Autot > Modified - 1:10 autot

Mjølnir

(1/3) > >>

Ricebeer:
"... on ukkosenjumala Thorin vasara skandinaavisessa mytologiassa. Mjölner on jumalien pelätyin ase, jolla tapetaan aasajumalten yliherruuden vastustajia, kuten jättiläisiä. Mjölnerillä saattoi lyödä, tai sen saattoi heittää. Joissain tarinoissa Thorin Mjölner osui aina, ja palasi heittäjänsä käteen. Toisten taruversioiden mukaan Mjölner oli erillinen ukkosenjumala. Monet uskoivat, että Thor aiheutti ukkosen, ja salamanisku tuli Thorin vasarasta tai oli jopa itse vasara."

 :D

Kaikkee sitä tulee kuumeissaan osteltua  ::)
Eli, kyseessä siis Axialin uutuus, RR-10 Bomber.
Monien mielestä vaan vähä erinäkönen Wraithi, mutta entiedä, itse vaan jotenkin diggasin tämän luukista heti ensinäkemältä, ja mielestäni se suorastaan huutaa päästä rinteisiin hiekkaa lennättämään!  :)
Muutaman viikon oireiltuani, ei auttanut kuin tilata moinen, ja tänään sen sitten Postipate työmaalle kiikutti  :)

Paketti auki ja ihmettelemään, kuvassa myös tuleva combo sekä rengasvärkit:



Mitä tuota nyt tänään pikaisesti vilkuilin,niin ihan pätevänoloinen, perus Axialin RTR.
Vähän ehdittiin jo ruuvailemaankin, orkkissähköt raksittiin heti kättelyssä pois, ja tilalle alettiin sovittelemaan tuota hyväksi havaittua Castlen comboa:


Täähän on melko vekkuli kaveri, kun Axial ilmoittaa WB:ksi 375mm  ::) :o
Tuota tuossa nyt mittaillu, niin en kyllä oikein kuinkaan saa enempää kuin 370mm, "ajokorkeudessakin" 365mm...
Jokatapauksessa, pikku hienosäädöllä pysytään varmasti rajoissa.

To Do- lista näyttäis seuraavalta:
- uusien sähköjen hahmottelua paikoilleen
- leikkaaliimaa Pantherien askartelua
- renkaat PITÄÄ saada kääntymään (tokassa kuvassa max.  ;D)
- uutta servoa, becciä, ohjauslinkistö
- koeajo -> mahd. toimenpiteet  ;D
- teemaan sopivaa paneelia (?)
- debytointi Vääksyssä  :P

Kokeilunhalusta & rakentamisen ilosta, katsotaan siis onko tästä uutukaisesta tähän hommaan!  ;)



Hadesbear:
No jopas!  ;D

Mielenkiintoinen uutukainen taistelukentille! Wraith -piirteitä ja sitten joitakin pongailuja yetistä itsestään.
Kori on kyllä foffiin soveltuvampi, kun tekisi muutamia leikkauksia "makuasioina".

Onkos tuo laatikko joku uusi vai yetistä vai mistä? Ei ole tuonmallista tullut vastaan, mutta moottorin sijottelu/säätö
on taas samanlainen / tyylinen mitä yetissä on.

Vetareina cvd:t jos rtr, oletus? Saahan tuohonkin vissiin kääntyvämmät  ;)

Seurataan mielenkiinnolla, mukava saada uutta alustaa modiin.

Ricebeer:

--- Lainaus käyttäjältä: Hadesbear - 15 Maaliskuu, 2016, 18:24:55 ---No jopas!  ;D

Mielenkiintoinen uutukainen taistelukentille! Wraith -piirteitä ja sitten joitakin pongailuja yetistä itsestään.
Kori on kyllä foffiin soveltuvampi, kun tekisi muutamia leikkauksia "makuasioina".

Onkos tuo laatikko joku uusi vai yetistä vai mistä? Ei ole tuonmallista tullut vastaan, mutta moottorin sijottelu/säätö
on taas samanlainen / tyylinen mitä yetissä on.

Vetareina cvd:t jos rtr, oletus? Saahan tuohonkin vissiin kääntyvämmät  ;)

Seurataan mielenkiinnolla, mukava saada uutta alustaa modiin.

--- Lainaus päättyy ---

Jo  ;D
Joo, tää on vähä Wraithin ja Yetin risteytys, ja mitä tuota laatikkoa on ihmetelly, niin Yetistähän tuo taitaa olla  ::)
Vetarit perus rtr koiranluukuraa, maailmalta tulossa cvd:t ja Axialin universaalit, näillä saa jo varmaan ihan riittävästi kääntyvyyttä?! Onkos näissä AR60-akseleissa muita "must" kikkoja?
Juu, koria pitää hieman muokkailla vielä, tuo kammottava vararengasteline lähti ainakin heti ensimmäisenä kävelemään!
Itsekin odotan mielenkiinnolla onko tästä mihinkään, selvää on että ei tästä nyt miksikään Contenderiksi tosiaankaan ole, mutta jos ei nyt ihan häntäpäässäkään oltaisi  :D

Saatiin jotain tällekin tehtyä pyhien aikaan.
Kuskiksi/maskotiksi tähän valikoitui, kukapa muukaan, kuin itse Mjölnerin heiluttaja herra Thor, joka toi mukanaan vanteita  ;D...


... ja päästiin vihdoin aloittelemaan "SuperPanttereiden" tekoa:


Foumeiksi laitoin nyt kokeilumielessä Unli panttereiden halkaistut foumit, kun niitä jostain kumman syystä oli pöydälle ilmestynyt  ::) Rengas tuntuu mukavan pinkeältä, katotaan miten toimii:


Liimahuuruissa meinasin kokeilla uutta, hieman erikoisempaa lapojen sijoittelua, kuinkahan ois toiminu  ;D


Nojoo... Otin kokeeksi tuota Prolinen liimaa, joka oli melko tymäkkää tavaraa:


Sähköt paikoilleen, renkaat kääntymään ja tämäkin ois periaatteessa koeajoja vailla  :)

Ricebeer:
Pientä edistystä.

Näissä vissiin ollu 3ässien kanssa heikko kohta tuo muovinen koneenkannake, joten seuraavaksi se työn alle.
Muovinen rimpula pois...


... ja tilalle GPM Racingin alumiininen tuotos:


Samalla pinjoni pari pykälää isommaksi ja slipperyä inan tiukemmalle  :D


Hyvin pian tuli huomattua, että tuo muovinen spurrinsuojus ei mahdu enää paikoillaan olemaan, eli se jätettiin pois.

Pientä hienosäätöä WB:n parissa, eli tein seuraavanlaisen ratkaisun tuohon.
Siirsin taka alalinkit hiukka ylemmäs/taaemmas, näytin niille myös hieman dremeliä että mahtuvat toimimaan ja pätkäsin kardaanista 6mm siivun pois, näillä muutoksilla pysytään turvallisesti sääntöjen sallimissa mitoissa  :)


Renkaat saatiin myös kääntymään.
Wraithin "universaalit" ja XR10 kääntöpalat:


Sitten voitiinkin jo keskittyä hiukka ulkonäköseikkoihin, ja ensimmäisenä työn alle tuo kammottava ohjaamo!
Puukkoa & saksia, eihän Foffarissa voi kartturia olla  :D
Axialmaisesti heput kylpevät jossain mustassa litkussa, kartturi vissiin ajelee jotain resiinaa  ;D:


Pienen leikkelyn ja tulevan kuskin alaraajojen amputoinnin jälkeen, pääsi Thor jo tyypittämään uutta konttoriaan:


Koekasaus ja pienet pihatestit, tuntuis ihan toimivalta  :)
Pinjoni äkkiseltään hiukka ehkä iso, hitaampi ajo ei oikein luonnaa, mut jerkkua tuntus olevan  :-*

Paneelien maalaus jää tuonnemmaksi, katotaan jos sais jotain asianmukasta tarraa väkerrettyä.

Alustaa pitäs hieman vielä hienosäätää, niin ois 1/4 autoista edes jonkinmoisessa kisakunnossa  :D

Hadesbear:
Hyvältä näyttää!  :o :)

Tuo loota on likimain identtinen ellei ihan sama kun axiaalin yeti xl:ssä, vähä snadinpi vaan  :D
Muutenkin muutamia yhtäläisyyksiä, jotka samoja isossa yetissä, vaan isonnettuna.

Kääntöä näyttäs olevan, kun noin kääntyy. Ajossahan sen sitten näkee aina parhaiten,
mutta noin kuvista sanottuna voisi olla aika toimiva paketti! Hyttikin muuttui heti parempaan
suuntaan, kun heivasit valetut pois ja laitoit itse päällikön hommaa hoitamaan.

Mielenkiinnolla odotellaan tämän menoa rinteessä  ;)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta