Aikaisin torstaiaamuna päätin lukea lehden ja juoda aamukahvin ulkona. Oli pitkästä aikaa viileä aamu, vaikka aurinko paistoi väliin aika mukavastikin. Ilmassa oli syksyn tuoksua, josta mieleen juolahti ajat foffin alkuajat. Juuri syksyllä 2006 foffi iski minulle ensimmäistä kertaa kunnolla ja 2007 syksyllä alkoi yleinen foffi 1/1 kisojen tauolla olleiden näytösten alkuunpanemana. Tuli sellainen tunne, että nyt on päästävä kisailemaan. Fiilis ei olisi voinut osua parempaan kohtaan.
Parin päivän aikana laitoin muun kaluston iskuun, kunnes eilen illalla tuli Wraithin vuoro. Nyt on vajaana parina päivänä mennyt Wraithin parissa yli 10h, mutta on se ollut sen arvoista. Ehkei paljoa ole saatu aikaan, mutta teen mielummin fiiliksellä ja rauhassa kuin hätiköiden.
Mittaillaan senttejä. Lyhyempi parempi?
Huomattavasti edellisiä jäykemmät iskarit niin eteen kuin taaksekin.
About milliä vaille maksimimaalinen jousto. FührerII:lla leveyttä tulee ainakin sentti enemmän kuin FüherI:llä.
Edelliseen viestiin kirjoitinkin, että auto toimi hyvin Suonenjoella. Nyt on tehty pieniä muutoksia scalempaan suuntaan. Etuiskarien matkaa tuli lyhennettyä hieman. Rajoitin spcaereilla joustomatkaa niin, ettei panhard ota kiinni servoon joustaessa. Joustomatka on tällä hetkellä hyvä, mutta toivoisin autosta matalampaa. Kenties 2.8 pawit madaltavat sen verran kuin tarve?
Wut?
Promo no homo.
Meisseli kädessä hommat hoituu. Tekniikan sijoittelu vaihtanut paikkaa!
*Unelmoi ja koittaa onko vaihdekeppi edelleen paikoillaan*
Uutta lookia, leveämmillä renkailla. Kehikon taivutukset on vielä kesken, joten en kommentoi niitä sen enempää.
Nyt jatkuu "mitä muutoksia seuraavaksi"-sarja. Servotanko menee vaihtoon. Aivan järkyttävän lerppa. Heiluu joka suuntaan miten sattuu. Aivan varmasti on vaikutusta kääntöön, jos rengas osuu johonkin pientä kiveä massiivisempaan kohteeseen. Scalemmat iskarit on edelleen tähtäimessä, mutta niillä ei ole toistaiseksi hoppu. 2.8 paweilla ei myöskään ole kiire. Sen sijaan jousituksen madallussarja todennäköisesti lähtee autosta. Tällä hetkellä sille on tarvetta ainoastaan takana, koska takaiskarit ovat vakio pituudessaan.
Huomenna otetaan ensitestit uudella setupilla. Etenkin jousitus muistuttaa huomattavasti enemmän Ahmiontin jousitusta, eli sitä, johon olen vuosien varrella tykästynyt ja jolla ajamista voisi kuvailla: "kuin kotona". Ainoa pelon kohde on 1300mah 3S akku. Purkuarvot on 45C-95C. Huomisesta kisasta viisastuneena tietää mitä akkuja tilailla ensi kaudeksi.
Mietelause I. (ja samalla tulevan kisan motto)
"Riskillä vaan" - Team Maximal Risk