Kirjoittaja Aihe: Lightweight II [Axial+omatuotanto] 1250-1500g  (Luettu 8678 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Lightweight II [Axial+omatuotanto] 1250-1500g
« Vastaus #20 : 11 Huhtikuu, 2014, 21:44:08 »
Jees eli tällä ajaa kaksi kuskia ja saadaan siten lisää reeniä! Innolla odotellaan miten huomenna suorittaa
ja mitä uusia asioita opitaan. Ehdottomasti avoimin mielin ja kohti parempaa!  :)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Zarizi Tech

  • RFOT
  • Moderator
  • ******
  • Viestejä: 3524
  • RFOT
Re: Lightweight II [Axial+omatuotanto] 1250-1500g
« Vastaus #21 : 13 Huhtikuu, 2014, 10:24:39 »
Onnittelut voitosta!  :)
Samu Sarka, RFOT, FIN
President of ERCCA / Member of WRCCA
RC4WD ~ Moreno Creation's

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Lightweight II [Axial+omatuotanto] 1250-1500g
« Vastaus #22 : 13 Huhtikuu, 2014, 20:17:09 »
Onnittelut voitosta!  :)

Kiitän!



Lightweight II koki kisansa kahden kuskin rasitteena, eikä ennen kisaa ollut lainkaan varmaa, että auto toimisi.
Auto pätki ja ajeli itsekseen, joka mitä ilmeisemmin johtui siitä, että vastari ja nopari olivat liian lähellä toisiaan.
Väitin itselleni, ettei se ole mahdollista, kun toisessa autossa samalla tapaa päällekäin, muttei olleet samat vastarit.
LW II:ssa on futtiksen antennijohdollinen, kun taas LW III ja LW IV on antenniton vastari. LW I:ssä on sama antennillinen,
mutta sepäs onkin akun päällä = kaukana noparista, joten syy lienee tuo, kiitos Samun, joka herätti epäilykset tuosta!
Vielä en tiedä johtuiko tuosta, muttei enää ajele itekseen!

Sitten kuvia, kun niitä on runsaasti:

































Jaksopisteet:
330 - 350 -320 - 300 - 350 - 350, PKA=333,333

Omia ajovirheitä:
* 50p tuli nopeudella takkiin Darra Cudaan, mutta nopeemmin ei omat taidot riittäneet ajamaan.
   Loput 50p oli sitten tolppia, jotka tuli väkisin/olivat linjallisia hakuja.

Poimintoja auton käyttäytymisestä:
* Toimii kuin ajatus, menee miten pitääkin!

Tulevia parannuksia/muutoksia:
* Ei tehdä muutoksia, nyt toimii upeesti!

Yhteenveto:
Tosiaan ajettiin Artun kanssa tällä molemmat ja heti ekalla jaksolla saatiin kokea jännitystä, kun Artun suorituksen lopussa
takaiskari irtos (mutteri irtos). Huolsin sitten tuohon väliin auton ja kiristelin muut paikat, eikä enää kisan aikana pettänyt.
Videoita on kahden kuskin verran tsekattuna ja kyllä tämä toimii ihan oikeasti sen ajatuksen voimalla. Menee todelle hienosti
ja omat päivän virheet 100 pinnaa on 3 tolppaa ja nopeudella 5sek=50p takkiin. En edes lähde jossittelemaan tämän kohdalla,
koska tässä ajettiin auton äärirajoilla ja yhdessä VP:n rungon ja TD:n renkaiden kanssa tämä on kutakuinkin niin hyvä mitä
uskalsin veikata ennen kisaa. Suuria muutoksia ei ole tulossa, koska auto on nyt jo hyvä ja lunasti sille odotetut tavoitteet
parhaana Lightweight-autona!

Videota viimestään pääsiäislomilla!
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Arttu Ahtiainen

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 552
Re: Lightweight II [Axial+omatuotanto] 1250-1500g
« Vastaus #23 : 15 Huhtikuu, 2014, 18:17:10 »
Joo onnittelut voitosta ja kiitokset auton lainasta, tuntu kyl ensi metreistä rinteessä jo siltä että tällä autolla ollaan korkeella. Todella helppo auto ajaa ja hyvässä balanssissa silti olen kyl sitä mieltä että tulos olisi vielä tyrmäävämpi jos tässä olis kunnon iskarit ja jouset mutta eipä sitä varmaan paljoa kannata muutella jos pystyy 333 pisteenkeskiarvoon  :P
Olihan se hieno nähdä omien renkaidenkin toimivan eikä vaan pelkästään mun puheissa kuulu että noi on hyvät pyörät, mulla vaan ei itellä ole niille sopivaa autoa kun pitäs olla vähän pienempi auto, joten saat pitää fillarit alla kärpäsessä jatkossakin.

muista että ensi kisassa odotetaan sitten kahdeksaa kärpästä viivalle !!  ;)
Voit ottaa miehen ulos BMW:stä, muttet BMW:tä miehestä !

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Lightweight II [Axial+omatuotanto] 1250-1500g
« Vastaus #24 : 15 Huhtikuu, 2014, 19:48:46 »
Kiitoksia myös sulle, kun ajoit autolla sai taas sille lisää testiä ja luotettavuutta. Jahka tämän saa fiksattua ihan "täydelliseksi", niin on lupa
odottaa vielä kirkkaampaa hohtoa. Kehtiyskaari on silti jo nyt ollut hyvä, joten tästä jatketaan!

Paritkin hyvät kunnon iskarit löytys ylimääräsenä, joten periaatteessa voisi kokeilla ihan niilläkin, mutta tosiaan nykynenkin jousto omaan ajoon OK.
Pomppunopeudella ajettavuus ei ole kovinkaan kiva, mutta muuten sitten tosi jees. 333 PKA on semmonen, etten tiedä nouseeko se vain iskarit vaihtamalla,
mutta scx10 ja big boret ois, kenties jossain kohtaa kokeillaan, jos saa modattua riittävän mataliks.

Auto on tosiaan todella miellyttävä ajamaan ja menee ns. "ajatuksella". Niin ja joo, TD-renkaat toimii tässä erinomaisesti, joten jatkossakin ne komeilee
tässä pirssissä, kun pelaa hyvin, eikä tarvi peruutella  ;)

Yksi siivekäs on kaavailtuna, mutta ei ihan neljää lisää  ;D
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Lightweight II [Axial+omatuotanto] 1250-1500g
« Vastaus #25 : 20 Huhtikuu, 2014, 20:21:17 »
Myös tällä otettiin testiä tulevassa kisapaikassa ja positiivisin tuntein. Kokonaisuutena tämä on paras auto ajaa "kärpäsistä" ja vauhtiakin löytyy.
Jousitus on nopeudella liian pehmeä, mutta perusradoilla täydellinen. Liiemmin en tähänkään muutoksia tee, katotaan mihin rahkeet riittää ja
muutetaan sitten, jos löydetään selkeä muutoskohde. Tulee tiukka kisa LW I kanssa  ;) (huom. ei voitosta, vaan siitä kumpi kelpuutetaan finceen autoksi).
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Lightweight II [Axial+omatuotanto] 1250-1500g
« Vastaus #26 : 25 Huhtikuu, 2014, 20:27:03 »
Jep, hieman sponssitarraa lisätty painoksi, muita muutoksia ei ole. Sen verran hyvin toimii, että kyllä tällä pitäisi podiumilla komeilla,
ellei viat tai virheet iske. Kova taisto luvassa, paras voittakoon!
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Lightweight II [Axial+omatuotanto] 1250-1500g
« Vastaus #27 : 27 Huhtikuu, 2014, 19:09:43 »
Niimpä niin... viime kisassa LW I:lle moka, nyt sitten tälle ja kuskin vika, sitä ei edes tarvitse jossitella  :D
Sen verran voi sanoa, että vaikka tuo olis onnistunut, kuten muilla kärpäsillä, niin voittoon ei silti olisi LW II:lla rahkeet riittäneet.


1 jakson alussa.









1 jakson loppukooste!



Nopeusjaksoa etiepäin...






Pientä tilannetta nopeudella..


Nopeuden lopussa kaasulla maalia kohti ja nopein aika!



Jaksopisteet:
290 - 240 - 270 - 350 - 290 - 160

Omia ajovirheitä:
* 2 jakson loppupystylle linja liikaa oikealta "yläkulmassa" ja se vieritti haaveet maaliin pääsemisestä.
* 4 jakso eli nopeus, vaikka pohja-aika otettiin meni 2sek virheisiin ja tiukalla olisi ollut tämänkin takia jo se 2-sija..
* 6 jakso, kisan ISOIN VIRHE. Auto valahti kääntövaiheessa "pystyyn" ja jouduin hätiköimään eli ajamaan sokkona, tulos kaato...

Poimintoja auton käyttäytymisestä:
* Edelleen kokonaisuutena paras ajettavuus ja nopeusjaksollakin nyt jostain keksittiin parasta-antia ja pohja-aika. Hirveitä dissauksia
on jousituksista esitetty, mutta kerrotaan, että tässä on eniten joustoa ja pelaa edelleen hienosti. En väitä, etteikö virityksiä olisi,
mutta kisan lopussa ei katsota virityksiä, vaan sijoituksia ja ne kertovat asiat ihan suoraan  ;)

Tulevia parannuksia/muutoksia:
* Lupa evätty.

Yhteenveto:
Kokonaisuutena olisi se kaksoisvoitto maistunut, mutta ei se aina onnistu. Auto toimii edelleen hienosti ja yllätyin, että nopeudella sain
noinkin paljon eroa ja pohja-ajan se on iso kehitys tälle. Ihan voittoauto, kun kuski vaan ajaa voittajan elein!



DATACORNERI:
Tuli hankittua tosiaan Eagle Treen Datalogger V4, jolla saa vähän dataa kerätyksi, vaikka enemmänkin on lennokkihommia nuo.
Anyway, arvokasta dataa saa näihinkin "luettua" ja tarkoitus on perehtyä tuohon palikkaan jatkossa tarkemminkin. Vielä ei kisaa
ole tällä ajettu loggerin kanssa, mutta yksi akullinen tuli tänään haettua "arvoja"..


"Huiput" 540-kokosella 4400kv mosalla + etronixxin 60A noparilla, pinjoni 20 hampainen.


Watit


Ampeerit


Voltit


Kaik yhdessä ympättynä..

Liki 9min myös tällä tuli ajettua, kunnes etukartaani anto periks. Dataa kuitenkin saatiin kerättyä runsaalta ajalta
ja kaasutuksia niin tasasella huippuja kuin rinteessä täpöö. 773/1000mAh sanoo loggeri, mutta sama "heitto" jatkuu
tässäkin eli laturi latasi 733mAh, joten heittoa on nyt 40mAh, kun aiemmassa kahdessa testissä on ollut 35 ja 45mAh.
Sinänsä tuo ei haittaa, koska näiden testien aikana koostuu se keskiarvo, jonka mukaan voi sitten löytää kultaisen keskitien.
Moottorin tehot jää kauaksi castlestä, kun huiput watteina on tosiaan 412 + kyseinen kone on UUSI eli ajettuja kisoja vain 4!
Huippuampeerit samaten nöyristelee rontissa 41A, joten miedostihan tuokin ottaa -vs- castle.

Kilpailussa kulutetut mahhit:
Jakso 1-2...................125
Jakso 3-4...................128
Jakso 5-6...................135

Yhteensä...................388/1000mAh

Yllättävän vähästi tämäkin syö, toki 6 jakso loppui liian lyhyeen ja siten ei mennyt enempää, mutta siitä huolimatta.
Kenties jopa ihan 1 akulla (1000mAh) ajelisi kokonaisen kisan ja kevyestikin, jos tiedot pitää paikkansa.
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Lightweight II [Axial+omatuotanto] 1250-1500g
« Vastaus #28 : 30 Huhtikuu, 2014, 20:21:07 »
Iskarihuolto on tälle autolle edessä! Laitellaan mömmöö iskareihin ja parit eri jouset on testattavaksi, jos löytyis sopiva.
Nykynenkin on OK, mutta hieman paremmin palauttava hakusessa ja pari vaihtoehtoa on.

Muuten auto on valmis suonenjoelle, jos sinne saisi sen ajoon sit  ;)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Lightweight II [Axial+omatuotanto] 1250-1500g
« Vastaus #29 : 15 Toukokuu, 2014, 16:31:24 »
Noniin! Hieman oli huhuja, että tälle saadaan EHKÄ joku kuski, joten laitoinpas auton iskuun!
Sama tuttu, yhden kisankin voittanut Lightweight II. Perushuolto ja 5 akkua latailin (3S 1000mAh),
joten tällä ajaa kaksikin kuskia, jos sellaiset rohkeat löytyy  ;)

Auto on todella helppoa ajaa, se menee kuin mieli! Ohjauksessa XR10 modaus ja 25kg nopea voimaservo.
Potkua riittävästi ja auto etenee sulavasti. Jousitus soft ja perusjaksoilla erittäin hyvin toimiva. Renkaina
omatekoteollisuuden tuotos eli Team Daytonan tuottama rengas, joka toimii tässä paketissa täydellisesti!
Lightweight autoista omalla tavalla PARAS, joten tämä tarjous => pääset ilmaiseksi kisaan ja ajat ilmaiseksi autolla on HYVÄ!


Kisapaino + muutaman tarran lisäsin, eli 1408g/rontti, ei paha  ;)


Sponsoorit näkyville!


LW II on valmis kisaan, nyt katsotaan oletko sinä, arvoisa kilpailija?

Tämän vuoden tukijajoukko on harvempi, mutta entistä vankempi, arvoisat sponsorit:
OFFIPAITA
RCKAUPPA
RC-NAVETTA
VERTICAL HOBBY
DUALSKY


Tästä se "SM" sarja alkaa, katsotaan saadaanko tämäkin viivalle!  8)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Lightweight II [Axial+omatuotanto] 1250-1500g
« Vastaus #30 : 18 Toukokuu, 2014, 22:29:32 »
Mahtava nähdä tämäkin rinteessä!  8)

Tätähän ohjasi ihan ekaa kertaa foffia ajanut kuljettaja JR. Nyt sai itse katsoa sivusta, mutta kyllä täytyy sanoa,
että hienosti debytoitu, kun vikalta jaksoltakin puhdas 350 ja jaksopiste! Korostuu sekä kuskin taito, että sitten
auton kokonaisuus eli se toimii! Team Daytonan valmistamat renkaat toimivat todella hienosti ja oli ilo katsella ajoa,
kun se sujui tosi hyvin, ottaen huomioon, että kaiffarilla laji ihan uusi!

Tätä varten auto juuri on. Foff Cupissa sillä itse kirmailen (toki saa muutkin, jos tahtoo) ja finceessä ehottomasti
kuskia vaan kehiin! Tylsää näitä on hyllyssä pitää, mieluummi annan ajoon ilmaseks ja onnistuu! Tietty se vaara on,
että innostuu lajista ja on pakko tehdä auto  :D

Anyway, oli ilo katsoa sivusta ja todeta, että auto toimii ja kuskikin haltsas tosi nopeesti lajin, onnittelut hyvästä ajosta!
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Lightweight II [Axial+omatuotanto] 1250-1500g
« Vastaus #31 : 28 Toukokuu, 2014, 20:46:41 »
Tähän vaihtelin etukartaanin ja huolsin perusjutut. Auto on hyvässä tikissä ja finceessä uusikuski osotti, että auto on hyvä, kun voittaa vanhoja konkareitakin  ;)
Nyt pyritään ajamaan eheä kisa ja haastamaan kärki. Vapaa taistelu sallittu LWI:n kanssa, parempi ottakoon paremman sijan, tallimääräykset kuuluu erseeseen!
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Lightweight II [Axial+omatuotanto] 1250-1500g
« Vastaus #32 : 31 Toukokuu, 2014, 22:31:28 »
6-sija, huoh...

Johtoporras pisti kärpästiimin rikki-poikki-pinoon ja tämäkin katoaa ikuisuuteen. Sinänsä hyväntuntunen ajaa, muutamat asiat heikkouksia,
mutta pääpiirtein hyvä. Nyt se on kuitenkin ohi ja lämmöllä voi muistella sitä yhtä voittoa, joka tällä ajettiin. Iso kiitos Artulle, joka lainasi
TD renkaitaan, ne toimivat 90% erinomaisesti ja autoa oli nautinnollista ajaa.

Hyvinmielin poistutaan ikuisuuden porteille!
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Lightweight II [Axial+omatuotanto] 1250-1500g
« Vastaus #33 : 09 Lokakuu, 2014, 20:25:32 »
LWII:

9kg servolla, etronix, cc bec, jr 3000kv mosa, 3S 550mAh akku, axuakselit trimmatuin välityksin,
kevyt, VP F21 renkaat, jotain iskarisetuppii viel haennas, wb 30 jne...

Foff Cupissa ollaan vielä kiinni 3-sijassa koko kaudelta, joten sitä lähdetään hakemaan.
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Lightweight II [Axial+omatuotanto] 1250-1500g
« Vastaus #34 : 10 Lokakuu, 2014, 14:06:04 »
Joo, kun tämä päivä nyt vapaaksi meni, niin tässä foormuloita kattellessa tuli tätäkin koottua "vähän" erilaiseksi...  ;D
Ihan hatusta heitettyjä ideoita, fiksailuja, lattiakokeiluja ja lopputuloksena 1343g painava LWII´².


LWII´² on kehitysversio aiemmasta LWII -versiosta.


Paneeleja tulee vielä lisää, jahka testiajot saadaan suoritettua.


Linkit  :o ??? ;D ja maavaraa on!


Keulan jousitus on myös varsin erilainen ratkaisu  ;D


Muttä mikä vempulaviritys perässä on?

Tänään jo säkylään, joten tarvii käydä akullinen kokeilemassa ja sen jälkeen fiksailla paneelit kiinni.

Tuommonen! Ihan hauska vekkuli ja voin sanoa, että huomenna tulee olee taas vähän erilainen ajopäivä
ja odotan innolla niitä ensimmäisiä reaktioita, kun muut näkee tän tositoimissa  :D

11p erolla ollaan vielä cupissa 3-sijassa kiinni. Hyvin täytyy ajaa itsekin, jottei Darra Cuda nouse ohitse,
se kun on täysin mahdollista. No kävi miten tahansa paras ottakoon cupin 3-sijan ja odotan itse kyllä
ainakin vielä innolla miten oma auto etenee.

Voi toki olla, että menee rikki jo testissä, sitten pajotellaan jotenki kasaan ja go go!
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Lightweight II [Axial+omatuotanto] 1250-1500g
« Vastaus #35 : 10 Lokakuu, 2014, 20:00:24 »
Testit suoritettu ja joku paparazzi otti kuvia..







Lastentaudit paikannettiin testissä ja tunnin jälkifiksien kera korjattiin sekä samalla parannettiin autoa.
Erittäin hauska, mutta pidetään vielä tiedottomassa tilassa mitä ihmettä siellä on...  ;)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN