Kirjoittaja Aihe: Shitoff Talk  (Luettu 3857 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Shitoff Talk
« : 15 Marraskuu, 2009, 16:50:46 »
Shitoff Talk

Vapaata (sanan pohjimmaisessa merkityksessä) tapahtuvaa keskustelua lajin säännöistä.
Jotta muut paikat eivät tukkeudu mahdollisista rakentavista keskusteluista, niin tämä
aihe on juuri sitä keskustelua varten luotu. Rakentavaa keskustelua säännöistä, jos on
kysymyksiä säännön kuin säännön suhteen, niin täällä kysytään.
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

matti.l

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 420
Vs: Shitoff Talk
« Vastaus #1 : 15 Marraskuu, 2009, 23:57:18 »
Olisiko tuosta DIG hommelista nyt sitten oikeasti niin paljon hyötyä foffissa, että se pitää kieltää?

Samoin vaikka en ep luokkaa ajakaan, niin mielelläni olisin myös bensa rohmut nähnyt saman luokan alla. Niinkuin viime vuonna loppukaudesta oli, vaikka osanotto niiden puolelta vaisua olikin. Jotenkin niissä on se oma viehätyksensä ja harmi kun nyt poistuvat kisoista.

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Shitoff Talk
« Vastaus #2 : 16 Marraskuu, 2009, 09:51:29 »
Kyllä siitä voi hyvinkin olla, se kuinka paljon on merkityksetöntä, koska se on kielletty.
Mieluummin se kielletään ennen kauden alkua, kuin kesken kauden "kuin joku diffuusori".
Siitä saatava esimerkiksi peruutuksen välttävä 50p hyöty on yksi monesta potentiaalisesti
syystä siihen, miksen itse halua nähdä autojen liikkuvan kuin ufot maalla.

Bensarohmut on eittämättä hienoja, mutta yksi tai kaksi autoa ei enää riitä. Nyt tiedossa
ei ole yhtäkään, joten luvassa ei ole niille omaa luokkaa. Omasta puolesta se on minulle
sama (jos jollakulla nyt se yksi bensa on), niin ajaako sitten GP-luokassa, sopii minulle,
kunhan se passaa myös itse GP:ssä ajaville.
« Viimeksi muokattu: 16 Marraskuu, 2009, 09:53:28 kirjoittanut Dark Crusher »
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Zarizi Tech

  • RFOT
  • Moderator
  • ******
  • Viestejä: 3524
  • RFOT
Vs: Shitoff Talk
« Vastaus #3 : 16 Marraskuu, 2009, 14:21:17 »
Bensarohmut on eittämättä hienoja, mutta yksi tai kaksi autoa ei enää riitä. Nyt tiedossa
ei ole yhtäkään, joten luvassa ei ole niille omaa luokkaa. Omasta puolesta se on minulle
sama (jos jollakulla nyt se yksi bensa on), niin ajaako sitten GP-luokassa, sopii minulle,
kunhan se passaa myös itse GP:ssä ajaville.

Se voi olla vaikka GP nimikkeellä, mutta saa myös ajaa Bensavehkeillä ja radat tulee tarpeen vaatiessa olemaan sen mukaiset.
Samu Sarka, RFOT, FIN
President of ERCCA / Member of WRCCA
RC4WD ~ Moreno Creation's

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: Shitoff Talk
« Vastaus #4 : 17 Marraskuu, 2009, 09:10:00 »
1) Jos aloittaisi vaikka rahasta eli jos mä nyt oikein ymmärsin, niin toiveita on kuultu ja eri palkintojen määrää vähennetään, mutta se ei kuitenkaan mitenkään näy kausi- ja kilpailumaksuissa? Kaivattaisiin vähän läpinäkyvyyttä tuohon sarjan talouden pitoon, kun kauden mittaan kuitenkin jo kokonaisuudessaan nelinumeroisesta summasta on kyse.

2) Tuo DIG-kielto on selkeä niin kuin se on kirjoitettu, mutta voisikos sitä avata, että mitä sillä nyt oikeasti tavoitellaan? Autonrakennukseen löytyy nimittäin mielenkiintoisia palikoita, joista tee-se-itse henkeen saa aikaan mm. aktiivisen sähköisen "keskitasauspyörästön", jolla käytännössä pystyy toteuttamaan myös DIGin, kun säätöjen kanssa mennään aivan äärimmäisyyksiin. Toteutuksen olemassaoloa ja toimintaa on vaan täysin mahdotonta valvoa, toisin kuin sitä onko autossa fyysinen DIG vai ei.

3) Jarruista kirjattu sääntö siis vaatii kaikki pelkällä etujarrulla olevat autot muutettavaksi siten, että niissä on myös takajarru? Milloin takarenkaiden katsotaan jarruttavan vai pitääkö jarruvoiman jako olla 50:50 eli eteen ja taakse saman verran?

4) Mikäs tämä 1/10-skaalan kielto Unlimited EP:ssä oikein on? Eihän valmistajat itsekään osaa määritellä autojensa skaalaa keskenään samalla tavalla. Ilmeisesti ainakin vakio-Revo on nyt sitten kielletty, kun se valmistajan mukaan on 1/10-skaalan auto. Jos nyt oikeasti joku pelkää, että liian pienellä autolla tullaan ja pärjätään Unlimited EP:ssä, niin kai tuon voisi hoitaa jollain minimimitallakin; esim. minimiakseliväli yli 340 mm. Vai mikä tässä on takana?

Että tällaista paskaa tällä kertaa.
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Shitoff Talk
« Vastaus #5 : 17 Marraskuu, 2009, 09:49:06 »
Kuluja ei ole sen koommin viime kaudesta muutettu, koska niitä mietitään edelleen.
Se mitä ollaan mietitty tai porukka viime vuonna puhui oli mun korviin se, että erikoispalkinnot
jätetään kisoista pois ja kauden lopuks sitten jaettas sellasia, vai oliko muitakin ideoita?

Käytännössä kulut saadaan vaikka 2€/auto, eikä kausimaksuja, mutta se tarkoittaa että jokainen
palkinto on mitali, niin kisoissa kuin päättäjäisissä.

Summia sorvataan siis edelleen, mutta en tiedä mistä muualta sitä voi enää ottaa pois kun pudottamalla
erikoispalkinnot kokonaan, joka toisaalta pudottaa sen 1€ kisamaksusta pois ja toisaalta ei sitten enää
kukaan muu tule palkintoa saamaan kuin pallille päässeet.

Olisi mukava kuulla muiltakin mielipidettä asiasta.



Jarruilla nyt tarkotetaan perusjarrutusta, jos auto jarruttaa vaan etupäällä, niin ei tarvitse muuttaa
toimimaan kaikilla, kunhan siitä ei saa suurempaa etua, kuin jarrutustarakoituksessa on tapana. (jarruttaa).

Tiedän ettei scaalat pidä, mutta tuo nyt on rajana, ettei sinne axiaalilla tulla. On valmistajia, jotka eivät osaa
määritellä sitä ja on sellaisia, jotka osaavat. Idea nyt on se, ettei modiauton kokosia autoja nähdä Unlimited
EP luokassa, joka ei ole niille tehty. Muutetaan tuon scaalahöpötys kokoon, eli minimiakseliväliksi, joka tulee
olla että unliin pääsee.



Digillä meinataan nyt hyötyä kääntymisessä, että heität peräpään digin avulla ja saat autosi suoraksi, kun
muut 9 kilpailijaa joutuu pakittamaan. Eli ei mitään crawling digikäännöksiä jarruttaen toista päätä ja heivaten
toisen suoraksi, vaan ihan ajetaan se auto siihen suuntaan. Sitähän ei mitenkään voi valvoa onko jollakin
autossaan kyseinen vempele, mutta sen kyllä näkee ja voi epäillä, jos auto kääntyy joko yyberinlailla tai
muussa tapauksessa tekee jotain mahdollisella digillä, joka on kielletty. Ei sen kummempaa.
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Vs: Shitoff Talk
« Vastaus #6 : 17 Marraskuu, 2009, 12:46:15 »
Rahasta vois tehdä ns. julkisen Foff Competitoreille näkyvissä olevan laskelman, johon kirjattaisiin joka kisan rahasummat ja palkinnokustannukset erikseen.
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Shitoff Talk
« Vastaus #7 : 17 Marraskuu, 2009, 12:57:57 »
Rahasta vois tehdä ns. julkisen Foff Competitoreille näkyvissä olevan laskelman, johon kirjattaisiin joka kisan rahasummat ja palkinnokustannukset erikseen.

Julkinen laskelma on mahdollista tehdä. Helppoa ja vaivatonta
vaikkapa skannata palkintopaikan lasku ja laittaa foorumille näkyville.
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

matti.l

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 420
Vs: Shitoff Talk
« Vastaus #8 : 18 Marraskuu, 2009, 09:32:15 »
Taitanee tässä topikissa olla rengaskoossa virheet. Vai ihan hakuteilläkö olen?

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Shitoff Talk
« Vastaus #9 : 18 Marraskuu, 2009, 10:04:57 »
Korjattu.
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN