Kirjoittaja Aihe: Nightfall (Hot bodies Lightning Stadium Pro-R)  (Luettu 33958 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Nightfall (Hot bodies Lightning Stadium Pro-R)
« : 18 Maaliskuu, 2008, 17:39:28 »
NIGHTFALL




Specs: () = before

- Car: Hot Bodies Lightning Stadium Pro-R
- Tires: Proline Maxx Paddle, vanteet HPI Dish Wheel (black)
- Chassis 10cm longer than original

- 2008 Tuber made by tuunari (8 & 10mm aluminum tube)
- 2009 Tuber made by makerace (aluminum)


- Spur: 48
- Pinion: Rc-monster 15t hardened steel
- Gearing: 15/48
- Motor mount: Rc-monster LST motor mount (some modifications)
- Front and rear diff gearing 43/10
- Front diff 500k oil, center torsen and rear 300k

- Motori: Feigao 7XL (approx 2400kv)
- ESC: Mamba Max  (Mamba Monster Max)
- Battery: 1x Zippy 3s 5000mah  (2x Zippy 3s 5000mah packs in series (6s))
- Radio: Spectrum DX6i
- Servo: Hextronic

Length: 62,6cm
Width: 41,6cm
Wheelbase: 36,9cm

Weight: 5.3kg


Building thread: http://rc-foff.net/smf/index.php?topic=68.0


Videoita:
Carcam at Tampella: http://slid.kapsi.fi/RC/Nightfall/kamera/Nightfall%20-%20Car%20Camera%201.wmv (save as)


Tilastoja:


Rc Näytös Kangasala 1/1 foffikisojen ohessa - Lauantai: 1.


Rc Näytös Kangasala 1/1 foffikisojen ohessa - Sunnuntai: 1.


Finland Cup 2007 Comp1 - Kangasala: 1.


Finland Cup 2007 Comp2 - Kangasala: 1.
Finland Cup 2007 Comp3 - Kangasala: 1.
Finland Cup 2007 Comp4 - Kangasala: 1.



Finland Cup 2008

Kilpailu - Sijoitus

Finland Cup 2008 Comp 1 - 10.5 Kangasala: 2.


Finland Cup 2008 Comp 2 - 7.6 Mänttä: 7. Interruption after course nro 2.


Finland Cup 2008 Comp 3 - 4.7 Mänttä: 1.


Foff Cup 2009

Foff Cup 2008 Gp1 - 8.6 Mänttä: 1.


Foff Cup 2008 Gp3 - Kangasala: 1.

Foff Cup 2008 Gp4 - Kangasala: 1.

World Championships competition 2008 - 16 - 17.8.2008: 1.


Finland Cup 2008 Comp 4 - 7.9 Kangasala Rudus: 1.

Finland Cup 2008 Comp 5 - 13.9 Jämsä: 2.

Foff Cup 2008 Comp 5 - 20.9 Kangasala Hillstage: 2.

Finland Cup 2008 Comp 6 - 11.10 Säkylä: 1.

Foff Cup 2008 Comp 6 - 19.10 Tampella: 1.



Foff Cup 2009

Foff Cup 2009 Comp 1 28.3.2009 Kangasala - Louhos: 1.

Foff Cup 2009 Comp 2 12.4.2009 Säkylä - Death Cliffs: 2.



Foff Cup 2009 Comp 3 16.5.2009 Tampella: 4. (Interruption after the first course)

Foff Cup 2009 Comp 4 7.6.2009 Säkylä - Death Cliffs: 2.



RC FOFF FINLAND CUP 2009

RCF Finland Cup 2009 Comp 1 - 18.4 Kangasala - Louhos: 6.

RCF Finland Cup 2009 Comp 2 - 6.6 Säkylä - Death Cliffs: 1.


Rc Formula OffRoad Show - Stjaer - Saturday 13.6.2009: 1.


Rc Formula OffRoad Show - Stjaer - Sunday 14.6.2009: 2.

RCF Finland Cup 2009 Comp 3 - 27.6 - Mänttä: 7.

Tampella Cup 2009 - 4.7.2009 - Tampere: 2.

RFOt's Special Comp 2009
20.7 - 21.7.2009 Säkylä - Death Cliffs & Mountain Spril: 1.


RCF Finland Cup 2009 Comp 4 - 2.8 - Mänttä: 1.

World Championships competition 2009: 4.

RCF Finland Cup 2009 Comp 5 - 13.9 - Kangasala Rudus: 3.

RCF Finland Cup 2009 Comp 6 - 10.10 - Säkylä: 1.



Statistics:

33 Competitions:

First places: 20
Second places: 6
Third places: 2
Fourth places: 2
Sixth places: 1
Seventh places: 2


Season 2009 (as Nightslayer)

First places: 6
Second places: 4
Third places: 2
Fourth places: 2
Sixth places: 1
Seventh places: 1

- Rc Foff Finland Cup 2009 Champ
- 20-22.7.2009 Pätkämäärältään pisimmän foffi kilpailun voittanut (14 pätkää)
- 13.6.2009 Ensimmäinen ulkomailla kilpailun voittanut Unlimited auto
- RCF Finland Cup 2008 Champ
- World Champion 2008
- Foff Cup 2008 Champ
- RCF Finland Cup 2007 Champ
- 6 wins in a row: Foff Cup 2008 gp1 - gp3 , World Championships, Finland Cup 2008 comp3 - comp4
- Debyyttikisan voitto
- Toinen auto historiassa, joka on voittanut nopeuspätkän ensimmäisenä lähtijänä (Finland Cup 2008 Comp3)
- Eniten Foff Cupin voittoja (tiimi cupin) - yhteensä: 10voittoa/14kisaa

Good old times... (old records 2007)
- 6 wins in a row: Finland Cup 2007 comp1 - comp4, Rc-näytös La - Su
- Rc Formula OffRoad näytös 2007 voitto la sekä su
- 3 nopeuspätkän voittoa putkeen (sekä ajassa että pisteissä)
- Kilpailu täysillä pisteillä
- Suuri pistesaalis Finland Cup gp2 1920p/2100p = 91,4% maksimi pistemäärästä ---> ka. 320p/rata


Ikimuistoisimmat hetket:

- Rc Näytös Kangasalla La-Su 2007
- Rc Foff Finland Cup 2007 ensimmäisen kilpailun voitto
- RCFFC07 Gp2 - Kaikkien aikojen onnistunein foffi kilpailu.
- Rc Foff Finland Cup 2008 Comp3 pätkän 2 ilmalento
- Foff Cup 2008 Gp3 toinen pätkä - sheivi päällä
- Foffin MM-kisojen kolmas ja varsinkin viimeinen pätkä
- Rc Foff Finland Cup 2008 kuudes kilpailu, eritoten kuudes pätkä
- Stjaerin rc-näytös molemmat päivät


Pics:

NIGHTSLAYER






Tuber made by tuunari, more pics http://slid.kapsi.fi/RC/Nightfall/Nightfall%20-%20putkirunko/
« Viimeksi muokattu: 05 Helmikuu, 2010, 13:13:07 kirjoittanut SlidSlide »
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Vs: Nightfall (Hot bodies Lightning Stadium Pro-R)
« Vastaus #1 : 13 Huhtikuu, 2009, 17:32:08 »
Good old times (tarina)

Auto hengähti ensimmäisen kerran joskus kauan sitten päivinä tuntemattomina. Sattumien kautta Divi sai auton haltuunsa ja toi sen meidän tietouteemme kertomalla siitä tällä foorumilla. Hän oli luonut siitä foffarin alun mm. ostamalla siihen laparenkaat ja kokeilemalla autoa rinteessä. Hän laittoi pari videoo, jotka antoivat esimakua hänen "tulevasta" kisa-autosta.

Tiimimme järjesti kesäkuun puolessa välissä yhteisen kauden suurimman ja arvostetuimman kilpailun, foffin "mm-kisat" (joksi tapamme oli sitä kutsua), joka samalla vastasi myös Foff Cup gp4:sta. Kilpailu oli kolmipäiväinen ja siihen kuului paljon ajamista, moninkertaisesti säätämistä ja korjailua sekä tietenkin hieman juhlimista :D. Koko tapahtuma ei muuten asiaan itse Nightfallin historiaan muuten liity paitsi siten, että näin siellä ensimmäisen kerran Divin toisen videon joka herätti mielenkiintoni.

Foffin mm-kisojen jälkeen mieleni oli kuitenkin korkealla, koska oma projektiautoni Ek-4 S2 BL oli menestynyt kisoissa loistavasti. Pitkäksi aikaa en kuitenkaan unohtanut silloista "hottia", koska Divi laittoi sen yllättäen myyntiin. Heti kun huomasin sen myynnissä aloitin etsimään tarkempaa tietoa auton tekniikasta ja soveltuvuudesta harjattomaksi foffiprojektiksi. Parin päivän sisään olin hankkinut jo niin täyteläisen tietopaketin liittyen autoon, että osasin sanoa sen olevan loistava foffiin tekniikkansa puolesta (erittäin paljon siihen aikaan voittamattoman Helltoyn kaltainen).

Otin Diviin yhteyttä ja ostin auton hyvään hintaan. Auton piti jäädä talviprojektiksi, kuten sen koodinimi "The Winter Project #1" (ennen oikean nimen löytämistä) kuuluikin mutta toisin kävi. Autoa piti päästä testaamaan kesken heinäkuun ja eräänä kauniina päivänä väsäsin siihen metallista oman moottoripukin. Kävin testaamassa sitä Tampellan rinteillä ja ilokseni auto osoitti suorituskykyä hyppimällä korkeista pystysuorista. Keskidiffi auttoi uskomattoman paljon auton hallittavuuteen ja suorituskykyyn jyrkissä mäissä - ei enää keulimista! Välitys oli kuitenkin sen verran huono, että auto ei kulkenut sulavasti ja siihen aikaan rc-monster ei myynyt karkastuja pinjoneita, joten nekin kuluivat alta aikayksikön. Auto jäi hyvillä mielin jäähylle odottelemaan suotuisampia aikoja 8).

Olin pistämässä näytöstä ajatellen tilausta jenkkeihin osittain Sarkojenkin vuoksi: pari ratasta, muutaman pinjonin yms. Siinä sivuja selaillessa silmiini pamahti LST motor mount, joka sopisi suoraan uutukaiseen autooni. Päätin ostaa moottoripukin kokeilumielessä - mielestäni 40$ ei ollut kovin häävi hinta osasta, jolla voitaisiin päästä haluttuun lopputulokseen, vaikka oltaisiinkin kokeilumielessä. Ostos kannatti vaikka heti ensiyrittämällä en saanutkaan sitä kohdilleen. Pienen patentoimisen jälkeen pukki pysyi tiukasti kuin oksa puussa. Aikaisemmin olin laskenut välityksiä ja totesin sopivaksi välitykseksi 10 - 13t pinjonin 50t spurrin kanssa. Kiihtyvyys - nopeus suhde hyvä eikä spurri/pinjonikaan ota itseensä yhtä helposti. Tilauksessa olin tilannu pari sopivaa pinjonia, joita lähdin sitten kokeilemaan.

Onnistuneet tulokset palkitsivat ja seuraavana päivänä suuntasin hyvin mielin kohta rc formula offroad world cup 2007 Suomen osakilpailua (aivan, päivää ennen näytöstä testasin autoa kunnolla ensimmäisen kerran pihatiellä). Loppu onkin sitten luettavissa foorumin Foff Cupin tilastoista :).

Oma arviointi (vanha, vuodelta 2007) - vaikutusalueet näkyvät sulkeissa ominaisuuden alapuolella
(asteikolla: huono, kohtalainen, hyvä, mainio, erinomainen)

Hallittavuus: erinomainen
(tiukat tolppavälit, tiukat käännökset ja suunnanmuutokset, vaikealla pinnalla ajaminen, pystyssä pysyminen)

Pystysuorat: mainio
(selviytyminen pystysuorista jyrkänteen päälle)

Nopeus - Kiihtyvyys: hyvä
(onko suhde hyvä vai tarvitaanko jompaa kumpaa lisää tai vähemmän)
« Viimeksi muokattu: 13 Huhtikuu, 2009, 17:34:01 kirjoittanut SlidSlide »
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson