Rc Formula OffRoad
RC FOFF => Lajin Säännöt => 2009 => Aiheen aloitti: Hadesbear - 04 Tammikuu, 2009, 12:08:00
-
Laitoin äänestyksen Unlimited GP luokan pituudesta. Vaihtoehtoina nuo niemikon
ehdottamat asiat + omia selvennyksiä noihin. Jos nyt sattuu muukin vaihtoehto
tulemaan mieleen, niin laita joku muu ja kerro.
Äänestys voimassa 10 päivää ja tulos jää voimaan.
Edit. Vähän meni sekavaksi vaihtoehtojen suhteen, jos sattuu äänetystulos olemaan
tasan, niin väännän uuden ja selkeämmän kaksivaihtoehtoisen äänetyksen, niin saadaan
hommalle selvyys ja pääsee pojat rakentelee autojaan ;)
Saa vapaasti kirjottaa, jos jotain korjattavaa.
-
Vaikka en itse luokassa ajakaan, päädyin äänestämään vaihtoehtoa:
max. 380mm WB, autoja ei saa pidentää vakiomitoistaan, xl savage kielletty
Tämä monestakin syystä, mutta päällimmäisesti pitäisin Unlimited GP:n vielä vakiomitoissa
siitä syystä, että uudet harrastajat pääsevät oikeasti haastamaan vakiomittaisia autoja,
eikä pituus ole näin ollen se ongelma. Samoin tuo mitta tuntuu olevan hyvä, eikä pidennyksiä
tarvitsisi tehdä. XL savage jää harmikseen ulkopuolelle, mutta näen tämän vaihtoehdon toimivampana,
kuin 400mm wb ja pidentämisen sallittavuus.
Tämä vain oma mielipiteeni ja enhän edes luokassa aja, mutta koitan siitä huolimatta ottaa kantaa
asiallisesti. Niin ja oma ääneni ei ole ratkaiseva, demokratia tämän ratkaisee ;)
-
max. 380mm WB, xl savage sallitaan, autoja saa pidentää 380mm saakka
käy myös tuo sama mutta savage kielletty.
ps: savaan saa hot racingin settiä runkolevyt ja takakartaani jolla pituus jää alle 380mm
jos autojen kokonaan pidentäminen kielletään muutama jo viimekaudellakin ajanut auto jää laittomaksi.
-
Joo, en tiennyt että siihen on olemassa tuollaista mahdollisuutta,
sehän tekeekin siitä sitten kisalaillisen auton, kun sen muuttaa tuohon 380mm WB:n.
Viime kaudeltakin lienee jo jollain tapaa pidennettyjä autoja, eikä tarkoitus ole niitäkään
pois karsia, joten hmm... pitänee miettiä jälleen uusiksi tuo asia :)
Pitäisikö vaan luoda äänestys joko 380mm wb tai 400mm wb?
-
Äänestys nollattu ja vaihtoehdot selvennetty. Tätä viestiä ennen äänestys oli toisenlainen,
mutta noista ei kannata välittää, niiden avulla selvennettiin äänestys uuteen kuosiin.
-
En äänestä asiasta, koska en luokassa kilpailekaan. Halusin kuitenkin kommentoida.
Lajista alkaa poistua rentous, kun liikaa aletaan viilaamaan. En usko että jostain tulee autoa pidentämällä ylivoimainen. Enemmän menestykseen kuitenkin vaikuttaa ajotaito, auton luotettavuus sekä tuuri. Joku voisi tehdä esim. 450mm aselivälisen auton ja sitten ihmetellä kun kytkin ei kestä kisaakaan.
-
Lajista alkaa poistua rentous, kun liikaa aletaan viilaamaan. En usko että jostain tulee autoa pidentämällä ylivoimainen. Enemmän menestykseen kuitenkin vaikuttaa ajotaito, auton luotettavuus sekä tuuri.
Samaa mieltä.
Kompromissina vois toimia, jos sovittaisiin rajaks se 38cm ja sallittais Savage XL.
Ei ainakaan ketään tulis syrjittyä autonsa vuoks.
-
Lajista alkaa poistua rentous, kun liikaa aletaan viilaamaan. En usko että jostain tulee autoa pidentämällä ylivoimainen. Enemmän menestykseen kuitenkin vaikuttaa ajotaito, auton luotettavuus sekä tuuri.
Samaa mieltä.
Kompromissina vois toimia, jos sovittaisiin rajaks se 38cm ja sallittais Savage XL.
Ei ainakaan ketään tulis syrjittyä autonsa vuoks.
Komppaan yllä olevaa vaikka en luokassa ajakaan. Mahtaa harmittaa uutta harrastajaa jos on XL sava autona ja sillä ei pääsekään osallistumaan kisoihin(jos lajiin sattuu innostumaan). Niin ajamaan et pääse muutakuin ostamalla uudet runkolevyt+ kardaanin. Näin ainaakaan ei kellekään tulisi paha mieli. Jos XL sava olisi sallittujen listalla.
-
Tällä hetkellä äänestys näyttää kallistuvan tuohon 380mm WB:n ja itsekin kyllä sallisin
xl savan, koska tuskin se saa muihin nähdeen mahdottoman suurta etua, onhan se sentään
enemmänkin monsteri - kuin - stadium, korkeus vaatii siis ajotaitoa.
Eli samoilla linjoilla kolmen aikaisemman kanssa sallitaan xl savakin, niin ei jää harmittamaan.
-
XL Sava sallitaan vaan ja 38 max
-
Kannatan samaa kompromissia 38 ja xl sava mukana.
-
Edelleen häiritsee, miksi pitää olla max-wb. Miksi koko max-wb keskustelu on aloitettu, en ymmärrä? Sorry, mutta kaipaan perusteluja, vaikka toistaiseksi en luokassa ajakkaan.
-
Olisiko kokoonpano sitten tämä:
Maksimi wheelbase 380mm
XL Savage sallitaan
Pidennys sallitaan/pidennys kielletty, kumpi?
-
Radat on yleensä tehty pisimpien autojen mukaan.
Max pituutta selvitetään varmaankin siks, koska 45wb auto ja 35wb auto kääntyy ihan eri tavalla.
Ei sekään oo hienoo, jos kisaan tulee yks muita selkeesti pitempi auto, joka ei pääse hyödyntämään pituuttaan
kun ei alkuporteista pääse pystysuorille asti liian tiukkojen porttivälien vuoks.
-
Maksimi wheelbase 380mm
XL Savage sallitaan
Pidennys sallitaan
näin saadaan autot mahdollisimman tasaväkisiksi ja aloituskynnys matalaksi.
-
Samaa mieltä edellisten kanssa, liekö äänestys enää tarpeellinenkaan,
jos vain kirjataan nuo sääntöihin. Eli onhan kaikille OK, että autoa saa
pidentää 380mm saakka?
-
Vaikka en tässä luokassa aiokaan ajaa, niin yksi minua tässä keskustelussa ihmetyttää. Useampi haluaa rajoittaa akselivälin 380 mm:iin, mutta sallia XL Savagella ajamisen, vaikka auton vakioakseliväli on 395 mm. Eikö silloin olisi fiksumpaa laittaa se raja vaan tiettyyn mm määrään ja kaikki sen sisään mahtuvat autot on sallittu, ilman poikkeuksia.
En tiedä kuinka paljon polttiksia on tehty itse, mutta oma Unlimited EP -autoni ei perustu oikeastaan mihinkään autoon. Kun näitä sääntökeskusteluja luen, niin tulee väkisin mieleen että miten tällaiset DIY autot hyväksytään, jos akselivälin osalta halutaan asettaa rajoituksia, että sitä ei saa pidentää. Milloin auton akseliväliä on pidennetty ja milloin se on kokonaan uusi auto. Vaikeita kysymyksiä ja tekevät säännöistä monimutkaisia ja rajoittavat kiinnostusta osallistua koko lajiin. Ainakin itseäni viehättää tässä lajissa juuri se sääntöjen sallima vapaus, joka mahdollistaa myös täysin oman auton rakentamisen.
Näissä akselivälirajoituksissa olisi mielestäni hyvä huomioida myös skaala jotenkin. Modified-luokassa raja on 34 cm, joka tarkoittaa 1/10-mittakaavassa siis 3,4 metriä. Vastaava 1/8-mittakaavassa olisi 42,5 cm, mutta sen sijaan GP:ssä on vaihtoehtoina 38 ja 40 cm, kun EP:ssä niinkin suuri kuin 50 cm. Jotain yhdenmukaisuutta saisi näissä säännöissä olla, etenkin kun puhutaan saman kokoluokan autoista. En kuitenkaan tarkoita että GP:ssä pitäisi sallia 50 cm akseliväli, eikä taitaisi toisaalta olla reilua lyhentää EP:ssäkään sitä edes tuohon 42,5 cm:iin.
Tämä sääntönikkaroinnin ajankohta myös hieman arveluttaa. Itselläni on autoon hankittu jo laatikoittain osia ja auton rakentamiseen ja säätämiseenkin menee jonkin verran aikaa. Säännöt tulevalle kaudelle pitäisi olla selvillä siihen mennessä kun edellinen kausi päättyy, ettei niitä hierottaisi enää tammikuun puolella.
-
niin eiköhän kaikki kisakuskit tiedä miksi ne sallis xl savan.
ajankohta ei ole hyvä ei mutta lajia yritetään viedä parempaan suuntaan ennen kuin on myöhäistä.
ajattele ny muitakin jotka olis tulos mukaan mutta ei mahkuja kun osaa/pysty/halua/autolla ajetaan muutakin ja pidentäminen ei käy.
olishan se komee et olis 4-5 pitkää autoo ja loput lopettais vai?
-
niin eiköhän kaikki kisakuskit tiedä miksi ne sallis xl savan.
ajankohta ei ole hyvä ei mutta lajia yritetään viedä parempaan suuntaan ennen kuin on myöhäistä.
ajattele ny muitakin jotka olis tulos mukaan mutta ei mahkuja kun osaa/pysty/halua/autolla ajetaan muutakin ja pidentäminen ei käy.
olishan se komee et olis 4-5 pitkää autoo ja loput lopettais vai?
Miksi sitten juuri tästä luokasta pitää tehdä se "vakio" luokka. Miksei vaikka modified tai unlimited EP:n pituuksiin puututa vai pärjääkö niissä vakio pituisilla autoilla sitten paremmin?
-
niin miksi juuri tämä.
luulisin näitä olevan enempi kuin sähköjä (yleisesti harrastajilla ei tässä lajissa pelkästään).
ja jos olisi ep luokassa tulisi laittomia autoja paljon.
kun nyt kaikki viimekaudella ajaneet ja tiedossa olleet tulevat autot pysyy laillisina.
mutta samalla estetään tason suuri muuutos koska se olisi muuten tulossa.
-
niin miksi juuri tämä.
luulisin näitä olevan enempi kuin sähköjä (yleisesti harrastajilla ei tässä lajissa pelkästään).
ja jos olisi ep luokassa tulisi laittomia autoja paljon.
kun nyt kaikki viimekaudella ajaneet ja tiedossa olleet tulevat autot pysyy laillisina.
mutta samalla estetään tason suuri muuutos koska se olisi muuten tulossa.
Juurikin niemikon sanoin. EP:ssä homman niin sanotusti karkasi jo viime kaudella ja se on nyt ns. pro luokka. Luulisin myös, että 1/8 sähköjä on vähemmän tavisharrastajilla, joten gp luokan autolla olis helppo päästä mukaan jopa pakasta repäistyllä. Modi taas kulkee näiden välissä..
-
Olisiko helpoin kompromisoida näin:
Unlimited GP auton maksimi WB-mitta kaudella 2009 on 400mm,
kaikki tämän mitan sisään menevät autot sallitaan.
Omakohtaisesti pahoittelen, että sääntöjen suunnittelu on venynyt.
Unlimited EP:n ei ole tulossa enää mitään muutoksia, ennen kauden 2009 alkua,
joten sinne voi vapaasti jo rakennella. Sama juttu modissa, streetissä ja XL unlissa.
Se miksi Unlimited EP ja GP eroavat mitoiltaan näin paljon johtuu 100% siitä, että unli ep
räjähti käteen pituuksissa ja nyt sitä virhettä koitetaan välttää GP:ssä. Unlimited EP:ssä
ei pärjää enää pidentämättömillä autoille, se on fakta.
Omasta puolestani 400mm wb sopii / miten olis rajaton pituus tai se 500mm, sillon ei tarvis
edes mittailla, jos 500mm ois raja, koska harva tekee 500mm wb auton GP:n, kun ei ep:n
tehdä. Tuen 100% näitä heppuja, jotka haluavat selkeät ja vapaat säännöt, sitä haluan
itsekin, mutta samalla pitää pysyä se kisafiilis, ettei ole EP luokka, jossa on 10 40cm
autoja ja 10 50cm autoa. Vaikeita päätöksiä, pahoitteluni vääristä.
Ottakaas nyt kantaa tohon 400mm wb, kaikki vapaata vai laitetaanko vuoden varauksella
samainen 500mm wb, eikä ole heti hätä housussa?
Niin ja vakioluokkana on ainoastaan tarkoitus olla Street Class. Modista ja EP:stä on turha
edes haaveilla "lyhennetään" / rajoitetaan, koska sillon pakka halkeaa ja puolet poppoosta
häviää. Unli EP:ssä ei pärjää vakkaripitusella autolla enää minnekään.
Otetaan kantaa tähän ja viedään pituushässäkkä päätökseen.
-
Mennään tolla 50cm max WB, niin ei ole ongelman häivää. Tämä pitää sisällään kaikkia mahdolliset autot
ja kuski/mekaanikot voivat itse päättää mihin kokoon autonsa laittavat. Kukaan tuskin tekee 50cm wb
autoa, mutta jos siltä näyttää, niin mitta käteen ja tarkastetaan.
Mielestäni tämä toimisi tässä luokassa yhtälailla hyvin, kuin Unlimited EP:kin, pysyy homma erityisesti
hauskana, rentona ja vapaana. Yhtyykö muut?
-
Mulle passaa.
-
Olen kyllä sitä mieltä että toi 500mm on vähän turhan radikaali ratkasu verrattuna 400mm. Tää on vaan siinä jos joku haluaa tulla mukaan uutena kuskina ja ostanu auton sit huomaa että eihän tällä pääse mihinkää ja toiset menee ku juna rinnettä ylös. Sitten jos ei ole taitoa/vehkeitä jatkaa niin siitä menee mielenkiinto sen ensimmäisen kisan jälkeen. Tässä piilee vaaraa että tippuu autoja poies jo nyt ilmoittaneista kuskeista jos tulee vapaaksi rakentaa millaisen haluaa, koska ep on jo missä voi toteuttaa itseensä.
-
minkä takia ei voi mennä yleisen mielipiteen mukaan kattoo sitä äänestystä......
miksi tänne tullaan poraan jos luokassa ei edes ajeta...
-
Juuri tämä lieneekin se ongelma: on niitä jotka tulevat uusin harrastamaan 32 WB autolla, eikä tietoakaan
siitä, että autoa voisi pidentää, puhumattakaan että olisi edes mahdollisuutta. Samaan aikaan jo pidempään
ajaneet heput tahtovat rakentaa autojaan eteenpäin, mutta rajoitus astuu etenee, ei saa tehdä muutoksia.
Tämä tarkoittaa sitä, että joko aloittelija - tai - lajia pidempään antaumuksella harrastanut on valinnan edessä:
jaksanko ajaa vai en?
Itse tuen 100% niitä jotka ovat lajissa nyt ajaneet pidempään, mutta toisaalta en halua syrjiä uusia harrastajia
mahdottomuuksillakaan. Valinta on kuitenkin tehtävä jossain määrin. Olisiko 400mm WB sitten molemmin puolin
se paras ratkaisu?
Itseltä loppuu tietotaito, mennäänkös sitten äänien mukaan ???
-
Elikkäs hieman omakohtainen pikaselvennys:
Ennenhän EP ja GP oli samaa luokkaa - viime kauden puolessa välissä eriytyivät.
Viime kauden alussa tuli ensimmäinen omapidenteinen auto, joka oli vakiosta 10cm pidempi.
Pystysuorissa tämä auto oli aivan omaa luokkaansa. Sähköön kun saa tehoakin ja välityksillä pelaaminen on helppoa,
niin autoa pystyi helposti pidentämään ilman pelkoa suorituskyvyn heikkenemisestä.
Seuraavassa kisassa oli muistaakseni sitten jo kaksi vai kolmekin omapidennettyä autoa.
Tässä vaiheessa oltiin pisteessä, että pidennettyjä oli kutakuinkin yhtä paljon kuin vakioita.
Kuvittelisin että Unlimited GP:ssä pyritään rajoittamaan yläraja wheelbaselle sen vuoksi,
että osallistumiskynnys kilpailuihin ja tapahtumiin laskee.
Ketä kiinnostaa tulla vakio emaxxilla ajamaan Unlimited EP:hen, kun vastassa on Suomen,
ehkäpä jopa maailmanlaajuisesti rc foffin mittapuulla kovatasoisimpia autoja omien sääntöjensä sisällä.
Jo viiden sentin pidennys autossa vaikuttaa suuresti. Viiva on vedetty 38 senttimetriin nykyisten mukana olevien autojen mukaan.
XL savagen erikoislupa on sallittu puhtaasti siitä syystä, ettei ketään kuskia tulisi syrjiä autonsa vuoksi.
Jos XL savage tulee ja vie ensi kaudella kuudessa kisassa voiton, voi olla aika miettiä sääntöjä uusiksi.
GP luokkaan soveltuvia autoja on tälläkin hetkellä varmasti paljon enemmän,
joten parempi vaan pitää luokka mahdollisimman tasasena paperilla.
Toki moottorivalinnat yms. vaikuttaa paljosti auton käyttäytymiseen ja tässä astuu esiin se sääntöjen vapaa puoli.
Modified luokka rajoitetaan 34wb sen vuoksi, ettei siellä pääse tapahtumaan tätä Unlimited EP:n "kasvupyrähdystä".
Voisin heti nimetä muutaman 1/10 stadium truckin, jotka ottaisivat yksinvallan luokassa, jos saisivat harjattomat alleen.
Tässä vaiheessa suurin osa nykyisistä kuskeista kärsisi. Nähtäisiinkö enää hiippakunnan ykkösautoa Pikku Pastoria,
jos kilpailemaan tulisi 40wb pikku Nightfall kovilla tehoilla?? Voi olla että nähtäisiin, mutta mielenkiinto olisi varmasti uupumaan päin.
Se on hyvä että aiheesta tulee keskustelua jo tässä vaiheessa paljon ennen kauden alkua.
Säännöt on omasta mielestäni Street Classia lukuunottamatta todella vapaat.
Joka luokassa on maksimipituudelle rajoitus ja renkaiden koolle ja määrälle rajoitus.
Modissa tehoille rajoitus, koska sillä tunnetusti saavutetaan uusia ulottuvuuksia.
Mitään muuta ei käytännössä ole rajoitettu.
-
Itse en tähän pystynyt, Slide kirjoitti täysin sen mitä ajattelin, kiitos tästä!
Tuohon ei ole mitään lisättävää mistään suunnalta, mutta toivon, että asiaan
saadaan selvyys ja vaikken luokassa kilpailekaan, tunnen silti velvollisuutta
järjestäjänä ja lajia koossapitäjänä ottaa kantaa yleiseen asiaan.
-
Muutama viesti kun kirjotin tota pitempää. Ollaan nyt kaikki sovussa. Väännetään hyvän maun mukaan ;D.
Olen kyllä sitä mieltä että toi 500mm on vähän turhan radikaali ratkasu verrattuna 400mm.
Tää on vaan siinä jos joku haluaa tulla mukaan uutena kuskina ja ostanu auton sit huomaa
että eihän tällä pääse mihinkää ja toiset menee ku juna rinnettä ylös.
"The damge has already been done."
Tämä on todella valitettavaa. Se kirous tulee tässä luokassa pysymään.
Toisaalta se taas kannustaa oman autonsa säätämiseen ja personointiin, josta ainakin itse tykkään suuresti.
Samalla kun harjattomien kanssa pelaa ja säätää moottoripukkien yms. kanssa,
niin väkkäröi autoon pidennyksen. Siihen ei tarvi kun rälläkän ja oman piirroksen.
Aikaa siihen menee toisilla pitempään kuin toisilla, mutta tulos on sen kaiken arvoinen!
50cm wb on siitä hyvä, että vielä voidaan edetä tiettyyn rajaan asti.
Ja sen pitunen auto Maxx Paddleilla rupee olee jo scalekin.
Tämä on mielestäni hyvä raja ja syytä pitää siinä.
Ja edelleen tässäkin lajissa taito ratkasee yhtä paljon kuin autokin.
Zarizi Tech ajoi twinillä viime kaudella lähes samoille loppupisteille kuin 2 pidempää stadiumia.
Se todistaa ettei pituus ole ainoa asia mikä merkkaa 8).
Ymmärrän kyllä eri näkemykset asioihin, mutta nykyiset säännöt ei ole tehty miltään mututuntumalta vaan kokemuksen perusteella.
Toki uusia ehdotuksia halutaan kuulla ja joitain voidaan jopa kokeilla kilpailuissa, mutta max wb-rajoitukset on täysin asianmukasia.
Harmittavaa vaan niiden kannalta, jotka on jo ehtineet tehdä pidennyksen GP-luokkaan :(.
-
38 cm ja XL Sava sallittu. (Piste)
-
Mennään tuleva kausi niinkuin äänestys ratkaisi ja kauden jälkeen ynnätään millainen oli kausi gp luokassa ja sallitaanko sitten seuraavalle kaudelle esim. max 500wb.
Siksi vänkään asiasta koska olisi hieno saada uusia kilpailijoita myös tähän luokkaan ja mahdollisen pienellä kynnyksellä ;)
-
Nimenomaan, olisihan se mukavaa, että aloittelijallekin suotaisiin mahdollisuus taistella ajotaidonsa puitteissa jopa voitosta.
Eikä kaikki kaadu pituuden saattelemaan surulliseen tappionkarvaaseen ja epämiellyttävään kokemukseen.
-
Demokraatia on luotu tarkoituksella, eli äänestys kertokoon sitten sen lopullisen päätöksen.
Tukien: zt 380mm ja xl sava sallitaan, + slide: kauden päätteeks katotaan miten luokka toimii.
-
No enhän minä sitä 50 cm akseliväliä ollut tänne vaatimassa ja anteeksi jos se loukkaa että otan kantaa tähän asiaan, vaikka en tässä luokassa ajakaan. Pointtini oli lähinnä siinä, että luokasta riippumatta ei pitäisi olla mitään automerkki-/-mallikohtaisia poikkeuksia vaan selkeä pituusraja, joka koskee kaikkia ja sillä selvä. Toinen pointti oli siinä, että kun rajoja asetellaan, niin kun autot ovat edes olevinaan jossain mittakaavassa, tulisi myös noiden rajojen mielestäni olla likimäärin samat mittakaava huomioiden. EP on nyt historiallisista syistä poikkeus ja siinäkin luokassa voisi mielestäni palata riittävän pitkällä siirtymäajalla huomattavasti lyhyempään akseliväliin. Se on kuitenkin jo OT.
Kuten joku sivusikin asiaa, niin Unlimited-luokan, oli sitten EP tai GP, ei välttämättä tarvitse olla mikään vakioautoluokka. Mielestäni ei siis pidä olla sellaisessa harhaluulossa, että kaupasta ostettu täysin vakio auto olisi kilpailukykyinen, kun vaan laittaa laparenkaat alle. Ymmärtääkseni Street Class on sitä varten luotu luokka, eikä edes tarvita (lue: sallita) niitä laparenkaita.
-
Joo-o...
Street Class on ajatuspohjana tosiaan se ainut vakioluokka, mutta sana vakiokin on monijakoinen.
Tämäkin sääntöasia on vaikea selittää sellaisille, jotka eivät lajia vielä ole ajaneet, ne jotka hommassa
ovat alusta asti olleet tietävät miten asiat ovat kehittyneet. Street Class varmasti tarjoaa parhaat
mahdollisuudet vakioajamiseen, kun ei tarvita lapojakaan, mutta luokkana se ei välttämättä ole aloittavan
harrastajan paratiisi, anyway se on tehty ja etenee siihen tahtiin miten etenee.
Muista luokista ei ole tarkoitus tehdä vakioluokkia, enkä itse ainakaan näe tuollaista harhaluuloa, että
kyoshon rtr paketilla, lavat alle, menoksi ja voittoon, ei ei.. vaikka olisi pitkä auto, niin ajotaito merkkaa
enemmän, se on fakta, jotka pitkään harrastaneet tietää.
En tiedä miksi autot täytyy väkisin tunkee johonkin mittakaavaan, mikä sen pointti on? Mulle se on ainakin
yks hailee missä kaavassa on, kunhan auto on luokassa ajavien kanssa saman pitunen ja sitä on hyvä ajaa,
en ainakaan itse suruttele väärää mittakaavaa ja aikomus ei ole tehdä mitään sclaalailu lajia tästä, oman
scale autonsa voi vapaasti rakentaa ja ajella miten haluaa. EP ei tule missään vaiheessa lyhentymään nykypituuksista,
koska siinä vaiheessa palaa pinna yhdeltä jos toiselta, mukaanlukien minulta..
Ei tässä ole mitään ongelmaa, äänestys näyttää enskauden mitan ja sillä edetään.
+ tarkoitus ei ole mollata ehdotuksia missään tapauksessa, mutta jotkin asiat vaan näyttää toisenlaisilta uusilla
harrastajille, kuin lajia alusta asti ajaneille.
-
Ehkäpä parhaana EP luokan mittaa rajoittavan tekijänä on tämä spekulointi maximipituudesta...kukapa
siis tällähetkellä alkaisi rakentamaan pidenmpää autoa kuin tässä on spekuloitu, ensinnäkin onko enään
järkeä, parantaako enään etenemistä? Niin ja ainahan ratamestareilla voi olla sormet pelissä, eli "liian"
pitkä auto ei enään taivu reitille... ;)...uskon että jo tämän kauden kokemukset ovat vieneet autojen
akselivälin lähelle maximia ja ei siis kannata lähteä ylittämään 50 centtiä...mielestäni juuri nämä pidennetyt
EP luokan foffarit ovat lähimpänä 1/1 autojen etenemistä...ilman rajoittavia sääntöjä, vapaasti rakenneltuja!
-foff-
-
EP luokan foffarit ovat lähimpänä 1/1 autojen etenemistä...ilman rajoittavia sääntöjä, vapaasti rakenneltuja!
-foff-
Myöskin skaalassa muistuttavat tällä hetkellä mielestäni lähiten 1/1 autoja.
-
13 autoa jo ens kaudelle huh huh tämä täytys ny saada päätökseen niin tietää mitä auton kanssa tekee ens kaudelle .
ajetaan noin/hukataan pois tai jatketaan.
monikohan äänestäjä tuo auton enskaudelle et on sitten ns kuljettajille oikea päätös ettei ne pääse päättämään jotka ei aijo ajakaan jokatapauksessa.
rupee huvittaan jo pikkuhiljaa.
-
Oon aina ollu sitä mieltä, että luokassa ajavat saa ainoastaan äänestää.
Tää äänestys ei nyt menny ihan nappiin siltä osin, koska kaikille vapaa.
Eikös se sovittu siihen 38mm jo aikasemmin.
Mun puolesta vois olla 40mm astikin.
Viime kädessä tehdään uus äänestys ainoastaan tällä hetkellä GP-luokkaan tuleville privaviestillä.
Sit ei jää kenellekään epäselväks. Voisin lähetellä privaa jo tulevana viikonloppuna.
Eka kuitenkin pitää olla asiasta Dark Crusheriin yhteydessä jahka hän ehtii tetsauksesta foorumille ;D.
-
Oon aina ollu sitä mieltä, että luokassa ajavat saa ainoastaan äänestää.
Tää äänestys ei nyt menny ihan nappiin siltä osin, koska kaikille vapaa.
Eikös se sovittu siihen 38mm jo aikasemmin.
Mun puolesta vois olla 40mm astikin.
Viime kädessä tehdään uus äänestys ainoastaan tällä hetkellä GP-luokkaan tuleville privaviestillä.
Sit ei jää kenellekään epäselväks. Voisin lähetellä privaa jo tulevana viikonloppuna.
Eka kuitenkin pitää olla asiasta Dark Crusheriin yhteydessä jahka hän ehtii tetsauksesta foorumille ;D.
Tai sit vaan sovitaan, että nyt tähän äänestää ne jotka ajaa ens kaudella GP:ssä, eli:
- Zarizi Tech
- Slidslide
- niemikko
- artsi
- lassi68
- niemma-2
- tejule
EDIT:
380mm ja XL savage sallittu: 3 ääntä
-
Puolet äänistä riittää eli 4.
Itse äänestän 380mm ja XL Savage sallittu.
-
Äänestän samalla linjalla kun Zarizi eli 380 ja xl sava sallittu
-
eli sama 380mm ja XL Savage
-
Enään yksi ääni tarvitaan.
-
Eli sama tilanne mihin päädyttiin jo viikko sitten.
Nyt lukkoon.