Kirjoittaja Aihe: Routaneito  (Luettu 60879 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Routaneito
« Vastaus #160 : 18 Huhtikuu, 2010, 18:23:46 »
Ajettiin tänään ellivuoren minikasoilla yks DC Cupin kisa, jossa Routaneito ajoi omassa luokassaan,
mutta modiratoja. Muutoksena lauantaiseen otin kaikki iskareihin laittamat nostopalat pois, jolloin
maavara on todella matala, mutta jousto erittäin hyvä, eikä jää ristiriipuntaan. Auto meni sulavasti
todella vaikeissa olosuhteissa, sillä hienoa hiekkaa ei ellivuoren kasoilla ole kuin yhdessä kasassa,
mutta paljon sain taas testiä ja vertailukelpoisina pisteinä.

1. KukkaMukka, 1400p
2. Toxoplasma Condii, 1364p
3. Hadesbear, 1360p
4. Carolina Crusher, 1220p
5. Routaneito, 1144p
6. Carolina Crusher (foff), 1090p

Tältä pohjalta on hyvä lähteä kehittämään autoa ja kun ajoja saadaan alle, niin uskon kykeneväni
parantamaan viime fincupin 7 sijaa. Lähtökohdat tähän luokkaan ovat täysin toisenlaiset, ei ole pakotetta
pärjäämiseen, vaan voi ottaa rennosti ja hakea kliimakseja sekä yllättää vastustajat. Auton alkutaival on
ollut vaikea, mutta pikku hiljaa Routaneito alkaa puhjeta kukkaan ja katsomaan millaisin eväin kauden toiseen
kilpailuun. Videoo ajoista tulee taas piakoin.
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Routaneito
« Vastaus #161 : 24 Huhtikuu, 2010, 09:51:03 »
Huomenna lähdetään kokeilemaan uusia asetuksia, lähinnä löysintä mahdollista jousitusta kunnon kisahiekalle.
Eilen autoa putsatessani huomasin, että spurri on edelleen hyvässä tikissä, mutta messinkinen vakiopinjoni on
alkanut pahaenteisesti kulumaan... Uskon että sillä pystyy hyvinkin vielä ajamaan, mutta mikäli se hajoaa ennen
finland cupin seuraavaa kisaa, niin se jää itseltä välistä, noita kun ei mistään oikein saa.. Eräs suomalainen liike
on, mutta palvelu on samaa mitä tampereen speakeasyssä, tokkopa edes mulle vaivaantuvat enää mtn lähettää..

No, toivotaan että kestää kamppeet, kun tähänkin asti hienosti spurrikin rullaillut. Tavoite on Caaosta vastaan
taistella ja kartoittaa omaa ajokokemusta tällä lyhyemmällä SC-autolla, eiköhän saada neitosen kanssa kovat
testisessiot tehtyä  8)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: Routaneito
« Vastaus #162 : 25 Huhtikuu, 2010, 12:53:19 »
Vaihda siihen 32p (mod.8) tai 24p (mod1) ratastusta, niin luulisi alkavan kestämään kulumistakin, eikä mitään messinki tai alumiinirattaita vaan pinioni karkaistua terästä. Spurri voi sitten saatavuuden ja oman maun mukaan olla muovia tai terästä.
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Routaneito
« Vastaus #163 : 25 Huhtikuu, 2010, 15:40:18 »
Tänään ajelin taas yksin SC:tä, Routaneito lienee niin kova, että vastustajia ei edes näy  :D

En suotta rakentanut itselleni SC-ratoja, vaan ajoin modin seurassa kovat modiradat, jotka
sujuivat aiempiin nähden jälleen paremmin. Jos muistellaan viime vklopun sunnuntaita, jossa
voitin melkein itseni ajaman CC:n, niin nyt se toteutui  ;D Routaneito sai 1370p ja Carolina Crusher
allekirjoittaneen ajamana 1360p. Jaksollisesti napattiin parhaimmillaan 290p suoritus, nopeudella
pohjat 19,78s kun toxo (modin nopeimpana) 22,18s. Viimeisellä jaksolla kävi pahat, kun 160p
kohdalle ja veto katosi edestä.. En vikaa montulla katsellut vaan nyt kotosalla ja pelkäsin, että
tappi on mennyt tai etudiffi, mutta onnekseni vain kardaanin etukuppi oli löystynyt ja samalla
sen kiristettyäni takakuppi löystyi, mutta taas pitää! Onni onnettomuudessa  :)

Täytyy sanoa, että nyt olen täysin ihastunut tähän autoon  ;D Se etenee todella pehmeästi,
kääntyy modiradoilla, tehoa on mukavasti, eikä jää ristiriipuntaan. Odotan innolla seuraavaa
Finland Cupia, jossa tavoitellaan taas pari päänahkaa enemmän, muistaen kuitenkin maltin.
Enää auto ei keulikaan, kun jousitus pohjassa ja mitää diffiöljyjä ei tarvita, vaan vakioilla pärjää!

Muutama kuva ja video tulloo taas piakoin..

Kommenttina tuohon 32p mod juttuun, niin en ole vieläkään siihen "sortumassa", vaan uskon että
tällä vakiollakin pystytään ajamaan ja edelleen se eka spurri autossa kiinni, veitsellä "teroitettuna"
kestänyt menoo ja meisinkii, eikä pinjoni ole kuin menettänyt vähän väriään, eli homma jatkuu ja
katsotaan miten tulevaisuudessa käy.
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Routaneito
« Vastaus #164 : 25 Huhtikuu, 2010, 18:56:55 »
Jaahas, jossitellaan vielä palaverina hieman, ohessa muutama kuva ensiksi:


Kova kolmikko: Routaneito vieraili tänään Modified luokan kisaradoilla.


Routaneito vaihtoi kisa-asua Finland Cupista Foff Cupiin.


Routaneidon keula on aivan maassa, mutta silti se toimii kuin unelma ajossa, eikä keuli enää!


Muuten LOOK on sama tuttu, toimiva ja hauska juttu!


Haastetta riitti tälle päivälle, sillä modin radat eivät olleet Finland Cupin kaltaisia.


Korkeutta, todella pehmeää hiekkaa ja haastavuutta, loistavaa treeniä!


Tällä setupilla kohti Finland Cupia ja saalistamaan 7-sijaa parempaa tulosta!

Sekä kisavideo kera huumori  :D
Routaneito: Soft Suspension And Soft Body At The Sun

Yhteenvetoa: (jossittelut jälkeenpäin)
Kuten jaksoista voi huomata, eivät ajot kuitenkaan olleet lähellekään täydellisiä. Heti ensimmäiseltä jaksolta
otettiin tolppia turhan monta ja lopussa olisi voinut käyttää "shiittiä" ajamalla sivusta maaliin. Ei ehkä kaunista
- ei lähelläkään sellaista, mutta kisatilanteessa kuskin täytyy tehdä, mitä kuskin täytyy tehdä. Toisella jaksolla
en muista pätkäsikö auto vai himmasinko itse (luulen että vaihtoehto b on se oikea), joten siihen se jäi kiinni,
hiekka sen verran pehmoista. Kokeilin vielä suorituksen jälkeen pakilla, muttei lähtenyt. Keskiarvollisesti sain
kuitenkin 160p, kun muut saivat 150-200p, joten tässä ei isoja eroja taottu, yksityiskohtia silti. Kolmosjakso
oli onnistunein suoritus, sillä Routaneito sai parhaat pisteet jaksolta, kukaan modiautoista ei korkannut maalia  :D

Nopeusjakso oli kova, sain vetää tana pohjassa ja aika tosiaan 19.78, kun aidosta modiluokasta paras eli toxo
sai ajan 22.18. Nopeuden vikamerkki oli turha, mutta nyt kävi näin. Nopeudellä näki muutenkin miten alusta
toimii nyt noin matalana ja hienostihan se pelittää.  Seuraava eli vitosjakso toi pienen virheen, kun pakitteluksi
meni, onneksi alarajaa ei SC11 luokassa ollut, joten jakso jatkui likimain maaliin, josta karvanverran mentiin ohi,
taas pisteitä harakoille... Viimeisellä jaksolla etukuppi irtos ja homma muuttu takavetoiseksi, eikä tuolla hiekalla
ollut mahkua, otinpahan silti pakin huomiotta  ;D

Sain / teoriassa autolla napattavissa:
1. 250 -> 300
2. 160 -> 200
3. 290 -> 290
4. 330 -> 350
5. 240 -> 290
6. 110 -> 250
= 1380 -> 1680

Aina voi jossitella ja sehän on turhaa, mutta itse koen tämän analyysinä ajoista, jotta tiedostan mikä autolla on
mahdollista ja mikä ei. 300p meni sivusuun ja tuolla 1680p oltaisiin oltu modin kisassa toisia  ;D Toki tuosta jää
huomiotta se, että kenelläkään ei voi mennä kaikki jaksot prikuulleen, vaan yleensä yhdessä tulee takapakkia,
mutta SC11 luokkaa ajatellen on odotukset Finland Cupissa nousseet. Tästä on siis hyvä jatkaa kautta eteenpäin
ja katsotaan mitä muita juttuja keksitään seuraavaan kisaan, niin auton osalta kuin mainostuksen  ;D
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Routaneito
« Vastaus #165 : 27 Huhtikuu, 2010, 21:58:04 »
Jahas, paljon on taasen tapahtunut tälle autolle, ajoja on tehty, pikku priiffi niistä ennen matskua.

Eilen käytiin Sliden kanssa kangasalla ajamassa Button Cupin GP1 ja GP2 SC11 luokan autoilla. Ekassa kisassa
ajettiin ihan SC-luokan ratoja, tokassa sitten ajettiin modin radat kokeiluna. Kisat ei alkanu hyvin, kun jo toisella
jaksolla spurri korkkasi, mutten sitä vaihtanut, vaan talttapäällä käsityötä ja priiffi maskotin kanssa, että homma
skulaa ja kestihän se, mutta ensimmäisessä kisassa jäätiin toivottaman kauas Caaoksesta. Kangasalan rinne oli
nyt myös kauttaaltaan auringossa ja hiekka PEHMEÄÄ!

Toisessa kisassa ajettiin hyvällä menolla ja oltiin väleittän johdossakin. 5 jakson lopussa korkkas taas spurri ja
meni niin sileeksi, että hyvä jos milli jäi uraa, noh... talttapäällä taas ja toivotaan et vikan (nopeuden) kestäs.
Johtoasemakin oli vikalle jaksolle lähdettäessä 10p ja nopeussuju upeesti, auto kaartu hienosti ja spiidii oli kuin
muurahaisia keossa, mutta tokavika kurvi ja ziu... spurri meni ja lopullisesti. Samalla 10p johtoasema muuttui
200p kakkossijaksi, mutta en ole pettynyt, sillä kokoajan tuntuma parantunut ja autolla on IHANA ajaa!

Tänään Zarizin kanssa DC Cuppia tampellassa ja Routiksella ajoin modin radat. Pisteitä modiluokassa kertyi 1038,
kun voittaja Hadesbear sai pisteitä 1580. Tampella on tunnetusti hyvin haastava, tekninen ja kivulias, joten oletus
ei ollutkaan korkealla, mutta hyvin silti pärjättiin. Tänään vaihdoin uuden spurrin ennen kisaa, mutta aika pahasti
kului tampellan maastossa, joten talttahommia tiedossa... Samoin messinki pinjoni on kuin vesiratas, ei enää iskussa,
joten iskin laatuvarman tilaajan kautta muutamat osat tilaukseen, ettei jää ajot ajamatta.

MOD-1 on suunnittelussa, siitä tässä tietoa: max halkaisija saisi spurrilla olla 40mm, sitä isompi ei mahdu autoon,
spurrin keskellä tulee olla tappipaikka 10-11mm tapille. Jos joku tietää mikä tuohon sopis niin kertokoon ja samalla
mod-1 pinjonit haussa kokoo 10-20 ja 3,17mm akselilla.

Huomenna kuvia ja videoo seikkailuista!
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: Routaneito
« Vastaus #166 : 27 Huhtikuu, 2010, 22:12:19 »
Mod-1 pinionia on turha etsiä tuolle akselille, mutta siihen saa väliin sovitinholkin, ei maksa monta euroa ja toimii hyvin.
« Viimeksi muokattu: 27 Huhtikuu, 2010, 22:17:06 kirjoittanut Penguin »
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Routaneito
« Vastaus #167 : 28 Huhtikuu, 2010, 15:17:30 »
Noniin, palataan eiliseen analyysiin materiaalin kera.


Tälläsessä maastossa ajettiin siis maanantaina sliden kanssa, kangasala ja ruduksen kasat.


Tältä näytti spurri vielä ennen kahta viimeistä jaksoa  :D


Oli pelkkää ihmettä, että se kestikin sen 1,5 jaksoa vielä tuon jälkeen.

Kisan jälkeen kotosalla suoritettiin ensimmäinen spurrinvaihdos tähän autoon.
Otin filmille tapahtuvan, jotta tietää saako tuohon suoraan modattua MOD-1 spurria.


Kupin jälkeen irrotettiin moottoripukki ja sen jälkeen irrallaan oleva pikkuklipsu.


Sitten isokasa välilevyä...


Ja spurri, ensimmäiset urat ovat klipsukiinnitykselle.


Ehjän ja hitusen kuluneemman ero.


Spurrille on oma ura, jonne se menee, mutta tajuttoman tiukkapaikka..


Ei hirveesti ilmaa välissä, eli 40mm spurri suurin mitä mahtuu laittamaan.

Spurri saatiin vaihdettua ja oli aika ajella tampellassa, vaikka tiesin, että SC11 luokan
autolla ei siellä pääse teknisyyden ja todella haastavan materian vuoksi juurikaan etenemään.


Ensimmäinen jakso tarjosi haastetta erilaisessa hiekassa.


Nopeus tarjosi teknisiä käännöksiä, pomppuja ja pitkiä kaasusuoria.


3 jakso oli tyylikäs perushiekalla ajettava jakso.


3 ja 4 jakson loput antoivat haastetta Routaneidollekin.

Videot päivistä:
Routaneito: Slap To The Tight Ass
Routaneito: Nice Tight Fight With Caaos
Routaneito: Training With Modified Cars

MOD-1:stä:
Itseltä löytyy 3,17mm akselille 12 hampainen pinjoni, joten kun tietäisi minkä spurrin tuohon saa, niin voisi harkita kokeilua.
Nyt kuitenkin vakiookin tulossa, joten en kiirehdi modifoinnin suhteen. Penguin: minkä valmistajan spurri tohon menee ja
mitä suosittelet?
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Routaneito
« Vastaus #168 : 28 Huhtikuu, 2010, 21:42:32 »
Tänään paistoi aurinko niin hienosti, että oli pakko keittää kaffeet, istahtaa terassille nauttimaan lämmöstä
ja maalata korjausmaalaukset Routaneitoon  8)


Lähtökohtana oli korjata kulumiset korista ja lisätä "kokemusviivat"..


Pieniä korjauksia siellä täällä ja pintavahvennusta.


Peruskorjaukset tehty ja kokemusviivat lisätty. Kori tulee itsessään olemaan tarina.


Kokemusviivat ovat osa auton uraa, niitä tulee vain menestyksien avulla.


Routaneito päätti, että jokaisessa Finland Cupin kisassa kori on erilainen...


Punaiset "pitsiverhot" valtasivat ikkunat, sillä se mitä sisällä tapahtuu, pysyy siellä.


Vahvaa punaista, kuten hiuksissa ja valkoiset reunukset korostavat sen kauneutta.


Valoa vasten, ensimmäinen muutos tehty, odottakaapa kun kausi etenee!


Edelleen toimiva setti! Ei ole maalit kokonaan karisseet ja pitäähän autossa näkyä ELÄMÄ!
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: Routaneito
« Vastaus #169 : 01 Toukokuu, 2010, 00:56:30 »
MOD-1:stä:
Itseltä löytyy 3,17mm akselille 12 hampainen pinjoni, joten kun tietäisi minkä spurrin tuohon saa, niin voisi harkita kokeilua.
Nyt kuitenkin vakiookin tulossa, joten en kiirehdi modifoinnin suhteen. Penguin: minkä valmistajan spurri tohon menee ja
mitä suosittelet?

Ei tuo nyt ihan niin suoraviivainen homma ollut kuin itsekin kuvittelin, vaikka jossain olen kyllä nähnyt vastaavia spurreja ja mielestäni suuremmalla hammastuksella.

Valikoima laajenee kuitenkin liki rajattomaksi, kun laittaisi siihen maverickin oman spur-adapterin. Sanotaan että sen jälkeen käy 48p spurrit, mutta miksi ei yhtä hyvin vaikka mod1. Mod1-hammastuksella 36 hampainen mahtuu varmasti, 38-hampainen on vähän siinä ja siinä, voi ottaa jopa kiinni.

Itse hommaisin tuon adapterin ja värkkäisin kiinni esim. (polttis)Revon 36-hampaisen spurrin. Se tosin tulee kiinni vain kolmella ruuvilla ja tuo adapteri on neljälle, mutta äkkiäkös sitä jomman kumman (eli tuon adapterin) modaa ja poraa sopivat reiät (ja tekee kierteet). Mikä ettei jonkun muunkin auton spurri kävis, mutta on vissiin aika vähässä noin pienet ja tuota Revon spurria saa alkuperäisenä muovisena ($3), Delrinistä tehtynä ($11) tai teräksisenä ($19).
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Routaneito
« Vastaus #170 : 01 Toukokuu, 2010, 15:59:19 »
Tälle autolle ei ole tullut muutoksia ja MOD-1 jää vielä tekemättä, joskin toinen ja radikaalimpi idea mielessä.
Huomenna kuitenkin ajetaan säkylässä mättöö ja katotaan missä kunnossa spurri on, jos kelvoton, niin sitten
joko tilataan suomesta uusi tai modifoidaan jotain jäätävää  8)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Routaneito
« Vastaus #171 : 06 Toukokuu, 2010, 20:32:02 »
Viime kirjoituksesta on tovi aikaa, joten kerrotaan neitosen ristiretkistä...

Säkylässä ajettiin DC Cupin 7 kisa, jossa Routaneito sai sisäänsä axiaali voimansiirron. Tosiaan sitä kokeilin,
pinjonina vieläpä 23, isoin mahtuva 25 ja spurri vakio. Hiljaa pääsi hienosti, mutta kaaduin heti ekalla ajojaksolle  ;D
Pahin juttu oli kuitenkin se, että auto ei enää kulkenut yhtään mihinkään, eikä pinjonia saanut tarpeeksi suurennettua,
joten axiaalin laatikolla ajaminen kesti 3 jaksoa, kun kardaanit irtoili ja mieli meni maihin, neito lähti yöelämään..

Vielä sunnuntaina mekkailin vakiovälityksiä paikalleen, tuli väännettyä keskilautakin jongalle, mutta tänään iskin sähköt
kiinni ja ilmokoeajoin ja hyvin toimii. Näin ollen ollaan vakiotilanteessa, varalle on toinen uusi spurri, mutta nykyongelma
on pinjoni, joka ei pinjonia enää muistutakkaan. Tilaus tehtii ritteihin, muttei ehtinyt tälle viikolle, joten elämme toivossa
ja toivomme elävämme myös kisan maaliin saakka.

Mieltä korostaa Routaneito T-paidat, jotka saavat "ensivilautteen" kisa-aamuna kangasalla, kuka ehtii ensimmäisenä
paikalle pällistelemään kuvia?  :D Ja voin sanoa, että tämä on vasta alkua, Routaneito on tullut jäädäkseen, ei välttämättä
voittoja kerätäkseen, mutta jotain muuta... Tavoitteena kisaan on voittaa kaksi autoa, joka olisi jo paremmin kun vertaa
viime kisaan. Reserviä on korkeammallekin, muttei kuivassa kangasalahiekassa, sillä se on petollista. Noh, fiiliksellä mennään
nauttimaan taas ajoista ja pyritään antamaan Routaneitomaisia suorituksia!

Ja siis kakshan jää taakse jo pelkän liiallisen paitaan katsomisen vuoksi  ;D
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Routaneito
« Vastaus #172 : 08 Toukokuu, 2010, 22:27:49 »
Routaneito saavutti tänään tavoitteen voittamalla kaksi autoa, miltein kolmaskin meni, mutta pentele kun ajoi
niin tyylikkäästi sen 350p suorituksen  ;) Anyway, auto kesti koko kisan  ja lopussa rässäsin spurrin sileeks,
joten yhteislähtöä en ajanut, jälkipäin harmittaa, oli mahtavaa ajaa Lassi-Jussin autolla, pysy käsissä ja eteni
omissakin hyppysissä paremmin kuin teletapin ohjaamossa  ;D

Routaneito jatkaa elämäänsä, parit reenit otetaan alle ja ootellaan uutta spurria ja pinjukkaa, niin pääsee ajamaan.
Tavote on ajaa ens lähdöissä ihan nautinnolla ja pikku hiljaa ottaa pisteitä ja nauttia lajista. Ensimmäinen luokka ja
auto, jolla niin voi tehdä, joten rennoin mielin kohti tulevaa!
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Routaneito
« Vastaus #173 : 10 Toukokuu, 2010, 19:11:12 »
Jees, tänään mekkasin Routaneidon tikkiin ja spurrihan se oli FinCupin ansiosta kulunut, noh...
taas näytin vähän veistä ja hyvin kesti tämän päivän rallit. Turha vielä vaihtaa uutta spurria,
kun pinjoni teloo sen hetkessä, uudet pinjonit ja spurrit tulee viikossa - kahdessa, joten sitten
vaihdetaan koko helahoito toimivampaan.


Routaneito lähti Hadesbearin mukaan järeälle kivikolle kokeilemaan onneaan ja putsaamaan fincupin hiekkoja.


Haastavuutta oli todellakin luvassa, karkeaa ja isoa kiveä, miten pärjää lukottomalla SC-autolla?


Kovassa joukossa toxon ja hadesin seurassa on erinomainen mahdollisuus reenailla ja tehdä analyysiä.


Merkit jäi kotiin, mutta näitäkin vältettiin kohtuuhyvin. Pitoa oli loistavasti Sand Paweilla ja tehoa hyvin.


Maalaukset ovat pysyneet kaadoista ja mellastuksesta huolimatta, pian sen on aika kasvaa eteenpäin.


Routaneito hyvällä tuulella ja edessä siintää jo paremmat sijat itse arvostetuimmassa eli Finland Cupissa.

Tämän päiväinen kisa yltää omalla Routaneito uralla kolmen parhaan kisan joukkoon. Pisteitä kertyi modified
luokassa 1160 (sc:ssä 1240). Toxo keräsi 1620p ja Hades 1490. Ainoastaan ensimmäinen jakso meni ketuiksi,
kun kaaduin 150p jälkeen, joku 230p olisi ollut realistista saada. Nopeudelle kaaduin kaksi kertaa, koska ajoin
SC11 luokassa en modissa ja lähdin hakemaan näyttävää suoritusta, kaksi kertaa kaaduin, mutta molemmilla
kerroilla pystyyn ja aika vain 4s voittajaa hitaampi  ;D

Muuten 2 jaksolta jopa toxoa paremmat pisteet, eikä ollut ihan helppo. Auto kääntyi hyvin rinteessä, jousto
pelasi moitteettoman hyvin ja tehoa tuntui välittyvän tässä maastossa (kenties pidon vuoksi) enemmän. Hyvät
ajot kertakaikkiaan, haasteita oli ja sama spurri kesti koko kisan ja kestää edelleen. Odotellen uusia ajoja ja
videoo taas ajansaatossa esille.
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Routaneito
« Vastaus #174 : 11 Toukokuu, 2010, 12:03:42 »
Kolme uusinta kisaa videoina:

Dark Crusher Cup 2010 GP7 - Säkylä.................Routaneito: Displeasure Day
Rc Foff Finland Cup 2010 GP2 - Kangasala..........Routaneito: Win The Two Mosquito
Dark Crusher Cup 2010 GP8 - Hill Stage..............Routaneito: Fighting With Warm Eldorado

Ja tuossa ensimmäisessä kokeiltiin ajoa tällä:


...mutta ajot jäivät kolmeen jaksoon osien irrottua ja tehottomuuden takia. Axiaalin laatikko on mahtava, mutta
tässä autossa ja näillä tehoilla siitä ei ole apua yhtään, vaan jopa vakio voimansiirto on parempi, kun tehoa löytyy.
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Routaneito
« Vastaus #175 : 11 Toukokuu, 2010, 12:27:36 »
Noiden videoiden avulla voi hyvin analysoida omia ajojaan ja tehtyjä virheitä. Tässä katselin Routaneidon
Finland Cupin toisen kilpailun suoritukset, joista jäi käteen seuraavanlainen analyysi:

Jakso 1: "DC moka" kaasulla alas ja katonkautta ympäri. 170 pistettä tuli saavutettua, mutta realistisesti
sinne 240p paikkeille olisi ollut puhtia, toki olisi voinut kipata 200p merkin tolpille, jolloin 190p olisi jäänyt saldoon.

Jakso 2: 230p oli maksimi mitä tuolla autolla sillä hiekalla oli saatavissa. Välitys ei anna enempää edentään,
joten tämä jakso oli täydellinen suoritus ainakin omasta mielestä, omalla autolla.

Jakso 3: 260p ja jälleen niin pitkälle kuin autolla vain pääsi. Yksi merkki 150p merkeiltä, joka osaltaa oli pakollinen
tämän auton etenemisen kannalta. Tästäkin aika maksimaalinen ajo ja tyytyväinen olo.

Jakso 4: 160p, virheinä yksi peruutus ja ilmeisesti yksi merkki, joka sattui ennen peruutusta, kun osuin kiveen.
Tässä menetettiin myös hirmusesti pisteitä, kun alhaalla olisi ollut sädekehä, jossa tämä auto olisi hyvinkin mahtunut
kääntymään ja säästänyt ainakin sen pakin. No, tästä oppii, että ei ahnehdita, jos on vaihtoehtoja.

Jakso 5:
190p ja voimaa ei vain ollut parempaan. Muissa puulaakeissa päässyt kyseisen kinkareen ylös, mutta luulen
muiden ajourien pehmentäneen maastoa sen verran, että ajaminen muuttui hankalammaksi, lähinnä kiihdyttäminen.

Yhteislähtö:
siihen en osallistunut sileeksi menneen spurrin vuoksi, joka tosin toimii taas, kun veistä näytti. Toisaalta
toimin tuomarina yhteislähdössä, joka oli pakollinen keissi, mutta kun ajoja pääsi itse vierestä katsomaan, niin jäi
harmittamaan, etten osallistunut. Tuli vielä Lassi-Jussin autoa kokeiltua samalla radalla ja pysyi jopa kohtuuhyvin
käsissä, joten eiköhän sitten mäntän kisassa ajeta Routaneidollakin yhteislähtö, ihan kokemuksena.

Yhteenveto: 1010p sain kisasta, mutta realistisesti olisi ollut puhtaalla ajolla mahdollisuus n. 1110p. Parilta jaksolta olisi
voinut kerätä enemmän ilman virheitä, mutta viimeiseltä taas ei, kun auto ei vaan jaksanut nousta. Anyway, jossitteluahan
tämä, mutta hyvä analyysi omista ajoista ja virheistä. Nousua kuitenkin tapahtui, GP1:ssä voitettiin 1 auto, tässä kaksi,
joten hyvää tahtia kehitytään keskikastiin ja katsotaan mitkä tavoitteet uskaltaa asettaa GP3:n.

Edit. Yllä olevassa viestissä, ellei kaikkia jaksa katsoa, niin DC CUP GP8:ssa on todella reteä nopeusjakso, jossa Routtis kaatuu
kaksi kertaa, mutta ajaa silti miltein nopeimman ajan, se kannattaa katsoa! Pyrin myös tekemään muidenkin autoista videoita,
kun vaan aika tavoittaa ihmisen  ;)
« Viimeksi muokattu: 11 Toukokuu, 2010, 12:32:09 kirjoittanut Dark Crusher »
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Routaneito
« Vastaus #176 : 13 Toukokuu, 2010, 22:18:31 »
Tänään tuli voitto, joskin haastajia ei ollut, kun Caaos ei kisakuntoon kerennyt. Hyvää ajoa modiradoilla,
yhdellä jopa Hadesbearia paremmin, joten mieli on korkealla. Routaneidolla on ilo ajaa, sillä se ei ole pikkukaasulla
nyhväämistä, vaan kovaa kaasua ja nautittavaa ajettavuutta. Axial ei ole ajettava, kun tähän vertailee. Hyviä
ajoja ja sitä parempaa reeniä. Nopeuden alussa korkkas spurri, joka finlandista saakka ollut kiinni, itseasiassa
2 kisaa sitäkin ennen ajettu, mutta varalla vielä yksi.

Tästä jatketaan, tilaus saapunee viikon sisällä tänne, joten saa uutta pinjonia kiinni ja pääsee taas ajamaan
ehjällä setillä kisaa. Jatketaan nautintoja ja videoo + kuvia tulee taas piakoin.
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Routaneito
« Vastaus #177 : 14 Toukokuu, 2010, 09:42:22 »
Tämän auton uusimmat ajot:
Routaneito: Sunrise Suprises
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Routaneito
« Vastaus #178 : 16 Toukokuu, 2010, 10:40:41 »
Koria taas vähän jatkettu omana tarinanaan, Routa ottaa valtaa...



Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Routaneito
« Vastaus #179 : 16 Toukokuu, 2010, 20:17:53 »
Tähän autoon saapuu nyt alkuviikosta (toivottavasti) uudet spurrit ja pinjonit.
Tavoite olisi saada uudet osat jo keskiviikon kisaan kiinni, mutta kaikki riippuu siitä
ehtivätkö osat tulemaan vai eivät. Elleivät ehdi, niin lähdetään uudella spurrilla,
mutta vanhalla pinjonilla liikenteeseen  ;)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN