Kirjoittaja Aihe: Kerberos  (Luettu 6221 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Kerberos
« Vastaus #20 : 02 Huhtikuu, 2016, 17:35:59 »
Eipä ole toviin tullut päiviteltyä tätä, mutta pääasiassa eilen ja tänään auto saatu valmiuteen.
Enempää lörisemättä, kuvat kertoo aina kivasti..




Leikkuupihdit sai tässäkin töitä, wreitin tavoin. Paljon pois ja erilaista ilmettä ideoimaan. Semmonen "onskamainen" wraith-look tästä saattas tulla..


Sähköt sain nyt paremmin sijoiteltua ja painoa edemmäs, joka on hyvä. Tätä ajetaan siis 2x 3S 2250mAh akuilla, sarjaankytkettynä.
Tuo kori ei muuten vakiona pääse kääntymään tuonne taakse, mutta tuollainen "onskamainen wreith takaosa" antoi tässä mahkun kääntyä.


3S 2250mAh akku sijoteltuna ja "akkushimmit" hyödynnetty, akku edempänä mitä aiemmin -> painopiste parempi.


Sitten panelointiin. Foffimaista oranssia luvassa ja tietty teipattuna "rapid airilla". Omat paneelit, kun vakiot on jo nähty..


Kehikon leikkuu tuotti veronsa nokalle, joka menee helposti näin... noh, tuo fiksattiin lisäämällä ruuvit korin etuosan akkukoteloille, nyt pysyy ryhdissään.


Keulasta lähti toinen poikkituki veke (ylempi), koska ei vaan omaa silmää miellyttänyt. No, sen takia tuo etuosa on noin avoin..
Siinä sitten modiin kumimatosta sisäkumiloksuja jo tehneenä aloin miettii, jos tähänkin kokeilis, että saako silmään sopivat?


Löyty tuota läpinäkyvää vielä, niin mallasin tuulilasin paikoilleen.


Hieman tarrotuksia ja tämän hetkistä luukkia. Hieman siinä omaa silmää härnää yks asia ainakin..


Puskurin poistin aikoinaan, mutta nyt nokan pituus härnää kokonaisuutta ja nokkaa ei voi lyhentää, miks, no:


Keulaa ei voi lyhentää, koska seuraava jatkopalkki on iskaritornien kohdalla ja keula lyhenisi hömösti liikaa.
Voishan tota leikata puoliks pienemmäksi, mutta miten sitten saa kestävän kiinnityksen tehtyä?


No iskin sitten puskurin takasin ja heti sopi omaan silmään paremmin, tällä nyt ainaskin alkuun sit.


Luukkia puskurin kera ja ilman. Kyllä se vaan parantaa ulkonäköä, vaikka normaalisti noita vihaankin.


Kuskikin sopisi kooltaan aika hienosti sisälle, Bjöern Gustavsson! Niin ja kisapaino (ilman kuskia) on maltilliset 5800g.

Semmone siit nyt tuli!

Enää akkujen lataus, muutoin auto on kisavalmiudessa. Tuota kuskia tuonne sovittelin ja saisi tuosta kitin mukana tulleesta
sisuksesta askarreltua jotakin, mutta katsotaan nyt tuleeko tehtyä. Painoa on nyt jo huolella, mutta onneksi sisäkumiloksut,
sähköjen uudet sijoittelut yms.. siirsi pistettä hieman edemmäs.

Diffiin en koskenut. Kokeillaan nyt oikeesti kisatilanteessa ensin miten vaikuttaa ja reakoidaan sitten seuraavaan, jos tarve.
Myös iskareiden kiristys/joustolla voi tuota ehkä hieroo (ristiriipunnan kannalta).

Innolla odotellaan kisapäivää!  8)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

RcDreams

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 15
Re: Kerberos
« Vastaus #21 : 02 Huhtikuu, 2016, 19:48:40 »
Hauska päästä ensiviikonloppuna näkemään mitenkä tämä laitos kulkee rinteessä.   :D

Tahtoo kisojen jälkeen kyllä kokeilla jos maestro antaa.
Talvella tuli testattua RTR versiota ja tykästyin kyllä.
Itellä mielessä olisi FPV vehkeillä oleva XL Yeti  :P


Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Kerberos
« Vastaus #22 : 02 Huhtikuu, 2016, 20:03:52 »
Hauska päästä ensiviikonloppuna näkemään mitenkä tämä laitos kulkee rinteessä.   :D

Tahtoo kisojen jälkeen kyllä kokeilla jos maestro antaa.
Talvella tuli testattua RTR versiota ja tykästyin kyllä.
Itellä mielessä olisi FPV vehkeillä oleva XL Yeti  :P

Niin sitä odottaa itsekin kovasti. Testejä on tehty, mutta testit ilman konkreettisia ratoja on aina eri juttu..

Kyllä tuosta varmasti kokeilemaan pääsee, kun vaihtoehtojakin on. Tommonen RTR parannettunakin, vois vaik kokeil..
http://rc-foff.net/smf/index.php?topic=5142.0

 ;D
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

FINSKI

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 192
Re: Kerberos
« Vastaus #23 : 03 Huhtikuu, 2016, 12:31:33 »
Hei Saku.

Onko sulla yhtään videota miten tuo uusi murkula liikkuu hiekan päällä?
Kiva ois nähä vähän videota  ;)

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Kerberos
« Vastaus #24 : 03 Huhtikuu, 2016, 14:59:42 »
Hei Saku.

Onko sulla yhtään videota miten tuo uusi murkula liikkuu hiekan päällä?
Kiva ois nähä vähän videota  ;)

Moro!

Videota ei vielä ole, mutta enslauantaina eli 9.4 alkaa Foff Cupin kisasarja vääksystä.
Sieltä kuvataan suoritukset, joten sitten on filmiä ja faktat pöydässä  ;)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Kerberos
« Vastaus #25 : 10 Huhtikuu, 2016, 20:33:27 »

Niin NE Axial Yeti XL:t saivat debytoida Vääksyn hienoissa maisemissa ja upeilla radoilla!


Kausi korkattiin Kerberoksen osalta täydellisesti. Puhdas 350p suoritus ainoana autona.


Toisella radalla maaliportteja hiveltiin ja koomisesti auto yritti "yhden pyörän edennällä päälle".


Sinne se ei kuitenkaan koskaan päässyt  :(

3 radalta ei ole kuvia, mutta se sujui hyvin ja päästiin loppupystysuorasta ylöskin ja fiilis oli mahtava!
Tässä kohtaa yksi kuski kyseli jo, että jos toisen voisin myydä ja kokeili tätä autoa samalla radalla.
Samalla näin itse miten hiljaa, jopa 2m ennen isoa pystyä pysty kiihdyttää ja modimaisesti nousta päälle  :o


3 radan jälkeen akut latinkiin ja eipä se paljoa kuluttanut 3 radan ajalta.


Nopeusjaksolla ja vielä RTR-version jälkeen eli sinänsä tuntuma olisi, mutta kasvaisiko "nälkä" syödessä?


Pitkää suoraa pitkin takakäännökselle ja voi hitsi..  :-[ Tämä on kallein mahdollinen virhe oman kisansa kannalta, nopeudella kaataminen.

Varikkotiimi analysoi sekä RTR, että KIT-autojen erot:
On mahdotonta sanoa varmaa syytä sille, miksi KIT kaatui, mutta nopareissa on massiivinen ero. RTR:ssä on hitaasti aktivoituva jarru,
eli vaikka päästää liipasimen "nollakohtaan", niin kitka ei iske heti, vaan hiljalleen eli jarruttaa hiljakseen. KIT:ssä taas on entisen auton
nopari, jossa tuo jarrutus = välitön. Huhupuheet kertovat, että juuri tästä syystä auto kaatui; kääntö oikealla (tiukasti), sormi kaasulta ja voela.
Tätä teoriaa tukee myös tiimin päämekaanikko, joka ei usko siihen, että RTR:n jousitus olisi niin paljon KIT+swaybaria parempi. Joustoa oli kiristetty
jo ennen kisoja ajetuissa testeissä, mutta perusajo on sujunut loistavasti tähän hetkeen saakka. KIT:n nopari rientää vaivihkaa sähkötiimille analysoitavaksi,
jotta voidaan todeta tarkemmin jarrutusvoiman arvoja.

Data2: videon perusteella juuri tuolla pitkällä suoralla KIT tuolloisena 50/50 jäykistäneenä jousituksena on jäykempi mitä RTR ja "pompottaa" aika tavalla.


5 rata sujui loppupystyä lukuunottamatta hyvin. Hyvä päästä loppupystylle, mutta näinä tiukkoina kisapäivinä se ei enää riitä..


..jos maaliin tullaan näin ja taas ollaan katollaan..


6 rata ei mennyt mukiin itseltä, tässä kaunein kuva siitä  ;D

Niin sijotuksellisuuteen perustuvaa ajoa, kun aina tahdon tehdä, niin tästä en varmaan edes kirjoittaisi, mutta nyt kun tuodaan uutta autoa sarjaan, niin tilanne on toinen.
Kuten modissa Pikku-Pastori, niin unlissa sitten vieläpä se ns. "pääautoyeti" kaatui ja se on sen jälkeen, lapio, multaa ja kukkakinppu päälle  ;D

Tottakai aina toivoo parempaa ja menestystä, mutta itselle tässä on se suola nousta ajallaan kärkikahinoihin. Vääksyn kisa oli jo suuri päivä, kun sai todeta, että kääntö
riittää ehdottomasti unliluokkaan. Perusajossa tuo toimii hienosti, mutta loppupystyille pitää saada varmuutta ja testata auton toimivuutta ja löytää oikea kaasu tilanteisiin.
Tässä on kuitenkin monta seikkaa, kun renkaat on omatekoiset, hiekka/savi/alusta aina erilaista, niin todentaa rakentuu vain kokemusta keräämällä.

Etudiffissä on tehtaan limut, mutta ei ne nyt omaan silmään huonot olleet, onko muilla näkökokemuksia / vinkkiä / ideaa? Sinänsähän toiseen voisi laittaa vähän jäykempää,
mutta kannattaako tässä kohtaa moiseen ryhtyä, mihin se olisi vaikuttanut vääksyssä että on tehdas / että olisi kireempää litkua?

Autona tätä on tosi makeeta ajaa. Tässä topikissa on huono sanoa, että nopeudella tosi kiva ajettava, kun meni miten meni, mutta on se silti  :)
Lähtökohtasesti ei tule mieleen mitään korjattavaa. Jos tahtois, niin maskottikuskin vois ujuttaa tonne hyttiin. Ainoa mitä tämä kuumeisesti kaipaa on
pystysuorien testaus, jotta oppii, miten auto niissä käyttäytyy ja osaa sen mukaan varautua.

Mahdollisesti ensvkloppuna säkylään mukaan molemmat yetit, jotta voi nimenomaan tutkia tuota pystyjen toimivuutta. Se on aina uudenlaista, kun aloittaa tyhjältä pöydältä.
Hyvänä esimerkkinä viimeisin kanttori, jolla ei mennyt eka kisa todellakaan putkeen, kun olinko 7:s, mutta kas kummaa viime kauden lopussa unlissa tasapisteisiin mestarin kanssa.
Pohja on luotu ja siitä on kerätty runsaasti dataa. Nyt lähdetään valamaan perustuksia, vakaata toimintaa, tuttua ympäristöä, jossa homma alkaa ajallaan toimimaan vakaammin.

Videota koitan saada mahd. pian ulos!
« Viimeksi muokattu: 10 Huhtikuu, 2016, 21:15:24 kirjoittanut Hadesbear »
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Kerberos
« Vastaus #26 : 17 Huhtikuu, 2016, 15:37:34 »
Tämä auto siirtyy uuden omistajan puikkoihin jo kauden toiseen kisaan lemille.
Voi halutessaan jatkaa tähän topikkiin. Josko nähdään mihin tällä kykenee  ;)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Zarizi Tech

  • RFOT
  • Moderator
  • ******
  • Viestejä: 3524
  • RFOT
Re: Kerberos
« Vastaus #27 : 23 Huhtikuu, 2016, 19:05:08 »
Höh...  :-\
Samu Sarka, RFOT, FIN
President of ERCCA / Member of WRCCA
RC4WD ~ Moreno Creation's

Zarizi Tech

  • RFOT
  • Moderator
  • ******
  • Viestejä: 3524
  • RFOT
Re: Kerberos
« Vastaus #28 : 27 Kesäkuu, 2016, 16:49:36 »
Autohan siirtyi ennen Lemin kisaa allekirjoittaneen ajoon ja tässä hiukan tunnelmia:













https://www.youtube.com/watch?v=W2hE7kGl-JM

Samu Sarka, RFOT, FIN
President of ERCCA / Member of WRCCA
RC4WD ~ Moreno Creation's

Zarizi Tech

  • RFOT
  • Moderator
  • ******
  • Viestejä: 3524
  • RFOT
Re: Kerberos
« Vastaus #29 : 28 Maaliskuu, 2017, 18:04:57 »
Todella laiskan päivittämisen jälkeen tällainen ilmoitusluontoinen viesti. Auto on jatkanut matkaansa uuteen kotiin.
Samu Sarka, RFOT, FIN
President of ERCCA / Member of WRCCA
RC4WD ~ Moreno Creation's

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Kerberos
« Vastaus #30 : 13 Huhtikuu, 2017, 18:37:15 »
Joo, näin se palas kotiin tämä  ;D

Mitään en ole kerrinnyt tekemään, vaikka ideoitakin on kaikenlaisia, mutta huomenna illasta akut latinkiin ja kokeilis säkylän mökillä, että pelaa.
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Kerberos
« Vastaus #31 : 17 Huhtikuu, 2017, 19:59:28 »
Joo, taas siis ajettu yksi kisa.

Positiivinen yllätys koko ajopäivä. Hieman raksuu, mutta se ratkennee ajallaan, että mikä antautuu.

Ajot suju suht jees, nopeudella maaliin!!  :o :) Muutenkin aika ok päivä ja tiukassa pistataistelussa ei podiumkaan ollut kaukana.
Se, jos mikä luo positiivista ajatusta tulevaan, tästä on hyvä jatkaa eteenpäin.

Ps. paneelit pitäs uusia ja vähän korjailla ylipäänsä, kaikki ajallaan.
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Kerberos
« Vastaus #32 : 23 Huhtikuu, 2017, 21:15:09 »
Tosiaan tällä kerkesin reilun 5min ajaa jarnon kans, mut sit se vika paikantu eli vasen etukartaanin diffilaakeri voblaa huolella.
Vielä ei purettu, mutta huomenna ois aikaa alkaa purkaa ja tutkia mitä syönyt.

Eiku etiepäin  :)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Kerberos
« Vastaus #33 : 06 Toukokuu, 2017, 00:21:27 »
Vihdoista viimein pääs tätäki ropaamaa!


Asennusöljy ja eiku purkamaa!


Tovin.. kuluttua...  :D


Etukuoren kuskinpuolella ura kulunut hieman, ei pahasti, mutta selkeesti versus kartturi. Sitten diffipuolta tutkimaan.


Kartturi & Kuski, ero havaittavissa.

Silmämääräisesti ei voi sanoa onko diffilautanen entinen vai ei, samoin kuin pinjoni, omaan silmään ei. Kovaa rääkkiä ei kuitenkaan minuuteissa (äänten perusteella)
annettu, kenties on ehjät? Kuskin laakeri on entinen ja tuo kotelo on vähä komsiikomsaa, mut urat sen verran pienet, et parempi uus etukuori laittaa, niin pysyis
sit laakeri paikallaan. Anyway, selvitään kenties 1x laakeri ja etukotelo  :)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN