Rc Formula OffRoad
Autot => Modified - 1:10 autot => Aiheen aloitti: Assoracing - 29 Syyskuu, 2009, 18:19:43
-
Morjens, Tänään pääsin ensinmäisen kerran ajamaan. ;D
Runko: RCP Hustler 2.2 Putkirunko
Säädin: Mamba Max
Kone: Castlen 5700kv
Akselit: Axial
Vaihteisto: Axial
Akku: Lipo 2200 3s
(http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img2281983.jpg)
(http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img2281984.jpg)
-
Mites, oletko tyytyväinen auton suorituskykyyn tuollaisenaan? Se on toki vaikea sanoa ilman minkäänlaista vertailukohtaa..
-
Tässä on asiallinen projekti ja hieno runko ;D! Iso hustlerini paino vaan 30g enemmän kuin edge ja edge on todistetusti toiminut hyvin foffissa.
Iskarien kulma on aika jyrkkä, joten sen puolesta luulis toimivan todella hyvin. Maavaraa näyttää olevan aika paljon. Mikä on auton wheelbase?
Pitäny omaakin isoa hustleria kokeilla foffissa, muttei toistaseks oo ollu ylimääräsiä akseleita projektiin.
-
Tuossa on toi WB 325 eli vois pikkasen pidentää..
Maavara on rajut 70mm mutta vaihdan siihen varmaan turistin 60mm iskarit, jolloin saan tiputettua maavaran sinne 25-40mm luokkaan.
Mitä tuossa yhden akullisen ehdin ajaa ennen kuin alkoi ongelmat ni oikein kevyesti nousi todella jyrkkiä rinteitä ylös..
En tiedä menikö kone vai säädin. :( Auto rupes nykimään / pysähtelemään ja piti niitä mamban ininöitä, jonka jälkeen kone kuumeni todella paljon. Jopa liposta tuli savumerkkejä :-\ Välitykset olivat 14/87 ja 3s lipo.
-
Kumma juttu. Meillä ei ole koskaan käyny mitään vastaavaa. Olisko lipo kyykänny?
-
Kumma juttu. Meillä ei ole koskaan käyny mitään vastaavaa. Olisko lipo kyykänny?
10min ajoa toimi moitteetomasti.. sit vaan rupes pätkii ja rykii..
Latasin akun täyteen ja ongelmat jatkui...
-
Minkä C-arvon lipo kyseessä?
-
10min on aika pitkää ajoa putkeen. En muista koskaan ajaneeni modilla niin pitkään juuri lämpenemisen vuoks.
-
Minkä C-arvon lipo kyseessä?
Tuossa ku katsoin ni olin sitten laittanut 15C vaikka piti laittaa toinen joka oli 25C .
-
Minkä C-arvon lipo kyseessä?
Tuossa ku katsoin ni olin sitten laittanut 15C vaikka piti laittaa toinen joka oli 25C .
Syy vois olla akussa. Tolla setupilla luulis syövän yli 50A.
Tuolla lisää pienestä testistä, jonka pnm suoritti viime kilpailun yhteydessä:
http://rc-foff.net/smf/index.php?topic=626.msg11651#msg11651
-
Huomenna pitää kokeilla toista konetta. saapi selvyyttä mikä meni...
Jännä juttu vaan että ei se kumminskaan kyykännyt vaikka 15C lipo olikin..
-
Ei se välttämättä heti kyykkää, mutta kierrosten ja kuorman kasvaessa kone tarvii lisää ruokaa.
Toki aikakin siihen vaikuttaa. Saman "efektin" oon huomannut osalla omista akuistani.
Pari akkua menny jo eläkkeelle sen vuoks, että on kuormitettu liikaa.
Mikset koneen vaihdon sijasta kokeilis sitä isompi C-arvosta akkua?
Mulla on toinen castlen 5700kv koneista antanu jokusen kerran savut ulos ja toimii edelleen hyvin.
-
Kokeiltu ja myös 2s 35C:llä ja kokeilin myös Nimh:llä.. ei skulaaa :(
..Hyvin alkoi FOFFI kokeilut ;)
-
Nyt testasin toista hiiletöntä moottoria joka on tarkoitettu 1:8 härveliin.. Kone toimi moiteettomasti. Eli vika paikannettu.
Castlen 5700kv kone sökö.
-
Hyvä että ongelma selvisi, uutta konetta hankintaan (ellei jo ole), kyllä se siitä!
Asiallinen modiprojekti meneillään! 8)
-
Uusi castle 5700kv tilattu.. ja modaus alkoi taas...
Seuraavaksi pitää laitta lämpötila anturi moottoriin ni voi seurata lämpöjä..
Millä välityksillä olette ajaneet vastaavalla paketilla? ei kai toi 14t pinjoni liian iso?
-
14 pinjoni ei ole liian iso. Taisi Toxossa olla taannoin 3S kokeilussa, mottina sama 5700kv ja pinjoni joku 20 pintaan.
Eli kyllä tota uskaltaa nostaakin vielä, eri asia sitten miten pysyy käsissä ym. Kokeilemalla selviää paljon.
-
Mulla on muistaakseni 19T jaa kaasua oon rajottanu rajusti. Ei pysy muuten kisoissa hanskassa.
Bashaamista kyllä kestää rajottamattkin.
-
Mulla on muistaakseni 19T jaa kaasua oon rajottanu rajusti. Ei pysy muuten kisoissa hanskassa.
Bashaamista kyllä kestää rajottamattkin.
Eikös etusormella hoideta kaasunteho ;D. Oletteko mittaileet koneen lämpöjä? varmaan joku 70-80C raja?
Tietää vaan laittaa ohjaimen hälytykset kohdilleen..
Kauan yleensä yksi veto foffissa kestää?
-
Mulla on muistaakseni 19T jaa kaasua oon rajottanu rajusti. Ei pysy muuten kisoissa hanskassa.
Bashaamista kyllä kestää rajottamattkin.
Eikös etusormella hoideta kaasunteho ;D.
Tottahan tuo, mutta itsellä ei riitä skilli, kun riesana on paineiden alla se ylimääränenkin tärinä ;).
Mulla on muistaakseni 19T jaa kaasua oon rajottanu rajusti. Ei pysy muuten kisoissa hanskassa.
Bashaamista kyllä kestää rajottamattkin.
Oletteko mittaileet koneen lämpöjä? varmaan joku 70-80C raja?
Tietää vaan laittaa ohjaimen hälytykset kohdilleen..
Kauan yleensä yksi veto foffissa kestää?
En ole lämpöjä mittaillut, mutta varsinkin kuumilla vältän ylimäärästä bashaamista.
On noilla jokusen kerran ajettu lähes savun rajoille.
Riippuu paljon radasta, mutta olisko keskiarvoltaan about 30sek. Ei moottori tossa ajassa kerkiä lämpiää.
-
No niin nyt on ohjamo jo suht täysi.. Lämpötilanturi valmiina.. flekti ..bekki
(http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img2285081.jpg)
-
Nyt alkaa mennä pro-hommaksi ;D No hyvä että laji kehittyy.... itselläkin tavoitteena saada P-P enskesäksi lähes styreeni& reikänauha vapaaksi :D
-
Uusi motti ja uudet ajot.. Nyt toimi hienosti.
Samalla muutin alustaa vaihtamalla lyhyet iskarit jolloin sain maavaran pidotettua 48mm
(http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img2286100.jpg)
Välitykset muutin samalla 18/87 lämmöt oli 32c max..
(http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img2286101.jpg)
(http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img2286102.jpg)
-
Respektiä herättävän näköinen auto!
Omani loppujen lopuksi aika lailla samanlainen. Itselläni ongelmia jousituksen ja renkaiden kanssa. Auto on suuremmalla kaasulla todella levoton ja heittelee puolelta toiselle. Vertailukohtana Pnm:n auto, joka kulkee jyrkkääkin rinnetta todella hallitusti ja pehmeästi juurikaan heittelemättä puolelta toiselle. Kuinka sinulla kulkee? Kuulemaan mukaan Panther-renkaat pitäisi olla huomattavasti pehmeämmät ja helpommat ajaa. Foffi-gurut varmaan tietävät kertoa pitääkö se paikkansa.
-
Panther on ehdoton rengas foffiin. Sand Paw tarvii painoa vanteisiin toimiakseen paremmin. Paino ei kuitenkaan pehmeellä ole eduksi.
Hyväks havaittu mitta jousituksen jäykkyydelle on nostaa toisen puolen eturengasta siihen saakka, kunnes saman puolen takapyörä nousee.
Tarkistan tänään kuinka korkealle rengas nousee maasta ennen takapyörän nousua. Takapää saa olla etupäätäkin jäykempi.
Jäykempi jousitus vaatii uudenlaisen tottumisen, mutta omien kokemusten perusteella se on paras tähän astitista kokeilemistani.
Akku on hyvä painottaa aina eteen esim etuylälinkkien päälle. Paras paikka olis etuakselille jos saa pysyy.
Modi on sen verran herkkä luokka, että pienillä teknisillä muutoksilla saadaan suuria suorituskyvyllisiä muutoksia.
Sopii crawlingista innostuneille säätöjen ja näpräämisensä osalta.
Paras tapa rajottaa heittelyä rinteessä on hommata pantherit ja rajottaa kääntöä.
Omalla kohdalla pidän kääntöä muistaakseni 70 - 80% kohdalla, kun maksimi on 125%.
Edit:
Etupyörää nostamalla takapyörä nousee n. 5,5cm kohdalla. Yllätyksekseni huomasin takapään joustavan etupäätä enemmän.
Näin ei muistaakseni alunperin ollut. Täytyneekin jäykistää takapää ja kokeilla miten eroaa nykysestä.
-
Sand Pawit saa pehmenemään keittämällä niitä, joskaan en osaa sanoa onko siitä hyötyä verrattuna Panthereihin.
Itse olen käyttänyt mittapuuna, että rengasta pitäisi voida nostaa vähintään oman korkeutensa verran, niin että kaikki muut renkaat pysyvät maassa.
-
Olen ajanut Mangustilla (aina) Sand Paweilla. Oltiin ruottissa muutama viikko takaperin ja sain tejulelta
Pantherit lainaan. Nyt voin sanoa ihan faktana, että sand pawit on täyttä kuraa, kun vertailuna on
Pantherit. Sliden painot voipi auttaa, mutta hyvät ihmiset, valitkaa Pantherit ja säästätte järkeänne
enemmän kuin arvaattekaan, nimim: ajanut sand paweilla 2 vuotta ;D
Jousituksesta sanottakoon, että se on auto ja alustakohtaista. Sellanen sopivan pehmee, joka ei jää
ristiriipuntaan, muttei mahastakaan "liian pehmeellisesti", niin hyvä tulee. Pitää itsekin kehitellä uutta
joustoa ensi vuodella, kun omani on niin penteleen jäykkä.
Asso: Tosi komee peli ja tosta tulee kova haastaja, meinaatko ruveta ajaa foffiakin... vink vink ;)
-
On kyl pirun hieno auto. Polttelee itseäkin laittaa axial hustleriin varsinkin, kun tulevalle kaudelle tulee kuskille pisteet (autovapaus).
Vielä huomioitavaa on se, että jäykkä jousitus jää melko helposti mahastaan kiinni. Sen vuoks sen kans pitää opetella ajamaan.
Noilla "kerran" kisassa mahastaan kiinnijäämisillä on hävitty (=tultu toiseks) kisoja ja arvokkaita pisteitä menetetty.
Jos on vähääkään semmonen kohta edessä, jossa on mahdollisuus jäädä kiinni, niin sitten lisää vaan kaasua.
-
Tiedä kerkeääkö kilpailemaan Foffia mutta kalusto valmiina jos...
Sen huomasin kun muutin tuon alustan melko lailla jäykemmäx.. ei ollut hyvä.. pitää etupäätä saada lisää ulosjoustoja.
Mistä noita Panther kumeja mahtaa saada? jos jollakin on ylimääräinen kierros laittaa mulle yv:tä.
Tänään taas testaamaan...