Panther laparenkailla.............20mm
 
 Kortitolpat:
 Etu.............39mm
 Taka...........27mm
 
 Näiden tulosten perusteella ainakaan laparenkaita ei voi rajoittaa siten, että niidenkin tulee pysyä
 täysin korin sisällä, vaikkakin viimeiset kuvat osoittavat, etteivät renkaat paljoa tulekaan ulos, mutta
 mikäli linjaus on 100% sisällä jää autoja tulematta. Tosin en näe ongelmaa, etteikö laparenkaat saisi
 foffissa tulla ulos, koska leveydellisesti SC-autot ovat jo riittävän leveitä, joten lisäleveys tuo ainakin
 omasta mielestä vain haittaa porttiväleissä ja tiukemmissa paikoissa.
- 
				Tuskin korissasi leikkaus virhettä on, koska kaikissa muissakin slasheissa se on nuin, jota kyllä itsekkin ihmettelin. Menepäs sinä nyt ja vastaa mulle.
			
- 
				Tuota vähän ounailinkin, että noin sen korin vain kuuluu olla (ratahemmolta auto ostettu), joten tuskin
 sielläkään päässä olisi leikelty miten sattuu. Hassulta se vain omaansilmään näyttää, kun takarenkaat
 kuitenkin menevät hienosti paikalleen, mutta tolla mennään!
 
 Päädyin nyt iskemään laparenkaat taakse, uutta akkua autoon ja käyn kokeilemassa joustoa käytännössä
 noilla lauantain "rinteillä", jossa tiimikisat ajettiin. Siinä saa sitten sitä faktaa esille, katsotaan josko saan
 videoitakin näytille toisellä kädellä  :D
- 
				Noniin, kävin tuossa lumitöiden ääressä pärräämässä vielä lauantain kisatantereilla,
 eli ihan ensimmäiset foffikokeilut SC-autolla ja ties mihin miesmuistiin takavetoisella  :D
 Kamera on kokenut kovia, joten sen asettaminen lumeen ei tuottanut tuskaan, täten
 sain hyvät ajot videolle ja yllätyin täysin!
 
 (http://paron.pp.fi/Short%20Course/Exotic%20Girl/IMG_4149.JPG)
 
 Video ei ole tubessa, vaan palvelimelta täytyy ladata (kannattaa), mikäli haluaa nähdä
 mihin JO 2wd autolla pääsee. Huomionarvoista on se, että samanlaisissa olosuhteissa tuota
 suoraa rataa ei axiaalitkaan päässyt, vaan miten käy Exotic Girlin? Vahaa 5min testit
 varustettuna hyvällä musiikilla, parilla kuvalla ja arvokkaalla testitiedolla. n.30mb ja
 palvelimen latausnopeus on rajaton, joten jokaisen omasta nettinopeudesta kiinni.
 
 SCF - Traxxas Slash 2wd - Exotic Girl - First Foff Tests (http://paron.pp.fi/Short%20Course/Exotic%20Girl/SCF%20-%20Traxxas%20Slash%202wd%20-%20Exotic%20Girl%20-%20First%20Foff%20Tests.wmv)
 
 Mukavia ja arvokkaita katseluhetkiä! + kommenttia tänne tulemaan  8)
- 
				Nouseehan se, en tosin yllättynyt kun tiedän kuinka se menee vauhdilla ilman lapoja. Hyvän näköstä menoa!  No nyt menet ja selität mulle juurta jaksaen tuolla yleisessä keskustelussa.
			
- 
				Nouseehan se, en tosin yllättynyt kun tiedän kuinka se menee vauhdilla ilman lapoja. Hyvän näköstä menoa!  No nyt menet ja selität mulle juurta jaksaen tuolla yleisessä keskustelussa.
 
 
 Jep, itsellä ei ole kokemusta SC-autosta missään rinteessä, vain axiaalilla ja muutamalla muulla.
 Jo axiaaliin verraten tuo nousu oli todella yllättävä. Myös axiaalit saivat ottaa hitusen vauhtia
 tuohon, joten vertaus takavedon ja neliveto axiaalin kanssa on mielenkiintoinen. Lisäksi axialia
 ajoin 3S lifellä - Slashia 2S lipolla, samat noparit ja motit, välitykset vain erilaiset.
 
 Odotan innolla kevättä, että pääsee kokeilee hiekalla miten auto etenee ja ihan kisaradoilla,
 jotta näkee mihin asti takavedolla pääsee/on potentiaalia, mutta mukava yllätys itselle, että
 etenee lumifoffissakin noin hyvin  :)
- 
				[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=tMmSgynDbDw[/youtube]
 
 1:30 ->
 
 Alkaa meikäläisen slashin raiskaus hiekalla. Koneena on 6900kv castle ja sen jälkeen kun käräytin sen niin 4300kv ez-runni. Hyvin tuo kiipeää tosin vauhtia saa olla jos alusta on ihan hienoa kuivaa hiekkaa. Renkaina oli kuluneet sand pawnit.
- 
				Hyvin näytti menevän hiekallakin! Eritoten tuossa yhdessä kohtaa, kun auto hyppää pienestä pompusta
 rinteeseen ja vauhti lähtee ns. nollista, mutta silti jaksoi päälle saakka. Se oli vaikuttavaa, kuitenkin
 kyse lukottomasta takavedosta. Oliko tuo 6900kv moottori millä tavalla hallittavissa, jos sellaista kisamotiksi
 ajattelee, niin onko ihan kädetöntä menoa vai kuinka?
 
 Odotan nyt oikein innolla kevättä, jotta saadaan kokeiltua takavedonkin menoa kisaradoilla. Bashaamiseenhan
 pystyy kuka vain, mutta kun rinteeseen laitetaan merkit, niin muuttuu koko homma haastavammaksi  ;)
- 
				Kyllä se jotenkin tollakin on hallittavissa kun vaan sormea käyttää. Kuitenkin sen verran pitkä auto, ettei ihan heti keuli katolleen. Lämpöä vaan ottaa pitemmän päälle.
			
- 
				Juu, taidan omassa takavedossa pitää tuon 3000kv moottorin ja katsoa mihin se keväällä hiekassa riittää.
 Korkeintaan vaihtuu 4000kv koneeksi, mutta se vaatii jo muutamia muita investointeja, joten 3k lähdetään.
- 
				Tänään pääsin kokeilemaan kangasalan rinteillä tätä autoa oikealla hiekalle, mutta siitä ei järin paljoa hyvää
 kerrottavaksi jäänyt... Auto kiipesi hyvin rinteen päälle 2m vauhdilla, mutta mitään käännöksiä ei pystynyt
 tekemään rinteessä, vaan auto ohjasi itsensä kanuunana alas, eli 2wd:lle käännökset ovat kuolemaksi.
 Kenties todella suurilla säteillä mahtuu kääntymään, mutta sen mitä modista pystyi vertailemaan, niin mitään
 ei ollut tehtävissä, vaan vaikeaa oli.
 
 Sunnuntaina ajetaan tiimikisaa SC11 luokalla, jossa ainakin oma slässini ja toivon mukaan toinen nelkku, joten sitten
 saadaan faktoja myös nelkkujen etenemisestä.
- 
				Foffi radoista ei ole pahemmin käsitystä, mutta tolla 2wd:llä on kyllä aika turha odottaa hienossa hiekassa minkään näkösiä kääntymis ominaisuuksia rinteessä. Vauhtia on pakko pitää yllä ja keula kevenee sillon eikä käänny ja jos himmaa liikaa niin se jää aika hyvin siihen tai ei ainakaan lähde nätisti sinne minne pitäis...
			
- 
				Juu ei mitään uutta ;) Mehän on kaavailtu takavetoisille ihan omaa luokkaa, kun ominaisuuksissa on niin hirveä ero nelikoihin verrattuna. Kääntyminen on erittäin rajallista, mutta sopivalla rengastuksella ja erittain maltillisilla tehoilla sekin on mahdollista. Ei toki mitään mikä olisi verrattavissa nelivetoihin. Suosittelen etsimään jostain jotkut leveät traktorikuvioidut tai vastaavat renkaat, jotka eivät pure alustaa liian hyvin. Sellaisilla tuo meidän junioriosasto on ajanut foffia takavedoilla. Vaatii ihan omanlaisensa radat, mutta toimii ja hauskaa on.
			
- 
				Made in Bilis?
			
- 
				Jos tuo nyt Biltemaa tarkoitti, niin ihan hyvät kumit tuohon hommaan. Sopivan pehmeät ja leveät, kuviokin passaa takavedolla rinteisiin. Eikä pitäisi hinnan olla ongelma (8,99 €/4 kpl).
			
- 
				Noniin, ensimmäinen kisa tälläkin autolla takana ja löyhästi semmoinen 800p tuli takkiin Modified luokan voittajalle.
 Radat olivat moditeknisiä ja parhaat pojot taisi radalta olla 130p, tosin nopeusjaksolla jäikin haaviin vain 1.3sek
 hitaampi aika kuin toxoplasma condiilla. Aikalailla kaasupohjassa menemistä, ohjauksesta ei tietokaan. Toki en
 olettanutkaan, että 2wd hyvin etenisi, mutta tämä varmisti sen tiedon, että se nelkku on saatava ja pian  ;D
 
 Tässä video ko. autolta:
 Räikkönen Cup 2010 GP4 - Exotic Girl - Jaksot 1-5 (http://paron.pp.fi/Short%20Course/Exotic%20Girl/R%e4ikk%f6nen%20Cup%20GP4%20-%20Exotic%20Girl%20.wmv)
 
 Siitä poimintana:
 Jakso 1 = auto pääsi 150p ylitse, mutta tuossa ei saanut enää peruuttaa, kun rinne päättyy.
 Jakso 2 = Alku hyvin, mutta ei mitään toivoa, auto liukuu alas ja sinne jää.
 jakso 3 = todella paha, kaasulla 90p
 Jakso 4 = onnistunein suoritus jaksolta, kaasulla mentiin 150p portille.
 Jakso 5 = ei paljon kiivetä..
 Jakso 6 = nopeutta ei videolla ole, aika oli 18,96 ja jäi voittoajasta 1,3sek
 
 Näiden ajojen perusteella en itse ole tällä kaudella ajamassa enempää kuin on pakko, vaan se nelivetoinen tulee olemaan
 ykkösauto. Tällä ajetaan kauden 1 ja mahdollisesti 2 kisa, jos nelkkua ei siihen mennessä saatu, jotta Cup-pisteitä voidaan
 hankkia "jämiä" vielä listoille. Muuten auto saa toimia sen jälkeen bashauksessa tai löytää tiensä biisin sanojen kautta
 myydään palstalta  :D
- 
				Älä nyt vielä luovuta ;) Myös 2WD foffi on hauskaa, joskus jopa näyttävää, kun tehdään radat 2WD-autoille sopiviksi. Kyllä se on muutakin kuin vain suoraan ylös kiipeämistä, mutta autojen erityisluonne pitää ottaa huomioon.
			
- 
				Älä nyt vielä luovuta ;) Myös 2WD foffi on hauskaa, joskus jopa näyttävää, kun tehdään radat 2WD-autoille sopiviksi. Kyllä se on muutakin kuin vain suoraan ylös kiipeämistä, mutta autojen erityisluonne pitää ottaa huomioon.
 
 
 Tuo on totta, että hauskaa se on ja kun omanlaisia ratoja tehdään, niin varmasti mielekkäämpää.
 Oma kiinnostus vain ei riitä takavetoisella ajamiseen, vaan vaaditaan se neliveto ja sitä hakien on
 tehtävä radikaaleja ratkaisuja..  ;)
- 
				Näinhän se monesti on. Jos nyt ajattelet tuon kokeilun perusteella, niin onko mielestäsi perusteltavaa laittaa SC11-luokassa samalle jaksolle nelikot ja 2WD-autot?
 
 Itselläni on sellainen olo, että niistä jaksoista nauttii joko nelikkokuskit tai ei kukaan ja siksi tuo kaksivetoisten ajattaminen/ajaminen siinä luokassa on aika turhaa/turhauttavaa. Ne kun eivät selviä oikein mistään muista nelikkojen radoista kuin nopeusjaksosta, kuten kokeilusi osoitti.
- 
				Eipä taida SC11 luokan nelikotkaan pärjätä modin teknisillä radoilla. Tuon kisan radat olivat vielä suhteellisen helpot verrattuna tämän päivän ratoihin. Kyllä sinne melkein lukon tarvitsee, että saa tehtyä tiukkoja käännöksiä keskellä rinnettä.
			
- 
				Olen nyt pyöritellyt noita SCRT10:n renkaita se lukkosääntömielessä ja suoraan paketista otettu auto ei kyllä mitenkään mene niihin sääntöihin. Niin pyörii kaikki pyörät samaan suuntaan kun yhtä pyörittää ja aivan on tehdas rasvoissa laakerit. Pitänee toki katsoa onko niissä mitään ja homma voi muuttua kun pari akullista ajaa.
 
 Ei varmaan pärjää modiautoille, mutta jo keskidiffi lukossa meno on varmasti monta kertaluokkaa parempaa kuin takavetoisella, jos epäilen sen olevan myös täysin lukottomalla autolla.
- 
				Lukkosääntö on muuttunut. Unohdin laittaa uppausta ketjuun, vaikka olinkin päivitellyt sääntöihin.
 
 http://rc-foff.net/smf/index.php?topic=2259.msg15297#msg15297
- 
				Näinhän se monesti on. Jos nyt ajattelet tuon kokeilun perusteella, niin onko mielestäsi perusteltavaa laittaa SC11-luokassa samalle jaksolle nelikot ja 2WD-autot?
 
 
 Näinhän se on, että takavetoisilla ei tuossa luokassa suorituskyvyllisesti pärjää. Tosin luokkaa perustaessamme emme lähteneet
 rakentamaan sitä sen mukaan, vaan mahdollisimman suuren automäärän vuoksi. Joku voi nauttia vaikkei taistelisikaan voitoista,
 itse en kuitenkaan siihen pysty. Kaikki ajavat tällä kaudella samassa luokassa (jos 2wd autoja) edes tulee montaa listoille.
 
 Oman autoni EG:n osalta tarina päättyy tälle asemalle, junamatka oli mahtava ja opetti erilaisia asioita, mutta nyt on aika vaihtaa
 juna järempään ja ottaa kiinni muut raiteilla kulkevat sotabuffalot  ;D