Rc Formula OffRoad

Autot => Unlimited EP - 1:8 autot => Aiheen aloitti: matti.l - 09 Helmikuu, 2009, 22:48:00

Otsikko: Downer
Kirjoitti: matti.l - 09 Helmikuu, 2009, 22:48:00
Innostuin hommaamaan 1/8 kokoisen laitoksenkin sopivan osuessa kohdalle.

Eli Hobao Hyper St tarttui matkaan rullaavana, joten  sähkökonversiota halajaa.

(http://i57.photobucket.com/albums/g213/Killerpoop/foff/21012009245.jpg)(http://i57.photobucket.com/albums/g213/Killerpoop/foff/21012009247.jpg)
(http://i57.photobucket.com/albums/g213/Killerpoop/foff/26012009250.jpg)

Tästä olisi tosiaan tarkoitus lähteä jatkamaan jonkin verran runkoa. Istuttaa torseni keskelle, MMM combo 2200kv sähköosastolle sekä 6S lipot kyytiin. Josko noilla avuin alkaisi hiekka pöllyämään riittävästi. Mutta katsotaan mitä saadaan aikaan. Maxx Paddlet on tulossa rinkuloiksi. Ja Futaba 3PK 2,4GHz radioiksi.

Hyvällä tuurilla saatta ensimmäiseen kisaan mennessä jopa valmistuakin, mutta mistä näistä koskaan tietää.
Otsikko: Vs: Downer
Kirjoitti: Jabe - 10 Helmikuu, 2009, 00:25:53
TeknoRC pukki siinä tapauksessa, jos haluat moottorin, tuohon alkuperäiselle paikalle, jos haluat toiselle puolelle tai eteen, niin RCMonster pukki käy.
Jos torsenin laitat keskelle, niin välitykset muuttuu aikas paljon, jollei sitten tee siihen uutta ratasta niinkuin minä tein. Vakio 52t ja torsen muistaakseni 46t.
Ongelmana tuon pienemmän spurrin kanssa, on nuo jäykistimet, kun moottori ottaa niihin kiinni, jos käyttää pientä pinjonia, tätä ongelmaa tosin ei ole jos käyttää alkuperäistä moottorin paikkaa.
Otsikko: Vs: Downer
Kirjoitti: Zarizi Tech - 10 Helmikuu, 2009, 11:44:27
Mielenkiintoista nähdä miten edistyy ja kerkiääkö ennen ensimmäistä kisaa. Lisää näitä!
Otsikko: Vs: Downer
Kirjoitti: matti.l - 10 Helmikuu, 2009, 12:03:55
TeknoRC pukki siinä tapauksessa, jos haluat moottorin, tuohon alkuperäiselle paikalle, jos haluat toiselle puolelle tai eteen, niin RCMonster pukki käy.
Jos torsenin laitat keskelle, niin välitykset muuttuu aikas paljon, jollei sitten tee siihen uutta ratasta niinkuin minä tein. Vakio 52t ja torsen muistaakseni 46t.
Ongelmana tuon pienemmän spurrin kanssa, on nuo jäykistimet, kun moottori ottaa niihin kiinni, jos käyttää pientä pinjonia, tätä ongelmaa tosin ei ole jos käyttää alkuperäistä moottorin paikkaa.
Torseni on 48t joka on tulossa. Joten koitetaan saako tuolla tehtyä, jos ei niin sitten täytyy tehdä tuo ratas konversaatio. Ja kokeiluun tulee tuo RCMonsterin pukki, vaikkakin tiedossa on ongelmia etutuen kanssa. Tekee silti mieli kokeilla sitä, josko siihen vaikka löytyisi myös joku ratkaisu :P

Kun tuo toinen auto(lue scoff) tuli tehtyä tuolla teknon pukilla, niin halusin vaihtelua.

Oikeastaan kokoa ajatus auton rakentamiseen lähti siitä kun hommasin vahingossa maxx paddlet ittelleni vahingossa. Niin pitihän niihin auto saada kaveriksi  ::)

Otsikko: Vs: Downer
Kirjoitti: Jabe - 10 Helmikuu, 2009, 23:59:03
Jos teet uuden pohjalevyn, niin siinähän se ongelma menee pois, kun käännät tuon keskidiffin alla olevan jäykistimen ylösalaisin, silloin nuo etu- ja takajäykkärit siirtyy sivummalle.
Otsikko: Vs: Downer
Kirjoitti: SlidSlide - 11 Helmikuu, 2009, 00:31:21
En halua millään tavalla lannistaa projektia nykysellään,
mutta suosittelen uuden pohjalevyn rakentamista pelkästään tilan ja tulevien tehojen perusteella.
Ton pitunen auto heittää keulaa jo tasasella, oli torseni alla tai ei.

6s tehoilla ei täyden voltin heittäminen pyörilleen vauhdista on ehkä hienoa,
mutta ei pitemmän päälle hauskaa rinteessä. Kyseinen juttu nähtiin viime vuonna.
Otsikko: Vs: Downer
Kirjoitti: matti.l - 11 Helmikuu, 2009, 09:44:11
En halua millään tavalla lannistaa projektia nykysellään,
mutta suosittelen uuden pohjalevyn rakentamista pelkästään tilan ja tulevien tehojen perusteella.
Ton pitunen auto heittää keulaa jo tasasella, oli torseni alla tai ei.

6s tehoilla ei täyden voltin heittäminen pyörilleen vauhdista on ehkä hienoa,
mutta ei pitemmän päälle hauskaa rinteessä. Kyseinen juttu nähtiin viime vuonna.

Melkein tekee mieli sitten koittaa, että heittääkö noilla tehoilla pitävällä alustalla ympäri vai ei torsenilla. Saapi sitten ainakin dataa siitä videon muodossa. En meinaan usko ennenkun näen.

Mutta pohjalevy tosiaan oli suunnitteilla jatkaa, kuten tuosta ekasta viestistä käykin ilmi. Mutta ensin koitan vakio mittaisena mitä tekee.
Otsikko: Vs: Downer
Kirjoitti: Zarizi Tech - 11 Helmikuu, 2009, 15:19:07
6s tehot on jo sitä luokkaa, että ei mikään torseeni pitele keulaa enään maassa. Pysähdyksestä lähtiessä pitävällä pinnalla keulii yli. Se on yks mikä on varma.
Otsikko: Vs: Downer
Kirjoitti: matti.l - 13 Helmikuu, 2009, 17:25:17
Toinen vastari radio settiin tuli ostettua käytettynä rc10 kautta. Pääsee näin yhdellä ohjaimella hoitamaan kummatkin autot. Sattui sopivaan hintaan olemaan myynnissä tuollainen, vaikkakin olisi sillä rahalla Acomssin ohjain+vastari setin tainut englannista saadakin tilattua.  :P

(http://s57.photobucket.com/albums/g213/Killerpoop/foff/th_IMGP3841.jpg) (http://s57.photobucket.com/albums/g213/Killerpoop/foff/IMGP3841.jpg)

Mamba monster max tupsahti tänään postista kotiin. Oli tullin kautta käynyt, mutta olivat todenneet ettei tarvitse tullia maksaa.  8) Tilasin HolmesHobbiesista ko. combon jenkeistä 212€ posteineen. Kiitokset vain ko. kaupan palvelulle. Nopeasti tuli perille ja hyvin pakattuna.

(http://s57.photobucket.com/albums/g213/Killerpoop/foff/th_IMGP3843.jpg) (http://s57.photobucket.com/albums/g213/Killerpoop/foff/IMGP3843.jpg)(http://s57.photobucket.com/albums/g213/Killerpoop/foff/th_IMGP3842.jpg) (http://s57.photobucket.com/albums/g213/Killerpoop/foff/IMGP3842.jpg)(http://s57.photobucket.com/albums/g213/Killerpoop/foff/th_IMGP3847.jpg) (http://s57.photobucket.com/albums/g213/Killerpoop/foff/IMGP3847.jpg)(http://s57.photobucket.com/albums/g213/Killerpoop/foff/th_IMGP3848.jpg) (http://s57.photobucket.com/albums/g213/Killerpoop/foff/IMGP3848.jpg)(http://s57.photobucket.com/albums/g213/Killerpoop/foff/th_IMGP3849.jpg) (http://s57.photobucket.com/albums/g213/Killerpoop/foff/IMGP3849.jpg)


Seuraavaksi pitäisikin tulla torsenin hongkongista. Sitten puuttuukin rc-monsterin pukki ja akut + servo


Otsikko: Vs: Downer *pari kuvaa MMM:stä*
Kirjoitti: matti.l - 17 Helmikuu, 2009, 23:24:43
Ensimmäinen ulkomailta tilaama pakettinikin sitten jäi tulliin. No olipahan niitä jokunen tullin ohi mennytkin, joten kaipa se oli aika sitten jäädäkin. Niinpä torsen ja levitys palat löysivät downerin...

(http://s57.photobucket.com/albums/g213/Killerpoop/foff/th_IMGP3896.jpg) (http://s57.photobucket.com/albums/g213/Killerpoop/foff/IMGP3896.jpg)(http://s57.photobucket.com/albums/g213/Killerpoop/foff/th_IMGP3893.jpg) (http://s57.photobucket.com/albums/g213/Killerpoop/foff/IMGP3893.jpg)

Myös ohjaimeen tuli pientä ehostusta, tarroituksen merkeissä.

(http://s57.photobucket.com/albums/g213/Killerpoop/foff/th_IMGP3894.jpg) (http://s57.photobucket.com/albums/g213/Killerpoop/foff/IMGP3896.jpg)(http://s57.photobucket.com/albums/g213/Killerpoop/foff/th_IMGP3895.jpg) (http://s57.photobucket.com/albums/g213/Killerpoop/foff/IMGP3896.jpg)

Otsikko: Vs: Downer *Torsen*
Kirjoitti: SnoopMaxx - 02 Maaliskuu, 2009, 19:34:42
You got the Mamba Monster from Holmes Hobbies and you paid 212 eoro with post ??

Are you stretching the car ?

c",) 
Otsikko: Vs: Downer *Torsen*
Kirjoitti: matti.l - 02 Maaliskuu, 2009, 21:18:24
You got the Mamba Monster from Holmes Hobbies and you paid 212 eoro with post ??

Are you stretching the car ?

c",) 

Yep, I order the MMM combo from Holmes Hobbies(cheapest prise), with "ESC" bonuscode.

And I am maybe stetching my car, but  I´m not sure yet. I need to get some test results at first, then I make my decision.
Otsikko: Vs: Downer *Torsen*
Kirjoitti: matti.l - 17 Maaliskuu, 2009, 21:55:17
Mites onko kukaan koittanut hitsaamalla jatkaa noita pohjalevyjä? Vai uudet pohjalevytkö olette tehneet jatkettuihin malleihin vai mitä? Onkohan ihan perus alumiinia tuo pohjalevy vai jotain erikois seosta jota ei helpolla saa alumiinihitsattua, kukaan koittanut? Tietty eri merkkisissä autoissa voi olla eri seoksia.

Tänään saapui moottoripukki, niin sai vihdoin testailtua konetta paikoilleen. Hiukan pitänee keski tukea veistää, että saa sopimaan koneen kunnolla paikalleen. Mutta muuten vaikutti ihan toimivalta ratkaisulta, tuo rc monsterin pukki.

Akut täytyy vielä tilailla ja servo niin sitten on kaikki mitä tarvitsee.
Otsikko: Vs: Downer
Kirjoitti: SlidSlide - 17 Maaliskuu, 2009, 22:25:06
Kaikilla taitaa olla ihan normaalia alumiinia. Paksuus 3-5mm (en muista tarkalleen).
Taitaa ainoolla hitsaajalla olla kaasuvehje, joten sillä ei saa kovin pitäviä liitoksia.
Ei se oo iso homma tehdä pohjalevyä autoon. Vaikeinta on reikien kohdilleen saaminen.
Otsikko: Vs: Downer
Kirjoitti: niemikko - 17 Maaliskuu, 2009, 22:34:28
ihan vaan normi 3mm alumiiniä jatkaminen kannattaa tehdä vaan toiseen päähän niin selviää yhden kartaanin modauksella ja yhden rungonjäykkärin valmistuksella kun levy on leikattu niin vanhan kanssa viilapenkkiin päällekäin ja reijät vanhoista läpi poraten (tietty joutuu siirtään taka akselin reikien tekoon)aika hyvin onnistuu kanttaukset sitten mielen mukaan.
upotukset levyssä on onnistunut ihan rälläkällä.

ps: ja auto on palautettavissa alkuperäiseksi yhden kartaanin ostolla
Otsikko: Vs: Downer
Kirjoitti: SlidSlide - 17 Maaliskuu, 2009, 23:15:08
Ite sain EP auton pidennyksen hyvin laittamalla levyt päällekkäin.
Modi ei onnistunu ollenkaan kun oli taivutukset.
Onneks tehosuhde on niin paljon pienempi, niin hieman vinoon vetävät ruuvit pysyy.
Otsikko: Vs: Downer
Kirjoitti: matti.l - 18 Maaliskuu, 2009, 00:34:54
ihan vaan normi 3mm alumiiniä jatkaminen kannattaa tehdä vaan toiseen päähän niin selviää yhden kartaanin modauksella ja yhden rungonjäykkärin valmistuksella kun levy on leikattu niin vanhan kanssa viilapenkkiin päällekäin ja reijät vanhoista läpi poraten (tietty joutuu siirtään taka akselin reikien tekoon)aika hyvin onnistuu kanttaukset sitten mielen mukaan.
upotukset levyssä on onnistunut ihan rälläkällä.

ps: ja auto on palautettavissa alkuperäiseksi yhden kartaanin ostolla

Juu mielessä olikin pelkän takapään jatkaminen siltä kohtia missä alkaa kaventumaan tuo perä. Ajattelin rapiat 8cm pistää lisää jatkoa. Ja tuon auton mukana tuli vanhat vetarit niin niistä on hyvä tehdä pidennys tuohon kartaaniin.

3mm tavaraa tuo pohja tosiaan on. Ainoo vaan kun on törmännyt kaikenmaailman alu+ muu sekoituksiin niin ajattelin kysellä siksi tuota.  Mutta eiköhän tuole sitten joku hitsari löydy joka välilätkän tuonne väliin hitsailee.  ::) Eipä tarvitse sitten ainakaan takapäähän niitä reikiä porailla kun jatkopalan tekee väliin.  Vaikkakin tuleekin se kaksi saumaa.

Mielessä myös kävi ostaa toinen pohjalevy niin voi tarvittaessa sitten palauttaa normi mittoihin. Kun eivät ne ihan mahdottomia kuitekaan maksa.

Ja puikollahan tuon taitaa pystyä hitsailemaan tai sitten jos tiggi miehen satun jostain löytämään, niin sellaisella saa vedellä.

Ite sain EP auton pidennyksen hyvin laittamalla levyt päällekkäin.

Jotenkin vain nuo pulttiliitokset eivät itseäni sytytä. Jos sillain olet jatkanut.
Otsikko: Vs: Downer
Kirjoitti: matti.l - 18 Maaliskuu, 2009, 01:13:08
Tälläisia akkuja tuli tilailtua, parit kumpaakin.

Akku malli yksi (http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7655&Product_Name=Rhino_4000mAh_3S2P_25C_Lipoly_Pack)

Akku malli kaksi (http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8583&Product_Name=ZIPPY_Flightmax_5000mAh_3S1P_25C_)

Ykkös akut tilasin ihan sen takia, että ei tiedä kuinka kauan kestää että noita Flightmax:ja(kakkos mallin akku) tulee taas tuonne hobbycityyn.

Servoksi valitsin tämän (http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8771&Product_Name=BMS-616MG+HS_Super_Strong_Servo_(Mos-FET)_for_buggy_10.2kg_/_.12sec_/_46.5g)
Otsikko: Vs: Downer
Kirjoitti: SlidSlide - 18 Maaliskuu, 2009, 02:28:41
Ite sain EP auton pidennyksen hyvin laittamalla levyt päällekkäin.

Jotenkin vain nuo pulttiliitokset eivät itseäni sytytä. Jos sillain olet jatkanut.


Tosi huono kirjotus, mutta tarkotin ruuvien kohtia.
Teippasin alkuperäsen levyn tiukasti uutta pohjalevyä vasten ja tummasin reikäkohdat.
Vastaava juttu kun niemikolla höyläpenkissä hieman työläämmin tehtynä.

Pultein en oo pidentäny mitään autoa, enkä tuu pidentää ellei pakko.


Tälläisia akkuja tuli tilailtua, parit kumpaakin.

Akku malli yksi (http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7655&Product_Name=Rhino_4000mAh_3S2P_25C_Lipoly_Pack)

Rhinoja päästään kunnolla rääkkii parin viikon sisään, kun laitan EP auton kuntoon.
Sitten viimestään näkee onko niistä mihinkään. Tähän asti on kuitenkin omassa modissa
ja DC:n EP-autossa ollu todella vakuuttavat.
Otsikko: Vs: Downer
Kirjoitti: matti.l - 07 Huhtikuu, 2009, 00:15:50
Muutama foto sain vihdoin koneen kiinni ja vastarille vesitiiviin boxin(trx slash). MMM on vielä patentti kiinnityksellä kiinni, kun piti pihassa kokeilla että varmasti liikkuu. Projektin motivoimiseksi. Ja ihan mukavasti tuntui 3S:lläkin lähtevän, ei vain malttaisi odottaa, että saan lipoille telineet ja pääsee kokeilemaan 6S voimaa. Myös ohjausservo löysi paikkansa autosta. Sen yläpuolisesta hiilikuitu tuesta joutuikin hiukan poistelemaan ylimääräisiä tukia, jotka olivat ex jarruservoa varten ollet.

Pääsempähän ainakin testaamaan sen että heittääkö volttia 6S vai toimiiko torsen ja estää sen, kun en tuota vielä ole pidentänyt.

Mutta muutama foto:

(http://s57.photobucket.com/albums/g213/Killerpoop/RC/th_IMGP4009.jpg) (http://s57.photobucket.com/albums/g213/Killerpoop/RC/IMGP4009.jpg)(http://s57.photobucket.com/albums/g213/Killerpoop/RC/th_IMGP4010.jpg) (http://s57.photobucket.com/albums/g213/Killerpoop/RC/IMGP4010.jpg)(http://s57.photobucket.com/albums/g213/Killerpoop/RC/th_IMGP4011.jpg) (http://s57.photobucket.com/albums/g213/Killerpoop/RC/IMGP4011.jpg)(http://s57.photobucket.com/albums/g213/Killerpoop/RC/th_IMGP4012.jpg) (http://s57.photobucket.com/albums/g213/Killerpoop/RC/IMGP4012.jpg)(http://s57.photobucket.com/albums/g213/Killerpoop/RC/th_IMGP4014.jpg) (http://s57.photobucket.com/albums/g213/Killerpoop/RC/IMGP4014.jpg)

Otsikko: Vs: Downer
Kirjoitti: SlidSlide - 07 Huhtikuu, 2009, 19:03:34
Hyvältä näyttää. Sitten vaan osallistumista (http://rc-foff.net/smf/index.php?topic=1240.msg7996#msg7996) Finland Cupin ekaan kisaan ;).
Otsikko: Vs: Downer
Kirjoitti: matti.l - 07 Huhtikuu, 2009, 19:19:13
Hyvältä näyttää. Sitten vaan osallistumista (http://rc-foff.net/smf/index.php?topic=1240.msg7996#msg7996) Finland Cupin ekaan kisaan ;).

Kyllähän tuonne mielellään tulisi jos pääsisi, mutta bestmän tehtävissä tuolloin. Joten jääpi väliin samoin kuin tuo säkylän 2pv setti.  :-[ Joten 4 kisaan toivottavasti voisi sitten jopa jo päästäkin  :P


Otsikko: Vs: Downer
Kirjoitti: Penguin - 07 Huhtikuu, 2009, 22:35:53
Tule sitten johonkin muihin kisoihin, kuten vaikka ensi sunnuntaina Säkylään.
Otsikko: Vs: Downer
Kirjoitti: matti.l - 07 Huhtikuu, 2009, 23:30:55
Tule sitten johonkin muihin kisoihin, kuten vaikka ensi sunnuntaina Säkylään.
Sutattaapi olla että tulen ja suattaapi olla että en tule  8)
Otsikko: Vs: Downer
Kirjoitti: matti.l - 09 Huhtikuu, 2009, 22:04:38
Hiukka taka pakkia sitten tuli, kun MMM ilmeisesti päästi toiminta savut ulos 6S lipopakalla ajelun seuraksena n.15sek ajon jälkeen. Hiukan kovempi kiihdytys ja sitten ei puhunutkaan enää mitään.  >:( Pääsee sitten senkin laittamaan takuuseen, hiukka syä miästä. Vielä tuo V3 versio piti olla.

Mutta täytynee vielä tutkia tarkemmin paremmalla ajalla. Nyt vaan ei saanut ajatuksia niin paljoa koottua...
Otsikko: Vs: Downer
Kirjoitti: Zarizi Tech - 09 Huhtikuu, 2009, 22:09:13
Ei ollut eka - eikä vika.
Otsikko: Vs: Downer
Kirjoitti: SlidSlide - 09 Huhtikuu, 2009, 22:37:58
Tilasitko jenkeistä vai Suomesta?

Itteekin pelottaa et MMM hajoo hetkellä minä hyvänsä. Tua hiekalla viä kun temmeltää..
Otsikko: Vs: Downer
Kirjoitti: matti.l - 09 Huhtikuu, 2009, 22:53:55
Tilasitko jenkeistä vai Suomesta?

Itteekin pelottaa et MMM hajoo hetkellä minä hyvänsä. Tua hiekalla viä kun temmeltää..

Jenkeistä tuo tuli ja jenkkeihin menee takuuseen, suoraan CC:lle siis.  ::)
Otsikko: Vs: Downer
Kirjoitti: niemikko - 11 Huhtikuu, 2009, 22:34:33
jep tuttua bullitti päästi savut tänään ja hyyty.
mmm luultavasti en oo viä kattonu tarkemmin onneksi on toinen varalla ensviikonlopuksi.

pistetään taas castlelle meneen kun entiset 2 hoitu niin hianosti uusiin.
Otsikko: Vs: Downer
Kirjoitti: matti.l - 12 Huhtikuu, 2009, 20:51:32
jep tuttua bullitti päästi savut tänään ja hyyty.
mmm luultavasti en oo viä kattonu tarkemmin onneksi on toinen varalla ensviikonlopuksi.

pistetään taas castlelle meneen kun entiset 2 hoitu niin hianosti uusiin.

Becin joku piiri oli mulla tuosta savut päästänyt ulos. No täytynee varmaan koitella ens kerralla vain 4S voimaa, niin voisi jopa kestääkin.  :P Castle linkillä tuohon nopsuun pääsi hienosti vielä kiinnikin, mutta käyttökuntoista tuosta ei saa, jos ei sitten ala beciä puukottamaan pois, mutta ei sitä viitti kun takuut katoaa silloin. Joten kaippa tuossa kesällä täytyy varanopsu hommailla  ::)
Otsikko: Vs: Downer
Kirjoitti: Jabe - 13 Huhtikuu, 2009, 11:36:04
Tuo bec-piiri on näissä ollut ongelmana ilmeisesti kokoajan, siis se on se mikä ensimmäisenä hajoaa.
Juttuja millä sitä pystyy suojelemaan, on käyttämällä ulkoista becciä jos on paljon virtaa ottavat servot paikallaan, 6S käytössä kun tuo lämpenee entistä enemmän. Onhan tuo aika selvää että se palaa helposti, kun se ei pääse jäähtymään kunnolla, vaan noparin muut osat lämmittää sitä entisestään.
Jollain oli käynyt niin että bec oli hajonnut tärinästä, eli bec oli hakkaantunut pohjalevyä vasten rikki, tämä pitäisi olla korjattu V3 mallissa ja uusilla kuorilla.
Otsikko: Vs: Downer
Kirjoitti: SlidSlide - 13 Huhtikuu, 2009, 14:53:47
Nyt vkl aikana tuli kokeiltua MMM kaikki rajat. Kaikki lähti lauantaista jäätesteistä, joissa mulasin auton kanssa heikkoihin jäihin.
Kaikki sähköt märkänä saunan lauteille lämmittelee. Eipä ottanut itseensä, vaikka ihan kunnolla hörppäs vettä.

Sunnuntaina sitten kisassa päästiin kokeilemaan se lämpöpuoli. Rinne oli kuuma, aurinko paisto koko päivän
ja lämpörajalle ajettiin useita kertoja. Aika nopeesti se raja tulee vastaan 6s lipoilla ja 2400kv moottorilla,
mutta ompa se vieläkin toimintakunnossa. Taitaa olla mulla yks niitä kestäviä V3sia *kop kop* ;D.
Otsikko: Vs: Downer
Kirjoitti: matti.l - 13 Huhtikuu, 2009, 20:29:46
Tuo bec-piiri on näissä ollut ongelmana ilmeisesti kokoajan, siis se on se mikä ensimmäisenä hajoaa.
Juttuja millä sitä pystyy suojelemaan, on käyttämällä ulkoista becciä jos on paljon virtaa ottavat servot paikallaan, 6S käytössä kun tuo lämpenee entistä enemmän. Onhan tuo aika selvää että se palaa helposti, kun se ei pääse jäähtymään kunnolla, vaan noparin muut osat lämmittää sitä entisestään.
Jollain oli käynyt niin että bec oli hajonnut tärinästä, eli bec oli hakkaantunut pohjalevyä vasten rikki, tämä pitäisi olla korjattu V3 mallissa ja uusilla kuorilla.

Ulkoinen becci tuohon täytynee itselle laittaa noin tulevaisuutta ajatellen. Ei kiinnosta toista MMM tuon becci ongelman takia paskoa, samoin kuin täytynee akut laskea 4S:n ja kokeilla josko sekin toisi lisä kestoa. Myöhemin kesällä voi sitten sitä 6S koitella jos siltä tuntuu.
Otsikko: Vs: Downer
Kirjoitti: matti.l - 15 Huhtikuu, 2009, 00:15:55
Tänään tuli Scoffista lainattua MM nopari joka tuli vaihdettua MMM nopariin pienen välin kanssa(lue xl koon kone). Samalla tuli myös ostettua CC:n ubec joka riittää 6S tehoille.

Kätevästi onnistui tuon ubecin säätö castle linkillä. Jospa vaikka 4S akut suostuisivat tulemaan hobbycitystä niin saisi testailtua uudemman kerran tuota kotteroa, 6S tehot saavat nyt hetkeksi jäädä syrjään. Vaikkakin uskoisinkin tuolla ulkoiselle becillä homman rokkaavan täysin. Eipä joudu niin kovalle työlle MMM,  kun servo saa muualta virtansa. Joutuu sisäinen becci vain ropellin pyöritys töihin.

Nyt sitten pitääkin odotella kuinka nopea tuo CC:n takuu sitten on.

 
Otsikko: Vs: Downer
Kirjoitti: Penguin - 15 Huhtikuu, 2009, 19:08:18
Mitäs 4S:iä olet tilannut, jos vielä tulemista pitää suostutella? Tilasin itselleni mm. akkuja HC:stä lauantaina ja äsken kävin hakemassa postista. Varsin nopeaa toimintaa sanoisin.
Otsikko: Vs: Downer
Kirjoitti: matti.l - 15 Huhtikuu, 2009, 23:10:03
Mitäs 4S:iä olet tilannut, jos vielä tulemista pitää suostutella? Tilasin itselleni mm. akkuja HC:stä lauantaina ja äsken kävin hakemassa postista. Varsin nopeaa toimintaa sanoisin.

Näitä (http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8916) tuli tilattua. Mutta jouduin tuossa pääsiäisenä vaihtamaan tilauksen sisällön kun n.kk olen odotellut noita 5000mah 3S akkuja saapuvaksi tuonne, mutta eipä ole näkynyt. Mutta toisaalta oli ihan hyväkin että niitä ei tullut, niin pääsi 4S:n muuttamaan tilauksen.

Tänään oli paketti lähtenyt kohti suomea, joten jos tullin ohi livahtaa niin voisi maanantaina akut olla noudettavissa paikallisesta postista. Ehkä jopa Perjantainakin. Nyt tosin viimeaikoina suurimman osan paketeista on saanut tullista hakea.

Joten kunhan akut saapuvat päsee kokeilemaan autoa rinteessä. Niin näkee onko tuo nykyinen MMM yhtään pidempi ikäisempi  :P
Otsikko: Vs: Downer
Kirjoitti: matti.l - 16 Huhtikuu, 2009, 23:20:45
Tänään tuli tehtyä akku paikat muovista tuohon, niin sai akutkin kunnolla kiinni. Myöhemmin kuvaa tästä kokonaisuudesta. Samasta aineesta vielä täytyisi noparille veistellä parempi paikka missä asustaa. Tosin suunnitelmat sillekin on jo olemassa. Samoin kuin vastarin paikan pienoinen siirto toisaalle ja parempi kiinnitys on suunnitelmissa.

Sain jopa pari täys kaasu vetoa tuossa tehtyä iltasella 6S:llä ja kaikki tuntui toimivan ihan hyvin. ;D Nyt ehkä hiukan levollisemmin mielin ajelen, kun ei enää mamban bec hoida muuta kuin omaa ropelliaan. Jospa se tästä. Jos vaikka huomenna kerkiäisi rinteseen ja saisi jopa viideotakin. Jäisipä ainakin nauhalle jos sattuu roihahtamaan  ::) 

Ei muuten heittänyt crossin renkailla yhtään keulaa ylös, 6S täyskaasu kiihdytyksessä soralla. Laparenkailla tosin voi olla sitten jo ihan eri juttu, kun painavat sen verran enemmän  :-\
Otsikko: Vs: Downer
Kirjoitti: Penguin - 17 Huhtikuu, 2009, 00:38:50
Näitä (http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8916) tuli tilattua. Mutta jouduin tuossa pääsiäisenä vaihtamaan tilauksen sisällön kun n.kk olen odotellut noita 5000mah 3S akkuja saapuvaksi tuonne, mutta eipä ole näkynyt. Mutta toisaalta oli ihan hyväkin että niitä ei tullut, niin pääsi 4S:n muuttamaan tilauksen.

No ihan samoja tilasin lauantaina ja nyt on jo päästy ensimetrit ajamaan niillä :)
Otsikko: Vs: Downer
Kirjoitti: matti.l - 17 Huhtikuu, 2009, 20:22:17
Näitä (http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8916) tuli tilattua. Mutta jouduin tuossa pääsiäisenä vaihtamaan tilauksen sisällön kun n.kk olen odotellut noita 5000mah 3S akkuja saapuvaksi tuonne, mutta eipä ole näkynyt. Mutta toisaalta oli ihan hyväkin että niitä ei tullut, niin pääsi 4S:n muuttamaan tilauksen.

No ihan samoja tilasin lauantaina ja nyt on jo päästy ensimetrit ajamaan niillä :)

Jotain tuolla tilauksessa säätävät, tuli tiistaina meili että tavarat on lähtenyt ja nyt oli taas torstaina tullut uudestaan sama viesti. Saanyt sitten taas nähä milloin paketti kotiin löytää  :P
Otsikko: Vs: Downer
Kirjoitti: matti.l - 25 Huhtikuu, 2009, 01:43:50
Tuli pieni viideo kuvattua tänään ja hetihän autokin taas hajosi  :-\ Pääsepähän ostamaan uusia osia taas. 6S paketti ois seuraavaksi mennyt kiinni, mutta kerkesi hajoamaan ennen sitä.  :P

Mutta alla olevasta linkistä pääsee Downerin menoon tutustumaan.
http://www.youtube.com/watch?v=oHcRkYD-zuE&fmt=22 (http://www.youtube.com/watch?v=oHcRkYD-zuE&fmt=22)
Otsikko: Vs: Downer
Kirjoitti: matti.l - 29 Kesäkuu, 2009, 21:40:57
Tuli sitten vielä Mäntän kisojen jälkeen käytyä paikallisella suttaus montulla pienet 6S vedot tekemässä, niin löytyi se rutinan aiheuttajakin. Eli vaihteeksi meni taas perän pinjoni soseeksi... Ja synkin tähän sitten huomasin kun tarkemmin aloin autoa tutkimaan/purkamaan. Eli oli taka ja etu perän laakeripukki kulunut/vaihtanut paikkaa alaspäin noin 1-2mm aiheuttaen välystä ratastukseen. Ilmeisesti lämpöisenä käynyt.

No saapahan taas tilata lisää osaa, josko vaikka sitten alkaisi kestämään. Onneksi hobaofinlandista sentäs löytyvät suoraan hyllystä niin voisi jopa v.lopuksi saada osat autoon tahi ensi viikon alkuun.

Samalla kun tuon atomeiksi iskin niin pientä jatkosta jo suunnittelin. Ja tämäkin toteutuu mikäli saan sopivat osat hommattua jatkoksen tekemiseksi. Myös kori täytyy vaihtaa jos jatkos toteutuu...

Mutta toivottavasti ensi Mäntän kisaan saisi edes jotai upgrade palasia autoon  8) ja hiukan enenmmän ajamista alle. Ekoilla pätkillä kun olin ihan kuutamolla  ;D. No kertaakaan aikasemmin en ollut merkkien kanssa ajanut. 3 pätkällä sentäs sain hiukan juonesta kiinni ja edes hiukan paremmin sujui ajo. Josko enskisa sujuisi vaikka hiukan paremmin ja tekniikka kestäisi... :-\

Täytyy myös suoristella etu vetari ja ohjaus tanko kun vääntyivät siinä montun pohjalle hyppäyksessä siinä kisan jälkeen, tuli pieni mitta virhe, rinteeseen piti hypätä, mutta meni hiukka pitkäksi. Onneksi ei muuta mennyt...  ::)

Otsikko: Vs: Downer
Kirjoitti: matti.l - 15 Heinäkuu, 2009, 01:19:24
Tuli kummatkin diffikotelot vaihdeltua ja uudet pinjonit diffeille taas. Nyt tuntuisi että rokkaa taas huomattavasti paremmin(tosin varmistuksen tähän saa kun pääsee koeajon suorittamaan.). Myöskin uudet laakerit nakkasin paikoilleen diffeihin. Samoin myös toiseen etunapaan vaihdoin laakerit kun olivat ihan loppu.

Myöskin autoa testatessa huomasin että MMM katkaisija on ottanut itseensä eikä aina yhdistä. Täytynee johdot kolvata toisiinsa kiinni ja antaa olla niin. Ei pääse ainakaan kesken pätkän katkaisemaan...

Mutta luultavasti saman mitaisena(lue pätkänä) auto saapuu Mäntän kisaan. Vielä ei pidennystä saanut aikaiseksi. Ehkä sitten seuraavaan kilpailuun voisi olla jo pidennys mahdollinen. Pitää vain suunnitella tuo pohja homma tarpeeksi hyvin ettei tee sekunda tuotetta itselleen. Mutta suunnittelu on edennyt kyllä jo kovasti pohjan suhteen. Materiaalien hankinta on seuraavaksi vuorossa. Sitten etukardaani täytyy vielä jatkaa uuden pohjan mukaiseksi.
Otsikko: Vs: Downer
Kirjoitti: matti.l - 11 Elokuu, 2009, 19:59:16
Uutta koria tuossa v.loppuna virittelin tähän laitokseen. Siinä luultavasti suurimmat muutokset tälle kaudelle mitä autoon enää teen. Akut tosin saattavat jossakin vaiheessa vaihtua jos hyvä tuuri käy. 4S:n voimin tosin jatketaan edelleen. 6S:llä ei renkaat edessä pysy maassa  :-\

Josko ensikaudeksi sitten tallinhämyssä jotain pientä mukavaa autoon saisi jopa tehtyäkin. Uudet säännöt ensikautta varten vain tarpeeksi ajoissa sitten valmiiksi.

Kuvia saatan illalla napsia jos kovin innostun.
Otsikko: Vs: Downer
Kirjoitti: SlidSlide - 11 Elokuu, 2009, 20:46:52
Josko ensikaudeksi sitten tallinhämyssä jotain pientä mukavaa autoon saisi jopa tehtyäkin. Uudet säännöt ensikautta varten vain tarpeeksi ajoissa sitten valmiiksi.

Sääntöihin tuskin tulee mitään muutoksia. Jos jotain tulee, niin painoraja ja sekin maksimissaan 4 - 4.5kg kohdalle.
Otsikko: Vs: Downer
Kirjoitti: matti.l - 11 Elokuu, 2009, 21:41:36
Josko ensikaudeksi sitten tallinhämyssä jotain pientä mukavaa autoon saisi jopa tehtyäkin. Uudet säännöt ensikautta varten vain tarpeeksi ajoissa sitten valmiiksi.

Sääntöihin tuskin tulee mitään muutoksia. Jos jotain tulee, niin painoraja ja sekin maksimissaan 4 - 4.5kg kohdalle.

ööö.... Eikös äänestyksissä ollut isommat painorajat vai muistanko ihan poskelleen...

edit: mutta eipä tainnut tuossa äänestyksessä painoraja ottaa tuulta siipiensä alle, joten asia selvä... Ilmotelkaa kuitenkin tuon painorajan voimaan tulosta tarpeeksi aikaisin...  ::)
Otsikko: Vs: Downer
Kirjoitti: Hadesbear - 11 Elokuu, 2009, 22:03:01
Kyllä se raja 5kg pitäis vetää, ettei sitä kevyempiä tulis.
Otsikko: Vs: Downer
Kirjoitti: matti.l - 11 Elokuu, 2009, 22:12:22
Kyllä se raja 5kg pitäis vetää, ettei sitä kevyempiä tulis.

Mielellään sitten kun kausi on ohi, olisi heti ensi kauden säännöt valmiina. Tätä kovasti toivoisin, saisi heti alkaa työstämään autoa...

Ja sitten muutama lupaamani kuvat, oli takana hiukan sovitus vaikeuksia...

(http://matti.galleria.fi/kuvat/foff/IMGP5488.JPG/bigthumb) (http://matti.galleria.fi/kuvat/foff/IMGP5488.JPG/full)(http://matti.galleria.fi/kuvat/foff/IMGP5491.JPG/bigthumb) (http://matti.galleria.fi/kuvat/foff/IMGP5491.JPG/full)(http://matti.galleria.fi/kuvat/foff/IMGP5492.JPG/bigthumb) (http://matti.galleria.fi/kuvat/foff/IMGP5492.JPG/full)(http://matti.galleria.fi/kuvat/foff/IMGP5493.JPG/bigthumb) (http://matti.galleria.fi/kuvat/foff/IMGP5493.JPG/full)(http://matti.galleria.fi/kuvat/foff/IMGP5494.JPG/bigthumb) (http://matti.galleria.fi/kuvat/foff/IMGP5494.JPG/full)
(klikkaamalla kuvaa iso foto)
Otsikko: Vs: Downer
Kirjoitti: Hadesbear - 11 Elokuu, 2009, 22:18:16
Hieno kori!  :)

ja juu, säänöt laaditaan hyvissä ajoin.
Otsikko: Vs: Downer
Kirjoitti: Zarizi Tech - 11 Elokuu, 2009, 22:19:50
Pirun tyylikäs baja!
Otsikko: Vs: Downer
Kirjoitti: SlidSlide - 11 Elokuu, 2009, 22:52:05
Josko ensikaudeksi sitten tallinhämyssä jotain pientä mukavaa autoon saisi jopa tehtyäkin. Uudet säännöt ensikautta varten vain tarpeeksi ajoissa sitten valmiiksi.

Sääntöihin tuskin tulee mitään muutoksia. Jos jotain tulee, niin painoraja ja sekin maksimissaan 4 - 4.5kg kohdalle.

ööö.... Eikös äänestyksissä ollut isommat painorajat vai muistanko ihan poskelleen...

edit: mutta eipä tainnut tuossa äänestyksessä painoraja ottaa tuulta siipiensä alle, joten asia selvä... Ilmotelkaa kuitenkin tuon painorajan voimaan tulosta tarpeeksi aikaisin...  ::)

Ei voi muistaa äänestyksistä, kun itse en ole vielä niihin äänestänyt. Omasta mielestä paino ei kuitenkaan tule rakaisemaan mitään.
Ei se oo ennenkään ratkassu. Painava auto on vakaampi ajaa ja kevyessä on omat puolensa.
Ihan hyvin vois vetää painorajan 4.5kg, koska tälläkin hetkellä on mukana autoja, joiden paino on alle 5kg ajovalmiina.
Kukapa osaisi sanoa lunttaamatta suoritusten perusteella mitkä autot ovat kyseessä :)...
Otsikko: Vs: Downer
Kirjoitti: Penguin - 12 Elokuu, 2009, 02:30:43
Vaikka itse siitä painorajasta aloitinkin kirjoittamaan, niin en tiedä onko se nyt niin merkityksellinen kuitenkaan. Lisää vaan sääntöjä ja kuka niitä jaksaa valvoa. Jos sellainen kuitenkin tulee, niin ideani oli että se olisi nimenomaan korkeampi kuin tällä hetkellä kevyimmät autot. Se ei suinkaan rankaisisi kevyen auton omistajaa, vaan päinvastoin antaisi muihin nähden etua ja mahdollistaisi entistäkin tasapainoisemman ja matallammalla painopisteellä olevan auton tekemisen lisäpainoja sopivasti sijoittamalla. Näinhän jotkut tekevät polttiskrossareillekin, että auto laihdutetaan mahdollisimman kevyeksi ja selvästi alipainoiseksi ja sitten lyijypainoilla säädetään painopistettä ja tasapainoa optimaalisemmaksi ja samalla lihotetaan auto sallituihin painoihin. Taitaa vaan Unlimited -luokassa olla niin suuret painoerot ja näyttävät kovin merkityksettömiltä, että herää kysymys onko sillä painolla niin paljon merkitystä vai alkaako se näkyä vasta kun on tarpeeksi kevyt. Entä onko siitä keveydestä hyötyä vai haittaa.
Otsikko: Vs: Downer
Kirjoitti: SlidSlide - 12 Elokuu, 2009, 16:54:08
Jos sellainen kuitenkin tulee, niin ideani oli että se olisi nimenomaan korkeampi kuin tällä hetkellä kevyimmät autot. Se ei suinkaan rankaisisi kevyen auton omistajaa, vaan päinvastoin antaisi muihin nähden etua ja mahdollistaisi entistäkin tasapainoisemman ja matallammalla painopisteellä olevan auton tekemisen lisäpainoja sopivasti sijoittamalla.

Samaa mieltä asiasta. Jos tosiaan on voitettu 7kg autolla vaikeilla radoilla, niin painorajaa ei suinkaan tarvita vielä tulevalla kaudella.
Otsikko: Vs: Downer
Kirjoitti: matti.l - 09 Lokakuu, 2009, 21:36:45
Kallistuksen vakaajat riipaisin irti ensi kisaan samoin tuli tarkisteltua pulttien kireys ja pari löystynyttä pulttia löytyikin, onneksi tuli katseltua.

Saa nähdä onko tuosta vakaajien poistosta mitään hyötyä. Toivottavasti pääsisi edes jokusen pystyn korkkaamaan tällä kertaa.
Otsikko: Vs: Downer
Kirjoitti: matti.l - 18 Huhtikuu, 2010, 15:47:36
Kisaa edeltävän päivän/aamu 3 kestänyt työ, ei ilmeisesti mennyt hukkaan kun downerilla pääsi kärkikahinoihin mukaan, vaikka univelkaa kisassa olikin.

Mukavaa vääntöä taas oli ja tiukkaa kisaa. Onneksi tekniset murheet eivät pahasti päässeet haittaamaan kisaa vaikka niitäkin parikertaa pääsi tulemaan. Ja nöyrä anteeksi pyyntö vielä lopun tuomarin päälle ajamisesta. Vesisade aiheuitti ihmeellisiä radiohäiriöitä autoon lopussa. No toivottavasti ei enää vastaavissa keleissä joudu ajamaan.

Seuraavaan kisaan jäi silti teknisellä puolella hiukan petrattavaa, servo ja pinjoni joutavat vaihtoon. Sillä servo ei tasaisella maallakaan jaksanut kääntää renkaita ja siitä syystä kääntö oli heikohkoa/toimi viiveellä. Ajopuolellahan petrattavaa piisaa kun juurikaan ei ole tullut treenattua. Siihen ajattelinkin tällä kaudella hiukan panostaa, jos vain aikaa saan jostain revittyä.
Otsikko: Vs: Downer
Kirjoitti: Penguin - 18 Huhtikuu, 2010, 22:14:28
Toivotaan että se oli vesisade, joka ne häiriöt aiheutti. Samanlaisia häiriöitä oli itsellä ajon jälkeen ja mieleen tuli, että vesi voipi tehdä tepposia, kunhan ei vaan mitään hajottanut.
Otsikko: Vs: Downer
Kirjoitti: SlidSlide - 18 Huhtikuu, 2010, 22:28:58
Toivotaan että se oli vesisade, joka ne häiriöt aiheutti. Samanlaisia häiriöitä oli itsellä ajon jälkeen ja mieleen tuli, että vesi voipi tehdä tepposia, kunhan ei vaan mitään hajottanut.

2008 vesikisassa 2,4GHz otti todella pahoja häiriöitä. Mitään ei ollut rikki ja kisan jälkeen kaikki toimi normaalisti. Häiriöt aika normaalia märällä kelillä.
Otsikko: Vs: Downer
Kirjoitti: Penguin - 18 Huhtikuu, 2010, 22:31:26
Tulee siitä korin päällä/ympärillä olevasta vedestä faradayn häkki siihen päälle ja aiheuttaa muutenkin kivoja heijastumia radioaaltoihinkin.
Otsikko: Vs: Downer
Kirjoitti: matti.l - 12 Toukokuu, 2010, 00:32:21
Downer saa uuden yhtä piikkiä pienemmän pinjonin, joka toivottavasti ruuvilukitteen voimin pysyy nyt paremmin kiinni. Eikä irtoaminen toistu.

Myöskin uusi servo vanhan kulahtaneen tilalle on hypännyt paikoilleen, saapa nähdä tuoko muutosta auton kääntöön. Nykyisellähän tuo ei jaksanut kääntää renkaita muuten kuin liikkeessä ollessaan. Becin johdotan samalla myös paremmin  sekä antamaan enemmän potkua servolle.
Otsikko: Vs: Downer
Kirjoitti: matti.l - 23 Heinäkuu, 2010, 23:12:09
Kävin testaamassa uusia XT60 keskiviikkona paikallisen pikkumontun pystyissä. Ja kerrankin sain MMM tempcuttiin ennenkuin liittimet lahosivat alta.  ;D

Eli taitavat Deansit poistua meikäläisen koslista. Sen verta paremman tuntuisia nuo liittimet olivat kätöseen. Silti myös EC3 sekä tulevaisuudessa EC5:t pysyvät valikoimissa.

Nyt vielä akut lataukseen huomista varten ja aamusta nokka kohti Säkylää.

Katotaan mihin asti paskarottelo kestää ja kuskin kontrolli piisaa.
Otsikko: Vs: Downer
Kirjoitti: matti.l - 25 Heinäkuu, 2010, 10:45:20
Kuskin kontrolli petti 5 pätkällä muuten kisa meni mallikkaasti. Taitaa säkylän hiekka sopia hyvin downerille, kun tältä kaudelta on 2 kakkos sijaa sieltä napsahtanut.

Lopuksi hiukan kiusasin autoa yrittäen 6 loppunousua päälle asti, jonka seurauksena autoon iski tekninen vika, eikä enää suostunut liikkumaan. Tosin koko kisan ajanhan auto pätki ihmeellisesti. Joten oisko kone tullut tiensä päähän tai jokin koneen johdoista huonolla kontaktilla. Mutta onneksi kesti koko kisan ajan ja vasta lopuksi hajosi.

Täytynee tutkia selviääkö pelkällä huollolla vai meneekö uusien osien tilaamiseksi.

Mutta kiitokset Oskulle tiukasta väännöstä.
Otsikko: Vs: Downer
Kirjoitti: matti.l - 25 Heinäkuu, 2010, 23:15:32
Tutkin hiukan pätkintää ja kone ainakin oli ehjä.

Mutta syykin taisi löytyä vikaan oli ollut huono kontakti yhden moottorijohdon kiinnityksessä monsteriin ja rikkonut kultauksen moottorinliittimestä sekä monsterin päästä. Mikäs tuohon ongelmaan olisi paras korjaus ratkaisu Monsterin päässä? Kolvata kupit irti monsterista ja juottaa johdot suoraan kiinni vai pistää monsteri huoltoon vai kolvata johdot risoihin kuppeihin kiinni? Täytynee silti toimivuus toimivalla kontaktillakin varmistaa kupin reunalta ennen kuin suurempia patentteja teen.

Mutta jos muu ei auta niin MMM v3 säädintä saa tarjoilla  ::)

Edit: ei tarvi enää tarjota MMM:ä tuli ostettua toinen jo tilalle. Nyt voi rauhassa selvitellä vanhan noparin toiminta kuntoon.
Otsikko: Vs: Downer
Kirjoitti: Penguin - 27 Heinäkuu, 2010, 20:25:01
Kyllä kai tuo sähköä johtaa kelvollisesti ilman sitä kultaustakin, mutta pistää epäilemään, että moottorin puolella on siinä liittimessä huono kontakti juotoksessa. Voi olla esim. tärinästä murtunut ja korjaantuu kuumentamalla tina juoksevaksi tai juottamalla uudelleen.
Otsikko: Vs: Downer
Kirjoitti: matti.l - 27 Heinäkuu, 2010, 20:26:26
Kyllä kai tuo sähköä johtaa kelvollisesti ilman sitä kultaustakin, mutta pistää epäilemään, että moottorin puolella on siinä liittimessä huono kontakti juotoksessa. Voi olla esim. tärinästä murtunut ja korjaantuu kuumentamalla tina juoksevaksi tai juottamalla uudelleen.

Toisella noparilla koitin moottoria ja toimi ihan ok. MMM ei muutakuin hiukan nypyttänyt sitä.
Otsikko: Vs: Downer
Kirjoitti: matti.l - 04 Elokuu, 2010, 20:27:48
Downer sai "uuden" MMM ja vanha lähti jenkkeihin huoltoon kirjeellä 5,2€ priority maililla, Eco olisi ollut vain 2,6€  :P 

Samoin lähes vahingossa tarttui matkaan täydellinen varaosa auto Downerille + jonkin verran uusia varaosia ;D

Joten nyt saa rauhassa rellestää.

Pitänee ostaa xerunin kone tuohon toiseen, niin saa huolletun MMM sitten tuohon kiinni.
Otsikko: Vs: Downer
Kirjoitti: matti.l - 22 Elokuu, 2010, 22:46:40
Kisa meni loppuakohti vahvemmalla sävelellä. Ekat kolmepätkää autossa ei tuntunut olevan potkua ollenkaan. Ei ollut toivoakaan kiivetä pystyjä ylös. Ihan kun ois ajanut 3S:llä. No oma vika kun en tarkistanut ostetun MMM noparin asetuksia. Nyt täytyykin kaiveilla kaapeli esiin että saan vehkeen nollattua. Josko kaasukäyrästä löytyisi vikaa. Tosin vika saattoi myös olla toisessa akkusarjassa.

No nopeus menikin sitten jo hiukan paremmin vaikka kämmäsinkin parissa kohtaa, autossa tuntui paukutkin palautuneen akkujen vaihdon/yleisen säätämisen avulla. Meinasin tosin jättää leikin kesken, kun auto kellahti katolleen nopeusjaksolla. Mutta ihme kävi ja palasi pyörilleen, pienen kikkailun avulla. Joten ihmettelen vieläkin että mitenkä onnistuin ajamaan nopeimman ajan vaikka katollaankin vietin aikaa jonkin verran.

Videota jos nopeudesta saisi niin kiitollinen olisin.  8)

Loppupään pätkillä haittasikin lähtöpaikka hiukan kisaa, mutta niinhän se joskus arpa osuu kohdalleen.

Mutta 4 sija alun huonon fiiliksen jälkeen oli hyvä palkinto.

Vielä kerran kiitos Penquinille radion lainasta. Kotona toimivat taas yhtä hyvin kuin ennenkin. Ihme vekottimia...
Otsikko: Vs: Downer
Kirjoitti: matti.l - 04 Syyskuu, 2010, 00:18:10
Kariesta oli päässyt muodostumaan etudiffin sisälle. Joten vaihtelin varaosa pirssistä uuden keulapalan ja vaihdoin samalla diffiin uudet litkut sisälle, myös laakerit tarkistelin. Joten nyt voi rauhassa fiksailla tuon rikkinäisen taas iskuun, kun auto on taas liikkuvassa kunnossa.

Vielä pitäisi MMM ohjelmoinnit tarkistaa, sekä käydä loput laakerit lävitse. Sekä ottaa vanhasta etupäästä leventimet kiinni uuteen. Niin olisi auto valmis ensi v.lopun ajoihin.
Otsikko: Vs: Downer
Kirjoitti: matti.l - 10 Syyskuu, 2010, 17:41:57
Ei olisi kannattanut torsenia irroittaa. Tuli vain paha mieli, nyt lähinnä kysymykseksi jääkin kestääkö kikkare koko kisan loppuun asti. Mutta ompahan jotain jännitettävää sitten ainakin. Lukkosokkien päädyt torsenin ulostuloista menneet rikki, varaosia tuohon ei taida saada. Ihmeellisesti tuo oli hajonnut, mutta jotain hassua siellä on käynyt. Enkä kyllä tiedä edes että milloin.
Otsikko: Vs: Downer
Kirjoitti: SlidSlide - 10 Syyskuu, 2010, 17:48:10
Ihmeellisesti tuo oli hajonnut, mutta jotain hassua siellä on käynyt. Enkä kyllä tiedä edes että milloin.

En kyllä ajotyylis tietäen pidä kovinkaan ihmeellisenä, jos jotain joskus hajookin ;D.
Otsikko: Vs: Downer
Kirjoitti: matti.l - 10 Syyskuu, 2010, 20:39:41
Ihmeellisesti tuo oli hajonnut, mutta jotain hassua siellä on käynyt. Enkä kyllä tiedä edes että milloin.

En kyllä ajotyylis tietäen pidä kovinkaan ihmeellisenä, jos jotain joskus hajookin ;D.

Perskuta, ajettaviksi noi koslat on tehty. Mutta harvemmin tosiaan ehjän auton kanssa tarvii kisoista kotiin tulla  ::)

Muttaah kävin testilenkillä harjoitusmontulla. Ja peräpään diffi sano terveiset, joten äkkiä takaisin kotiin. Uutta osaa sisälle ja uudelleen testilenkille ja nyt rokkaa. Onneksi tuli tosiaan käytyä testaamassa, muuten olisi kisa ollut eka pätkän jälkeen ohi. Ja sattui se varaosa-auto ostettua josta osia sai.

Eli käytännössä viimekisan jäkeen tuossa oli kaikki diffit töttöröö.  ;D

Otsikko: Vs: Downer
Kirjoitti: Penguin - 10 Syyskuu, 2010, 23:34:32
Honkkarin torseniin saa varaosia heti maanantaina Tuusulasta. Käytännössä kaikkia sisäosia ja ulostulot löytynevät varastosta. Jos olis eilen ollut tieto tarpeesta, niin osat olisi jo Mäntässä.
Otsikko: Vs: Downer
Kirjoitti: matti.l - 12 Syyskuu, 2010, 10:31:54
Kosla kesti, mutta kuski hyytyi kahden viimeisen pätkän alamäkiin. Mutta nousevalla käyrällä ensikauteen.

Mutta harvemmin on kummankin auton kanssa päässyt niin kotiin että ei tarvitse muuta tehdä kuin hiekat putsata.
Otsikko: Vs: Downer
Kirjoitti: Hadesbear - 12 Syyskuu, 2010, 11:05:32
Erittäin kovatasoista kisaamista ja nousujohdanteista, kun vertaa viime kautta ja tätä kautta,
niin ensikaudella taistelet varmasti korkeasti sijasta! Radikaali ajotapa ja hienointa on se, että
joku vetelee äärirajoilla, sitä on mukava katsella.

4-sija ei ole Unlissa huono, edessä on vain muutama parempi, mutta ensivuonna tilanne voi olla
jo toinen. Onneksi olkoon ja kiitos tiukasti kisakumppanuudesta tällä kaudella  8)

Ps. Onhan se kausi mukava lopettaa ehjillä autoilla  :)
Otsikko: Re: Downer
Kirjoitti: matti.l - 15 Tammikuu, 2011, 12:17:41
Uutta koppaa suunniteltu ens kautta varten. Tuleekin näköjään osin paluu vanhaan luukkiin.  ::)

Myöskin torseeniin hommattu varaosia, joten josko siitäkin tulisi entistä ehompi, eikä tarvitsisi pelätä niin kovin sen hajoamisen puolesta. Tosin vieläkin jos jollakulla on ylimääräisenä HN super torsen(kultaisella  kuorella oleva) Niin tarjoilla saa.

Sitten pitänee vielä herkistellä paikat ensikautta varten.
Otsikko: Re: Downer
Kirjoitti: matti.l - 09 Helmikuu, 2011, 11:02:33
Sattui löytymään lisää torseeneja mualimalta niin pistellään etuperäänkin yksi torspo ja keskelle myös uusi pyörimään. Viime kauden torseni kun alkaa olemaan aika loppu tosin pari heikompikuntoista yhdistämällä siitäkin saa hyvän varaosan pakkiin. Joten nyt pitäisi olla varaosana kummatkin etu ja keski torseni ja autoon kiinni lähes ajamattomat. Näillä on hyvä lähteä ensi kauteen.

Koritolppien tekoon pitäsi ryhtyä kun saa talon remontin loppuun ja muuton suoritettua. Sitten voisi jopa jotain pientä tiiseri kuvaa pistää näkösälle. Tämä tapahtunee huhtikuussa, kun muutto on maaliskuun lopussa.

Lisäksi ensikautta varten voisi hommata pienet pakit kummankin auton omille varaosille niin ei tarvitsisi muovi/pahvilaatikoissa niitä roudailla.

Vielä pitää laakeri paketti ostaa autoon niin saa paikat pyörimään herkästi.
Otsikko: Re: Downer
Kirjoitti: matti.l - 10 Huhtikuu, 2011, 13:42:47
Toinen kone ostettu varalle ja uuden korin asennus alkanut. Muuten olisikin sitten varaosat kasassa paitsi servo.

Eli kiinasta servoa ja uudet akut tilaukseen tähän kauteen niin paketti on valmis.
Otsikko: Re: Downer
Kirjoitti: Zarizi Tech - 10 Huhtikuu, 2011, 14:53:26
uuden korin asennus alkanut.

Heti vaan kuvia kun on kuvattavassa kunnossa. Mielenkiinnolla odotetaan  ;)
Otsikko: Re: Downer
Kirjoitti: matti.l - 10 Huhtikuu, 2011, 18:46:36
uuden korin asennus alkanut.

Heti vaan kuvia kun on kuvattavassa kunnossa. Mielenkiinnolla odotetaan  ;)

Ei tuu putki hässäkkää tällä kertaa, joten mitään ihmeempiä ei kannata odotella. Vaan ihan täys lexani kori tulossa. Tosin uskoisin että lokasuojat kehittyvät ajojen myötä omiin uomiinsa. Nyt meinaan peittävät suurimmilta osin renkaat, joten katsotaan mitenkä tuolla tapaa toimii, vai joutuuko lokareiden poisto talkoisiin.
Otsikko: Re: Downer
Kirjoitti: Zarizi Tech - 10 Huhtikuu, 2011, 18:59:49
lokareiden poisto talkoisiin.

Eiköhän se ole sitten tehosta kiinni.  :D
Otsikko: Re: Downer
Kirjoitti: matti.l - 10 Huhtikuu, 2011, 23:44:18
lokareiden poisto talkoisiin.

Eiköhän se ole sitten tehosta kiinni.  :D

Tai lähinnä se on "sisäkopan" rakentelusta kiinni  ;D
Otsikko: Re: Downer
Kirjoitti: Hadesbear - 11 Huhtikuu, 2011, 14:58:52
Ja siitä miten lokarit kestää hiekkaa  ;) Odotan innolla näkeväni mitä syntyy!
Otsikko: Re: Vs: Downer
Kirjoitti: matti.l - 13 Huhtikuu, 2011, 19:33:30
Näitä (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9948) akkuja tuli pari tilattua kisakäyttöön tälle kaudelle. Ei pitäisi piikki potku noista ainakaan ihan heti loppua kun 265A pitäisi irrota ja jatkuvaakin rapiat 200A. Viimekauden akku kokeilusta viisastuneena haetaan amppeereista sitä

Ja vanhat akut voi siirtää varaosa kiuluun
Otsikko: Re: Downer
Kirjoitti: matti.l - 28 Huhtikuu, 2011, 15:51:20
Akutkin ovat saapuneet lähi postiin. Toivottavasti ovat ehjiä, vaikka aika pieni prosentti noista kai rikkinäisiä suoraan on...

Ja korille askartelin tolpat valmiiksi pääsiäisenä. Nyt vain vielä pitäisi maalailla kuuppa/ keksiä sille väritys.
Otsikko: Re: Downer
Kirjoitti: matti.l - 18 Toukokuu, 2011, 00:01:11
Suihkin värit koppaan. Yllättävän hyvin maalarin teippi maskit piti, mutta pientä vuotoa tuli silti välistä.Mutta kelpaa mun ajeluihin ihan täysin. Ja pistelee reilusti tarroja niin auttaa.  ;D

Ja hiukan vielä vaiheessa olevasta korista kuvaa nähtäville. Eli kyseessä siis on 1/5 bensa-autoon tarkoitettu lexan koppa, mutta osui sen verran hyvin akselimitoiltaan/leveydeltään että en voinut vastustaa kiusausta upottaa tuota auton päälle.

(http://i57.photobucket.com/albums/g213/Killerpoop/RC/IMGP8934.jpg)
Otsikko: Re: Downer
Kirjoitti: matti.l - 19 Toukokuu, 2011, 00:44:11
Etupäähän asentelin iltasella torsenin sekä keskitorsenin vaihdoin uuteen. Vanhan keskitorsenin korjasin vielä varaosaksi kaksi huonoa yhdistämällä. Vanhasta kun oli ulostulot korkanneet lukkosokka päästä ja lukkosokka tottakai pyörinyt rattaiden seassa.  :P Joten ei tainnut toimia enään ihan oikealla tavalla. Toisesta risasta olikin rataskehto mennyt särki niin sai tosiaan korjattua vielä yhden.

Mutta nyt pitäisi olla aikalailla valmis testiajoon.

Ei 21.5 jälkeen mitään puulaaki kisaa olisi ennen mäntän kisaa? Vai pitäneekö issekseen käydä testaamassa auton toimivuus.
Otsikko: Re: Downer
Kirjoitti: Zarizi Tech - 19 Toukokuu, 2011, 10:17:04
Ei 21.5 jälkeen mitään puulaaki kisaa olisi ennen mäntän kisaa? Vai pitäneekö issekseen käydä testaamassa auton toimivuus.

28.5 Säkylässä on. Mutta uskoisin, että senkin jälkeen vielä yksi ajetaan Pälkäneen maastoissa. Ilmoittelen ajoissa. Jännä nähdä miltä auto näyttää tuon korin kanssa  ;D
Otsikko: Re: Downer
Kirjoitti: matti.l - 20 Toukokuu, 2011, 21:05:26
Ei tainnu olla etupinjoni ihan täysin yhteensopiva torson kanssa, kun pyöräytti rattaan siloseksi muutamaan minuttiin. En tosin tarkastanut vielä mutta näin epäilen käyneen. Mutta ah kuinka mukavasti ehjä keskitorseni toimikaan. Pitkään aikaan en sitä suloisuutta ole nähny että ei keuli ympäri täyskaasu kiihdytyksissä  ;D

Jotain ihme pätkimistä esiintyi muutenkin ajossa loppupuolella, mutta täytynee varmaan tarkistaa poistuuko akkujen vaihdolla vai pitääkö MMM vai kone vaihtaa toiseen... Ilmassa otti hyvin jenkaa ja satunnaisesti myös maassa, mutta välillä sitten taas pätkäsi. No onneksi on vielä jonkin aikaa ennen kisoja. Sais vain ittensä parempaan kuntoon(lue flunssa) ni voisi rauhassa korjata kiulun kuntoon.

Kori toimi myös mukavasti ja vähensi pöllyn määrää jonkinverran. Joten siltä osin homma ok. Ja maalit tuntui aika hyvin pysyvän kiinni.
Otsikko: Re: Downer
Kirjoitti: SlidSlide - 20 Toukokuu, 2011, 21:19:56
Vaikea uskoa, että torseni kerkiää edes toimimaan täyden kaasun kiihdytyksessä rinteessä. Kyllä mulla ainakin auto keulii yli. Edellinenkin keuli ja siinä oli edessä ja keskellä torsen. Vai meneekö saivarteluks ;).

Hyvä että auto toimii kuitenkin. Seuraavaan skabaan tulossa kova haastaja. Mielessä vielä viime kauden suoritukset.
Otsikko: Re: Downer
Kirjoitti: niemikko - 20 Toukokuu, 2011, 21:27:54
http://www.gshobby.com/index.php?main_page=product_info&products_id=8583 (http://www.gshobby.com/index.php?main_page=product_info&products_id=8583)

toi honkkarin bevel gear on kestänyt torsenia hyvin.
kuhan on x1 eikä x2 koska se on vinoon hammastettu.

käviskö se sinne?
Otsikko: Re: Downer
Kirjoitti: matti.l - 20 Toukokuu, 2011, 23:16:09
http://www.gshobby.com/index.php?main_page=product_info&products_id=8583 (http://www.gshobby.com/index.php?main_page=product_info&products_id=8583)

toi honkkarin bevel gear on kestänyt torsenia hyvin.
kuhan on x1 eikä x2 koska se on vinoon hammastettu.

käviskö se sinne?

Kaippa se sinne istuu. Epäilen vain että samalla pitäisi sitten vaihtaa takadiffi honkkarin malliin  :-\ Kun hobao on tuolla 11 hampaisella ja hn 13 hampaisella. Tulee eri välitys eteen/taakse. Jos pelkän tuon heittää paikoilleen. Joten taidan hylätä tuon etutorsenin nyt ainakin hetkeksi pois pelistä ja vetää vakiolla. Kun sillä se ainakin kestää. 

Täytyynee vielä selvitellä tuo pätkimisen syy, kun saa etupään taas toimimaan.

Mutta jotain hyvääkin testissä oli, ekaa kertaa pitkään aikaan MMM:n tuuletin toimi  ;D
Otsikko: Re: Downer
Kirjoitti: matti.l - 22 Toukokuu, 2011, 01:30:36
Olipas sitten takapinjoniinkin iskenyt karies. Puuttui muutama hammas siitäkin.

Mutta nyt olisi varaosa kiulun osilla niputettu auto valmiiksi, joten huomenna voisi koittaa kestääkö vai antaako paskan olla.
Otsikko: Re: Downer
Kirjoitti: matti.l - 23 Toukokuu, 2011, 17:28:33
Pikaset testit suoriteltu sateessa ja auto rokkaa ok  ;D ;D Auto ainakin tuntu taas hyvältä, mutta täytyy vielä kerran kokeilla paremmalla säällä/ paremmilla akkukaapeleilla(rakenteilla, pääsisi yksistä adaptereista eroon samalla) uudemman kerran. Ainoa vain että tuossa pikkutesti montussa ei pääse kuin pystyjä treenailemaan, niin pitäisi jossain korkeammassa rinteessä päästä testailemaan.

Muutama pultti pitänee vielä ruuvilukitteen kanssa vedellä kiinni.(servovarsi pääsi lopuksi irti.)
Otsikko: Re: Downer
Kirjoitti: matti.l - 07 Kesäkuu, 2011, 23:14:28
Tänään kävin hiukan kokeilemassa, mutta ilmeisesti nyt antautui sitten takadiffin sisukset. Eipä tullut sinne kurkisteltua kun taka pinjonin vaihdoin. Sen verta hyvin pyöri käsissä. Joten kyllä taas vastustaa... >:( Onneksi sentäs takapinjoni jäi ehjäksi. Epäilisin että hajosi pienessä testiajelussa nurmikolla, jarruttaessa. :-\

Uuden Y kaapelin akuille sain tuossa myös tehtyä ja se tuntui poistaneen ylimääräiset pätkimis ongelmat. Adapteriliitos aikaisemmassa kaapelissa ei tainnut sitten olla toimiva viritys.  ::)