Kirjoittaja Aihe: Grimcaster  (Luettu 10540 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Grimcaster
« : 30 Elokuu, 2008, 23:21:26 »
Jeah..

Kun juteltiin prc-poikien kans (Lassi, Arto, Pasi) foffin mm-kisojen lauantai-iltana, tultiin tulokseen et pitäis saada polttiksille oma luokka.
Niinpä tulevassa kisassa sähköt ajaa omassa EP-luokassaan ja polttikset GP-luokassaan.
Sinänsä hyvä idea tehdä 2 luokkaa, koska tasoerot BL ja polttisten välillä on niin suuret.

Noh.. sinä iltana suunnittelin polttista vielä tälle kaudelle. Aluks tarkotus oli tähdätä vikaan kisaan,
mutta suunnitelmat muuttu n. viikko sit.

Tässä uusi haastaja GP-luokkaan: Grimcaster (näin aluksi tuolla nimellä - mietitty nimeä n. 2 - 5 sek)

Eih.. ei Hellsmate. Huomattavasti samoja piirteitä kylläkin ;) :D.




Etsintöjen, ilmotusten ja muiden tonkimisvaihdeiden jälkeen juttelin lassi68 kanssa polttisvaihtoehdosta.
Hän oli päättänyt siirtyä kokonaan yhden auton politiikkaan ja tarjosi Hellsmatea RTR-pakettina, joka sopi minulle loistavasti 8).

Nyt ensimmäisten testien (rata-ajon) jälkeen täytyy todetta, että Hellfire polttismuodossa oli juuri se suola, jota tähän hetkeen kaipasin.
Oli yllättävän mukava olla radan tukkeena buggykuskeille ja aion jatkaa sitä tulevaisuudessa - siinä määrin kun ehdin.

Nopeasti spekuloituna auton hallittavuus on huomattavasti parempi kuin Nightfallin. Tosin auto onkin ratasetupeissa.
Balanssi näyttäisi olevan hieman hakusessa, koska suurin osa painosta on takana.

Uskon auton tuovan hedelmää tulevaisuudessa. Aluksi näin polttisnoviisina (1 polttis takana ennen tätä) tavotteet on pitää auto ehjänä.
Eniten foffin suhteen pelkään kytkintä. Rata-ajon suhteen ei osaa vielä pelätä niitä "arkoja paikkoja". Eiköhän nekin kuitenkin opi vielä jossain vaiheessa tuntemaan ;D.
« Viimeksi muokattu: 13 Huhtikuu, 2009, 15:13:10 kirjoittanut SlidSlide »
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Grimcaster
« Vastaus #1 : 31 Elokuu, 2008, 14:45:03 »
Hyvin mielenkiintoista nähdä mitä tästä lopulta syntyy.. GP luokka on kuitenkin RFOT:n koko tiimille ihan uutta, eikä polttis/nitroista ole
kokemusta nimeksikään. Ihailtava aloitus kuitenkin, katsotaan mitä siitä seuraa  ;)

Edit. Ilmeisesti keskidiffi on ja pidennystä tulossa about 10cm?
Millä tavoin ideoidaan moottorista mahdollisimman hyvät tehot ja miten pidetään kytkimet kisakunnossa ja toimivana?
Millaista koria suunnitelmissa, vai pysyykö nykyinen vielä paikallaan.

Ja tärkein: tuleeko tämä auto debytoimaan JO ensi viikonloppuna kangasalla, uuden luokan aloittaessa?  ;)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Vs: Grimcaster
« Vastaus #2 : 31 Elokuu, 2008, 16:18:09 »
Oltiin tänään Lassin ja Artsin kans testailemassa montulla. Auto toimi täysin moitteettomasti. Kytkinkin kesti hyvin.
Yllätyin auton suorituskyvystä. Voi tosin olla ihan eri pehmeällä hiekalla (hiekka oli parin päivän sateen jälkeen melko kovaa).
Polttiksen kans huomas kuinka tärkeetä on oikeanlainen kaasunkäyttö. Ilman sitä ei oikeen mikään onnistu.

Keskidiffi on autossa vakiona. Hieman jäykemmät litkut täytyis heittää sisään joka diffiin.
Suunnittelen moottorin paikan eteen, mikäli pidennystä on tulossa. Pidennys ei kuitenkaan ole heti mielessä.

Rungon suhteen on vielä hieman mietiskelyä. Sekin aikasintaan kauden vikaan kisaan.
Vakiona pyritään ajaa kausi loppuun tai aikasintaan vikaan kisaan muutoksia.

Auto tullaan näkemään 100% varmuudella ensi sunnuntain kisassa 8).
Ennen sitä pitää korjailla starttiboksi ja varalla kytkin, kytkinkello ja pari tulppaa.
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Vs: Grimcaster
« Vastaus #3 : 03 Syyskuu, 2008, 22:16:13 »
Tuli tänään vaihdettua kytkinpalat toisinpäin.

Käynnistyksessä oli suuria vaikeuksia ja jouduin ruuvaamaan pääneulaa kierroksen taaksepäin.
Sitten kun auto vihdoin käynnisty seurasi siitä kauhee ujellus ja kytkinkello lyö kipinää.
Kytkinkelloa pitänyt ruuvi oli irronnut kokonaan. Kytkinkello on syönyt itsensä niin pahasti, että uskon ettei kisasta tule mitään.

Mikä ruuvi siihen pitäis laittaa, että varmasti pysyis paikallaan?
Ja toisekseen, mistä uusi kytkinkello tähän hätään?

Edit:
Tais mennä mönkään kytkinkelloa kiristäessä. En jättänyt rakoa, joten kytkinkello avas ruuvin. Onneks ei menny toisinpäin, että ruuvi olis kiristyny. Ois saattanu hajota enemmänkin tavaraa.
« Viimeksi muokattu: 03 Syyskuu, 2008, 22:22:57 kirjoittanut SlidSlide »
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

niemma-2

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 420
  • 27.095
Vs: Grimcaster
« Vastaus #4 : 04 Syyskuu, 2008, 02:19:26 »
Locktite on yks hyvä mitä vähän kastaa ruuviin ennen pistoa, itse oon vaihtanut kyöstin ristipäisen ruuvvin kuuskoloon jotta se n voi kiristää paremmin mulkaamatta.
Muokkasikko niitä palasia mitenkään, siin jutussa kun oli se hemmo muokannut mutta en tiedä miten on siinä auton ohjeessa neuvottu?

Jos satut pyöriin täällä pälkäneellä niin voin kattoa autoas jos saatas se förkkiin.

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Vs: Grimcaster
« Vastaus #5 : 04 Syyskuu, 2008, 16:31:30 »
En muokannut. Laitan sen normitavalla kisaan.
Kattoo sit miten tuunarilla toimii ja vetää johtopäätökset tulevaisuuden suhteen sen perusteella.
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Vs: Grimcaster
« Vastaus #6 : 04 Syyskuu, 2008, 22:17:18 »
Tänään oltiin radalla säätämässä auto kuntoon. Nyt pitäis olla kisavalmiina.
Pinjoni tulee vaihtuu 13 hampaiseen (nyt 12). Ero on aika marginaalinen vielä tällä välillä.
Lauantaina seuraavan kerran treeniä ja lisää mietteitä (ehkä kuviakin).
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

lassi68

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 121
Vs: Grimcaster
« Vastaus #7 : 02 Huhtikuu, 2009, 03:05:10 »
Mitäs Grimcasterille kuuluu tänäpäivänä? Mikäli minä auton historiaa tiedän/kautta tunen, pitäs olla "rankka" haastaja gp luokkaan? ;D

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Vs: Grimcaster
« Vastaus #8 : 02 Huhtikuu, 2009, 17:57:20 »
Hyväähän sille. Vieläkin gp6 hiekoissa ja keskidiffi vaihtamatta  ;D.

Tulevalla kaudella radat on varmaan sen verran vaikeempia. En ihan heti menis lyömään vetoa Grimin voitosta :).
Toki ne voitot kuskistakin on kiinni, mutta esim moottori tarvii aika paljon kierroksia ennen kun kulkee ilosesti,
toisin kun jotkut moottorit lähtee nollakierroksilta keskeltä rinnettä.

Foff Cupin gp1 ajelin hong norilla (autossa oli sama moottori) ja pysyin perässä tasan niin kauan,
kunnes radat rupes olee jo semmosia, ettei moottori ehtiny saamaan kierroksia ja sitä kautta puhtia ylös asti.
Zarizin koosteista näkee sitten joskus mitä tarkotan.
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

Zarizi Tech

  • RFOT
  • Moderator
  • ******
  • Viestejä: 3524
  • RFOT
Vs: Grimcaster
« Vastaus #9 : 02 Huhtikuu, 2009, 18:46:52 »
No me slidin kanssa otetaan se peräpää haltuun.  ;)
Samu Sarka, RFOT, FIN
President of ERCCA / Member of WRCCA
RC4WD ~ Moreno Creation's

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Vs: Grimcaster
« Vastaus #10 : 02 Huhtikuu, 2009, 18:57:23 »
No me slidin kanssa otetaan se peräpää haltuun.  ;)

Ei sullakaan vahvasti sian suhteen menny Foff Cupin gp1 ;D.
Tällä menolla molempien suoritukset koostuu mekkaamisesta.
Vois melkeimpä ottaa kisan kumpi saa auton useammin käynnistymään :D.
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

Zarizi Tech

  • RFOT
  • Moderator
  • ******
  • Viestejä: 3524
  • RFOT
Vs: Grimcaster
« Vastaus #11 : 02 Huhtikuu, 2009, 19:22:08 »
No me slidin kanssa otetaan se peräpää haltuun.  ;)

Ei sullakaan vahvasti sian suhteen menny Foff Cupin gp1 ;D.
Tällä menolla molempien suoritukset koostuu mekkaamisesta.
Vois melkeimpä ottaa kisan kumpi saa auton useammin käynnistymään :D.

 ;D ;D Äläs nyt, kuule uus starttihärdelli on jo työn alla. (Painotan sanoja työn alla  ;D)
Samu Sarka, RFOT, FIN
President of ERCCA / Member of WRCCA
RC4WD ~ Moreno Creation's

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Vs: Grimcaster
« Vastaus #12 : 03 Huhtikuu, 2009, 19:39:29 »
Otan huomenna montulle mukaan ja mekkailen siellä jos kerkee.
Tää viikko on ollu niin täynnä, etten oo kunnolla kerinny tekee mitään autojen suhteen.
Jos huomenna sitten...
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

Zarizi Tech

  • RFOT
  • Moderator
  • ******
  • Viestejä: 3524
  • RFOT
Vs: Grimcaster
« Vastaus #13 : 11 Huhtikuu, 2009, 09:22:28 »
No, tänään laitetaan Grimcasteri lyöntiin ja huuomenna kunnon skabaa Grimin ja sian välillä!  8)
Samu Sarka, RFOT, FIN
President of ERCCA / Member of WRCCA
RC4WD ~ Moreno Creation's

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Vs: Grimcaster
« Vastaus #14 : 13 Huhtikuu, 2009, 15:13:01 »
Kiitos Zarizin mekkauksien Grimi saatiin jälleen ajokuntoon. Tosin vika ei ollut keskidiffin rattaissa,
vaan takadiffin diffin- ja pinjoniratas oli ottanu itteensä. Varaosia ei ollu eikä autoo saatu kuntoon.
Hienosti kuitenkin hyrräs talviunien jälkeen.

Säkylän viikonloppu oli dramaatiinen ja yllätyksellinen monin suhtein. Polttisluokkakaan ei niiltä välttynyt.
Ajoimme Zarizin kanssa Screaming Pigilla ja kolmen jakson jälkeen lopetettiin..
Ilmeisesti kytkinkin ottanu niin paljon itteensä, ettei sillä kauaa olis enää ajettu.
Siinä vaiheessa Zarizi laitto pisteen polttismenolle. Oma kantani oli suoraan Zarizin jälkeen sama.

Syitä tähän on monia, mutta merkittävin on se, etten saa sitä laitettua Finland Cupin kisaan.
Muita syitä on säätäminen, raha ja kisojen yhteydessä aika.

Hyvin suurella todennäkösyydellä tämä auto siirtyy sähköpuolelle kakkosautoks, jolla ajelen Foff Cupissa ja
saatan kuljettaa mukana Finland Cupissa varaosa-autona sekä mahdollisesti vuokra-autona.

Tulevaisuudessa seuraava "pärinäluokka" on omalta osaltani XL. Jos jostain saa kisakykysen auton edullisesti,
niin ehkä jo tällä kaudella tieni sinne luokkaan vievät. Epätodennäköistä kuitenkin.

Nyt on jälleen yksi sivu päästy loppuun ja on kääntämisen aika. Grimi hiljentyy ja tarina päättyy tähän. Kiitos.
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson