Kirjoittaja Aihe: Short Course 1:10 & 1:12 autot  (Luettu 74149 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Short Course 1:10 & 1:12 autot
« : 27 Helmikuu, 2010, 18:37:02 »
Short Course 1:10 & 1:12 autot



Short Course on uusi luokka Rc Formula OffRoadin kaudelle 2010. Kyseessä on uudenlainen luokka, joka yhdistää
vauhdinhurman ja ratataktikoinnin äärimmilleen, unohtamatta foffimaisuutta! Luokkaan sallitaan laajasti erilaiset
SC-autot ja tärkein rajoite on max 2S lipo, pitäen tehot kaikille samoina ja antaen kuskille mahdollisuuden taktikoida
niin välityksillä kuin moottorilla. SC luokkaan hyväksytään niin 1/10 kuin 1/12 autot ja niin 2wd kuin 4wd autot.
Luokan autot ovat rakenteeltaan niin samanlaisia, että kuskien yksilöllinen taito korostuu entiesestään.
Luokka on käytännössä modin ja unlimitedin välimuoto. Luokkassa on modin teknisyyttä modia laajemmilla radoilla,
ja ratojen loppuja värittävät unlimitedin kaltaiset pystysuorat. Luokka aloittaa kilpailunsa RCFFC:ssa heti,
kun siinä on viisi autoa kasassa.

Tämän hetkisen tiedon mukaan luokkaan on kiinnostusta ja jo pelkkä RFOT tulee tähän luokkaan vähintään kolmella
autolla. Myös muutama muu foorumilla on SC-autojen perään, joten luokkaan saataisiin mahdollisesti nopeastikin
tuo minimi 5 autoa kasaan.

- Kilpailuja ajetaan normaalisti Rc Foff Finland Cupin yhteydessä omana luokkanaan.
- Luokassa ei sallita lukkoja, jotta rataa ajavien ei tarvitsisi foffiin ryhtyessään vaihtaa diffejä tai öljyjä
- Luokan säännöt ovat yleisesti samat kuin ROAR-säännöt alla olevia pl. alapuolen säännöissä mainittavat poikkeavuudet


Luokkaan sallitaan:

SC10-2
SC10-4


Rajoitukset:
- nimellisjännite max 8,4v (maksimissaan 7 kennoinen esim. NIMH / 2S lipo / 2S life)
- vanteet siis vapaat
- lukot kielletty
- leventäjät/levikkeet kielletty
- 2wd autoilla ei ole painorajoitusta
- 4wd auton tulee painaa vähintään 2,5kg
- SC-auton kori pakollinen

Muuta:
- moottori vapaa
- nopari vapaa
- auto voi olla 2wd tai 4wd
- Kaikkien valmistajien Short Course 10 -tyyppiset kopat, renkaat, varaosat, yms sallittu
- radiolaitteisto vapaa (suositellaan 2,4 / hyvällä kantomatkalla varustettu radio)
- keskidiffillisen auton keskidiffin lukitseminen (lukonteko) sallittu
- Pohjalevy/runko vapaa, mutta auton oltava edelleen SC-sääntöjen mukainen, eikä auton maavara
  akseleiden välistä mitattuna saa kasvaa alkuperäiseen pohjalevyyn/runkoon verrattuna.

Öljysääntö (diffiöljyt):
Öljyt ovat vapaat. Autossa ei kuitenkaan saa olla lukkoa. Saman akselin renkaita eri suuntiin pyöritettäessä
renkaiden tulee liikkua jollain tapaa eri suuntiin. Mikäli renkaat eivät voimallakaan pyöritettäessä liiku eri suuntiin,
tulkitaan se luoksi, jolloin auto on laiton. Renkaiden pyörittämisen suorittaa puolueeton tuomari.

Kilpailussa: (puskuri ja koripakot)
- etu-ja takapuskuria on pakko autossa olla
- SC-autojen sääntöihin kuuluva kori oltava autossa

Foffiratojen pisteytys:
350, 300, 250, 200, 150, 100 (0-300p väliltä annetaan 10p välipisteitä)

CUP-pisteytys:

1=20, 2=16, 3=13, 4=11, 5=10, 6=9, 7=8, 8=7, 9=6, 10=5, 11=4, 12=3, 13=2, 14=1

Mestaruuden ratkonta:

1 = cup pisteiden määrä 5/6 kisasta
2 = 1/6 eli miinustetun kilpailun cup pistemäärä/sija

Kisamäärä:

6 kisaa kaudella 2010, josta yksi miinustetaan.


Miksi luokalla on potentiaalia?

+ Luokkaan sallitaan kaikki tehdasvalmisteiset SC-autot sekä Hong Norin crt.5.
Autovariaatio on huomattavasti laajempi kuin street classin pelkkä axial artr,
johon luokka suorilteen kaatuikin.

+ SC-autoissa on vauhtia. VAUHTI on juuri se tekijä, joka monet foffiin houkutteleekin.
VAUHTI ja PÄÄTTÖMYYS, jota löytyy radalta, löytyy myös foffista. Nämä kaksi tekijää
voivat tuoda uusia harrastajia mukaan.

+ Luokkaan pääsee käytännössä suoraan ostamalla auton. Mitään ei välttämättä
tarvitse ostaa lisäksi, mutta laparenkaat ovat suositeltuja.
« Viimeksi muokattu: 15 Heinäkuu, 2013, 19:50:27 kirjoittanut Hadesbear »
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

auvo

  • Hajalapa
  • *
  • Viestejä: 2
Vs: Short Course 1:10 & 1:12 autot
« Vastaus #1 : 27 Helmikuu, 2010, 20:04:13 »
Hieno homma, saattaa yksi kisaaja tulla lisää jos vaan aikataulut kesällä sopii haarukkaan. Mutta kaikenkaikkiaan pojot tälle!  ;D

Zarizi Tech

  • RFOT
  • Moderator
  • ******
  • Viestejä: 3524
  • RFOT
Vs: Short Course 1:10 & 1:12 autot
« Vastaus #2 : 27 Helmikuu, 2010, 20:07:55 »
Joo, jos tähän porukkaa tulee, niin ei sitä kehtaa olla autoo ostamatta.  ;)
Samu Sarka, RFOT, FIN
President of ERCCA / Member of WRCCA
RC4WD ~ Moreno Creation's

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Short Course 1:10 & 1:12 autot
« Vastaus #3 : 27 Helmikuu, 2010, 20:10:52 »
Hieno homma, saattaa yksi kisaaja tulla lisää jos vaan aikataulut kesällä sopii haarukkaan. Mutta kaikenkaikkiaan pojot tälle!  ;D

Hieno olisi saada sieltä "rokkaavia SC-autotähtiä" kokeilemaan foffia!
Itselle tulossa honkkarin 4wd, nyt slässin 2wd, joten tosissaan ollaa mukana!  8)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

TomiKoo

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 75
Vs: Short Course 1:10 & 1:12 autot
« Vastaus #4 : 27 Helmikuu, 2010, 22:00:25 »
Nyt on jätkillä asiaa! Tämä lisää mielenkiintoa lajia kohtaan entisestään!

Tuollahan tuo Modiluokan projekteissa jo onkin, eli työnimellä Stray Cat 2 = Honkkari SCRT10 löytyy ja täyttää hyvin säännöt diffiöljyjä ja suunniteltua akkua lukuunottamatta. Nyt siis voi ajaa ihan normi autolla, renkaat vain menee vaihtoon.

Lisäksi pilttuusta löytyy HPI Blitz sekä HPI E-Firestorm, joilla osallistuminen vaikuttaa lupaavalta, Firestorm on jo vanha montun kävijä. Niin ja onhan se edelleen kehitteillä oleva Modi-Axial myös tulossa! Siinä alkaakin olla yhdelle kisareissulle katetta, joten kannattaa lähteä kauempaakin!

Tomi
« Viimeksi muokattu: 27 Helmikuu, 2010, 22:17:18 kirjoittanut TomiKoo »
| Xray T2R Pro & X10 & XB808 | 3x Axial AX-10 & SCX-10 & SWX-10 | Maverick Strada SC | Hong Nor SCRT10 & X2 CRT | Spektrum DX3R |

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Short Course 1:10 & 1:12 autot
« Vastaus #5 : 27 Helmikuu, 2010, 22:04:57 »
Mahtavaa, että innostuit ja juuri se onkin tarkoitus että poppoo pääsisi helposti ajamaan!
Eiköhän saada tulevalle kaudelle upeet kisat, kun autoja saadaan riittävästi kasaan ja
aikaahan tässä vielä on, eli ei kun hankintoja tekemään, ellei jo ole "varastossa" pari  ;)

Mukava kuulla, että luokka miellyttää!
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Vs: Short Course 1:10 & 1:12 autot
« Vastaus #6 : 27 Helmikuu, 2010, 22:15:30 »
Tuollahan tuo projekteissa jo onkin, eli työnimellä Stray Cat = Honkkari SCRT10 löytyy ja täyttää hyvin säännöt diffiöljyjä ja suunniteltua akkua lukuunottamatta. Nyt siis voi ajaa ihan normi autolla, renkaat vain menee vaihtoon.

Hienoa että löytyy innostusta. Diffiöljysääntöä mietitään vielä. Pitäisi tietää millaisilla öljyillä kuskit ajelevat kesällä (tietysti ratakohtaista). Öljyjen jäykkyys määräytyy yleisesti jäykimmän öljyn mukaan.
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

tuunari

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 312
Vs: Short Course 1:10 & 1:12 autot
« Vastaus #7 : 27 Helmikuu, 2010, 22:22:26 »
Tuollahan tuo projekteissa jo onkin, eli työnimellä Stray Cat = Honkkari SCRT10 löytyy ja täyttää hyvin säännöt diffiöljyjä ja suunniteltua akkua lukuunottamatta. Nyt siis voi ajaa ihan normi autolla, renkaat vain menee vaihtoon.

Hienoa että löytyy innostusta. Diffiöljysääntöä mietitään vielä. Pitäisi tietää millaisilla öljyillä kuskit ajelevat kesällä (tietysti ratakohtaista). Öljyjen jäykkyys määräytyy yleisesti jäykimmän öljyn mukaan.
Mahdotonta seurata minkälaiset mömmöt diffeissä. Eiköhän tuon pykälän vois unohtaa. Muuten hyvä keksintö tää luokka.

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Vs: Short Course 1:10 & 1:12 autot
« Vastaus #8 : 27 Helmikuu, 2010, 22:33:46 »
Tuollahan tuo projekteissa jo onkin, eli työnimellä Stray Cat = Honkkari SCRT10 löytyy ja täyttää hyvin säännöt diffiöljyjä ja suunniteltua akkua lukuunottamatta. Nyt siis voi ajaa ihan normi autolla, renkaat vain menee vaihtoon.

Hienoa että löytyy innostusta. Diffiöljysääntöä mietitään vielä. Pitäisi tietää millaisilla öljyillä kuskit ajelevat kesällä (tietysti ratakohtaista). Öljyjen jäykkyys määräytyy yleisesti jäykimmän öljyn mukaan.
Mahdotonta seurata minkälaiset mömmöt diffeissä. Eiköhän tuon pykälän vois unohtaa. Muuten hyvä keksintö tää luokka.

Hyvä että saadaan keskustelua luokasta ja sen säännöistä.

Käytännössähän se on mahdoton pykälä seurata, mutta kyllä sen pyörittämällä huomaa, jos jollain on selvästi vahvemmat öljyt. Ajelin viime vuoden alkukaudesta about 10 kertaa hiekalla, sekä pehmeällä että kovalla. Lukkojen ja lukottomuuden ero oli suuri. Taisin kokeilla 500k öljyjä, mutten muista niiden eroa litkuista.

Periaatteessa voisi miettiä muutosta, että lukot ovat kielletty, mutta öljyt vapaat. Tämä kuitenkin voi tuoda jonkinlaisia ongelmia siinä tilanteessa, kun hiekka on pehmeää ja osalla on "puolilukko" ja toisilla litkut. Kehitellään ideaa.
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

TomiKoo

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 75
Vs: Short Course 1:10 & 1:12 autot
« Vastaus #9 : 27 Helmikuu, 2010, 22:37:37 »
Hienoa että löytyy innostusta. Diffiöljysääntöä mietitään vielä. Pitäisi tietää millaisilla öljyillä kuskit ajelevat kesällä (tietysti ratakohtaista). Öljyjen jäykkyys määräytyy yleisesti jäykimmän öljyn mukaan.

Öljyjen jäykkyydestä:

HN SCRT10:

Itse olen ajanut nyt hyväpitoisilla sisäradoilla kaikkien suositusten vastaisesti todella jäykillä öljyillä. Mutta käsittääkseni useimmat ajavat hyvällä menestyksellä vakioöljyillä, eli esim SCRT10:n 3 - 5 - 1 tai sitä rataa.

HPI Blitz & Firestorm

Blitzissä sisäradoilla käytössä on ollut 4-10k, itse olen tykästynyt 7k vaihtoehtoon. Firessä olen käyttänyt samaa 7k aiemmin, mutta kääntyvyys oli huonoa. Firessä laparenkailla 10k öljy oli OK, sillä sai vielä kääntymään kohtuullisesti.


Kesällä ulkoradoilla huonommalla pidolla mennään käsittääkseni järestään löysemmillällä öljyillä? Käsittääkseni FOFF:ssa jäykistä öljyistä on suurta etua etenemisen suhteen, kääntyvyys varmaankin jossain vaiheessa kärsii ja valinta on noiden kahden kompromissi?

Eli summasummaarum, mainittu 10k lienee sopiva raja, joka toimii vielä radallakin. Mutta hyvä lopputulos löytynee vasta kokeilemalla!

Kyseenalaistaisin kuitenkin öljyjen rajoituksen, lähinnä ongelmana lienee rajoituksen aiheuttama valvonta, kuinka sellainen käytännössä todennetaan?

EDIT Selvennetty ajatuksen virtaa...
« Viimeksi muokattu: 27 Helmikuu, 2010, 22:52:00 kirjoittanut TomiKoo »
| Xray T2R Pro & X10 & XB808 | 3x Axial AX-10 & SCX-10 & SWX-10 | Maverick Strada SC | Hong Nor SCRT10 & X2 CRT | Spektrum DX3R |

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Short Course 1:10 & 1:12 autot
« Vastaus #10 : 27 Helmikuu, 2010, 22:47:27 »
Käytännössä öljyjen vahtimista ei voi valvoa, joten mietin itsekin seuraavaa:

Öljyt vapaat, mutta lukkoja ei sallita. Lukot tunnistaa "käsipelin" siten, että pyöritetään auton rengasta,
jos kaikki pyörivät on autossa lukot, ellei pyöri kuin esim. 2 ovat litkut sallittu. Pystyisikö tällä tapaa
valvomaan asiaa? Ainakin itse tekemäni lukot tekevät tuon efektin, eli kun pyörittää, niin kaikki liikkuu,
mutta sopivilla litkuilla vain kaksi liikkuu.

Muitakin ehdotuksia otamme vastaan!
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

pnm

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 287
Vs: Short Course 1:10 & 1:12 autot
« Vastaus #11 : 27 Helmikuu, 2010, 22:49:01 »
 Eiköhän kannata jättää säännöt tosi simppeliksi kuten jo foffiluokissa ettei tarvi mitään katsastuksia järkätä. Vaikka GP on nyt jäämässä pois niin muistetaan ne jonkinlaiset aikataulut... ::) Kaikkihan ei asu TREEN seudulla ja potentiaalia lajin kasvulle voisi olla ;)
 Onko tällä luokalla jotain tarkoista pitää modified-luokka nykyisellään ettei jäykkäakseleita vielä tarvi heittää pois vai onko vain SC-kuume iskeny pahasti ( mulla ainaki kova SC hypetys menossa)?
Mielenkiintoista...

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Short Course 1:10 & 1:12 autot
« Vastaus #12 : 27 Helmikuu, 2010, 22:52:52 »
Säännöt on tarkoitus pitää yksinkertaisina, ettei katsastuksia tarvita, epäilyt ominaan...

Aikatauluissa on tarkoitus pysyä, mutta kuten olemme jo aiemminkin todenneet, on rc foffi kokopäiväistä toimintaa.
Täten mihinkään taikuri luttisiin ei pystytä, vaan ajetaan rennosti ja hyvällä tahdilla. SC luokka ei sivuuta mitenkään
Modified luokkaa, vaan on täysin oma luokkansa. Toki SC-autolla saa ajaa myös modissa, muttei samassa kisassa.
Modified elää edelleen ja sinne sallitaan edelleen samat autot mitä aiemminkin, SC on nyt uutena tuulena mukana.

Varsin mielenkiintoinen ja suosittu luokka tästä voisi hyvinkin syntyä  ;)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Vs: Short Course 1:10 & 1:12 autot
« Vastaus #13 : 27 Helmikuu, 2010, 23:18:32 »
Eiköhän kannata jättää säännöt tosi simppeliksi kuten jo foffiluokissa ettei tarvi mitään katsastuksia järkätä.

Säännöt on simppelimmillään julkaistu. Öljyjen jäykkyyttä rajoittava sääntö on ainoa, mutta erittäin merkittävä sääntö, joka vaikuttaa luokassa. Luokan pointti oli nimenomaan olla erilainen modista. Omaa haastavuuttaan luo lukottomat diffit, jotka tuovat entistä enemmän haastavuutta kuskille. Kaasua ei parane päästää kesken rinteen :). Tällä hetkellä modissa voit päästää keskellä rinnettä kaasun ja juoda kahvit, silti voit jatkaa samasta kohtaa kuin lähtisit tasaiselta. Ainakin osalla autoista on näin, esimerkiksi axialeilla, jotka ovatkin dominoineet luokkaa viimeiset kaksi vuotta.

Itse ainakin haluan ajaa radalla sekä foffia. Tiedän että homma menee vakvammaksi siinä vaiheessa, kun taistellaan luokan mestaruudesta. Silloin on pakko laittaa jäykempää kamaa diffeihin, joka taas ei todellakaan ole eduksi radalle. Toisaalta taivun kyllä, jos yleinen mielipide on laittaa öljyt vapaiksi. Lukkoja ei kuitenkaan tulla sallimaan tässä luokassa. Se on 100% varmaa. Lukolliset autot voivat mennä modiin.

Onko tällä luokalla jotain tarkoista pitää modified-luokka nykyisellään ettei jäykkäakseleita vielä tarvi heittää pois vai onko vain SC-kuume iskeny pahasti ( mulla ainaki kova SC hypetys menossa)?

Modified on omallaan ja pysyy. Tämä ei ole modifiedin kilpailija. Päinvastoin, luokka syntyi puhtaasta innosta tehdä erilainen luokka, mikäli GP-luokka poistuu.
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

gas4wd

  • Hajalapa
  • *
  • Viestejä: 10
Vs: Short Course 1:10 & 1:12 autot
« Vastaus #14 : 28 Helmikuu, 2010, 00:41:28 »
miten olis akkuihin lisää kennoja että piisaa paukku noissa nelkuissa

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Vs: Short Course 1:10 & 1:12 autot
« Vastaus #15 : 28 Helmikuu, 2010, 02:42:13 »
miten olis akkuihin lisää kennoja että piisaa paukku noissa nelkuissa

Nimenomaan pyritään pitää mahdollisimman yksinkertaisissa säännöissä. Koitamme olla lähellä nykyisiä ratasääntöjä. 2S riittää tähän luokkaan hyvin. SC-autolla voi tulla kokeilemaan modiluokkaan kovemmilla tehoilla. Sieltä löytyy haastetta ;).
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

SC-2

  • Jr. Member
  • **
  • Viestejä: 42
Vs: Short Course 1:10 & 1:12 autot
« Vastaus #16 : 28 Helmikuu, 2010, 08:40:07 »
No nyt saitte yhden mukaan tikkakoskelle. Taitaa olla 2wd Slashissa vakiona eniten maavaraa, itseltä löytyy.  8)
Edit. Eka viesti.

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Short Course 1:10 & 1:12 autot
« Vastaus #17 : 28 Helmikuu, 2010, 09:29:40 »
miten olis akkuihin lisää kennoja että piisaa paukku noissa nelkuissa

2S tehoilla ajetaan ja lisää vauhtia voi taktikoida itselleen hyvällä moottorivalinnalla
sekä timmeillä välityksillä  ;)

SC-2: hienoa että olet mukana, itseltä löytyy sama pirssi, jolla kauden aloitan, ellen
tuota nelkkua ehdi saamaan. Silti tavoite olisi senkin saavuttua ottaa tuo mukaan
ja ajella muissa kisoissa, missä vain mahdollista.
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

pnm

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 287
Vs: Short Course 1:10 & 1:12 autot
« Vastaus #18 : 28 Helmikuu, 2010, 11:39:35 »
No nyt saitte yhden mukaan tikkakoskelle. Taitaa olla 2wd Slashissa vakiona eniten maavaraa, itseltä löytyy.  8)
Edit. Eka viesti.
Hyvä että JKL seudullakin tulee lisää väkeä mukaan,saadaan kohta JKL vs TRE väännöt kaudelle 2010! Sen verran tarkennusta kisapaikkaan JKL seudulla että vielä avoinna mutta tarkennetaan tässä keväämmällä lisää..... ;) mutta jos tiedät sorakeisareita tai muuten suhteita mahdollisiin ajopaikkoihin niin ota yhteyttä esim. YV:llä.

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: Short Course 1:10 & 1:12 autot
« Vastaus #19 : 28 Helmikuu, 2010, 12:19:42 »
Mielenkiintoista!

Ensimmäinen huomioni tästä luokasta, että yhdellä autolla ei näköjään voi kilpailla kaksi kuskia, johtuen tuon nopeusjakson luonteesta, vaan rahallahan siitä selviää ;)

Noista diffilitkuista toteaisin, että Traxxasin autoissa on heidän oman väitteen mukaan 30k silikoniöljyt diffeissä jo vakiona. Tuo heidän 30k on suunnilleen samanlaista kuin esim. asson 10k wt ja huomattavasti löysempää kuin Kyoshon 10k wt. Jos tuollaisia haluaa alkaa rajoittamaan, niin pitäisi sitten määritellä litkujen merkit ja laadutkin, muuten yhden 10k wt on vettä verrattuna siihen mitä toisella.

Diffeistä: Osassa autoja on keskidiffi vakiona, osassa ei. Osaan voi lisäksi laittaa keskelle heittämällä tehtaan torsenin, mutta osaan sitä ei saa kuin rankalla modaamisella, jos sittenkään ilman pohjalevyn vaihtoa/rankkaa modaamista. Ainakin yhden valmistajan autoihin on saatavilla myös valmistajan oma torsen sekä eteen, että taakse. Tarkoitus on varmaan, että autot olisivat kilpailukykyisiä eikä tämä olisi tai siitä tulisi yksimerkkiluokka. Radalla noilla eri autojen ja niiden hiihin saatavien viriosien eroilla ei kuitenkaan välttämättä ole niin suurta merkitystä, mutta Foffissa on.

Luokkana mielestäni aivan loistava ajatus, mutta tuo auton käyminen renkaita vaihtamalla foffiin ja radalle vähän mielestäni ontuu. Varmasti onnistuu, mutta onko sellainen auto kummassakaan voittaja-auto. Kun nämä autot eivät kuitenkaan ole ilmaisia, eikä kisaaminen ole ilmaista, niin onko sillä oikeasti merkitystä käykö auto täysin samanlaisena kahteen eri lajiin.
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile