Rc Formula OffRoad

Yleinen keskustelu => Yleinen Rc keskustelu => Aiheen aloitti: saku - 22 Joulukuu, 2008, 19:33:24

Otsikko: bk warriorissa ongelmaa
Kirjoitti: saku - 22 Joulukuu, 2008, 19:33:24
ostin ton bk:n ja en osaa tehdä sitä ohjelmointia oikein. jos joku näkisi vaivaa ja suomentaisi sen ohjelmointi ohjeen niin olisin kiitollinen.
mutta kärsiikö bk siitä että se on asennettu yli 11,1voltille ja ajaisi 7.2 voltilla?
Otsikko: Vs: bk warriorissa ongelmaa
Kirjoitti: Maximus - 22 Joulukuu, 2008, 20:09:00
Tässä siis oikeat ohjeet:

Alle 12 kennoa / alle 4s lipolle:

1. Moottorinjohdot tulee olla hyvin kiinni, jos eivät ole kunnolla kiinni se vaikuttaa säätämiseen.
2. Laita ohjain päälle ja pidä se neutraali asennossa.
3. Ota oranssi jumperi pois paikaltaan.
4. Kytke akku säätimeen ja säätimen taajuusjohto vastaanottimeen.
5. Noin 5 sekunnin kuluttua kuuluu lyhyt piippaus, säädin on ohjelmointitilassa.
6. Paina ohjaimesta täysi kaasu, kun piippaus on kuulunut 5 sekuntia on kaasu päivitetty.

Huom. Mikäli piippausta ei kuulu, voi se johtua siitä, että ohjaimesi kaasutrimmi ei ole
tarpeeksi lähellä nolla kohtaa. Laita siis trimmisi kaasun-ja käännön suhteen nollille / keskikohtaan,
jotta säädin voi neutraloida ne itselleen. Sulje virrat ja aloita numerosta 1 asentaminen.

Bk Warrioriin on saatavilla kolme ohjelmointia:
a) Pelkkä kaasu. (ei jarrua, ei pakkia).
b) Kaasu ja EMK jarru. (ei pakkia).
c) Kaasu, EMK jarru ja pakki.

Tästä eteenpäin käsittelen ohjelmointitilan c.

7. Kaasun äänten kuuluttua, laita täysi pakki päälle (yhdellä taaksepäin liikutuksella/vetäisyllä),
odota kaksi piippausta ja valmis!
8. Tämän jälkeen kytke virrat pois, irroita vastarista taajuusjohto, sammuta ohjain.
9. Laita oranssi jumperi takaisin säätimeen.
10. Säädin on säädetty.



Heh! Kopioin ton omasta YV:stä. DC:lle kiitos noin hyvästä suomennuksesta ;)
Otsikko: Vs: bk warriorissa ongelmaa
Kirjoitti: Hadesbear - 22 Joulukuu, 2008, 20:14:05
Taas siis bk warrior probelma, maximuksen kanssa tota pähkäiltiin MM-kisoissa ja arvaa muistanko tota nyt oikeen =)
Sen muistan, että jos se on säädetty 4S tehoille, niin ei toimi alemmilla ja päinvastoin. Hmm... Musta jumpperi pitää
olla pois, jos ajo 4S tehoilla, mutta en muista sitä tarkkaa kennomäärää.

Mutta sen tiedän tai luulen tietäväni, että menis näin:
1) Moottorinjohdot pitää olla kytkettynä, samoin servon, noparin etc... (ei noparin vastarijohtoa vielä).
2) Laita ohjain päälle ja anna kaasun olla neutraalissa asennossa.
3) Ota oranssi jumpperi pois.
4) Kytke akku nopariin ja kytke noparin (vastariin menevä johto) - vastariin.
5) noin 5sek jälkeen kuuluu piippaus, säädin on asemointitilassa.
6) Nyt painat kaasun pohjaan ja 5sek jälkeen kuuluu piippaus, kaasu ohjelmoitu.

1] Tila: Pelkkä kaasu
Samat alkuvaiheet, mutta 6 kohdan kohdalla: pidä kaasu pohjassa niin kauan
kunnes kuuluu kaksoispiippaus. Kun kuuluu, niin pelkkä kaasu ohjelmoitu.

2] Tila: Kaasu + Jarru
Samat alkuvaiheet, mutta 6 kohdan kohdalla: pidä kaasu pohjassa ja yhden piippauksen
jälkeen palauta neutraaliasentoon ja odota kaksoispiippausta, kaasu + jarru ohjelmoitu.

3] Tila: Kaasu, peruutus + jarru
Samat alkuvaiheet, mutta 6 kohdan kohdalla: pidä kaasu pohjassa ja yhden piippauksen
jälkeen paina täyspakki pohjaan ja odota tuplapiippaus, valmis!

Onnistuneen ohjelmoinnin jälkeen irroita (kaikki) radiolaitteet, sähköt toisistaan ja laita oranssi jumpperi paikalleen.
Säädin on ohjelmoitu! Huom. Musta jumperi tulee olla paikalla, 7,2V asennuksessa!


Toivottavasti olis apua, en muista tarkalleen, mutta tein pikasuomennoksen.
Otsikko: Vs: bk warriorissa ongelmaa
Kirjoitti: Hadesbear - 22 Joulukuu, 2008, 20:15:14
Dääm, yritin ettiä juuri tota viestiä maximus, mutten mistään löytänyt  :-[
No helkkarin hyvä, että oli sulla tallessa ja sen pitäs toimia! Täytyy tehdä vaikka oma artikkeli tosta ohjeesta,
kun meiltä varmaan liikenee kaks bk:tä ihan myyntiin saakka.
Otsikko: Vs: bk warriorissa ongelmaa
Kirjoitti: Maximus - 22 Joulukuu, 2008, 21:12:19
Heh heh!

Nopeat syövät hitaat. :D Juu tallessa oli ja tuosta voi sitten Kopsailla kun tarttee...
Otsikko: Vs: bk warriorissa ongelmaa
Kirjoitti: saku - 22 Joulukuu, 2008, 22:20:53
kiitoksia kovasti!
"Taas siis bk warrior probelma, maximuksen kanssa tota pähkäiltiin MM-kisoissa"   DC sama bk warrior ;P
Otsikko: Vs: bk warriorissa ongelmaa
Kirjoitti: Hadesbear - 22 Joulukuu, 2008, 22:56:18
Jees, hyvä homma että selvis ja samalla tuli itekin muisteltua noita säätämisiä, jos sattuu eteen.
On se hyvä, että tuli kertaalleen tehtyä ne kunnolla ja vielä oikeinkin  ;D
Otsikko: Vs: bk warriorissa ongelmaa
Kirjoitti: saku - 07 Helmikuu, 2009, 22:32:49
tuli tossa mieleen että paljos bk 9920 kestää lipokennoja?en itse löytänyt googlettamalla mistään sivuilta.. :-\
Otsikko: Vs: bk warriorissa ongelmaa
Kirjoitti: Hadesbear - 07 Helmikuu, 2009, 22:48:14
No, 12020 kestää 14,4V nimhit, joten 2S lipolla uskaltaa ainakin varmuudella ajaa, 3S hieman riskillä,
mutta kestäähän mamba max (100A) 3S lipon (4S viritettynä), joten 3S löisin maksimissaan.
Otsikko: Vs: bk warriorissa ongelmaa
Kirjoitti: Maximus - 08 Helmikuu, 2009, 11:13:09
Joo no 3s ollaan stä sakun kanssa piiskattukkin, eikä siinä nyt mitään ongelmia ainakaa talvipakkasilla ole tullut.
Otsikko: Vs: bk warriorissa ongelmaa
Kirjoitti: SlidSlide - 08 Helmikuu, 2009, 13:47:34
Kyllä se kestää ainakin sen 4S. Pitää vaan hommata bec ja poistaa musta jumpperi.
Otsikko: Vs: bk warriorissa ongelmaa
Kirjoitti: 4wdkanootti - 12 Huhtikuu, 2009, 18:39:49
BK 12020 nopari
Max. Cells: 20 NiHM cells or 6 S Lipo
Amp continuous load data (5 minutes): 120 amp available
BEC: 3 amps clocked on - off
BEC only up to 3S LiPo

ja lähde:
http://www.bk-electronics.com/catalog/product_info.php?cPath=36_189&products_id=1829

Testi:
BK 12020 on tänään 2*  sen 5 minsaa saanut 6S piloa eikä edes kuumene siitä pyörittäessään
1. kerralla kiinan XL06 2800kv konetta ja rc autoa pyörät ilmassa
2. kerralla 1/1 auton 55A laturista tehtyä moottoria , hihna suti 8 kiloa painonaan kunnnes hinhan epämiellyttävä haju pakotti luopumaan pidemmästä testaamisesta...

9920 kestää taas  näin:
Specifications:
Max. Cells: 20 NiHM cells or 6 S Lipo
Amp continuous load data (5 minutes): 99 amp available
BEC: 3 amps clocked on - off
BEC only up to 3S LiPo