Kirjoittaja Aihe: Dark Crusher  (Luettu 2291 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Dark Crusher
« : 18 Maaliskuu, 2008, 18:04:42 »
Dark Crusher - ( Kyosho Twin Force ) + ( Mod By: Foff )



Tiedä sitten voiko enään kyoshoa mainitakkaan, kun on sen
verran paljon normi twinistä muutettu...

Lyhenteeltään: -DC-
Maskottina: Konki

------------------------------------------------
Tilastoja:
-----------

- Debyyttikisansa voittaja kaudella 2006.
- Kaudella 2006 silkkaa ylivoimaa 4 voittoa kuudesta.
- Ensimmäinen joka on voittanut nopeusjakson lähtiessään sille ensimmäisenä.
- Historian eniten kilpailuja ajanut auto, 32/50
- Jäi kauden 2007 rc foff finland cupin jälkeen telakka tauolle.
- Palasi kehiin 10kk telakalla olon jälkeen, uudistettuna ja ehompana.
- Debytoi pidennettynä 14.8.2008, sijoittuen toiseksi.
- Ensimmäisten MM-kisojen toinen, kaudella 2008.
- Palasi voittokantaan 30.8.2008 yli vuoden tauon jälkeen!

Foff Cup 2006 - Kesäkauden Mestari
Foff Cup 2006 - Syyskauden Mestari
Frenzehen Cup 2006 - Mestari
Tampella Cup 2006 - Mestari
Foff Cup 2007 - koko kauden -4-
Schumi Cup 2007 - Mestari
Rc-Foff Finland Cup 2007 -6-
Rc Foff Finland Cup 2008 - koko kauden -10-
Foff Cup 2008
Hill Cup 2008
-----------------------------------------------------

Kilpailuja yhteensä: 33

Voittoja ---------- 11
2-sijoituksia ------ 7
3-sijoituksia ------ 4
4-sijoituksia ------ 3
5-sijoitukisia ------ 4
6-sijoituksia ------ 0
7-sijoituksia ------ 0
8-sijoituksia ------ 2
Ajamattomia ------ 11

------------------------------------------------------------

Speksitietoa:

Säädin: ------------ Castle Creation Mamba Max
Moottori: ---------- Kiinaihme, 5mm akselilla 2300kv XL
Vastari: ----------- FlySky 2,4 Ghz 6 ch full range receiver
Servo: ------------ TowerPro MG995 = (15kg/0,2s/7,2v)
Ohjain: ------------ Riccs 4 ch 2,4 Ghz
Akku: ------------- MaxAmps 11,1v - 8000mAh Lipo & 2x VTEC, LRP; 14,8V - 5000mAh
Renkaat: ---------- Proline Maxx Paddles
Runko: ------------ Helltek Racing - Made By Foff
Liittimet: ---------- Sokerinpalat, Deanssit.
Kori: -------------- Dark Crusher - Made By Foff

Pituus:     ?      (renkaineen)
Pituus: 44,5cm (etuakselin keskustasta - taka-akselin keskustaan)
Leveys: 41,5cm (renkaineen)
Korkeus: 24,5cm (renkaineen)


Kääntömekanismi: ------- Mod By Foff
Voimansiirto: ------------ Mod By Foff
Jousitustelineet: --------- Mod By Foff
Pidennys: ---------------- Mod By Foff
Keskidiffi: ---------------- Mod By Foff
Pidennys 2 --------------- Mod By Foff
Kori ---------------------- Mod By Foff & Makerace


Spurri: spider diffi, keskidiffinä
Pinjoni: 14
Pidennys: 44,5cm nykyseltään, renkaan navasta napaan

------------------------------------------------------------

Ensimmäinen koottu teos Dark Crusherista, vuodelta 2006 = http://www.youtube.com/watch?v=1j-cjNg1klk
Toinen versio Dark Crusherista kauden 2007 loppuun, on tulossa jossain vaiheessa = ...se aukeaa tähän...

------------------------------------------------------------

Dark Crusher Historia

Dark Crusherin ura sijoittuu aikajaksolla kesäkuu 2006 - heinäkuu 2008 kolmelle ajanjaksolle. Ajanjaksot on ajettu omiin "part"
osiinsa, joissa jokaisella on oman aikajaksonsa merkitys. Merkitykset ovat niin suuria, että tästä syystä ne on jaettu suosiolla
omaan parttiinsa.


Historian Havinaa Part I:

Auton hankinta tuli eteeni foff cup 2006 kesäkaudella, kun slidslide hommasin ensimmäisenä kyoshon twin frocen (apophis). Tuolloin pääsin ihastelemaan tuota autohirmua,
joka oli kookas ja menevä kisapeli jo vakiona. Siitä se idea sitten syntyi ja päätin alkaa etsimään itselleni autoa. Kuin sattuman kauppaa laitoin myyntiin/vaihtoon tamiyan
vanessas lunchboxin sekä 300GB ulkoisen kovalevyn, nämä sitten eräs halusi vaihtaa twiniinsä ja kaupat tehtiin, näin sain itselleni kyoshon twin forcen, joka paremmin tunnetaan -Dark Crusherina- Siitä sitten alkoi oma twinin kehitys, harjattomat, pidennys, keskidiffi sekä muut toimenpiteet. Parin vuoden uran ajalle mahtuu iloisia ja surullisia hetkiä, mutta pääpiirtein auto on omasta mielestä aivan mahtava. Ura jatkuu edelleen ja toivon mukaan tehtyjen kehitysten avulla parempaan suuntaan, kuin aiemmin. Tilastot kertokoon tietonsa. Jos auton saa halvalla, niin suosittelen sitä foffariksi todella lämpimästi!


Historian Havinaa Part 2:

Dark Crusherin toinen tuleminen tapahtui kesällä 2007, ennen sen vuoden näytösajoja kangasalla. Siihen rakennettiin keskidiffi,
joka vakio twinistä poiketen ei ole lukossa, eli vakio lukollisen tilalle rakennettiin lukoton keskidiffi. Samalla auto piteni 4,5cm
vakiosta, sai uuden hopeisen korin ja kehitystä tehtiin muiltakin osilta. Ensimmäiset ajot se ajoi uudistettuna Schumi Cupissa 07,
jossa se voitti kaksi kisaa, jotka jäivätkin kauden ainoiksi kisoiksi. Sen jälkeen se ajoi näytösajojen kisat sijoittuen niissäkin hyvin.
Rc Foff Finland Cup aloitettiin näytösajojen jälkeen ja siinä DC ajoi kaikki kilpailut, mutta menestys laski laskemistaan, sillä vanha
silver foxin keskidiffi sanoi itsensä tökkien irti. Sijoitukset huononivat ja tuntui, että auton ura alkaa lähentää loppuaan. Dark
Crusher ajoi kauden 2007 rc foff finland cupissa, mutta jäi sen päätteeksi tauolle. Tauosta tuli  piinaavan pitkä, sillä DC oli tauolla
surulliset 10kk, ilman ajon ajoa.


Historian Havinaa Part 3:

Kolmas tuleminen tapahtui radikaalisti 30-7-2008 ,kun -foff- otti DC:n käsittelyyn ja itsekin sain jotain pientä tehtyä, mutta 99%
rakennukset suoritti jälleen kerran -foff-. Vanha silver foxin keskidiffi heitettiin menemään ja tilalle iskettiin hyper 7:sta revitty
spider keskidiffi, joka on lukotonta hieman jäykempi. Takana on edelleen spider diffi, keskellä nyt spider ja edessä lukkodiffi.
Jouset irrotettiin, hieman putsausta ja upouudet öljyt sisään ja johan toimii! Rakennettua tuli myös uudet jousitelineet, muutamasta
erilaisesta palikasta.. Twinin akkutelineet asennettiin sivuille valmiiksi 14,8v tehoja. Moottoriksi pantiin 700kv räjähtävän vääntävä
6mm akselilla oleva, suurikokoinen harjaton moottori, jossa kierroksia siis vain 700, mutta vääntöä 3 kertaa enemmän vanhaan
2500kv moottoriin verrattuna.. Akuksi alkuun kuitenkin 11,1v akku omalla telineellä. Nyt siis kolme telinettä asennettuna. Ym..
pientä tuli laitettua. Ensitestit uutukaisella ajettiin säkylän montulla ja keskidiffi toimii uskomattomasti.

18.9.2008
DC siirtyi 2,4Ghz aikakaudelle uusien riccs 2,4Ghz tikkuradion myötä.
« Viimeksi muokattu: 12 Lokakuu, 2008, 13:49:27 kirjoittanut Dark Crusher »
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN