Rc Formula OffRoad
Autot => Modified - 1:10 autot => Aiheen aloitti: SlidSlide - 27 Helmikuu, 2009, 01:15:23
-
Maanantaiseuran kolehdista luikkas tämmönen esiin. Koin herätyksen ja vaihdoin mammonan käteen sopivaan.
Nyt lähetää rakentelee parin vuoden takasta buildia - erona luokka. Tällä kertaa tehdään autoa modiin.
Autossa oli valmiina rc-monsterin moottoripukki ja kiinaihme (3500kv L).
Auto on alunperin polttis, joten siitä löytyy keskidiffi mod1 spurrilla.
Diffitkin on ihan rattaallisia, joten litkujen kanssakin pääsee pelailee.
Maanantaina testasin kunnolla ja havaitsin heti eron axialiin. Balanssi oli huikea.
Autoa ei yrittämälläkään saanut kaatuu. Vauhtiakin löyty 3s lipoilla riittävästi.
Pituutta löyty riittävästi potentiaaliseks modihaastajaks,
mutta loppupeleissä alustan tilanpuute ja pelaamattomat kortit ratkas.
Parempi kokeilla ja katua, kun katua kokeilemattomuutta :).
Suunnitelma: n. 31cm pitkä pohjalevy taivutuksineen.
Vehkeet: rälläkkä, porakone, ruuvipenkki.
Alotin tekee koko juttua hukkapalasta, joka oli valmiiks taivutettu vivulleen.
Taivuttelin sen takas niin neutraaliks, kun jaksoin antaa silmien anteeks ja alotin työstää.
Tästä piti tulla prototyyppi, mutta jos alusta toimii niin tää saa kelvata.
Koriks tulossa putki/alulevy runkoa.
Maanantaina auto näytti tältä. Akseliväli kutakuinkin 25cm.
(http://slid.kapsi.fi/RC/PikkuNF/IMG_0311%20%5b1024x768%5d.JPG)
Taivutettu pohjalevy.
(http://slid.kapsi.fi/RC/PikkuNF/IMG_0320%20%5b1280x768%5d.JPG)
En oo koskaan ollu sitä tyyppiä, joka jaksaa panostaa rc-autojen suhteen siisteyteen. Kaiken pitää olla vähä sekasortosta ;D.
Sähköt ängetään miten sattuu eikä tunnu rälläköinti puhumattakaan poranrei'istä olevan selvinpäin tehneen näköstä.
(http://slid.kapsi.fi/RC/PikkuNF/IMG_0323%20%5b1280x768%5d.JPG)
Isoveli ja pikkuveli. Pikkuveljeen sain toisen kardaanin NF varakardaaneista, kun kodailin keskidiffiä ja ylimäärästä spider diffin ulostuloa.
(http://slid.kapsi.fi/RC/PikkuNF/IMG_0331%20%5b1280x768%5d.JPG)
Pituutensa ja painonsa puolesta PikkuNF vois uhmata jopa Gp luokkalaisia.
(http://slid.kapsi.fi/RC/PikkuNF/IMG_0333%20%5b1280x768%5d.JPG)
Tulos:
- 90% "ruuvi reistä" näyttää enemmän kirjaimilta kuin rei'iltä
- rälläköinti heitteli
- yksi turhaan katkastu kardaani
- kylmyydestä huolimatta välineet suht ehjät - eli sormet ja varpaat
- aikaa palo muutama tunti
kaikseta huolimatta
- päälle 30cm päästiin helposti rungon pituudessa
- taivutukset suhteellisen onnistuneet
Muutamia muitakin rakennuskuvia kiinnostuneille http://slid.kapsi.fi/RC/PikkuNF/PikkuNF/PikkuNF/ .
-
komee peli itsekin miettiny mikä olis kestävä ja balanssissa oleva modiauto joka ei ole heti mahastaan kiinni?
tuossa se saattaa olla...
-
Hienohan siitä tuli. Mietin vaan, että ite ainakin taivuttasin noi akselit ihan vaakatasoon. Nimittäin jousitus menee hitusen vehkeelleen tollain. Ja jos sillain ei mahdu kardaanit pyöriin, niin tekee sit vaikka alustaan pienet hahlot ja siihen millisestä alumiinista "kotelot" niille.
-
Damn!
Jätkä kerkes ekaks. Ite käyn tänää hakee kans postista auton, jolle oli samankaltainen visio myös valmiina. No hienoltahan tuo näyttää! Modikin muuttuu
aina vain kovemmaksi! Se mun auto ei tosin oo Crt.5 vaan joku muu ihan saman tyyppinen ;D
-
Mietin vaan, että ite ainakin taivuttasin noi akselit ihan vaakatasoon. Nimittäin jousitus menee hitusen vehkeelleen tollain.
Takaahan toi onnistus, mutta edestä täytys sitten taivuttaa jo läheltä keskidiffin reunaa,
koska servo ja noi yhet tuet täytyy olla akseliston kanssa lähes samalla taivutusasteella.
En usko että kokonaissuorituskyky tulee kärsimään merkittävästi. Se on totuttelukysymys :).
Takapuolen taivutus on tarkotuksella epäsymmetrinen etupuoleen nähden,
ettei pituutta mene niin paljoa hukkaan.
Ite käyn tänää hakee kans postista auton, jolle oli samankaltainen visio myös valmiina. Se mun auto ei tosin oo Crt.5 vaan joku muu ihan saman tyyppinen ;D
Losi oli mun toinen vaihtoehto 8).
-
Jaskat se mikään losi on ;D! Näkeepähän sitten päivemmällä kun saan sen haettua. Axialien aika Foffissa on siis sun osalta ohi, ja Stadium
Buuildi vie voiton. Kyllähän se niin on että erillisjousitetut on niitä parhaita tuolla rinteessä. Onkos tuohon tulossa muuten tismalleen samanlainen
Putkikehikko kuin isossa NF:ssä, mutta vain pienemmässä mittakaavassa?
-
Ei tuu samanlaista. Tähän tulee hytti taakse vähän samaan tyyliin ku DC:ssä oli ja Free Willysissä on.
Pitää kuitenkin muistaa, että valtaosa autoista on axialeja ja pätkät tehdään tasasesti niitten mukaan.
Axialeilla on vielä valtikka kourassaan. Nähtäväks jääkin kuinka kauan jäykkäakseliset pystyy sitä pitämään :P.
-
Mietippäs kääntökulmias, jotka on aivan viturallaan tollain. Vaatii 3 kertaa enemmän servolta tossa asennossa. Mut ihan kuinka haluaa sit.
-
Mietippäs kääntökulmias, jotka on aivan viturallaan tollain. Vaatii 3 kertaa enemmän servolta tossa asennossa. Mut ihan kuinka haluaa sit.
Katoppas kulmat uudestaan ;). Elikkä taivutus on akselin ja servon suhteen sama ja rengashan on pyöreä.
Raakavertaus ku otat käsiis auton ja käännät sen vaakatasosta nokka viistosti alas.
-
Nyt on sit käytännössä testattu pidennyksen kanssa.
Suorituskyvyllisesti en huomannut mitään eroa. Kääntö on edelleen erittäin hyvä.
Auto sai vielä persoonallisen äänenkin, joka luutavasti johtuu takakardaanista.
Nyt varmistu että tällä lähdetään ensi kaudelle.
-
Tänään käytiin testailemassa Kangasalla. Hienosti oli osa paikoista sulina ja hiekkaa näkyvissä.
Testeissä ilmeni odotettavasti lukkojen puute. Auto ei jaksanu kiivetä kunnolla.
Seuraavaks väsäilen eteen ja taakse liimalukot. Keskidiffiin tulee 100k öljyt.
-
Lukkojen puute tuntui oudolta, kun axiaaleilla leikitty niin pitkään. Lukkojen puute
näkyi aika pahasta, varsinkin kun kaasua ei ollut tarpeeksi, mutta kovalla kaasulla
eteni normaalisti. Lukottomuus takaa balanssia hypyissä, mutta aikamoinen riskitekijä,
jos vetoa ei ole...
Liimalukot / öljysessiot luulisi olevan hyvä vaihtoehto tai ainakin kokeilunarvoista. Lukot
ovat ehdottomasti valttia, mutta näissä erillisjousitetuissa keskidiffin merkityksen ytimen
säilyttäminen on myös valttia. Tästä kun löytää kultaisen keskitien, niin tuntemattomat
tiet ovat avoimia uusille yrittäjille.. ;)
Muuten hieno vehje, hieno kori suunnitelma ja radikaali autonvaihto :)
-
Itellähän ei oo kans lukkoja ja meinasin, että samalla ku otan RD:he uuen koneen ni tilaan 500k mällit etu ja takapäähän. En kuitenkaan tähän ihan 100% lukkoja halua.
-
that looks very promising
c",)
-
Vkl aikana väsäilin lukot eteen ja taakse. Keskelle tuli 50k ja 500k cocktail.
Kävin jokin aika sitten testaamassa ja auto on täysin vastakohta edelliseen.
Ennen lukkoja ja keskidiffin öljyjä se käyttäyty pehmeesti ja balanssi oli viimesen päälle kohdallaan.
Nyt auto on kömpelö, jäykkä eikä sitä pidä mitenkään hallussa talla pohjassa.
Se rupes siis tuntuu foffiautolta ;D.
Mitä huonompi autoa on hallita, sitä enemmän ollaan foffin puolella.
Siinä vaiheessa kun 100x100m parkkiksella ei auto pysy enää hanskassa,
niin olet valmis aloittamaan foffin rinteessä.
Ehkä tän illan pikku testituokio oli vaan kaste kohti kutsuvia rinteitä - huomenna testaa hiekalle 8).
Ainoa asia mistä oon huolissani on auton paino ja lukkojen "ylitoiminta".
Nyt auto kaivokin itsensä ihan eri tavalla lumeen kun aikasemmin.
Pienikin lumikaistale oli todella vaikea päästä kaivautumatta.
Voi olla sittenkin että 500k öljyt ja keskidiffin koskemattomuus olis ollu paremmat vaihtoehdot.
Niin tai näin huomenna nähdään miten kiipee rinnettä.
-
Nyt on testit takana.
Tulokset:
- Taisin laittaa liian jäykät setit keskidiffiin, koska tuntuu että keuliikin rinteessä.
- Balanssi ei ole kohdallaan, mutta keskidiffin "anteeksi antavuuden" näkee kaasuttaessa hyppyihin
- Pääsin kohtia mitä ennen en olis päässy axialilla
- Auto kaivaa itsensä helposti kiinni, josta päättelin että välitys on liian pitkä.
- Kirjottaa helposti rinteessä herkän käännön ja keulimisen vuoks (nokka ilmassa)
Toiminta:
- Kaivamiseen auttaa isompi pinjoni ja jousituksen muutokset (jäykemmäks jousia ja iskarit jyrkempään kulmaan)
- Keulimiseen auttaa, kun lyö keskelle löysemmät safkat
- Keulimiseen auttaa ensi kädessä painon sijotus etuosaan
Testit jäi kesken, koska kannu lähi pyörii kannen kierteitä pitkin.
Täytyy laittaa rc monsterin moottorisiili paikalleen.
Kokonaiskuva testeistä oli positiivinen. Auto tuntu käyttäytyvän pienen totuttelemisen jälkeen ihan mallikkaasti.
Ainoa mitä pelkään on paino. Se ei sais nykysestä nousta paljoakaan varsinkin kun modiseurassa kilpailee
lexan korillisia autoja. Vkl nähdää miten ekassa testikisassa käy axialeja vastaan. Sen perusteella teen seuraavat muutokset.
-
Auto oli pienoinen pettymys. Siinä on aivan liikaa painoa.
Tällä hetkellä painoa hieman reilu pari kiloa, mutta kisassa oli paino väärässä paikassa.
Se on kuitenkin nykysellään liian painava tulevaa kautta ajatellen.
Seuraavat testit tulen tekemään täydellä kisasetupilla,
jolla pyrin minimoimaan kaiken ylimääräsen painon.
Ellei se toimi niin kokeilen autoa vielä normaalilla pohjalla.
-
Tänään löysäsin jousitusta ja auto parani huomattavasti.
Auto kuitenkin kaivaa vieläkin melko helposti hiekkaan.
Johtunee todennäköisimmin taivutuksista pohjalevyssä.
Seuraavat testit kokeilen vakio alustalla. Voi olla että väsäilen uuden pohjalevyn ennen kauden alkua.
Tapahtuu mitä tapahtuu, tästä tulee joka tapauksessa auto tulevalle kaudelle.
-
Onkos muuten ohjattavuudessa mitään kun näyttäs että toi etupyörähän on nyt ns väärinpäin kääntäessä kapperilla esim kun crosseissa.
-
Onkos muuten ohjattavuudessa mitään kun näyttäs että toi etupyörähän on nyt ns väärinpäin kääntäessä kapperilla esim kun crosseissa.
Nyt en kyllä ihan ymmärtäny. Tarkotitko että etupyörät ulkonee?
En oo sen koommin viä fiksaillu niitä, mutta ulkonevat kyllä vaikuttaa kääntöön huonontavasti.
-
Onkos muuten ohjattavuudessa mitään kun näyttäs että toi etupyörähän on nyt ns väärinpäin kääntäessä kapperilla esim kun crosseissa.
Nyt en kyllä ihan ymmärtäny. Tarkotitko että etupyörät ulkonee?
En oo sen koommin viä fiksaillu niitä, mutta ulkonevat kyllä vaikuttaa kääntöön huonontavasti.
Vaikka nyt ulkonevasti jos niin hoksottaa paremmin, tuo kulmahan on nyt väärinpäin kääntäessä.
Eli tossahan kääntäessä oikealle vaikka niin oikean renkaan ulkoreuna nousee ylöspäin maasta, normaalistihan niinkun crossissakin sisäreuna nousee ylöspäin naasta eli rengas puree paremmin kääntäessä, kuitenkin.....
Oikea nimi mitä tarkoitin oli Caster Angle vaikka sama se sinäänsä on kun camber mutta camber on vaan kiinteä renkaan kallistus kulma.
-
Onkos muuten ohjattavuudessa mitään kun näyttäs että toi etupyörähän on nyt ns väärinpäin kääntäessä kapperilla esim kun crosseissa.
Nyt en kyllä ihan ymmärtäny. Tarkotitko että etupyörät ulkonee?
En oo sen koommin viä fiksaillu niitä, mutta ulkonevat kyllä vaikuttaa kääntöön huonontavasti.
Vaikka nyt ulkonevasti jos niin hoksottaa paremmin, tuo kulmahan on nyt väärinpäin kääntäessä.
Eli tossahan kääntäessä oikealle vaikka niin oikean renkaan ulkoreuna nousee ylöspäin maasta, normaalistihan niinkun crossissakin sisäreuna nousee ylöspäin naasta eli rengas puree paremmin kääntäessä, kuitenkin.....
Oikea nimi mitä tarkoitin oli Caster Angle vaikka sama se sinäänsä on kun camber mutta camber on vaan kiinteä renkaan kallistus kulma.
Nyt tajusin mitä tarkotit. Täytyy muutella tota kulmaa. Se voi parantaa kääntöö ja muutenkin renkaan purevuutta.
-
Itse olen huomannut että miltein 0 kulma on ainaskin metalheadissa paras, sekin on renkaasta kiinni, esim nämä 1:10 renkaat kyllä sallii vähän kallistusta hukkaamatta lavalta pitoa, taas kun Maxx Paddle tyylinen.
-
Suoristin tänään taivutetun pohjalevyn. Balanssi parani huomattavasti.
Pohjalevy osottautukin taivutuksinene päinvastaseks mitä oletin.
Taivutukset haras vastaan ja jousituskaan ei päässyt oikeuksiinsa, kuten Zarizi sitä ennusteli.
Tosin siinä oli monta muutakin pointtia, joiden vuoks auto ei liikkunut viime vkl esim paino.
Nyt paino on paremmin sijotettu ja 400g akku vaihdettu alle 100g akkuun.
Voi olla että meno on vieläkin nihkeetä rinteessä, mutta siinä tapauksessa modaamiskonsteja ei enää ole.
Viimesenä keinona vielä kokeilen vakio pohjalevyllä, mutta auton pituus on jo liian vähäinen.
Tänään haen tullista panther paddlet ja uskon näiden olevan ratkasu kaikkiin ongelmiin.
En jaksa uskoa että sand paw millään alustalla on panthereita paremmat. Tosin kääntö voi olla parempi hiukan.
Noparinkin liittimet vielä tarkotus vaihtaa deanseihin, joten virrankulkukin paranee entisestä.
-
Itse olen huomannut että miltein 0 kulma on ainaskin metalheadissa paras, sekin on renkaasta kiinni, esim nämä 1:10 renkaat kyllä sallii vähän kallistusta hukkaamatta lavalta pitoa, taas kun Maxx Paddle tyylinen.
Kyllä se kulma aina muuttuu jousituksen vuoks paljonkin. Omissani oon pyrkiny pitää jousituksen neutraaliasennossa
edessä negatiivista ja takana on ollu hiukan positiiviset.
-
Auton käytös oli huomattavasti parempaa nyt pohjan suoritustusten jälkeen.
Pantheritkin toivat iloa ajamiseen. Selkeesti paremmat kuin sand pawit.
Auto jää vieläkin kaivamaan rinteeseen, mutta ei yhtä helposti kuin ennen.
Ainoa konkreettinen huoli on lipoista, jotka ei tunnu toimivan näin kylmällä.
Loppuukin aika nopeasti, joka tietysti lisää tuskaa siinä suhteessa,
että suunnitelmissa on ajaa kahdella 1000mah lipolla koko kisa läpi.
-
Auton käytös oli huomattavasti parempaa nyt pohjan suoritustusten jälkeen.
Pantheritkin toivat iloa ajamiseen. Selkeesti paremmat kuin sand pawit.
Auto jää vieläkin kaivamaan rinteeseen, mutta ei yhtä helposti kuin ennen.
Ainoa konkreettinen huoli on lipoista, jotka ei tunnu toimivan näin kylmällä.
Loppuukin aika nopeasti, joka tietysti lisää tuskaa siinä suhteessa,
että suunnitelmissa on ajaa kahdella 1000mah lipolla koko kisa läpi.
No ei ole mikään ihme jos lipot tuntuu kyykkäävän ja loppuvan, kun noin pientä lipoa käytät, millasilla purkuarvoilla nuo lipot on?
Kannattaa kylmällä "lämpösuojata" nuo lipot, että pysyy lämpimänä, muuten puhti häviää.
-
Auton käytös oli huomattavasti parempaa nyt pohjan suoritustusten jälkeen.
Pantheritkin toivat iloa ajamiseen. Selkeesti paremmat kuin sand pawit.
Auto jää vieläkin kaivamaan rinteeseen, mutta ei yhtä helposti kuin ennen.
Ainoa konkreettinen huoli on lipoista, jotka ei tunnu toimivan näin kylmällä.
Loppuukin aika nopeasti, joka tietysti lisää tuskaa siinä suhteessa,
että suunnitelmissa on ajaa kahdella 1000mah lipolla koko kisa läpi.
No ei ole mikään ihme jos lipot tuntuu kyykkäävän ja loppuvan, kun noin pientä lipoa käytät, millasilla purkuarvoilla nuo lipot on?
Kannattaa kylmällä "lämpösuojata" nuo lipot, että pysyy lämpimänä, muuten puhti häviää.
En sanonu missään vaiheessa tuloksien perustuvan yksinään noihin lipoihin.
Niillä on vaan pienen painon vuoks tarkotus ajaa kisa.
Testejä suorittelin 2x 1000mah, 1x 1550mah, 1800mah ja 4000mah lipoilla.
Kaikilla sama juttu eli tuntuu tökkivän ja väliin puhti loppuu.
Kyllä ne 1000mah lipot meni siinä missä 4000mah. Ei mainittavaa eroa näiden välillä.
Tosin siinä missä 4000mah antaa hitusen paremmin, se häviää painossa erittäin paljon.
Sitä ei edes harkita kisaan. Purkuarvot kaikissa akuissa 20C - 30C.
-
En panisi rahojani likoon kylmyyden takia, kun asiaa tutkii voi huomata, että mAh-arvot ovat selvästi osasyynä.
Itse tein testejä Reaperillä ja 1100mAh akku 30C jatkuvalla ja 60C hetkellisellä virralla = kyykkää, jatkuvana
antoi siis 33A. Noh, kokeilin sitten myös 45A jatkuvia tehoja (olevaa akkua), eikä sekään riittänyt, ilman
kyykkäämistä. Tästä voisi päätellä asian menevän näin:
2x1000mAh = 2000mAh x 20C = 40A = ei riitä, 25C = 50A = rajamailla, 30C = 60A = riittää
1x1550mAh = 1550mAh x 20C = 31A = ei riitä, 25C = 38A = ei riitä, 30C = 46A = ei riitä
1x 1800mAh = 1800mAh x 20C = 36A = ei riitä, 25C = 45A = ei riitä, 30C = 54A = riittänee juuri ja juuri
Tuo 4000mAh akku riittää jo 20C arvolla antamaan 80A jatkuvaa = toimii.
Se mikä tulee ottaa vielä kaiken lisäksi huomioon on se, että omissa autoissani on ollut vasta S-kokoinen
harjaton moottori, kun tässä tietääkseni L-kokoinen, joten ampeeritarve kasvaa ja vaikka ei paljoa kasvaisikaan
on noilla akuilla se kyykkäys ihan selviö. Itse tein samoja kokeiluja ja jouduin pettymään. S-kokosen motin
kanssa suosittelen 60A jatkuvaa virtaa se on idioottivarma ollut 4 kokeilemassani autossa.
Toki kylmyys vaikuttaa, mutta kyykkäys ainakin parin akun kohdalta johtuu jostain muusta.
-
Viime kisa meni jo ihan hyvin. Toinen sija siinä porukassa oli enemmän mitä osasin kuvitella.
Fatpipe cupin toisessa kisassa nähdyllä autolla ei ikimaailmassa olisi pystynyt siihen.
Tällä hetkellä en ole tyytyväinen auton keulimiseen. Eteen täytyy lisätä painoja ja keskidiffin litkuja laimentaa.
Tekniikka tulee kehittyy vielä ennen Finland Cupin avausta. Runko tulee lyhenee hiukan sopivampaan mittaan.
Muita muutoksia on moottori, jossa on 500kv enemmän kuin nykysessä. Isompikapasiteettista akkujakin täytyy laittaa tilaukseen.
Uudistukset luvassa jo Säkylän kisaan, jossa on tulikoe ennen kautta.
Tällä hetkellä paino on auton rajoittava tekijä. Se jää edelleen kaivamaan ehkäpä helpoiten koko modiluokasta.
Rungon lyheneminen, pienemmän akun käyttöön ottaminen ja painon uudelleen sijoittelu tulee osaltaan
parantamaan kaivuuongelmaa, mutta siltikään ei tulla pääsemään lähellekään luokan keveintä bj4.
Kuitenkin näiden uudistusten jälkeen uskoisin crt5 olevan käytännössä teknisesti maksimissa (foffin suhteen).
Keskidiffi, sopiva pituus, etu- ja takalukko sekä teho on yhdistelmältään istuu hyvin autoon.
Nyt voi sanoa, että se on vaan kuskista kiinni ;D.
-
Monsterin crt5 setti asennettu. Auto on lyhyempi kuin ennen ja se näkyy mm. keulimisena.
Vkl kisaan olen tyytyväinen. Pikku hiljaa oppii hallitsemaan kaasusormea.
Ajaminen on edelleen erittäin vaikeaa, koska vauhtia ei auta himmailla.
Tein muutamia muutoksia auton tekniikkaan. Moottorin pukin kääntäminen ja akun eteen sijoittaminen oli kannattavat.
Nyt ostin vielä S-koon moottorin ja tilaan 2S lipoja, joten senkin puolesta saa painoa putoamaan lähes 0.5kg.
-
Nykysillä suunnitelmilla moottori/akku yhdistelmän vaihdoksen jälkeen painoa putoaa ainakin 380g.
Vielä jos liimalukot saisin korvattua vaikka 500k öljyillä, niin paino rupeisi lähentelemään enemmän toxon painoa.
Muutokset ei kerkee Finland Cupin ekaan kisaan.
Tulevaan vkl Finland Cupin avaukseen lähdetään hakemaan voittoa, mutta 2. sijaan olen tyytyväinen.
Nyt kun kolmen luokan sijasta ajan kahta luokkaa, niin tavotteet korkeammalla.
-
Kisa meni todella hyvin tänään. Olen autoon tyytyväinen. Painoa täytyy vielä jonkun verran karsia, mutta tällä pärjää jo hyvin.
-
Jos lisälaihdutusta meinataan, niin sitten täytyy pudottaa akkua pienempään. Kaikista painavin yksittäinen osa autossa on pohjalevy.
Hiilikuidustahan sais kevyemmän levyn, mutta hinta on aika hapan. Linkissä (http://www.carbon-team.de/lshop,showdetail,18107,e,1242331641-19541,carbonplatte,c_051534,3,Tshowrub--carbonplatte,.htm) oleva levy on 150 x 340 x 25 (mm) ja maksaa lähes 56€ plus sitten lähetyskulut.
Käytännössä painoa ei saa enää mistään kiinteestä, ellei poraa reikiä pohjaan tai koria vaihda lexaniin, jota en tule missään tilanteessa tekemään.
-
Eihän se hiilikuitu mitään ilmaista ole, mutta jos tuosta palasta saa uuden pohjalevyn tehtyä, niin ei se ihan tolkuttoman hintainen kuitenkaan ole.
-
Eihän se hiilikuitu mitään ilmaista ole, mutta jos tuosta palasta saa uuden pohjalevyn tehtyä, niin ei se ihan tolkuttoman hintainen kuitenkaan ole.
Ymmärrän mitä tarkotat ja itse mietin samaa. Suhteutan kuitenkin tähän nykyseen tilanteeseen.
Siinä vaiheessa kun saisin uuden hiilaripohjan, niin FinCupia on ajettu jo puolet kisoista ja juurikin ne oletettavasti kaksi pahinta kilpailua auton painon kannalta.
Säkylän kesä-elokuu on painavan auton helvetti 8). Ensi kaudeks saattaa tulla ihan eri auto ja käytännössä tämä auto menee sitten joko hyllylle tai myyntiin.
70€ pala kuluineen on kuitenkin ehkä vähän liikaa kolmen kisan vuoksi. Jossain se raja on pidettävä tai homma karkaa käsistä :).
Toisaalta onhan tässä Golden Cup ja MM-kisatkin vielä edessä - mitä jos sittenkin ost... ;D
-
Painoa ajokuntosena päälle 2.3kg ja karsia voi enää pohjalevystä.
Takakansi tuli jälleen kerran vastaan aikaisemmin kuin osasin kuvitella.
Kai se on vaan sit niin, että ne hyvät kirjat loppuu aina kesken.
Hyvä tai ei, tämän auton tarina oli tässä 8)...