Kirjoittaja Aihe: Lightweight [Axial+omatuotanto] 900-999g  (Luettu 24471 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Lightweight [Axial+omatuotanto] 900-999g
« Vastaus #80 : 24 Huhtikuu, 2014, 21:33:41 »
110mAh imi sisäänsä, joten aika likellä ollaan. Ei heitä tuon enempää, mutta säädellää, häädellää ja väännellää setupeit viel!  ;)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Lightweight [Axial+omatuotanto] 900-999g
« Vastaus #81 : 25 Huhtikuu, 2014, 20:28:49 »
Lineaarikaasu ja tehokkain kärpänen, näin väitän!

Odotuksia on ja tälläkin tavoite podiumille, voiko sinne mahtua kahta kärpästä - tekemättä härkästä, saa nähä  :D
Tämäkin toimii ja omaa omat paremmat puolensa, joten nyt ratkotaan sitä kärpäskingii ja sitä fatkaa kumpi on sit
FINCEE-arvoinen ajokki, kova taisto tulee!
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Zarizi Tech

  • RFOT
  • Moderator
  • ******
  • Viestejä: 3524
  • RFOT
Re: Lightweight [Axial+omatuotanto] 900-999g
« Vastaus #82 : 26 Huhtikuu, 2014, 19:10:37 »
Onnittelut taas voitosta kärpäselle!  :)
Samu Sarka, RFOT, FIN
President of ERCCA / Member of WRCCA
RC4WD ~ Moreno Creation's

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Lightweight [Axial+omatuotanto] 900-999g
« Vastaus #83 : 27 Huhtikuu, 2014, 11:12:30 »
Se olis taasen yhdet mätöt takana ja tällä kertaa talli toimi hyvin ja autolla sai ajaa ilman vikoja.
Sinänsä eheä kisa, muttei silti täydellinen. Ei isoja virheitä, mutta pieniä rikkaruohoja siellä täällä.
Aina on pyrittävä parempaan, sillä jos vain jää paikalleen "pörräämään" tulevat vastustajat pian ohitse.

Kehitystä, kehitystä ja vielä kerran kehitystä  ;)


1 jakson alkuosuudella..



1 jakson keskiosuudella..








1 jakson lopussa, tätä ei kukaan valloittanut..




Nopeusjakson temmellyksiä..



Jaksopisteet:
290 - 320 - 290 - 330 - 290 - 340

Omia ajovirheitä:
* 3 jakson lopussa ajolinja karkaa vasemmalle, linjavalinta huono ja kuski tutkikoon ajolinjoja jatkossa tarkemmin.
* 4 nopeusjakso pohjat ennen LW II:sta. Jos tallimääräyksiä olisi, ei kakkosta olisi päästetty kärkeen, mutta taisto on vapaata!
* 5 jakson 100p porteilla mahasta kiinni ja jännitystä kaikille.. noh, siitä mentiin peruuttamatta osin välitysten ja keveydenkin ansiosta.

Poimintoja auton käyttäytymisestä:
* Lineaarinen kaasukäyrä teki autosta ajettavamman -vs- alkuperäinen "U-käyrä". Auto toimii hyvin ja siinä on riittävästä vauhtiakin.
   Rohkeampaa tekemistä vaan ja treeniä isoissa loikissa, niitä voi tälläkin huoletta tehdä, koska balanssi on hyvä!

Tulevia parannuksia/muutoksia:
* Valitettavasti tämä data ei ole julkista luettavaa  :D

Yhteenveto:
Lightweight I:n ensimmäinen "ehjä" kisa kokonaisuudessaan. Aiemmat ovat olleet oman projektin testiä, naurunalaista hekotusta
ja viime kisa meni omaan mekkauspiikkiin, kun nopeusjakso piti selvitä takavetosena. Nyt sain kisan, joka onnistui kuten pitäisikin.
Edelleenkään tekeminen ei ole täydellistä, mutta auto on kehittynyt uransa 4 kisan aikana varsin kelvolliseksi "kiusankappaleeksi".
Muutamia jalostuksia on jo tiedossa ja loggerin avulla lisää, joten jatkossakaan ei vain istuta foorumia selaamassa!



DATACORNERI:
Tuli hankittua tosiaan Eagle Treen Datalogger V4, jolla saa vähän dataa kerätyksi, vaikka enemmänkin on lennokkihommia nuo.
Anyway, arvokasta dataa saa näihinkin "luettua" ja tarkoitus on perehtyä tuohon palikkaan jatkossa tarkemminkin. Vielä ei kisaa
ole tällä ajettu loggerin kanssa, mutta yksi akullinen tuli kisan jälkeen haettua "arvoja"..


Datahuiput..

Rontti 9min ajeli akulla ja ihan jatkuvaa ajoa siten, että kokeiltiin kaasupohjassa menoa niin suoralla kuin rinteessäkin.
542/550mAh sanoo loggeri, mutta laturi latasi kuitenkin 507mAh, joten ero on 35mAh. Huippuampeerit ei päätä huimaa,
kun vajaa 22A on huiput tällä autolla, sama muuten myös LW IV:llä, jossa myös 280 harjaton castlemosa. Wateissa sama
eli "vain" 213, kun slidellä likimain 600 castlen 540 koneella.

Kilpailussa kulutetut mahhit:
Jakso 1-2................95
Jakso 3-4................94
Jakso 5-6................99

Yhteensä...............290/550mAh

-> LW I on siis todella pieniruokainen, koska jokainen jakso ajettiin ainakin loppua yrittäen + nopeusjakso toiseksi nopeimpana.
Tietää jatkossa, että ellei nyt ihan yhdellä akulla uskalla ajaa, niin kahdella akulla ajaa varmasti kisan ja potkua riittää  ;)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Lightweight [Axial+omatuotanto] 900-999g
« Vastaus #84 : 27 Huhtikuu, 2014, 17:08:59 »
Kisafilmii tästä kärpäsestä:
https://www.youtube.com/watch?v=OdyfT7EC5_Q&feature=youtu.be

Ja jatkojalostus alotettu jo eli anturii tulossa!
2 x Micro Temperature Sensor (TEMP-Micro)
1 x Motor (Loop) Temperature sensor (TEMP-LOOP)
1 x PowerPanel LCD display (POWER-PANEL)
1 x Brushless RPM Sensor V2 (RPM-BRS-V2)
1 x Expander Extension wire (CAB-EXP-EXT)

Jatketaan harjotuksia!  8)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Lightweight [Axial+omatuotanto] 900-999g
« Vastaus #85 : 30 Huhtikuu, 2014, 19:45:56 »
Tämä päivä on mennyt aika hyvin anturiopetteluna, liki 5h nyt leikitty uusilla osilla ja kokeiltu niiden toimivuutta.
Tosiaan lämpöantureita, powerpanelia ja RPM-anturia saapui tänään, joten hieman kuvia ja tietoa seuraavaksi!


LW I hieman purettuna, kun samalla tehdään perään laakerihuolto, sieltähän se "rohina" kuului.
Tässä kuvassa kiinnitettynä 3 lämpöanturia - 3 eri kohteeseen sekä Y-kaapelilla menee dataa
kaasutus/peruutushommista loggerille.


Moottorille menee kätevästi (moottorin ympärille sopiva lämpöanturi), joka kiristetään johdoissa
olevilla knipsuilla. Sitten pari perus pikkuista lämpöanturia menee servolle ja vastineeksi kylmäkalleen.


Moottorissa.


Anturia siellä ja täällä + tässä on vasta vähän johtoja  :D

Harjattomasta RPM anturista en ottanut vielä kuvaa, mutta se asennetaan tosiaan moottorinpiuhoihin siten,
että Wire #1 asennetaan jompaan kumpaan reunajohtoon ja Wire #2 keskijohtoon. Tuon kanssa kuitenkin
olen tapellut tänään liki 3 tuntia, kun ei millään toimi / kierrosluvut alkaa LIVE-ajossa suoraan 20000 kierroksen
paikkeilta ja mittaristo heittää "ylitte". Hieman dataa kuitenkin tähän väliin:


Tuohon alkaa rakentumaan statistiikkaa, joka tulee jatkossa näkymään. Vielä ei ole RPM-faktaa esille, mutta
sekin saatiin rec-tilassa toimimaan edes jotenkin.. Lämpötila-anturit pelaa hienosti ja tarkistettu vielä laserilla,
näyttää aika hienosti samaa  :)

Tällä hetkellä saan irti:
- Voltit
- Watit
- Ampeerit
- Mahhit
- Lämpötilan 3 eri kohteesta (esim: moottori, servo, nopari)
- Y-kaapelin avulla noparin kautta vastarille kaasutus/peruutukset ohjaimella
+ RPM tulee seuraavaksi esille, jahka saa toimintakuntoon

Sitten hieman tietoa tuosta loggeriin sopivasta powerpanelista, joka on vielä parempi mitä ajattelinkaan!


Ylin LCD-härpäke, vähän kuten simppeli volttimittari, mutta tämä tarjoaa vähän enemmän.


Sitten hieman asetuksia eli tuohon powerpaneeliin saa säädettyä yhteensä 5 sivullista tietoa, jotka saa näkyviin monellakin eri tavalla.
4 tietoa mahtuu aina yhdelle sivulle ja jotain tärkeetä tietoa voi replata, vaikka jokaseen sivuun. Lisäksi tuon voi ajastaa haluamalleen
ajalle eli kuinka kauan näyttää sivua, kunnes siirtyy seuraavalle. Hieman pystyy myös leikkimään näyttääkö currenttia vai maximit
ja hieman muitakin juttuja.

Lisäksi tuota voi pitää vaikka kokoajan autossa kiinni (eloggeriin) kiinnitettynä, jolloin se kerää dataa talteen ja näyttää sen samalla
hetkellä livenä. Eli esim. foffikäytössä 1 jakson jälkeen voin tällä tarkistaa paljonko "söi" akkua ja saan tiedon ihan tarkalleen milliampeereina!
Lisäksi saa muutkin tiedot esille halutessaan. Erittäin hyödyllinen kapistus ja poistaa läppäripakon, kun datan voi sitten kattella kotosalla
kisojen jälkeen, mutta kisassa saa kuitenkin tarvitut tiedot nähtyä ennen seuraavia jaksoja jne..

Sitten paluu tuohon RPM harjattomaan anturiin:


Tuollaset asetukset on nyt kalibroitu softalla laitteeseen.

Hieman ihmetyttää tuo alin valikko eli "indicate where you mounted the RPM magnets or optical sensor"
Tuo kun ei käsittääkseni liity tähän harjattomaan vaihtoehtoon mitenkään, muttei tuosta voi olla valitsematta mitään?
Lieneekö tuolla kuitenkin vaikutus vai ei, siitä ei ole tietoa.

---------

Seuraavaksi tosiaan auton parempi huolto eli laakereita vaihdellaan ja koko axuloota vaihtuu slipperittömään, joka keventää keskeltä hieman.
Iskarit käydään myös läpi ja jousia kokeilin toisia, mutta orkkikset on yhtä pehmeet kuin ihan kunnollisetkin, joten en sitä lähde muuttamaan.
Huollon jälkeen on tarkoitus alkaa kasata autoa loggerin ympärille eli tarkotus olis saada noita antureita ihan kisakäyttöön messiin.

Tässä on runsaasti aikaa kehittää, kun seuraavaan kisaan on reilusti aikaa. Kunnon huolto alle ja jatketaan sitten seuraavassa kisassa
siitä mihin viimeksi jäätiin...  ;)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Lightweight [Axial+omatuotanto] 900-999g
« Vastaus #86 : 30 Huhtikuu, 2014, 23:31:23 »
Mielestäni touhu on mennyt liian pitkälle, kun näitä haukutaan "kärpäsiksi". No onneksi tuotakin vastaan on lääke,
ei tosin ollut halpaa, mutta aitoa KULTAA ja 600$  ;D



"Kärpäne ON härkäne!"  8)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Lightweight [Axial+omatuotanto] 900-999g
« Vastaus #87 : 05 Toukokuu, 2014, 20:44:14 »
Jep Jep! Vappupäivä kului itseasiassa monenkin tunnin osalta tätä huoltaessa, mutta välissä käytiin vetelissä,
joten nyt pääsee uppimaan kuvia ja kertomaan tarinaa...  ;D


Tästä lähdettiin eli auto osiin ja huoltotoimenpiteet käyntiin!


Alunperin ei pitänyt tehdä näin laajasti, mutta jotenkin innostuin ja akselit auki ja kuntoon!


Viime kisassa narisi taka-akselin laakerit, edessä vielä semit, mutta kaikki irti ja putsailuun...


Nykylootan paino slipperillisenä on liikaa, joten...


...slipperitön tilalle ja ettei tuohon jäisi, niin pikku fiksailua...


...keventelyt ja tasalukuun!  :D


Seuraavaksi mallaillaan eri jousia ja hierotaan iskarihierarkiaa!


Laakerit vaihtoon! HuolsinPas sitten nuokin eli etuakseli/taka-akseli + uusi loota,
joten laakerit on nyt kuosissa, eikä inise ku kärpänen  ;D


Eli uutta meni tilalle ja diffeille vähä mömmöö..


Taka-akseli oli kerännyt huolestuttavan määrän hiekkaa, joten nyt tukittiin reiät!


Samoin virheistä opitut kuuskolot vaihtu oikeisiin "pitkiin" ja nyt ei putoa!


Kevennetty vastari sai lähteä, koska nyt haetaan varmuutta ei keveyttä.


Tilalla kuorellinen ja servonpäätyyn meni oikein kivasti!


Pikku hiljaa alkaa huolto tuottaa tulosta eli auto kasaantuu.


..oli sitä hiekkaa hieman taka-akselissa ja nyt saatii painoa pois  :D


Sitten alko tän paketin sullominen eli EF setti antureineen autoon, öö...


...niiden kokonaispaino ei paljon ole!


Häntä?


PP:tä varten, jolla kerätään jakson välein tietoa talteen  ;)


"Lievä" epätoivo valtaa, miten noi tonne saa?   ???:D


Paino kasvaa, mutta elle TUHAT YHÄ!


Alkaa hahmottua..


Mahtu! Tosin keulapaneeli meni uusiksi ja hieman "irvistää", kuten kuvasta näkee.


Sielhän ne! Vielä loggeriin juotellaan liittimet ja sitten on paketissa kasassa.

Melkonen huolto tuli tehtyä, mutta nyt jälkeenpäin en ole varma jätänkö loggeria tähän
vai laitanko sen LWII:n. Tässä on niin vähän tilaa ja riskeeraus on suuri, toki tietoa saa,
mutta katsotaan, kun saa tuon kasatuksi.

Ainakin laakerit, lootat ja tapit on kunnostettu, tästä on hyvä vielä rakennella eteenpäin,
kohtahan se FINCEE jo alkaakin!  :)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Lightweight [Axial+omatuotanto] 900-999g
« Vastaus #88 : 09 Toukokuu, 2014, 19:39:59 »
Jep!

Tulipas tämäkin laitettua likimain fincupkuntoon! Enää uudet paneelit tehtävä, muuten kaikki valmista
ja perusteellinen huolto siis takana. Nyt rullaa TODELLA nätisti ja jousituskin heräs elämään, joten
fiilis autoon on erinomainen! Silti pari reeniakkua tarvii ensviikolla käydä vetämässä, ettei ruostu  ;)

941g on kisapaino, mutta paneelit kevenee hieman eli likimain 940 tulee olemaan lopullinen kisapaino.
Paneeleihinkin katselin ihan tarroja, jos jaksaa niin tulostelee duunissa vähä pintaa.

Fincuppia odotellaan nyt surisevasti  ;D
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Lightweight [Axial+omatuotanto] 900-999g
« Vastaus #89 : 11 Toukokuu, 2014, 14:30:30 »
Nyt olis taas yksi video tarjolla eli Foff Cup 2014 Comp #2 - Säkylä:
https://www.youtube.com/watch?v=BOCLOR304vc&feature=youtu.be

Muutenhan varsin kelpo kisa, mutta tuo nopeuden ajaminen takavetosena söi hieman pisteitä... tosin kokemus sekin ajo  ;D



Tulipas kävästyä akullinen kokeilee, kun auto koki huollon. Pelaa nyt sulavasti ja laakerienvaihto + muut huollot toimii.
Jousitus on myös inansa pehmeempi, joten auto koki siltäkin osin pieniä, mutta merkittäviä päivityksiä.
Kisapainoa tällä erää se 954g, kun hieman vielä kosteahko hiekka tarttui mukaan.
Enää paneelien uusinta, niin kärpänen on valmis enssunnuntain fincupin avauskisaan!  ;)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Lightweight [Axial+omatuotanto] 900-999g
« Vastaus #90 : 15 Toukokuu, 2014, 16:43:10 »
RC Foff Finland Cup
Niin se kolkuttaa jo ovea, uskallanko avata?  ??? ;D

Täytyy kyllä todeta, että hyvät naurut olisi saanut porukalle, jos olisi osannut ennustaa, että viime SM-sarjan jälkeen
Saku tekee alle kilon modiauton ja ajaa sillä fincuppia  :D Niin se vain on kuulkaas tapahtumassa, kun viime vuoden
mestari Hadesbear on crawlerina ja haetaan sillä tatsi sille pikkumatkalle usan natikoihin... Omatekorenkaat, runko ja
muutamat muut "innovaatiot" ovat nyt kasattuna ja NÄLKÄ ON KOVA! Pari voittoa on tilillä, mutta "SM"-kisasta tahtoo
voiton, se olisi hieno juttu. Sinne on kuitenkin matkaa, mutta hyvin ja varmoin mielin kohti kisaa!


Ihan ei tavotteeseen päästy, mutta 946g + pari lisätarraa saa nyt kelevata  ;)


Tämän vuoden vankat ja vakuuttavat sponsorit ja niiden lisäksi OFFIPAITA sekä RCkauppa,
joiden tarroja nyt ei ollut saatavilla. Näille tuodaan kunniaa, niin ainakin pyritään!


Lightweight I, kaiken "pahan alku"  ;D


Valmiina haastamaan muita!

Tämä kausi on alkanut hyvin, mutta se ei ole mahdollista ilman erinomaisia tukijoita, jotka ovat osa tätä "leikkiä".
Vaikka vuosi on alussa, kiitän jo tähän mennessä tehdystä yhteistyöstä jokaista, näiden kanssa KAIKKI on mahdollista!

Tämän vuoden tukijajoukko on harvempi, mutta entistä vankempi, arvoisat sponsorit:
OFFIPAITA
RCKAUPPA
RC-NAVETTA
VERTICAL HOBBY
DUALSKY


RC Foff Finland Cup sunnuntaina 18.5 suonenjoella, lets mennää!  8)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Lightweight [Axial+omatuotanto] 900-999g
« Vastaus #91 : 18 Toukokuu, 2014, 22:44:42 »
Joo-o, kyllä sisäisesti kiehu, kun oma kisa pilattiin periaatteessa pahimmalla tavalla...

340 - 290 - 330 - 0 - 330 - 340

Niin... ihan rehellisesti vitutus nopeuden kaadosta 1 portilla oli aika jäätävä, hiljennyin. Pakko kerätä itteensä, koska ympärillä on muita
ja mä olen myös sen verran järkkäri, etten halua pilata muiden kisaa. Ihan omaan mokaan, mutta pahin mahdollinen. Kun kattoo muut pisteet,
niin tahtihan oli hyvä, mutta tossa se KUSI ja suuresti. Se ekat 5min vitutti aika sanattomasti, mielessä kävi aika monia asioita... Haluan
kuitenkin kehittyä ihmisenä, koska jotenkin saan hyvää fiilaria siitä, että muut nauttii, kun järkkärit hoitaa hommaa ja hemmetti kun tää ei
ole vain menestymistä, vaan nautin siitäkin että voin järkkärinä/hassuna hadesina olla apuna, niin monta monessa!

Kulaus vettä, syvä huokaus ja se olennainen, mitä yritän itsessäni kehittää, tästä nauttiminen, ettei se olisi aina sama pakonomainen tunne.
Lopulta sain ihan OK fiiliksen ja homma okei. Kyllähän se siitä paranikin kisan edetessä, eikä nyt jälkeenpäin harmita paljoakaan. Sija hävittiin,
mutta en rehellisesti uskonut, että talvella saatu päähänpisto tästä "kärpäsestä" voisi tuottaa mitään sijoja. Nyt on kuitenkin 5 kisaako takana,
joista sijat 4-1-2-1-2, joten pitäisi kuskin hengähtää ja todeta, että hyvin olet pärjännyt!

Osin toki vaikeuttaa se, että taistotoveri EI OLE ihan amatööri ja aina, jokikinen kerta, kun sen voittaa, voi ihan oikeasti sanoa ajaneensa hyvin!
Auto toimii, mutta kuskin henkinen kantti vaatii reeniä. Jotenkin pitäs jännitys poistaa ja ajaa rennosti. Tykkään foffista tosi paljon ja se on elämäni,
mutta kehitettävää riittää silti.

Aloitetaan tällä rauhottumisella, pyritään kaitsemaan viha pois ja nauttimaan tästä, tämä on kuitenkin paljon muutakin kuin ajamista!

...myöhemmin tarkempaa juttua..
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Lightweight [Axial+omatuotanto] 900-999g
« Vastaus #92 : 28 Toukokuu, 2014, 20:44:54 »
Tämähän ois taasen valmis kisailemaan ja JANO ON KOVA! Auto pelaa ja huollettu, joten pohjasta haetaan uusia kokemuksia!
Vielä pari akkua lataillen ja kaikki valmista. Lähdetään puollustamaan cuppijohtoo ja keräämään arvokkaita pisteitä  8)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Lightweight [Axial+omatuotanto] 900-999g
« Vastaus #93 : 31 Toukokuu, 2014, 22:38:00 »
Niih, pitihän se oma kusta ohjaimen säädöillä 1 jaksolla, tosi hyvä tapa nostattaa ttututuskerroin tappiin, olihan ko. jakson kannatus niin kovaa  ;D

Ekaan jaksoon meni sekä arvokkaita pisteitä, että itse ajofiilistä. Liikaa siis kääntymistä autossa ja becittömänä pirssinä hirtti max käännössä kii ja
ratalinjaan, semmosta se välillä on. 2-jaksolla nousi jo suht hyvä multitutus ja ajelin vaan... 3-jaksolla jotain järkeäkin, nopeus OK, 5 jaksolla tuli
taas turhaa sähläämistä, 6-jakso OK. Todella rikkonainen kisa ja kielenpäällä kakkamaku..

Kaikesta tästä huolimatta tämä auto suoritti tehtävänsä parhaiten, joten se on ansainnut jatkonsa tallissa. Jotain parannuksia on jo mietitty ja
toista noppaa kokeillaan, jos sen ajotuntuma on yhtä hyvä kuin LWIV:ssä, niin auttas paljon. Nyt pohjalta ei noustu, mutta tämän huomasi johtoporras
ja teki rajut ratkaisunsa heti.

Näin se pitääkin, ettei pudota kärrystä ja kadota ikuisuuteen. Surkea kisa itseltä, mutta antaa perspektiiviä onnistuneita kertoja vasten.
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Lightweight [Axial+omatuotanto] 900-999g
« Vastaus #94 : 06 Kesäkuu, 2014, 20:28:34 »
3 akkua ladattuna ja huomenna vähä reenailee, kun samalla hadesia säädellään, niin aattelin tätä ottaa vertailuks.
Auto pysyny samana, mut tuntumaahan tähän on, joten hyvä kakkonen testingeis.
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Lightweight [Axial+omatuotanto] 900-999g
« Vastaus #95 : 07 Kesäkuu, 2014, 16:16:26 »
On se hauska, kun ajo ensin akullisen hadesilla ja sit tää vuoroon... se massaero ja pelkkä tuntuma on ihan erilainen, tää tuntuu höyheneltä  ;D
Suorittaa tämäkin yhä hiton hyvin, kun vaan uskaltaa rohkeesti viedä ja muistaa, että diffivälit suosii, vaikka vähän loikkaaki heittäs.
Eli ei muutoksia tulossa, joskin tänään sadeajossa sain toimivan ratkasun sadesuojavirityksestä, joka piti kaiken kuivana.

Jatketaan harjotuksia!  8)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Lightweight [Axial+omatuotanto] 900-999g
« Vastaus #96 : 23 Heinäkuu, 2014, 19:23:58 »

Ei ole hetkeen jatkettu harjoituksia, mutta kokosin auton tänään taas ajokuntoiseksi ja kävin koklaamassa uutta mottia  ;)

5400kv moottorin laakerit huutaa jo alustavaa hoosiannaa, toki toimii yhä (lue: pyörii), eikä voi vaihtaa, kun ovat tommosia "halpoja"
kerttismotteja "ei avattavissa" olevaa castlemallia. Noh, 6800kv kiinni, pinjonina 15 ja ohjaimesta rajatusti tehot, ettei käy kuten
viime kokeilussa samanlaiselle koneelle...

Hyvin potkii ja alko löytyä lisää tehoakin, kun vähän uskalsi prosentuaalisia-arvoja muunnella. Tämä vesseli lähtee säkylään testailemaan,
mutta kisaamaan sitten vasta loppusyksystä Foff Cupiin. Siellä on vielä mestaruustaisto auki, joten annetaan kärpäsen nyt lepuuttaa siipiään
ja kerätään glooriaa sitten syssymmällä  ;D
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Lightweight [Axial+omatuotanto] 900-999g
« Vastaus #97 : 03 Lokakuu, 2014, 18:29:27 »
Jees, tuli tämä laitettua jo tänään ajokuntoon...


Kisapaino saatiin jätettyä alle kiloon, hyvä niin!


Profiililtaan matala, mutta sitäkin ärhäkkäämpi.




Painotus edessä + crawl välitykset eli etu-ja takadiffi samat mitä hadesissa (ei vakiot vaan pitkää ja lyhyttä väliä).


Sähköt "konepellin" alla ja uudistuksena siellä on castlen bec.

Tosiaan viime kisasta tällä autolla on "ikuisuus", kun #4 kisa ajettiin toukokuun lopussa.
Siellä säädöt heitti häränpyllyt ekalle jaksolle ja becittömyys esiintyi kans. Nyt on becci
ja perussäädöt haettu, huomenna vielä ennen kisaa haetaan virivirisetuppi kohdalleen.

Huomenna skabaa ja koitetaan saada ehjä kisa aikaan ja fiilistä.
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Lightweight [Axial+omatuotanto] 900-999g
« Vastaus #98 : 04 Lokakuu, 2014, 22:13:52 »
JOO-O...

Ei jäänyt kerrottavaa tästä kisasta. Se keväinen tatsi oli kauempana kuin nevada.
Ei saa tästä lajista oikeen enää fiilistä tie sit miks, osiks ku on niin kakkakuski. Toki
fakta on myös se, että oma foffihistorian "THE AUTO" on aina ollut Hadesbear ja nyt
kun ei ole tarvetta foffia sillä ajaa, niin pieni laji kuihtuu pois.. Mä elän ja teen tätä
täysin fiiliksellä/kisapohjalla, enkä tosiaan osaa ajaa ihan huvikseni, koska me ollaan
RFOT:n porukalla alusta asti NIKOILLA kisattu käsi nyrkissä! Ei se muutu tuosta, kun
kisataan - seo kisaa, ei se katoa yhtäkkiä ja tämä näytös oli yks laimeemmista  :D
Ei tuntunut edes pahalta HEITTÄÄ autoa kaks kertaa.......

Pahoittelen lapsellista käytöstäni "kiukuttelua", mutta se on osa minua ja sitä miten paljon
mä elän tälle. Ei mulla ole muuta. Mulle 4-sija voi olla RANTEETAUKI menoo. Enemmän mä
silti eläydyn siihen fiilikseen, jos se kusee - niin sit menee ketuiks. Mulla ei tosiaan ole mitään
muuta kun tää RC (enkä tahdokaan mitää parisuhdePASKAA), joten tunneside on aika kova.
Siitä huolimatta pahoittelen, että olin mitä olin (saitte ainaki nauraa  :D). Fatka vaan on se,
et mä elän tälle ja mä tuun myös kuolee tän asian vuoks, niin se vaan on.

2005-2014, onhan siinä monta vuotta foffia, nyt alkaa vaan tulee korvista.
Marginaalilaji, joka ei silti kasvanut isommaksi. 5 hengen, saati edes 10 ei enää
oikeen täytä omaa nälkää - toisin kuin crawling. Eikä se ole ainoa syy, voi sitä
jokikinen tutkia foorumin aktiivisuutta vuosi 2014, niin jos oltiin tänään ajamassa
pohjalla, niin foorumi on RYTEIKÖSSÄ...

Noh, ensivuonna on jo ISOJA muutoksia tulossa, niistä sit myöhemmin...

Tämä kulminoikoon omaa fiilistä:
https://www.youtube.com/watch?v=uL2ktkX2kuk&feature=youtu.be

Kiitos, tämän aúton tarina oli tässä!
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Lightweight [Axial+omatuotanto] 900-999g
« Vastaus #99 : 04 Lokakuu, 2014, 22:17:27 »
Ihan uusviesti spämmikakkaa:
ei jumanskekka menny edes rikki noissa heitoissa, TTU11111111111!!!!!!!!!!!!!!  >:( ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN