Kirjoittaja Aihe: Routaneito  (Luettu 60818 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Routaneito
« Vastaus #40 : 27 Maaliskuu, 2010, 00:19:44 »
Juu, tuo SC-yhteislähtö on suunniteltu ajettavaksi viimeisenä jaksona ko. luokassa.
Täten ei tarvi ruuvata kuin puskurit ja renkaat + mahd. eri motit ym. jos lähdetään kunnolla hifistelemään  ;)

Puskurin suhteen ollaan päädytty siihen, että se tullaan pitämään vapaana, eli saa olla puskuri, muttei ole pakko.
Sen verran eroavat autoissa puskurit, ettei tarkoitus puskurinkaan mukaan tehdä tästä "merkkiluokkaa", vaan ne
saa irrottaa foffin ajaksi, jos tahtoo ja yhteislähdössä sitten oltava kiinni. Sunnuntaina päästään kokeilemaan
miten vaikuttavat todellisuudessa, tehdään pari pystysuoraa ja kokeillaan asiaa.

Säännöt ovat nyt aika hyvällä pohjalla, toki pikkumuutoksia on tullut, mutta niin niitä tulee, kun näin uutta luokkaa
perustetaan ja tarvitaan raamitilaa. Eiköhän ne tuohon muodostu, tuskin liian radikaaleja asioita enää tulee, eli autoa
vaan katontaan ja luokkaan mars!  ;)

Maavara tosiaan on oleellinen asia, eikä ole verrattavissa axiaaliin, mutta kaasusormellakin on vaikutuksensa. Itse tähtään
5cm maavaraan, mutta kuten moneen kertaan todettua, sunnuntai valottaa asioita paljon paremmin.
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Routaneito
« Vastaus #41 : 27 Maaliskuu, 2010, 07:53:41 »
Jahas, taasen herätty ja kävin kopan hakemassa liiteristä. Pinta on omaan silmään ok, mutta päätin
heittää siihen vielä toisen pinnan spraytä, jotta varmasti alta ei heti tule maverickin vakkarivärejä.
Korin toisen pinnan maalailen tuossa 9 maissa, formuloitten aika-ajon jälkeen. Sen jälkeen annetaan
kuivua tunnin pari ja sitten päästään maalaamaan itse logoa koriin.

Tuli tuossa aamukahvin kanssa pohdittua, että foffiin auton saa helposti 2,5kg (ainakin omilla laparenkailla
ja niihin sysätyillä painoilla), mutta kun siirrytään radalle, niin paino tarvis saada 200-400g lisää, mutta
minne sen sijoittaa SC-yhteislähdössä? SC-vakkarivanteisiin saisi pieniä palasia 10g settejä miltein 10,
joten täten saisi 200g eturenkaisiin, mutta tiedä kestääkö, tarvii pohtia kun pääsee kokeilemaan..

Josta tuli mieleen, että kilpailussa täytyy punnita autot ennen foffin aloittamista sekä ennen yhteislähtöä,
koska muutoksia voi monella olla ja autonhan tulee painaa 2,5kg.
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Routaneito
« Vastaus #42 : 27 Maaliskuu, 2010, 09:33:15 »
Tosiaan hain korin aamulla ja sovittelin sitä autoon. Kyseisissä kuvissa koritolpat korkeimmillaan eli maksimissa.
Kori istuu näillekin renkaille ihan mukavasti, joskin renkaat ottavat joustossa kiinni, kuten varmaan kaikilla.
Palvelin jökähti totaalisesti, eikä ole aikaa ootella, joten vain yksi kuva tällä erää...


Routaneito, koritolpat maksimissaan ja alla Pnesh F03 laparenkaat.

Nyt jatkamaan koheltamista ja tunnin päästä sitten aletaan oikeasti maalaamaan, eikä suihkita vaan pullolla  ;)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Routaneito
« Vastaus #43 : 27 Maaliskuu, 2010, 22:13:55 »
Jassoo, päivä pulkassa ja 90% menikin koria maalaessa. Seuraavassa kuvia,
lopussa tekstiä ja koha puoliin myös juttua koskien huomista.


Kori valmiina kauneempiiin maalauksiin, 2 kerrosta spraytä nyt päällä.


Kori max korkeudessaan ja tässä eturenkaan kohdalta ilmavuutta.


Sama kuin edellä, mutta peräpäästä.


Foffirenkaat tuovat liki 7cm leveyttä auton vakiovanteisiin nähden.


Joustaessa kori osuu renkaisiin, kuten varmaan monella muullakin..


Jousto pois ja ollaan taas ilmavasti.


Sähköjä paikalleen huomista varten.


Suunnitelmallinen auton 2,5kg saaminen toteutuu myös näillä..


Tähän tarpeentullen sitten lisäpainoa, ellei muuten riitä.


Kardaani takaa.


Kardaani edestä.


Suurempi maalausurakka alkamassa, vedenkestävät pienoismallimaalit käytössä.


Itsepiirrettyä Routaneitoa kehiin..


Luonnostelmaa...


Millitarkkaa kopiointia..


Miltein valmis, ensimmäinen nokkapelti teos.


Alustavaa ideointia itse hänestä eli Routaneidosta.


Itse isompana samainen neitonen.


Toisen sivun sisustusta.


Ja toisen puolen.


Maalausvaiheet skippasin, kuvat toki on, mutta tulkoot myöhemmin, tässä aletaan viimeistelee.


Kori maalattu, kasvottomat neidot odottavat jo kuumeisesti neitsytajojaan.


Koko setti, kori, auto, radiot ja itse maskotti.


Maskotti ratsastaa jo ensimmäiseen voittoonsa, kun Caaos perääntyy huomisesta kisakutsusta.


Routaneito!


Massiivinen, mutta pieni. Toista samanlaista ei tule eteen!


Sivusta kuvaa..


Hivenen päältäkin..


Ja näin!

Tänään en liiemmin autoa muuten laittanut, mutta rikkinäinen takapuskuri tuli laitettua paikalleen,
akut ladattua ja huomenna sitten ajetaan tällä autolla foffissa ja foffin sc-yhteislähdössä ensiajot
eli neitsytmatka edessä. Tavoitteena on pitää auto ehjänä ja eniten jännitän juuri spurrin ja koko
voimansiirron kestokykyä. Autossa kiinni 2S ja 3000kv 540 SpeedPassion moottori, pinjoni vakkari
19, joten toivossa on hyvä elää. Neitsyyden auto menettänee huomenna, kun nimensä "veroinen"
Caaos ei saavukaan haastamaan Routaneitoa, vaan neitokainen saa kunnian debytoida yksikseen.
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Routaneito
« Vastaus #44 : 28 Maaliskuu, 2010, 08:59:06 »
Kosteassa kelissä pääsee Routaneito debyyttiään tekemään. Valitettavasti emme saa kaksintaistoa tänään,
joten vain Routaneito kokeilee SC11 luokkaa, sen foffiratoja sekä yhteislähtöä. Tarkoitus rakentaa omat radat
SC11 luokan autolle ja kokeilla mihin tehdaslitkuilla niissä pääsee. Tuossakin max 100k öljyt, mutta varmaan
oikeesti vielä paljonkin löysemmät. Yhteislähtö nyt on tyhmä tehdä yhdelle autolle, mutta kokeilen samalla miten
saa tehtyä, hitusen rinnettä ja muuta systeemiä.

Kuvia ja videoo tulossa sitten päivällä/illalla, kun montulta kotiudutaan.
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Routaneito
« Vastaus #45 : 28 Maaliskuu, 2010, 19:10:07 »
Routaneito oli tänään ensiajoillaan ja kaikki ei mennyt kuten käsikirjoituksessa. Jäätävää rykimistä heti alusta alkaen
ja autolla piti ottaa 2m vauhtia, että se pääsi edes rinteeseen. Noh, kaarre sujui hienosti ja autolla päästiin 270p
kohdalla, sitten PALOI nopari... Auto keskeytti ja kotosalla laitoin mamba maxin kiinni. ZT otti ajot videolle ja se olikin
ainoa positiivinen asia, auto on aivan PASKA, rykii kun hullu ja on täysin toivoton. Hirtti sitten vielä kiinni, söi korin
riekaleiksi, veti liposta virrat alijännitteeseen ja kenties meni muutakin, että näin... Laparenkaista lensi 3 lapaa irti
ja metrin päästä päätä, että alko touhu menee jo vaaralliseksi.

Tässä video auton urasta, se ei nimittäin jatku. Video kertoo enemmän kuin oleellisen, se sisältää ainoaksi jääneet
foffiajot sekä testiajon, joka sattui tulemaan videolle, auto hirttää kiinni ja henki on vaarassa.. Video on 51 megaa
ja ajaltaan liki 9min, siihen on koottu kaikki, eli jos tahtoo nähdä, niin lataa.

ROUTANEITO - Deathday

Tämä auto EI kilpaile SC11 luokassa kaudella 2010, nyt meni mielenkiinto ja auto täydellinen ruskea läjä..
Koko eilinen päivä meni koria maalatessa ja tämä on maverick shitin kiitos siitä työstä:



90% tod. auto siirtyy myyntiosioon, koska vitutus on suoraansanottuna niin suuri, ettei mitään toivoakaan jatkaa.
Kori jää itselle, se on auton ainoa positiivinen asia, voittipahan yksinajamansa debyytin. Muuten autossa ei ole itselle
mitään hyvää, vaan kuvottaa koko kasa.

Nyt se on leikin loppu!

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: Routaneito
« Vastaus #46 : 28 Maaliskuu, 2010, 19:43:08 »
Jälleen kerran vanha totuus piti paikkansa: Hyvää ei saa halvalla. Seuraavaksi kannattaa pienen hinnan sijasta panostaa laatuun.
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Routaneito
« Vastaus #47 : 28 Maaliskuu, 2010, 20:03:44 »
Jälleen kerran vanha totuus piti paikkansa: Hyvää ei saa halvalla. Seuraavaksi kannattaa pienen hinnan sijasta panostaa laatuun.

Tottahan tämä, mutta ei sitä opi kerrasta, eikä toisestakaan  :D

Omalta osalta SC-luokassa ajaminen venyy, ennen kuin vakiduunia tulee, joten en ole luokassa mukana tulevalla kaudella.
Kenties 4 kisaan saadaan ihan oikea SC-auto, jos kaikki menee hyvin, muttei ainakaan aiemmin.
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Routaneito
« Vastaus #48 : 28 Maaliskuu, 2010, 21:51:24 »
Iskin tilaukseen reilusti pienemmän pinjonin, joten katsotaan auttaako se yhtään lähtemiseen.
Jos pinjonillakaan meno ei muutu, niin autosta luovutaan kokonaan ajokäytössä.
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: Routaneito
« Vastaus #49 : 28 Maaliskuu, 2010, 22:02:34 »
Katselin videon parikin kertaa ja vaikutti tosiaan siltä, että ylikokoinen rengas vaatisi välitysten reilua lyhentämistä. Arvioisin, että joku 60% vakiovälityksestä voisi olla paikallaan.

Toinen mihin kiinnitin huomiota oli se korin ja renkaiden kohtalo. Renkaat näyttivät palloutuvan ihan kivasti, mikä aiheutti sen että ottivat kiinni koriin. Nähtävästi tuon lopputuloksena sekä lapojen, että korin repeytyminen. Jos nyt ei tartu siihen syyhyn miksi kone jäi huutamaan, niin tuota silpoutumista voisi ehkäistä leikkaamalla korin siten, että lokasuojassa ole pystysuoraa reunaa, joka tulee kohtisuoraan rengasta vastaan. Leikkaamisen sijaan myös lämpö ja taivuttaminen voisi auttaa, mutta on pirun paljon hankalampaa tehdä.
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

OV

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 60
Vs: Routaneito
« Vastaus #50 : 28 Maaliskuu, 2010, 22:56:43 »
Ikävää ettei auto osoittautunut oikein senttien arvoseksi... Omaa onnea saa kyllä kiitellä, ettei tullut itselle moista tilattua. No toivottavasti saat tuosta pelin vielä.

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: Routaneito
« Vastaus #51 : 29 Maaliskuu, 2010, 00:10:43 »
Ei sulla vaan ollut siinä autossa kiinni tämä setti?


Speed Passion Inspire RTR Combo


Näin päättelin kuvien ja ensimmäisen postauksen tietojen perusteella. Jos näin on, niin tuo konehan on 380-kokoinen eikä siinä riitä vääntö 2,5 kg:n painoiselle nelivedolle, laparenkailla ja hiekkarinteessä. Meillä on yhdessä spedessä tuollainen, mutta 3300 kV -versio, mutta ei tulisi mieleenkään yrittää liikuttaa sillä tuon painoista nelivetoa. Tuo Speedpassionin noparin lankarajoituksen perusteella sen virran kesto on 25 A. Aika vähän tuon tyyppiseen autoon, etenkin jos välitykset on liian pitkät. Tuosta 3300 kV -versiosta olen mitannut muistaakseni maksimissaan 35 A jatkuvat virrat 2S:llä ajettaessa.
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

OV

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 60
Vs: Routaneito
« Vastaus #52 : 29 Maaliskuu, 2010, 01:53:36 »
Melkeen kyllä heittäisin jo osastolle epic feil jos tolla on yritetty?

Ite en kelpuuttais edes tuuppiin tota 35A esciä. Ja nyt nelkussa 14cm renkailla... Mottikin ehdottomasti tuuppi / tourinki tasoa. Viime kesänä ajelin tollasella vale 540 motilla ja kyllähän se tuupissa jakso kohtalaisesti, mutta ei kävis mieleen nelkussa.

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Routaneito
« Vastaus #53 : 29 Maaliskuu, 2010, 10:34:04 »
Tarvinee kokeilla juuri tuota 60% pienempää pinjonia, se tarkoittaa vakio 19 hampaisen sijaan 11-12 hampaista.

Kyseinen SpeedPassion setti on ollut itsellä takatuupparissa radalla, foffissa ja kyseinen setti on ollut ja on kahdessa
modified foffarissa, joissa molemmissa pistelty 3S 1550mAh 25C lipolla ja ovat kestäneet hyvin. Painoa axuilla on ollut
2-2,3kg. Muita comboja ei itsellä ole, joten luonnollisesti tuolla lähdin kokeilemaan ja siitä opittiin se, ettei olisi kannattanut.

Nyt tarkoitus on sitten heivata mamba max nopariksi, jos enää toimii... ja moottorina tulen silti tuon speedin oman pitämään,
koska uskon sen riittävän itselle, jos vaan välitykset saa sopiviksi. Ellei noilla muutoksilla saada autoa etenemään ilman rykimistä,
sitten luovutaan autosta kokonaan, koska en pennin jeniäkään enää tähän shittiin tuhlaa, tarpeeksi jo mennyt oppirahaa..
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

matti.l

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 420
Vs: Routaneito
« Vastaus #54 : 29 Maaliskuu, 2010, 11:02:08 »
Ellei noilla muutoksilla saada autoa etenemään ilman rykimistä,
sitten luovutaan autosta kokonaan, koska en pennin jeniäkään enää tähän shittiin tuhlaa, tarpeeksi jo mennyt oppirahaa..

Ei se rykiminen siitä autosta johdu.  :P

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Routaneito
« Vastaus #55 : 29 Maaliskuu, 2010, 11:06:21 »
Välityksistä se johtuu, ei tuo auto vakiorenkailla ja 19 pinjonillakaan suoraan sanottuna kauniisti lähde liikkeelle.
Toki omatekorenkaat vaativat vielä pienempää, mutta kokeillaan nyt 10-12 pinjonilla, ellei auta, niin soronoo!
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

OV

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 60
Vs: Routaneito
« Vastaus #56 : 29 Maaliskuu, 2010, 11:17:31 »
Oikeesti: http://www.hobbywing.com/english/ArticleShow.asp?ArticleID=408

"This 3650-M sized motor has a core of 380 class motor but the outside appearance is as same as  540 class motor, so its size is suitable for all 1/10 chassis. It is mostly used for 1/10 and 1/12 scale ON-ROAD car."

Tossa on se käyttö mihin toi motti on tehty... Pilaat vaan sen mamban noparinkin tolla motilla.

 Jos mennään budjetilla niin ennemmin vaikka tällänen: http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6673 kuuluisa kyllä lämpeemisestä, mutta foffi ajossa tuskin kerkiää lämpeämään mihinkään.

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Routaneito
« Vastaus #57 : 29 Maaliskuu, 2010, 12:11:41 »
Paikansin auton hirttämisen syyn äskettäin. Ensikertaa itsellä ajossa ollut mamba maxin johdotuksessa oli
"aukko" eli johdotus pielessä, pääsi irtaantumaan. Itselle tuo nopari tuli edelliseltä omistajalta ja ensimmäiset
ajot sillä tein itse eilen, joten harmikseni sain tuollaisen vastaanoton maxilta.. No, paikkasin aukot ja ehensin
noparin, en kolvilla vaan liki 10:llä sokerinpalalla  :D

Kokeilin autoa sisätiloissa vakiorenkailla, 3000kv motilla, 2s lipolla ja mamba maxilla. Yhtä hirveää rykimistä ei ole,
mutta autolla ei pääse hitaasti liikkeelle - pehmeällä tavalla, vaan kaasua pitää antaa aikalailla, että päästään
mukavilla soundeilla liikenteeseen. Kyselin hobbylinnasta onko heillä 14 hampaista pienempää pinjonia, joten odotan
siihen vastausta, että saa tilata autoon pienempää kulkuvälinettä.

Tarkoitus ajaa autolla kuitenkin testiä tällä viikolla ja tulevana viikonloppuna. Pääosin nyt mennään vakiorenkailla,
joten edentää foffinosalta tuskin liiemmin tulee, ennen kuin saan pienempää pinjonia. Mahdollisesti ZT:ltä saisin
lainaan sand pawit, joilla voisi kokeilla sittemmin menoa paremmalla onnistumisella.

Millä tavalla pilaan mamban tolla speedin moottorilla? Mamba kestää sen 100A, joten kerrotko miten mottini hajottaa mamban?
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Routaneito
« Vastaus #58 : 29 Maaliskuu, 2010, 12:53:26 »
Eipä löydy hobbylinnasta, sabesta, racingfactorystä, atalasta 14 hampaista pienempää. Ei näytä noita 0,6 / 42 pitch
pinjoneita paljoa suomesta saatavan. Ei kellään ois pakissa tommosia / tietoa mistä saisi suomesta pienempiä?
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

OV

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 60
Vs: Routaneito
« Vastaus #59 : 29 Maaliskuu, 2010, 12:59:32 »
Viallisella motilla rikkoo noparin. Sitä meinasin. Ite meinasin maxin polttaa kerran viallisella motilla. Jos ja kun olet fiilistellyt varmaan 380 kokoluokan mottia niin tiedät kuinka pieni se on. Ei varmaan jaksa vääntää kunnolla ja kärvenee jos enempi antaa rääkkiä.