Kirjoittaja Aihe: Esittelyssä Fokkis-ajokki  (Luettu 2123 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Esittelyssä Fokkis-ajokki
« : 23 Kesäkuu, 2013, 13:01:00 »
Esittelyssä Fokkis-ajokki
http://rckauppa.fi/product_info.php?cPath=22&products_id=1410

Fokkis on uusi foffiluokka, jossa on perinteisen luokan lisäksi erilainen haaste, säilyttää "oma" autonsa.
Autot ovat käytännössä aina kaupan, joten samalla autolla ei välttämättä aja montaa kisaa. Olen nyt
oman autoni kertaalleen purkanut ja ajanut muutaman testin, joten kuvien kera pieni esittely..


RC-Kaupan & RC-Navetan yhteistyön kautta Fokkisautoja -10% alella suonenjoelle kaupan!
Autot RTR, vain 4xAA paristot tarvitaan. Hinta alennuksella 116,1€ + toimitus / 120€ tuonnilla laukaa/suonenjoki.


Radiolaite: kevyt ja ketterä. Peruspikkusäädöt eikä muuta, mutta riittävästi. Toimii 4xAA paristoilla.



Vauhdikas FOFF-look, vähän kuin axial EXO, mutta snadimpana.



Tarkempaa tutkiskelua...


Paneelit saa näppärästi pois ja omia voi hyvinkin suunnitella  ;)



Kehikko irtoaa 4 ruuvilla näppärästi ja tästä kehittää vaikka mitä!




Painotus: oikealla puolella sähköt+motti - vasemmalla jäätävä nimh akku..


...jonka tilalle saisi kenties jotain muuta?



Vertailussa vakio NIMH, 2S 1000 ja 2S 450


Vakioakku kiinnitettynä ja koko tila täytettynä


2S 1000mAh lipolla


2S 450mAh lipolla


Nopari+vastari on samassa piirilevyssä, joten noparinvaihto tietää myös radionvaihtoa,
joka omalla tavalla varmasti jarruttaa hieman suurimpia kehitysaskelia.


Servo on silti oma itsensä ja yksin.


Perästä


Hieman pakettina kokonaisuutta osin purettuna.


Vakiona mukana


Orkkisrengas 61,5mm halkaisijaltaan - joten rontti 8mm lapavaraa ja enemmän kun hioo pintaa

Ensiajot suoritettiin eilen sponsorin pihalla ja huomattiin, että kulkeehan tuo aika kivasti jo vakiona.
Iltasella latailin akkua ja kokeilin lisää pitävällä alustalla terangilla, niin onpa hauska vehje siinäkin!
Akkuna oli vielä vakio nimh, mutta 2S lipo tulee itselle käyttöön.

Tänään mennään 3 autolla testaamaan säkylän hiekkamontulle ja siitä saa vähän käsitystä.
Kuvia ja juttua tulossa vielä paljon ja ensimmäinen kisa ajetaankin sitten suonenjoella!  8)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Esittelyssä Fokkis-ajokki
« Vastaus #1 : 23 Kesäkuu, 2013, 16:13:24 »
Ensitestit ajettu säkylän hiekalla!


Analyysiä ensimetrien jälkeen.


Foxitius matkaa ensinousuunsa!  ;D


Pari muuta Fokkisautoa valtaamassa rinnettä ja hakemassa säätöjä.




Yellow Monkey testihypyllä!


Takaspoikkaa lukuunottamatta vakio fokkis.

Tosiaan ensimmäiset ajot on nyt takana ja alun "no just joo" jälkeen ihmettelyjä riitti.
Autot kiipes vakiorenkailla ja nimhipainollakin kokoonsa nähden varsin mehukkaasti!
Kuvissa hyppykuvat tuli ihan loikaten ja meno oli näyttävää jo noilla osilla. Merkillepantava
asia on kuitenkin se, että moottori kannattaa suojata teipillä/muulla, sillä hiekkaa menee
sisään erittäin pahasti. Kertaalleen miltein tukossa, kun omassa autossa en käyttänyt
lainkaan suojia, mutta putsaten sai puhdisettua. Orginaalistihan autossa on kuskisuoja
ja sivupaneelit, ne piti hyvin hiekkaa poissa, mutta silti sivuaukot tulee sulkea.

Seuraavaksi 2S lipo tilalle ja laparenkaat alle, sitten meno paranee vieläkin hienommaksi!  8)
Erittäin hyvin mielin ja autot ehjinä pakkasimme kamat ja suuntasimme mökille. Tästä alkaa
2vk tutustuminen autoon, jonka aikana varmasti tullaan kehittämään autoja suuntaan ja toiseen.

Autojen painoja laittelen, kun pääsen puntarin äärelle.
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Esittelyssä Fokkis-ajokki
« Vastaus #2 : 23 Kesäkuu, 2013, 17:31:02 »
Nyt sain puntarille akut ajovalmiina johtoineen kaikkineen:

Vakioakku 7,2v nimh........122g
2s 1000mah lipo.................66g
2s 450mah lipo...................36g

Joten.... neliviiskymppisellä keventää autoa jo 86g, joka on miltein 1/5
auton alkuperäisestä painosta  ;D eli auto kevenee vakipainostaan (520g)
huikeaan 434g  Se on iso kevennys ja auttaa varmasti + painoa saa sijoitettua
paremmin eteen. Toki 1000 akullakin säästää hyvin.

Täytyy tutkia hieman akkutarjontaa ja tilailla sopivia itselle  ;)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Joona

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 126
Re: Esittelyssä Fokkis-ajokki
« Vastaus #3 : 23 Kesäkuu, 2013, 17:36:59 »
Onkos vakionoparissa cut-off joka sopii 2s lipolle?  :-\
Team Suonenjoki

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Esittelyssä Fokkis-ajokki
« Vastaus #4 : 23 Kesäkuu, 2013, 19:54:38 »
Onkos vakionoparissa cut-off joka sopii 2s lipolle?  :-\

Paketti on suunniteltu NiMh-akulle, joten noparissa ei ole cutoffia, eikä muita hienouksia.
Pääsee eteen-taakse+sivuille ja se riittää. Lipoa käyttäessä varmin tapa on laittaa esim. 1000mAh,
joka kestää varmasti läpi kisan.

Jahka pääsen tekemään testejä, voin laittaa akkusuosituksia ja seurailen kulutuksia.
Foffihan on stinttiajoa pl. nopeusjakso, mutta paljoa tuollanen 450g auto ei kulutu tässä lajissa.

Bashaus on sitten asia erikseen..  ;)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Esittelyssä Fokkis-ajokki
« Vastaus #5 : 21 Heinäkuu, 2013, 13:18:50 »
Eka kisavideo FOKKIS-voittoautosta! Samalla näkee miten etenevät!
http://www.youtube.com/watch?v=Dma1JWWfGJk&feature=youtu.be
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN