Kirjoittaja Aihe: Säännöt: Street Class  (Luettu 3018 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Säännöt: Street Class
« : 15 Marraskuu, 2008, 16:35:41 »
Street Class -luokan, Viralliset säännöt kaudelle 2009

Street Class luokan viralliset ja lopulliset säännöt on julkaistu. (nämä DC Newsistä poimitut lopulliset).
Mitään radikaaleja muutoksia ei näin ollen voida enää tehdä (sellaisia, jotka vaikuttavat auton
rakentamiseen merkittävästi). Mahdollisia porsaanreikiä korjaillaan, jos sellaisia sattuu taipaleelle.

Street Class on täysin uudenlainen luokka. Se tukee Axiaaleilla ajavia kuljettajia siinä mielessä
parhaiten, että juuri axiaalilla voi ajaa Street Class luokassa ja halutessaan ajansaatossa vaikka
kuninkaallisemmassa Modified luokassa. Samoin modissa ajava axial voi siirtyä halutessaan Street Class
luokkaan, kunhan muokkaa autonsa sääntöjen mukaiseksi.

Lisäyksenä luokkaan sallitaan uudelleen mietittynä peruskitti Axial AX10 sekä RTR muoviversio
ja ARTR versio. Kaksi viimeistä versiota kuitenkin muutettava AX10 peruskitin kaltaiseksi.

Alumiiniosat tullaan sallimaan myös kokonaan. Autoa saa vahventaa vapaasti hankkimalla alumiinisiä
osia: hubit, knucklet, kardaanit, voimansiirto jne... kaikki alumiiniosat sallitaan, tämä lisää auton luotettavuutta,
mutta samalla tuo painoa ja kun tehoja ei voi nostaa nykyisestään, niin muutokset pitää suunnitella tarkoin.
Alumiiniosat parantavat luotettavuutta, mutta samalla voivat heikentää painollaan suorituskykyä.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sallittu auto: Axial peruskitti, RTR kitti ja ARTR kitti. Kahteen viimeiseen tehtävä kisalailliset
muutokset: renkaat oltava lizardit, linkit oltava suorat, mitat oltava linjoissaan jne...
(mallia saa peruskitistä).

- rock lizards (vakiorenkaat) pakolliset.
- vanteet vapaat (katso mitat ja kielletyt asiat -kohdista lisäinfot)
- renkaiden modaus sallittu, mitään ei saa lisätä, kuviota saa poistaa/harventaa.
- vakiorunko pakollinen.
- vakioiskarit pakolliset (iskareiden modaaminen = sallittu, esim. jousten lyhennys etc..)
- Akku saa olla max. 9V mitattuna akusta.
- Akku saa olla nimh, nicd, lipo, li-ion, life etc...
- Mah-arvot, C-arvot vapaat.
- säädin vapaa
- harjallinen tai harjaton moottori (harjaton S-kokoluokkaa), L ja XL kielletty.
- servo vapaa
- Alumiiniosat sallittu: kaikki alumiiniset osat sallitaan.
- Akku tulee kiinnittää vakio alustalleen, kiinnitystapa on vapaa, akku saa ylittää alustan kaikilta
   reunoilta/suunnilta maksimissaan 2cm. Yli 2cm ylittävät akut = auto on kisalaiton.
- Kori vapaa / leikkaus vapaa (autossa tulee olla tunnistettavasti katto).
- Suorat linkit pakolliset.
- Linkkien paikat, jousituspaikat vapaat.
- pinjoni vapaa
- spurri vapaa
- sähköjen (nopari, vastari) sijoittaminen vapaasti.
- radiolaitteisto vapaa (27mhz, 40mhz, 2,4ghz).


Ohessa on tärkeimpiä mittoja auton rakentamiseen. Auton tulee olla mittojen sisällä /
mitoissaan, jotta se hyväksytään kisalailliseksi autoksi. Wheelbase mitataan eturenkaan
kiinnitysmutterin keskeltä - saman puolen takarenkaan kiinnitysmutterin keskelle.

Auton max. mitat:

- pituus renkaineen:.................................................................................47,0cm
- Wheelbase...........................................................................................33,0cm
- leveys renkaineen:................................................................................28,0cm
- korkeus renkaineen:..............................................................................25,0cm

Renkaiden max. mitat vanteiden ja foamien kanssa:

- Korkeus/Halkaisija:................................................................................14,0cm
- Leveys:................................................................................................7,0cm

KIELLETYT
- Taivutetut linkit kielletty.
- lisälaitteet kielletty.
- lisäpainot kielletty.....................................................(esim. etupainoa, ettei auto heitä yli.)
- laparenkaat kielletty.
- Auton pidentäminen kielletty........................(auton on oltava yllämainittujen mittojen sisässä.)
- leventimet kielletty.
- 4ws kielletty...............................................(vain normaali etupyörien kääntyminen sallitaan.)
- Akun kiinnittäminen yli 2cm akkutelineen ulkopuolelle kielletty.
- Pohjalevyn leikkaaminen linkkipaikkojen muuttamiseen kielletty.
- Auton leventäminen vanneinserttien avulla kielletty.
- Voimansiirto oltava vakio.........................................(vakio välitykset, spurri ja pinjoni vapaat)
- akselien välitysten muuttaminen, kielletty.



Säännöt ovat lopulliset, porsaanreikiä korjataan tarvittaessa,
mutta muita radikaaleja muutoksia ei tulla enää tekemään.



Säännöt päivitetty: 05.01.2009

« Viimeksi muokattu: 05 Tammikuu, 2009, 23:18:34 kirjoittanut Dark Crusher »
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Säännöt: Street Class
« Vastaus #1 : 03 Joulukuu, 2008, 19:09:50 »
Päivitysviesti:

Street Class luokan sääntöjä päivitetty 3-12-2008.
Tämä viesti kirjoitettiin, koska ilmoitetut sääntöpäivitykset
ovat erittäin merkittäviä luokassa ajaville / tuleville ajajille.
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Säännöt: Street Class
« Vastaus #2 : 04 Tammikuu, 2009, 12:39:09 »
Päivitin foorumille Dark Crusher News S01 E04 lehdessä ilmoitetut lopulliset säännöt.
Nyt nämä on luettavissa myös täältä ja näin ollen pääsee väsäämää sääntöjenpuitteissa
sitä kisakalustoakin. Suurempia muutoksia ei siis enää voida tehdä, vain porsaanreikiä
voidaan korjata, tarvittaessa.

Tervetuloa Street Class luokkaan!
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN