Kirjoittaja Aihe: Lightweight [Axial+omatuotanto] 900-999g  (Luettu 24353 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Re: Lightweight [Axial+omatuotanto] 900-999g
« Vastaus #60 : 03 Huhtikuu, 2014, 20:45:47 »
Piti jo aiemmin laittaa vertauskuva, mutta tästä kuvasta näkee LWI ja Darra Cudan kokoeron  ;D
JA KYLLÄ! Nämä ovat todellakin samassa luokassa!


LWI WB=29, kun Darra about 37 ja koko olemuksessa on kokoeroa mittavasti!

8000kv koneetkin saapu ja toimii. Mukana tulleessa noparissa joku häikkä, joten selvitellään.
Noita 8000kv koneita en tosin vielä testaa, ensin tuo 6800kv. Pieniä kehityksiä tämän auton
osalta, koska paketti on muuten ihan hyvin kasassa.

Näin tiistaina molemmat autot vierekkäin. Kokoero on huima. Mutta toisaalta - Darran mitat renkaita lukuun ottamatta riittää melkein EP:hen. Renkaatkin saa EP:n mittoihin melko vaivattomasti tehtyä.
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Lightweight [Axial+omatuotanto] 900-999g
« Vastaus #61 : 03 Huhtikuu, 2014, 20:56:36 »
Piti jo aiemmin laittaa vertauskuva, mutta tästä kuvasta näkee LWI ja Darra Cudan kokoeron  ;D
JA KYLLÄ! Nämä ovat todellakin samassa luokassa!


LWI WB=29, kun Darra about 37 ja koko olemuksessa on kokoeroa mittavasti!

8000kv koneetkin saapu ja toimii. Mukana tulleessa noparissa joku häikkä, joten selvitellään.
Noita 8000kv koneita en tosin vielä testaa, ensin tuo 6800kv. Pieniä kehityksiä tämän auton
osalta, koska paketti on muuten ihan hyvin kasassa.

Näin tiistaina molemmat autot vierekkäin. Kokoero on huima. Mutta toisaalta - Darran mitat renkaita lukuun ottamatta riittää melkein EP:hen. Renkaatkin saa EP:n mittoihin melko vaivattomasti tehtyä.

Kenties tämä on enne ja Darra kokeilee jatkossa Unlissa menestymistään?  ;)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Arttu Ahtiainen

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 552
Re: Lightweight [Axial+omatuotanto] 900-999g
« Vastaus #62 : 04 Huhtikuu, 2014, 07:04:14 »
Tai sit kärpänen siirretään omaan luokaansa minimodiin  ;) ei ehkä kaikki ole ihan kuosissa kun kokoero luokan sisällä voi olla tämmöinen
Voit ottaa miehen ulos BMW:stä, muttet BMW:tä miehestä !

Zarizi Tech

  • RFOT
  • Moderator
  • ******
  • Viestejä: 3524
  • RFOT
Re: Lightweight [Axial+omatuotanto] 900-999g
« Vastaus #63 : 04 Huhtikuu, 2014, 15:04:43 »
Tai sit kärpänen siirretään omaan luokaansa minimodiin  ;) ei ehkä kaikki ole ihan kuosissa kun kokoero luokan sisällä voi olla tämmöinen

Ei tässä ole mitään ongelmaa, kunhan ne tolppavälit pysyy sellasenaan, että Darrallekkin jää vielä pari senttiä puolelleen.
Samu Sarka, RFOT, FIN
President of ERCCA / Member of WRCCA
RC4WD ~ Moreno Creation's

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Re: Lightweight [Axial+omatuotanto] 900-999g
« Vastaus #64 : 04 Huhtikuu, 2014, 15:35:08 »
Tai sit kärpänen siirretään omaan luokaansa minimodiin  ;) ei ehkä kaikki ole ihan kuosissa kun kokoero luokan sisällä voi olla tämmöinen
Ei tässä ole mitään ongelmaa, kunhan ne tolppavälit pysyy sellasenaan, että Darrallekkin jää vielä pari senttiä puolelleen.

 ;D
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

Zarizi Tech

  • RFOT
  • Moderator
  • ******
  • Viestejä: 3524
  • RFOT
Re: Lightweight [Axial+omatuotanto] 900-999g
« Vastaus #65 : 04 Huhtikuu, 2014, 16:05:55 »
Tai sit kärpänen siirretään omaan luokaansa minimodiin  ;) ei ehkä kaikki ole ihan kuosissa kun kokoero luokan sisällä voi olla tämmöinen
Ei tässä ole mitään ongelmaa, kunhan ne tolppavälit pysyy sellasenaan, että Darrallekkin jää vielä pari senttiä puolelleen.

 ;D

 :o  ???  ;D ;D
Samu Sarka, RFOT, FIN
President of ERCCA / Member of WRCCA
RC4WD ~ Moreno Creation's

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Lightweight [Axial+omatuotanto] 900-999g
« Vastaus #66 : 04 Huhtikuu, 2014, 18:02:57 »
Kylläpä pienokainen herättää kansan suuria rivejä  ;D

Harvoin vai onko jopa koskaan, ettei modissa ole ajanut alle 300mm wb:llä olevaa jäykkistä, saattaa olla?
Muutenhan on ollut parikin erillisjousitettua, jotka olleet lyhyitä (mutta laillisia). 260mm wb pakko on se minimi,
joten vieläkin lyhyemmän voi tehdä, tosin se voi olla jo liian lyhkänen edetäkseen suorituskykyisesti. LW I on
siis 290mm wb:n omaava. Tämähän on enemmänkin kutkuttava tilanne, kun viime kausilla Wraithin massiivisuus
suuruus ja hienous ovat tehneet siitä "paras paketti kaupasta" -foffiin paketin.

Erilaiset ja uudet tuulet syntyvät vain kokeilujen kautta, osa toimii, osa ei.

Mitä porttiväleihin tulee, niin pysytään ihan asiallisissa lainmukaisissa mitoissa, kuten pitääkin  ;)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Re: Lightweight [Axial+omatuotanto] 900-999g
« Vastaus #67 : 04 Huhtikuu, 2014, 18:45:54 »
Muutenhan on ollut parikin erillisjousitettua, jotka olleet lyhyitä (mutta laillisia). 260mm wb pakko on se minimi,
joten vieläkin lyhyemmän voi tehdä, tosin se voi olla jo liian lyhkänen edetäkseen suorituskykyisesti. Mitä porttiväleihin tulee, niin pysytään ihan asiallisissa lainmukaisissa mitoissa, kuten pitääkin  ;)

Lyhimmät autot, jotka on ajanu foffia: OFNA Hyper Mini ST (wb: 240mm) ja Hong Nor CRT.5 RTR wb: 242~245mm.

Toi WB:n alaosa on vähän outo sääntö, koska esim yllä mainitsemani autot ei sais kisailla vakiona.
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Lightweight [Axial+omatuotanto] 900-999g
« Vastaus #68 : 04 Huhtikuu, 2014, 18:54:35 »
Muutenhan on ollut parikin erillisjousitettua, jotka olleet lyhyitä (mutta laillisia). 260mm wb pakko on se minimi,
joten vieläkin lyhyemmän voi tehdä, tosin se voi olla jo liian lyhkänen edetäkseen suorituskykyisesti. Mitä porttiväleihin tulee, niin pysytään ihan asiallisissa lainmukaisissa mitoissa, kuten pitääkin  ;)

Lyhimmät autot, jotka on ajanu foffia: OFNA Hyper Mini ST (wb: 240mm) ja Hong Nor CRT.5 RTR wb: 242~245mm.

Toi WB:n alaosa on vähän outo sääntö, koska esim yllä mainitsemani autot ei sais kisailla vakiona.

Tuohon aikaan ei ollut modissa wb alarajaa. Nykyään se on 260mm minimi ja 370mm maksimi.
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Lightweight [Axial+omatuotanto] 900-999g
« Vastaus #69 : 06 Huhtikuu, 2014, 21:12:54 »
Tähän autoon tosiaan moottori vaihtuu 5400 -> 6800kv, jolla saadaan hivenen lisää jerkkua.
Tätä kokeilen myös ens perjantaina säkylässä, ettei pätki/muuta ongelmaa, jos pelaa kuten pitää,
niin tuolla muutoksella kauden toiseen kisaan!
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Lightweight [Axial+omatuotanto] 900-999g
« Vastaus #70 : 08 Huhtikuu, 2014, 21:22:09 »
LW I haluaisi saada myös etronixxin noparin kokeiluun, koska LW IV:llä se oli todella paljon parempi "ajettava".
Tämä kuitenkin vaatisi yhden joko LW II tai III poisjäännin tulevasta kisasta, joten tilanne on kinkkinen. LW IV:ssä
on tällä erää tuo noparina ja ajettavuus todella paljon vakaampaa. Sitä samaa hienoutta tahtoisi tähänkin, lisänä 1200kv
tehokkaampi mosa, niin kehitys olisi hienoa!

Katsotaan joudutaanko turvautumaan "tallimääräykseen" ja jättää yks kärpänen pois, saa nähdä...  ;D
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Lightweight [Axial+omatuotanto] 900-999g
« Vastaus #71 : 09 Huhtikuu, 2014, 20:41:14 »

Tulipas tänään kiinnitettyä castlen 6800kv harjaton sekä etronix 60A nopari, kun idea oli kävästä
kokeilee tehonlisäystä. Osat asennellen ja koklaten "ilmassa" powerii PIRUSTI enemmän, mutta...


...no ei tarvinnut montulle asti mennä rikkomaan, hajos alle minuutissa  :D

Varsinainen SYY on vielä pimennossa, mutta veikkauksia löytyy. On sanomattakin selvää, että, kun verrataan
autossa olevaa 25A castlen noparia ja etronixxin 60A noparia, niin toinen noista antaa vähän enemmän jerkkua.
Nopari lienee todennäköisesti se syy, mutta voi toki olla, että axun lootassa tuo 6800kv ei enää kestä. Vielä olis
toinen samantehonen mosa, jota kokeilen säkylän kisan jälkeen castlen 25A noparilla. Mikäli se sillä kestää, niin
nopari oli syy, mutta samalla tehokkaampi mosa altistaa pikkunoparin lämpenemään enemmän.

Eipä sillä väliä, tuo 5400kv on ihan SEMI, mutta jos 6800 saadaan toimimaan pikkunopsulla ja siten, että tehoja
saadaan enemmän ja nopsu kestää, niin ei se haitaksi ole. Lauantain kisaan kuitenkin tutulla setillä, JOKA TOIMII!  ;)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Lightweight [Axial+omatuotanto] 900-999g
« Vastaus #72 : 10 Huhtikuu, 2014, 22:36:23 »
LW I on nyt täysin kisavalmis lauantain Foff Cupin kauden toiseen kisaan!

Lisätehoja ei vielä saatu, muttei niitä sinänsä tarvita, kun kuski uskaltaa ottaa nykytehot maximina ulos.
Ehdoton tavoite on jatkaa hyvää virettä eli PODIUM on hakusessa, mutta kisa tulee nyt olemaan tiukka,
kun päästää oikealla hiekalla ja sekä TD renkailla on autoja, että VP:llä, hyvä mättö tiedossa!

Luotto autoon on 100%, joten nyt nähdään kuin korkeelle se "kärpänen" pissii  ;D
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Lightweight [Axial+omatuotanto] 900-999g
« Vastaus #73 : 13 Huhtikuu, 2014, 19:04:31 »
Lightweight I suoritti kisansa tavoitteiden mukaisesti, muttei täydellisesti.
Hieman photoo myös tähän alkuun, kun näitä nyt kerran on ja laadultaan A!


















Nopeusjaksoa TAKAVETOSENA, ""hieman rajumminlailla erilainen ajettava...." SILTI MAALIIN!

Jaksopisteet:
290 -320 - 330 - 150 - 350 - 350

Omia ajovirheitä:
* 1 jaksolla loppupystyssä hieman huono linja, poweria riittäs, mut huonolla linjalla sihtaus sivuun "T70"
* 4 jaksollta (nopeus), ennen jaksoa kiristin myös tästä renkaat, että kardaanit. Etukardaanin kiinnityskuuskolo
   oli "oudosti" mallia lyhyt ja kiristin sen itse akselin spurrin pinjonin läpimenoon eli koko etukartaani ei ollut
   lainkaan edestä kiinni ja tästä syystä 2WD ominaisuus. Miksi kartaani sitten pysyi paikallaan ja ajaminen oli
   mahdollista johtui siitä, että etukartaani lyhennetty tosi jäykkä, eikä pudonnut pois, mekaanikon piikkiin "T150"

Poimintoja auton käyttäytymisestä:
* Toimii kuten ennenkin, virheet kuskissa, auto pelaa ihanteellisesti!

Tulevia parannuksia/muutoksia:
* Ei muutoksia, kuski tsekkaa virheensä pari kertaa ja oppii niistä, niin podiumilla ei juhlita enää tumminta väriä  ;)

Yhteenveto:
Rehellisesti sanottua en nopeusjakson jälkeen todellakaan uskonut, että tämä enää podiumista taistelee, mutta niin se
150p suoritus takavetosena nopeudella riitti ja 3-sijakin napsahti. Ihan omaan piikkiin menee tuo kuuskolon kiristys,
mutta näistä oppii taas sen kantapään kautta! Jossitteluilla olisi tarjolla ollut taisto jopa voitosta ihan 10p säteellä,
joten LW I ja LW II kyllä on nyt tasavertasia, jota osin pelkäsin, että odotin!

Kehitys on ollut todella huimaa ja jatkossakin saa AJAA, jotta LW I voi voittaa LW II version. Puhumattakaan, että nyt
kun nämä kaksi ovat ns. "jäädytetty" ja kahta uusinta kehitetään, niin kohta alkaa olla aika meininkiä! Hyvä vain, tästä
tulee loistava foff cup ja minulle enemmän kuin vaikea päätös millä FINCUPIIN! Sen tiedän, että se auto ei Hades ole!

Videota pääsiäisenä!
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Lightweight [Axial+omatuotanto] 900-999g
« Vastaus #74 : 20 Huhtikuu, 2014, 20:16:50 »
Tuli tänään käytyä testaamassa tulevan kisan rinteillä. Erittäin pehmeää, jopa säkylää pehmosempaa, mutta tässä autossa on eniten jerkkua.
Tulevalla viikolla vaihdan kaasukäyrän lineaariseksi, josko se parantaisi tuntumaa. Muuten auto toimii täydellsesti ja menohalua on nopeudenkin puolesta  ;)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Lightweight [Axial+omatuotanto] 900-999g
« Vastaus #75 : 21 Huhtikuu, 2014, 12:59:37 »
Oi kyllä!  8)

Noparista kaasu/peruutus lineaariseksi ja tulipas autosta ihmeellisesti jäätävän hyvä ajaa!
LW II & LW IV:ssä on etronixxin noparit, jossa ei voi olla kuin lineaarinen, mutta LW I:ssä
ja LW III:ssa castlet, joissa leikkinyt tuolla, ei tarvine enää.

Nyt auto on kokonaisuutena todella hyvä, joten LW II:n kanssa tulee olemaan todella tiukkaa
siitä, kumpi on kuningaskärpänen  :D

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Lightweight [Axial+omatuotanto] 900-999g
« Vastaus #76 : 24 Huhtikuu, 2014, 19:33:02 »
Tuli hommattua tuo Eagle Treen 100A eLogger V4, jotta pääsee jossittelee lisää...  :D


Ekaa dataa ulos ja sekä softan, että laitteen opettelua...

Heti alkuun on sanottava, että tämä on paljon laajempi mitä uskalsin odottaakaan. Ei ihan castlen noparin
säätäminen enää, kun tässä on vaikka ja mitä! Itsellä ei vielä antureita ole, joten siksi 90% näyttää nollaa.
Tarkoitus kuitenkin hankkia antureita, joista on hyötyä kerätessä arvokasta dataa. Nyt alkuun saadaan irti
vain moottoritietoja, kulutusta ja muutamia lukuja + ilmeisemmin y-haaraliitos (joka tuli mukana) antaapi
inffoa servosta, jos sen kytkee, vielä en kytkenyt.

Nyt ekan 3min 8sec jälkeen huomasin, että tuo kertoo kulutetut mahhit. Väitti 20mAh, mutta laturi latas
23mAh. JOSKIN lataan 0,6A virralla 0,55A akkua, joten mennee toleranssii, et ns. "ylilataa". Voi olla, että
tuokin tarkentuu, kun ajelee pidempään.

Loggeriin saa jopa 9 anturia, joten kun nyt ei vielä ole ainuttakaan voipi kuvitella paljonko voisi olla.
Esim. kierroslukuja motista, eri osien lämpötiloja, ajettuja/kuljettuja matkoja, servon toimintaa, nopeuksia,
power panel ja näitä on monia, osa ei toki suoraan autokäyttöön sovellu, mutta monia pystyy hyödyntämään.

Nyt ladatulla akulla vielä vähän pidempi "ilmatestisessio", josta luetaan dataa sit kans!  ;)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Re: Lightweight [Axial+omatuotanto] 900-999g
« Vastaus #77 : 24 Huhtikuu, 2014, 19:56:14 »
Itsellä ei vielä antureita ole, joten siksi 90% näyttää nollaa.
Tarkoitus kuitenkin hankkia antureita, joista on hyötyä kerätessä arvokasta dataa.

Antureista suurin osa on turhia autokäytössä. Noparin ja akun välillä kulkee ilman antureitakin se tieto, josta meille on käytännössä hyötyä.

Kärpänen ei vaadi paljoa virtaa ;D. Tosin vasta rinnetestien jälkeen tietää todellisuuden.
« Viimeksi muokattu: 24 Huhtikuu, 2014, 19:58:41 kirjoittanut SlidSlide »
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Lightweight [Axial+omatuotanto] 900-999g
« Vastaus #78 : 24 Huhtikuu, 2014, 20:00:10 »
Itsellä ei vielä antureita ole, joten siksi 90% näyttää nollaa.
Tarkoitus kuitenkin hankkia antureita, joista on hyötyä kerätessä arvokasta dataa.

Antureista suurin osa on turhia autokäytössä. Noparin ja akun välillä kulkee ilman antureitakin se tieto, josta meille on käytännössä hyötyä.

Kärpänen ei vaadi paljoa virtaa ;D. Tosin vasta rinnetestien jälkeen tietää todellisuuden.

Totta tuokin, muutama anturi lienee ehkä hankittava, mutta muuten ei toki hyödyttäviä, ellei hiffistele.
Tuo testi tosiaan "ilmassa", joten kuormaa ei ole. Lauantaina sit autossa kii läpi kisan, niin saa aika kivasti
arvokasta dataa kasattua  :)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Lightweight [Axial+omatuotanto] 900-999g
« Vastaus #79 : 24 Huhtikuu, 2014, 20:18:11 »
2-testi takana:



115mah kulutettuna "ilma-ajossa" 3min 27sek. Speksien mukaan JST liittimistä tulee jatkuvana
5A ja piikkinä max 8A. Nyt päästiin 7,18A tienoille ja watteja ajolla max 83. Aika nirso on tämä kiesi,
jos dataa pitää paikkansa. Lauantaina pistän tähän autoon tämän kiinni, joten saan ihan kisadataa.

Vielä pitää löytää softasta diagrammit ja muut, jotta saa datan paremmin ymmärrettäväksi.

Ps. huomenna otan "ilmatestit" myös LW II:sta, jossa 540 mosa ja 60A nopari, niin saa vertailukohtaa  ;)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN