Kirjoittaja Aihe: Sand Eater  (Luettu 46900 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Sand Eater
« Vastaus #20 : 27 Heinäkuu, 2012, 08:38:25 »
Omaan autoon laitoin heti 3S lipon, koska siinä on se tarvittava jytky (4000kv koneen kanssa).
Tehoja saa olla ja reserviinhän niitä saa rajattua. Ei toi 2S:n mahdoton ole ja silläkin voi hyvin ajella,
jos itsestä tuntuu hyvältä, kyllä se darra cudassakin riittää, siinä 4000kv kone.

...ja kuten slidekin totes, niin sc-auto/erillinen, jossa poweria -se kaasuttelu on ihan toinen juttu.
Jäykkiksillä ei tarvita kohtuutonta poweria, kun kikkaillaan ja ilokaasutellaan sit pahimmat  :D

Auton painosta, se on aikalailla se mitä vois kuvitellakin. Noi sanw pawit painaa enemmän mitä esim. sliden/zarizin,
mutta mun autosta tulee sit 2600-2700g, kun on vielä hytti ja maskottikin  ;D Meinaatko itse laittaa hyttiä tonne?
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Zarizi Tech

  • RFOT
  • Moderator
  • ******
  • Viestejä: 3524
  • RFOT
Re: Sand Eater
« Vastaus #21 : 27 Heinäkuu, 2012, 08:42:26 »
Itsekin ajelen jo 3S:llä, joten se kannattaa melkein sinne pistää.
Samu Sarka, RFOT, FIN
President of ERCCA / Member of WRCCA
RC4WD ~ Moreno Creation's

niko97

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 123
Re: Sand Eater
« Vastaus #22 : 27 Heinäkuu, 2012, 10:12:36 »
Kuka tässä on sanonu että minä 2s ajan. En ole meinannukkaan ajaa 2s, tossa akku kuvassa on 2200mah 45-90c 3s se on mun ajo akku.
Niin välitys siinä on nyt 80/20 eli vakiot

En varmaan laita sisustaa ja kupipenkkejä painoksi kahtoo nyt mitä tuleman näyttää.

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Sand Eater
« Vastaus #23 : 27 Heinäkuu, 2012, 10:24:36 »
Aah ;D

Sit se on yksinkertasesti niin, että vauhti tuntuu hitaalta, mut jäykkäakseliseks just passeli.
Eivät nämä erillisjousitettujen vauhtiin pysty, oma maailmansa ne, mutta näillä kiipee silti.
Se vauhti kun ei ole ainoa mitä täytyy autossa olla, eikä vauhtiakaan tarvi mahdottomasti.

=> Kokonaisuus ratkasee.
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

niko97

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 123
Re: Sand Eater
« Vastaus #24 : 27 Heinäkuu, 2012, 10:52:44 »
Niimpä niin.

Tänään punnitsin sisustan kaikkineen romuineen niin paino 156g

Varmaan lähi päivinä "lyhennän" autoa, taivuttamalla taka kaari häkin sisään päin sillee mite muutki on tehny.


niko97

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 123
Re: Sand Eater
« Vastaus #25 : 27 Heinäkuu, 2012, 18:55:21 »
Tännän oli mukava ajo päivä 3 auton voimin hiekka mäessä.

Joo se ihmettely eilen, että missä tehot, johtui siitä, että meidän piha on tosi kovalla hiekalla niin se suti ihan älysti ja ei ollu pitoja ja tuntu että ei kule mihinkää.
Mutta tänään tasaisella ohuella hiekalla pito ja VOIMA/vauhti oli ihan järetön. Jos paikalteen laitto kunnolla lämää niin auto heitti takaperin voltin. Keulii iha järettömästi missä vauhissa tahansa.  :o
Ei mitenkään pysy auto hallinnassa isommalla kaasulla saatika sitte lämä pohjassa  ;D

Mutta niitä kuvia.










Nätisti keulii  ;D




Ja tämä harmitus tapahtui 4 radan jälkeen  :'(



Joo nyt on tuntumaan foffi wraithista.
Ensinnäkin autoni on ihan liian korkee kaatu ihan liian helposti.
Jotkut matalemmat iskarit pitäs ostaa, mutta mitkä?

Autossa on pitkä pakki viive , drag breig ihan liian pieni ei pysy missään, pakissa ei oo tehoja juuri yhtään, pitää säätää.  Sitte semmonen vielä, että auto peruuttelee itsestään välillä  :-\ mistä moinen johtuu.

Reenata pitää ihan hirveesti ennen ku kisaan lähtee ei vielä eikein luonnistu, mutta eihän sen tarvii luonnistua ekalla ajo kerralla  :)


niko97

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 123
Re: Sand Eater
« Vastaus #26 : 28 Heinäkuu, 2012, 19:19:23 »
Tänään operaationa oli madaltaa sand eater.

Ensinnäkin jos keulaa madaltaisi niin puskuri olisi tiellä, puskuri lähti helposti dremelillä pois.



Madallus palat tein POM muovista eli delrinistä.

Eteen tein tälläset.



Ja taakse.



On se nyt aika lailla matala entiseen verrattuna, onko ehkä liikaakin.


SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Re: Sand Eater
« Vastaus #27 : 28 Heinäkuu, 2012, 20:04:48 »
Ei todellakaan liian. Sais olla vielä matalampi, jos on varaa madaltaa. Joustovaraa ei paljoakaan tarvi.
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

niko97

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 123
Re: Sand Eater
« Vastaus #28 : 28 Heinäkuu, 2012, 20:18:23 »
Ei pysty paljoa enää madaltaa, kun rengas hipoo jo vähän joka paikkaan linkussa. Ja etu runko ottaa servoon sisään joustaessa..

niko97

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 123
Re: Sand Eater
« Vastaus #29 : 30 Heinäkuu, 2012, 21:29:04 »
Tänään "lyhensin" sand eatteria.



Homma kävi aika helposti ja nopeasti.
Minusta auto on nyt paljon hienompi, kun ennen.

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Sand Eater
« Vastaus #30 : 30 Heinäkuu, 2012, 21:37:46 »
Lyhensitkö perää vai vaan kattoa? Jos itse peräpäätä, niin millä menetelmällä ja paljonko?
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

niko97

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 123
Re: Sand Eater
« Vastaus #31 : 30 Heinäkuu, 2012, 21:51:14 »
Kattoa vaan, katkoin eka dremelillä taka pysty tolpat pois ja lämmöllä taivutin takahäkin alas.

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Sand Eater
« Vastaus #32 : 30 Heinäkuu, 2012, 22:11:35 »
Kattoa vaan, katkoin eka dremelillä taka pysty tolpat pois ja lämmöllä taivutin takahäkin alas.

Näin mä aattelinkin, seuraavaks sit perää lyhemmäks ja hytti takas?  ;)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

niko97

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 123
Re: Sand Eater
« Vastaus #33 : 30 Heinäkuu, 2012, 22:30:53 »
Ei vielä  :)  Seuraavaksi uudenlaiset paneelit. Ja paljon treeniä.
Sitte vähä myöhemmin uutta iskaria.

niko97

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 123
Re: Sand Eater
« Vastaus #34 : 01 Elokuu, 2012, 18:10:38 »
Tänään aamulla menin pajaan ja istuin wraithi nenän eessä ja mietin mitä rakentais?
Pyörittelin wraithia kädessä ja pyöritin renkaasta, että akselit pyörii. Niin kuulu hirveä rutina ja rapina taka-akselin sisältä.
Sitte rupesin purkamaan taka-akselia osiin niin akseli putket sisä puolelta oli ihan hiekassa.
Putsasin hiekat pois ja pyyhin perän rattaista vakio vaseliinit pois ja laitoin uutta hiekatonta tilalle  :)
Taka-akseliin joutuin vaihtamaan 2 laakeria  oli JO NYT niin huonossa kunnossa  >:(

Kasailin loppuun taka-akselin ja pyöritin no nyt on hyvä ei rutise ja rapise.
No etupäästä kuulu vielä ääntä, no eiku etuakseli auki. Ja siellä sama juttu akselit ihan hiekassa ja sinne vaihoin 3 laakeria. Noo ei se laakerien huono pyörintä haitannu oli siellä suurempiakin vikoja. Nimittäin lyhyen puolen vetoakseli vääntyny prkl  >:( 
Sillo samassa kaadossa varmaan väänty tuo, kun särky se knucle ja c-hubi

Tästä kuvasta, kun kahtoo vetoakselin päätä nii onhan tuo väärä tuossa ei näy vielä kaikki vääntyny osa myös se varren kohta koko matkan vähän mutkalla.



Miten usein muut purkaa ja putsaa akelit ja vaihtelee laakereita.
Ja ootteko mitenkään tiivistäny akseleita, että hiekka ei mene sisälle?



SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Re: Sand Eater
« Vastaus #35 : 01 Elokuu, 2012, 19:12:10 »
Paljon ajotavasta kiinni. Jos rässii tolla tavalla, niin autoja saa varmasti korjata jokasen ajokerran jälkeen. Omastani AX10 on hajonnut spurreja, lootan rattaita, ulostuloja, linkinpäitä ja kardaaneja, kun on innostunut bashailemaan. Wraith on selvästi AX10 kestävämpi vakiona. Taisit löytää sen heikot kohdat.

Yleensä vaihdan laakerit vasta siinä vaiheessa, kun ne on kokonaan rikki. Samoin puran ja putsaan vasta siinä vaiheessa, kun akselien sisustassa on jotain vikaa. Tiivistyksiä en ole koskaan käyttänyt. Hieno hiekka tuppaa löytämään tiensä pienimpiinkin koloihin, eikä siitä mahdotonta haittaa ole ollut. Yhdessä autossa on ollut samat akselit (avaamattomat) 2009 vuodesta lähtien. Ennen tätä vuotta sillä tuli ajettua lähes jokaisessa osallistumassani kisassa.
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Sand Eater
« Vastaus #36 : 01 Elokuu, 2012, 21:50:52 »
Paljon ajotavasta kiinni. Jos rässii tolla tavalla, niin autoja saa varmasti korjata jokasen ajokerran jälkeen. Omastani AX10 on hajonnut spurreja, lootan rattaita, ulostuloja, linkinpäitä ja kardaaneja, kun on innostunut bashailemaan. Wraith on selvästi AX10 kestävämpi vakiona. Taisit löytää sen heikot kohdat.

Yleensä vaihdan laakerit vasta siinä vaiheessa, kun ne on kokonaan rikki. Samoin puran ja putsaan vasta siinä vaiheessa, kun akselien sisustassa on jotain vikaa. Tiivistyksiä en ole koskaan käyttänyt. Hieno hiekka tuppaa löytämään tiensä pienimpiinkin koloihin, eikä siitä mahdotonta haittaa ole ollut. Yhdessä autossa on ollut samat akselit (avaamattomat) 2009 vuodesta lähtien. Ennen tätä vuotta sillä tuli ajettua lähes jokaisessa osallistumassani kisassa.

Kommaan täysin slidee!

Itse en ole vaihtanut 7 vuoden foffin aikana kuin yhden laakerin, kun hirtti kiinni. Ei tule vaihdettua ennen kuin hajoo. En ole koskaan suojannut/
tiivistänyt akseleita tai mottia tai muutakaan, tässä lajissa hiekka voittaa aina, se löytää kaiken ja menee kaikkialle. Turhaa ressiä huoltaa liiaksi,
vaikka jos on tottunut, niin ei se haitaksi ole.

Ajotapa ratkasee hajooko osia, mulla ei tänä vuonna 100% muovisesta axiaalin rtc (hadesbear) ole hajonnut yhtäkään osaa. Viimeksi mennyt
spurri, niitä kuluu harvoin, lähinnä jos liikahtaa tai ajanmyötä/kivi osuu/huono säkä. Muuten mennyt 3 vuoden aikana pari knucklee, hubia ja yks
vetari. Muutoin ei rikkoumia, mutta hadesilla oonkin ajanut vaan kisaa ja vuoden jälkeen uusinut akselit.
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

niko97

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 123
Re: Sand Eater
« Vastaus #37 : 01 Elokuu, 2012, 22:07:21 »
okei, eli ei huolta vaikka vähän hiekkaa laakereissa.
Nyt ainakin tiedän mitä muovi osat ja vetarit kestää.

Oisko jollain ideoita millä värillä paneelit maalataan?

Joona

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 126
Re: Sand Eater
« Vastaus #38 : 01 Elokuu, 2012, 22:17:35 »
General Lee tyyliin... :-D
Team Suonenjoki

Arttu Ahtiainen

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 552
Re: Sand Eater
« Vastaus #39 : 02 Elokuu, 2012, 09:43:15 »
On se näköjään heikko kohta toi c pala mullahan tiikeristä meni sama ja samanlailla vetari väänty, tiedä sitten kannattaako vaihtaa alumiiniseen jossain vaiheessa.

Hiekkaa menee kyllä vähän vähemmän akseliin jos torppaa ne reijät siel akselin pohjassa mulla ainakin tossa kitti wraitissa ne oli auki.
Voit ottaa miehen ulos BMW:stä, muttet BMW:tä miehestä !