Kirjoittaja Aihe: Hillybillyhell  (Luettu 20509 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Zarizi Tech

  • RFOT
  • Moderator
  • ******
  • Viestejä: 3524
  • RFOT
Hillybillyhell
« : 16 Joulukuu, 2008, 19:48:10 »
Historiaa

Kuvia:


Rc-Foff Finland Cup 08 GP 6, Säkylä


FatPipe Cup 09 GP 1, Ruutana


Screaming Pig helmikuussa 09


FatPipe Cup 09 GP 2, Kangasala


RCFFC Autoesittely 09, Kangasala


Nyt se sitten lähtee sinne Norjaan 09

Sijoituksia:

2008:
Rc-Foff Finland Cup GP 6: 5 (Kuski: Teijo Lehtonen)
Foff Cup GP 5: (5) (Kuski: Teijo Lehtonen)

2009:
FatPipe Cup GP 1: 2 (Kuski: Samu Sarka)
FatPipe Cup GP 2: 2 (Kuski: Samu Sarka)
Foff Cup GP 2: 1 (Kuski: Samu Sarka)

Kausien tuloksissa:

Rc-Foff Finland Cup 2008: 8

Kisoja takana:
5

Ykkössijoituksia: 1
Kakkossijoituksia: 2
Viitossijoituksia: 2

Aikaisemmat nimitykset:
2008: Screaming Pig

Uran paras saavutus:
Voitto Foff Cupissa.

Technical data:

Runko: Zarizi Tech Productions AU-01
Moottori: 2300kv L kiinanihme
Nopari: Mamba Max
Servo: Spektrumin vakio
Radiot: Acoms Technisport 2,4 Ghz
Renkaat: Maxx Paddles
Kori: Unas the first
Maskotti: Chaka Unas

16.12.08
Tulossa siis noin 42cm pitkä akseliväliltään. Uudenlaista koppaa, joka kuvaa nimeä täydellisesti.  8) Katotaan nyt kuinka pääsen taas jyvälle tässä nitro tekniikassa.

17.12.08
Kuulin juuri, että sika (r)antautuu huomenna mulle. Sitten alkaa hirvee säätäminen.  :P

19.12.08
Tänään auto saapui. Paljon tuli osaa mukana, tukivarsia, toinen vaihdelaatikko, perä, akkuja, yms.. Uskon, että nyt pääsen hyvään alkuun polttis osastolla Screaming Pigin kanssa. Tossa vielä latailen startterin akun ja sit pärähtää! Kuvia tulossa viikonloppuna. korikin on jo päätetty. Eli tämmöinen tulee:

Ja pantherit tosiaan alle.
   Äsken käytiin rykäsemässä DC:n kanssa Axial parkilla ja hienosti se Siriooni pelitti. Ei tarvi tyhjäkäynninkään olla hirveen iso. En malta odottaa, että pääsen rinteeseen ton kanssa!

20.12.08
Taas Ellivuoressa tehtiin testiä sialla. Ei meinannut pannuhuoneelle saakka mennä bensa, mutta sitten annettiin "ryyppyä" niin johan liikahti. Ei meinaa pysyä käsissä oikein noilla rinkeleillä  ;D
   Huomenna lisää testejä luvassa 16% nitrolla. Katon pikkusen mitä eroo on 25%:een.
   Huomenna viimeiset testit ja sitten pidennyksen kimppuun. 6cm tulis lisää pituutta kun heittäs etukardaanin tilalle vetarin. Semmosta suunnittelin tossa. Ja maalaaja on tilattu maalaamaan Screaming Pig tulevan korin nokkaan  ;D

21.12.08
Tänään taas päästelin tankillisen 16%:lla menemään. Heikosti meinaa lähtee puolilta tankilta käymään, mutta luulempa, että hehkun latauksen jälkeen homma pelittää taas. Kyllä se hienosti meni tolla 16%:kin!  8)

22.12.08
Tänään reenailin lumella Axial Parkilla auton hallittavuutta. Kyllä saa jumankauta opetella  :P Mutta hienosti toimii ei voi olla kun tyytyväinen, kerran dumppas ja heti jälkeen lähti käymään, joten hienosti toimii!

23.12.08
Jälleen kerran tänään tuli testailtua Axial Parkilla ja ensimmäinen osanenkin hajosi. Startti moottorin johto irtosi kolvauksestaan  ;D Tankillisen päästelin upeesti laulaa vieläkin! Viikonloppuna olis tarkoitus bashata ihan porukalla.

26.12.08
Tuli taas ajeltua, kun saatiin startti moottorin johto kolvattua kiinni. Hienosti taas pärisi ja puhisi ja sammukin vasta sitten kun oli menovesi loppu. Ilmeisesti kone rupee tottumaan tohon 16%:seen.
  Kuvia hieman muutaman päivän ajojen jälkeen. Huomenna laparenkailla lumifoffia!















Sitten pari radalta:





28.12.08
Tähän on tulossa pidennuksen myötä spooli lukot rc planetista aluksi eteen ja sitten taakse.

31.12.08


Spooli lukko tulossa sikaan eteen.


Kisakori tulossa enskaudelle.

Ja Max Paddlet tulossa kans alle. Tänään koitin rinteessä ja mieletön alavääntö löytyy tosta Sirionista. Ja kyllähän se on hienon kuulosta kun 3,10 heppaa jylähtää rakettien seassa!

23.1.09
Tähän ei ole tulossa sittenkään alumiinikoria ens kaudelle. Tai ainakaan ensimmäiseen kisaan. Ostan ton Parman korin siihen nyt kisakoriksi.

30.1.09
Hienosäätöä on myös luvassa tähän vehkeeseen. Pitää kun nyt vihdoinkin jaksaa, niin korjata toi takatukivarsi ja vetari (lue vaihtaa)  ;D

4.2.09
Jahas, auto on nyt valmiina kapionointiin viikonloppuna. Tavoitteena tottakai voitto. Etupäätä on nyt pudotettu alaspäin, josko se nyt mahtais malttaa olla keulimatta.

23.2.09
Okei, NOS juttu unohdettu. Maskotinkin nimi vaihtuu jo ennen kun sitä on edes tehty. Nyt nimeksi muodostuu Tim Jr. Nelson. Mulla on pieniä suunnitelmia sitä varten. Eilen innostuin alumiinikoria ruvetä tähänkin väsäämään. Huomenna saan sen vamiiks ja ylihuomenna maalaus. Maskotin aattelin vääntää torstaina. Spoolilukkoa ei ole ainakaan heti tulossa, pitää rahapulan takia tyytyä 500k mömmöön. Mutta, jatketaan harjotuksia. Huomenna kuvia korista ja muutenkin nykylookista.

3.3.09
Nyt olis viikonloppuna tarkotus kokeilla uudella korilla ja uusilla radioilla. Saa nähdä miten menee. Videoo jopa mahdollisesti tulossa.

7.3.09
Huomenna olis tarkoitus mennä uudella korilla ja radioilla kokeilee Kangasalan montulle vähän kiipeämiskykyä jos löytyis sula kohta. Vois niitä huippujakin kokeilla.  ;D

18.3.09
Tänään sain Screaming Pigin kisakuntoon. Eteen löin 500k mömmöt, mutta huomasin, että siellä oli valmiiksi jo hiukan jotain laitettu. Löin ihan täyteen 500k:ta. Eli nyt pitäis vähän kääntyäkkin rinteessä. Löpöt tuli eilen ja nyt on komeesti 1 1/2 gallonaa kaudelle. Viikonlopun kisaan lähden hakemaan sijaa 1-2.

21.3.09
Kisasta rapsahti tilille kakkossija. Oon ihan tyytyväinen auton toimintaan. Ensi kerralla toimivat niparit etupäähän.

23.3.09
Tänään putsailin sikaa hiekasta ja laitoin samalla käyrän päähän tiivisteen kohdalta puuttuvan niparin. Nyt pitäis "ryypyn" toimia paremmin ja lähtee helpommin käyntiin. Perjantaina laitan lyhyemmän letkun tankin ja koneen välille, jotta löpö kulkis ilosemmin koneeseen käynnistettäessä.

26.3.09
Tänään kokeilin SP:tä tolla lyhyemmällä letkulla. Lähti 10 kertaa nopeemmin ekalla kerralla käyntiin, kun löpö menee suoraa tietä koneeseen, eikä kierra puolta autoo. Pirteesti se taas meni kun tossa pihajäällä kaasuttelin. Viikonlopun kisaan lähdetään hakemaan sijaa 1-2.

29.3.09
Kävi vähän huonosti ja typerän virheen takia auto ei lähtenyt käyntiin ollenkaan. Oli kone aivan liian kylmänä ja startterin akuista virrat poissa. No, ehkä ensi kisassa paremmin uudellä käynnnistys systeemillä.

2.4.09
Screaming Pig on myös vähän heikossa hapessa. Pitää sikaan ruveta miettimään uutta käynnistysviritelmää. Todennäköisesti pommitan suoraan starttimoottorille 14,4 voltilla tai sitten 7,2, jos se riittää. Mutta rinteeseen ei autoesittelyssä päästä.

8.4.09
Sika alkaa nyt pienien testien jälkeen olla valmiina Foff Cup GP 2:seen. Sijoitustahan GP 1:stä ei tullut, joten nyt lähdetään saalistamaan sijoja kahden kärjestä. Uutta startti systeemiä ei tehty koska totesin vanhan riittävän hyväksi äsken ajaessa. Lähti 3 sekunnin käynnistyksen jälkeen heti. Että motin kun pitää lämpimässä, niin hyvä on.

13.4.09
Säkylässä palo sitten kiinni lopullisesti ja päätös uran keskeytyksestä varmistui. Voittoon kuitenkin jäi lyhyt ura. Raha ja aika pakottaa luopumaan GP luokasta lopullisesti. Auto on myyty norjaan, jossa se toivottavasti saa hyvän kodin. Sika vaikenee.  :-[

16.4.09
Sian ura jäi suomen mantereella lyhyeksi, mutta Norjassa sitä vingutetaan ja kiljutetaan taas. Samalla kun Tanskaan lähdetää Slidin kanssa luovutan auton kaverille. Samalla lähtee kaikki polttistarvikkeet, joten meikäläistä ei välttämättä nitroauton puikoissa hetkeen nähdä. Oli se niin kivaa kun sitä kesti. Tänks vaan.

10.5.09
Ensi viikonlopun Tampellan kisa tulee jäämään minun omistuksessa sian viimeiseksi. Pitää hakea säädöt kuosiin ennen myymistä.

2.6.09
Nyt on laitettu Screaming Pig kuntoon, kokeiltu ei ole vielä, mutta lauantai aamuna kyllä kerkiää. Pitäis jostain saaha pakokäyrän päähän semmonen kuminen putki, ettei lentäis kaikki nitrot silmille. Olisko kellään?

9.6.09
Jaahas, viimenen viesti tähän topicciin... Lauantaina koitettiin saada Screaming Pigiä kisaan, mutta selvisi, että startterin moottori oli kyrvähtänyt.. No jäi se kisa ajamatta sitten. Saa nähdä onko uusi ostaja tyytyväinen.

16.6.09
Ei jäänyt topicin viimeiseksi viestiksi sattuneesta syystä tuo edellinen. Auto jäi mulle kun ostajaa ei paljoa näkynyt montulla. Kumma kaveri. Tästä alkaakin kirjan toinen osa sitten  8)
   Äsken purin Screaming Pigin atomeihin. Moottori myyntiin samoin muut polttishilppeet ja uutta runkoa tekemään. Tää olis tarkotus olla ihan kokonaan mun omatekemä projekti. Hyvältä näyttää ainakin tässä vaiheessa.

17.6.09
Jaahas, revoprojekti jatkuu... Tänään pesin rungon ja osat, että pääsee hahmottelemaan pitempää runkoa. Vararungosta täytyy rälläköidä palanen nykyisen rungon keskelle, että saa pidennyksen halvalla ja helposti aikaiseksi. Tarkoitus on käyttää revon vetareita kardaaneina joko nykyiseen jakolaatikkoon tai mahdollisesti laatikossa lojuvaan spider diffiin. Autosta tulee tasan tarkalleen 48cm pitkä pidennyksen jälkeen. Ja pian projekti jatkuu taas.  ;D
   Huomenna pääsen rälläköimään rungot poikki, ja saan ehkä autoa jo rullavaksi pidennyksen kanssa. Onko kellään tietoa, miten ton Revon vakiolootan saa pakilliseksi?

18.6.09
Tänään sain vihdoin halkaistua rungon kahteen eri osaan. Suunnitelmat puoltavat vakiolootan pistämiseen, joten kokeillaan sillä näin alkuunsa. Hyvältä näyttää ja jussin korvilla jatketaan!

21.6.09
Jaahas, tää hanke siirty -foff-:in haltuun. Möin kun hyvän rahan sain. Eli kyllä se omistajaa vaihto sitten loppujen lopuksi. Ja nimikin vaihtui  ;D
« Viimeksi muokattu: 21 Kesäkuu, 2009, 14:23:21 kirjoittanut Zarizi Tech »
Samu Sarka, RFOT, FIN
President of ERCCA / Member of WRCCA
RC4WD ~ Moreno Creation's

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Vs: 12# Screaming Pig
« Vastaus #1 : 16 Joulukuu, 2008, 23:19:07 »
Noni! Asiallista et tiimille on tulossa jo toinen GP-auto.

Ihan vinkkinä et ei kannata pidentää noin paljoa.
Sanoisin et 5cm vakiosta pitemmäks saa jo todella hyvän.
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: 12# Screaming Pig
« Vastaus #2 : 17 Joulukuu, 2008, 09:52:34 »
Hieno juttu, että zarizikin saa alleen uutta autoa ja GP luokassa. Hyvin mielenkiintoista nähdä ottaa RFOT
GP-luokan häntäpään haltuunsa, vai onko mahdollisuuksia hognoreja vastaan... Nyt sitten treeniä ja tietoa
pojat keräämään, että saadaan tämäkin luokka haltuun kokonaisuudessaan  ;D

Ps. Ei pelkoa että minä sinne siirtyisin, sitä ei tulla näkemään  :)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Zarizi Tech

  • RFOT
  • Moderator
  • ******
  • Viestejä: 3524
  • RFOT
Vs: 12# Screaming Pig
« Vastaus #3 : 17 Joulukuu, 2008, 14:18:12 »
Ps. Ei pelkoa että minä sinne siirtyisin, sitä ei tulla näkemään  :)

Nää sanat muistetaan  ;D

Juu ei ehkä noin ronskia pidennystä, mutta kyllä sen pidempi tarvii olla.
Samu Sarka, RFOT, FIN
President of ERCCA / Member of WRCCA
RC4WD ~ Moreno Creation's

Zarizi Tech

  • RFOT
  • Moderator
  • ******
  • Viestejä: 3524
  • RFOT
Vs: 12# Screaming Pig
« Vastaus #4 : 17 Joulukuu, 2008, 22:07:53 »
17.12.08
Kuulin juuri, että sika (r)antautuu huomenna mulle. Sitten alkaa hirvee säätäminen.  :P
Samu Sarka, RFOT, FIN
President of ERCCA / Member of WRCCA
RC4WD ~ Moreno Creation's

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Vs: 12# Screaming Pig
« Vastaus #5 : 18 Joulukuu, 2008, 17:07:37 »
17.12.08
Kuulin juuri, että sika (r)antautuu huomenna mulle. Sitten alkaa hirvee säätäminen.  :P

Älä anna saparon haitata "säätämistä" rantautuneen sian kanssa. Make it scream ;D!
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

niemikko

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 536
Vs: 12# Screaming Pig
« Vastaus #6 : 18 Joulukuu, 2008, 20:34:28 »
kyllähän sika on kiva saada näin joulun alla ;D

tässä piisaa kyllä potentiaalia balanssi ja välitys kohdilleen niin kiipee.

tota 5cm maksimissaan pitäsin hyvänä pituutena jos jatkaa.
Nothing´is faster than bullit watch out

Zarizi Tech

  • RFOT
  • Moderator
  • ******
  • Viestejä: 3524
  • RFOT
Vs: 12# Screaming Pig
« Vastaus #7 : 18 Joulukuu, 2008, 20:55:42 »
tota 5cm maksimissaan pitäsin hyvänä pituutena jos jatkaa.

Selvä pidetään korvan takana. Täytyy kattella, jahka saan auton käteen.
Samu Sarka, RFOT, FIN
President of ERCCA / Member of WRCCA
RC4WD ~ Moreno Creation's

Zarizi Tech

  • RFOT
  • Moderator
  • ******
  • Viestejä: 3524
  • RFOT
Vs: 12# Screaming Pig
« Vastaus #8 : 19 Joulukuu, 2008, 14:44:14 »
19.12.08
Tänään auto saapui. Paljon tuli osaa mukana, tukivarsia, toinen vaihdelaatikko, perä, akkuja, yms.. Uskon, että nyt pääsen hyvään alkuun polttis osastolla Screaming Pigin kanssa. Tossa vielä latailen startterin akun ja sit pärähtää! Kuvia tulossa viikonloppuna. korikin on jo päätetty. Eli tämmöinen tulee:

Ja pantherit tosiaan alle.
Samu Sarka, RFOT, FIN
President of ERCCA / Member of WRCCA
RC4WD ~ Moreno Creation's

Zarizi Tech

  • RFOT
  • Moderator
  • ******
  • Viestejä: 3524
  • RFOT
Vs: 12# Screaming Pig
« Vastaus #9 : 19 Joulukuu, 2008, 15:22:01 »
Äsken käytiin rykäsemässä DC:n kanssa Axial parkilla ja hienosti se Siriooni pelitti. Ei tarvi tyhjäkäynninkään olla hirveen iso. En malta odottaa, että pääsen rinteeseen ton kanssa!
Samu Sarka, RFOT, FIN
President of ERCCA / Member of WRCCA
RC4WD ~ Moreno Creation's

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: 12# Screaming Pig
« Vastaus #10 : 19 Joulukuu, 2008, 15:25:20 »
Totta tosiaan hienosti eteni, äänet kauniit ja sulavan pehmeesti liikkui maastossa.
Saa nähdä miten menee rinteessä, toki vaatii harjoittelua, mutta hienosti näytti etenevän
hyvä auto ja ainakin sähköautot pysyy hanskassa, katotaan miten kiljuvan sian käy  ;D
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

tejule

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 255
Vs: 12# Screaming Pig
« Vastaus #11 : 19 Joulukuu, 2008, 15:39:23 »
Uskon vahvasti siihen, että pienen harjoittelun jälkeen palkintosijat on paperia Kiljuvalle Sialle

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Vs: 12# Screaming Pig
« Vastaus #12 : 19 Joulukuu, 2008, 16:40:34 »
Nyt yhden "kauden" kokemuksella voin sanoa, että polttisten ja sähkisten ero on kaasunkäytössä.
Polttiksella on pakko lähtee rinteeseen himmailematta, jos meinaa päästä lähellekään huippua.
Kaasuakin täytyy pitää jatkuvasti päällä, joten linjojen ajovirheet antaa anteeks paljon vähemmän kuin sähköillä.

Muuten toi on aika simppeliä - ainakin Hellfirella oli :).
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

Zarizi Tech

  • RFOT
  • Moderator
  • ******
  • Viestejä: 3524
  • RFOT
Vs: 12# Screaming Pig
« Vastaus #13 : 19 Joulukuu, 2008, 16:55:07 »
Nyt yhden "kauden" kokemuksella voin sanoa, että polttisten ja sähkisten ero on kaasunkäytössä.
Polttiksella on pakko lähtee rinteeseen himmailematta, jos meinaa päästä lähellekään huippua.
Kaasuakin täytyy pitää jatkuvasti päällä, joten linjojen ajovirheet antaa anteeks paljon vähemmän kuin sähköillä.

Muuten toi on aika simppeliä - ainakin Hellfirella oli :).

Juu samaa tossa totesin heti kun olin sikaa vinguttanut hetken. Kaasua saa painaa kyllä.  ;D
Samu Sarka, RFOT, FIN
President of ERCCA / Member of WRCCA
RC4WD ~ Moreno Creation's

Zarizi Tech

  • RFOT
  • Moderator
  • ******
  • Viestejä: 3524
  • RFOT
Vs: 12# Screaming Pig
« Vastaus #14 : 20 Joulukuu, 2008, 14:32:57 »
20.12.08
Taas Ellivuoressa tehtiin testiä sialla. Ei meinannut pannuhuoneelle saakka mennä bensa, mutta sitten annettiin "ryyppyä" niin johan liikahti. Ei meinaa pysyä käsissä oikein noilla rinkeleillä  ;D
Samu Sarka, RFOT, FIN
President of ERCCA / Member of WRCCA
RC4WD ~ Moreno Creation's

tejule

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 255
Vs: 12# Screaming Pig
« Vastaus #15 : 20 Joulukuu, 2008, 22:06:17 »
Mites Pigin säädöt on ollut kohdallaan koneessa?

Zarizi Tech

  • RFOT
  • Moderator
  • ******
  • Viestejä: 3524
  • RFOT
Vs: 12# Screaming Pig
« Vastaus #16 : 20 Joulukuu, 2008, 22:23:41 »
Tuntuu olevan priima säädöissä kyllä.
Samu Sarka, RFOT, FIN
President of ERCCA / Member of WRCCA
RC4WD ~ Moreno Creation's

tejule

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 255
Vs: 12# Screaming Pig
« Vastaus #17 : 20 Joulukuu, 2008, 22:28:14 »
Loistavaa  ;D

Zarizi Tech

  • RFOT
  • Moderator
  • ******
  • Viestejä: 3524
  • RFOT
Vs: 12# Screaming Pig
« Vastaus #18 : 20 Joulukuu, 2008, 22:36:39 »
Huomenna lisää testejä luvassa 16% nitrolla. Katon pikkusen mitä eroo on 25%:een.
Samu Sarka, RFOT, FIN
President of ERCCA / Member of WRCCA
RC4WD ~ Moreno Creation's

tejule

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 255
Vs: 12# Screaming Pig
« Vastaus #19 : 20 Joulukuu, 2008, 23:00:17 »
Ei ehkä toimi ihan samoilla säädöillä!