Kirjoittaja Aihe: Hyvän hengen säännöt 2010  (Luettu 1413 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Hyvän hengen säännöt 2010
« : 15 Marraskuu, 2009, 17:16:17 »
Hyvän Hengen Säännöt 2010

Jotta kilpailut sujuisivat hyvässä hengessä, kisapaikka olisi ajojenkin jälkeen putipuhdas
ja kotiinpäin voisi lähteä hyvin mielin, niin muistetaan tulevalla kaudella muutamia mukavia
seikkoja, joita ylläpitämällä homma pelittää kaikessa suhteessa.

# Jokainen on valmis omalla ajovuorollaan.
# Ei bashailla kisapaikalla, kun kisat ovat meneillään.
# Ei testata kisarinteillä (testausta varten tehdään testirinne merkitysti).
# Siivotaan omat roskat pois, ei jätetä kisapaikalle mitään roskia, eikä haudata niitä.
# Annetaan aikaa, jos jollakulla hajoaa auto ja pitää korjata - seuraava tulee ajamaan.
# Ajetaan kilpailut kaikki on kavereita hengessä, eli ei eripuraa eikä muuta, vaan hauskanpitoa hyvässä porukassa.
# Autetaan toisia taidon, puitteiden ja osaamisen avulla.
# Järjestäydytään kisapaikalla siistiin riviin ja pidetään omat kamppeet hyvin kasassa.
# Ei jätetä autoa radan eteen, radalle tai liian lähelle suorituspaikkaa.
# Autoon ei saa koskea suorituksen aikana tai suoritus päättyy siihen paikkaan.
# Auton pituuden/leveyden/korkeuden muuttuminen suorituksen aikana = kiellettyä
# Yhdellä autolla, useammassa luokassa ajaminen = kiellettyä


Voi ei autoni hajoaa, menikö mahkut?

Jos autosi hajoaa ensimmäisen jakson jälkeen ja joudut sitä korjaamaan, niin ei hätää.
Toiset ajavat jaksoja normaalisti ja kun olet valmis pääset jatkamaan. Takaraja on kuitenkin
kilpailun puoliväli, joka on 3 jakso. Jos autosi hajoaa 2 jaksolla etkä saa sitä kuntoon 3 jakson
loppuessa, kun siirrytään jo seuraavaan luokkaan, niin tässä vaiheessa kohdallasi on huono tuuri.
Kilpailun puolivälissä merkit kerätään pois ja tehdään loput 3 rataa, joten enää ei ehdi jaksoa
ajamaan, menee kilpailutilanteen piikkiin ja huonoon tuuriin.

Järjestämisapua?
Ajanotto nopeusjaksolla kellomiehenä on suuri apu, aputuomarina toimiminen auttaa, kameralla
videota/kuvia ottaminen on avuliasta. Ratojen suunnittelu ja toteutus on myös mahdollista.
Hyvässä yhteisössä poppoo tulee toimeen ja kuten aiempina vuosina on autetta ottamalla
aikaa nopeusjaksolla, keräämällä merkkejä ajetuilta radoilta, aputuomaroimalla, kuuluttamalla,
niin jatketaan tätä upeaa yhteistyötä jatkossakin!

Missä menee radan rajat?
Radoille on mahdoton merkitä rajoja jokaiseen kohtaan, joten ääripään rajojen kertominen jää
radantekijän vastuulle. Alaraja on yleensä ollut joko viivoin merkittynä / kun tasainen kohta
alkaa maassa. Sivuraja on joskus merkitty merkein, joskus kerrottu rataesittelyssä. Tulevalla
kaudella 2010 kaikki jaksot selitetään tarpeen vaatiessa selkeästi ja ratamestari kertoo radan
rajat, mikäli erikoishuomioitavaa on. Merkintään voi myös käyttää merkkejä esim. sivurajan
merkiksi / alarajan merkiksi selventämään rajoja.


Jos mieleen tulee listalle lisättäviä asioita (kun tulee varmasti), niin kertokaa avoimesti!
Nämä koottu melkoisen nopeasti, mutta hyviä asioita on paljon, eikä yksi mies voi niitä koota  ;)


Päivitetty: 15-11-2009

« Viimeksi muokattu: 15 Marraskuu, 2009, 17:23:33 kirjoittanut Dark Crusher »
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN