Kirjoittaja Aihe: Revolution --- Land Rover Defender Crew Cab 147 Revolution  (Luettu 48341 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: Revolution --- Land Rover Defender Crew Cab 147 Revolution
« Vastaus #100 : 06 Elokuu, 2009, 18:04:09 »
Voishan noi varmaan pistää taulukkoon ja laskea kaikille. Laskin omille autoille käsin ja tuskallinen duuni oli tehdä niin.
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: Revolution --- Land Rover Defender Crew Cab 147 Revolution
« Vastaus #101 : 17 Elokuu, 2009, 13:43:27 »
Sain tänään varmistettua Autorata Racing Teamin pääsponsorin MM-kisoihin. Lohjan LaatuAutot Oy ja Off Road Center toimittavat tiimillemme kuljetuskaluston MM-kisaviikonlopuksi. Ei jää ainakaan siitä kiinni paikalle pääsy, että maavara tai veto loppuisi kesken.
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: Revolution --- Land Rover Defender Crew Cab 147 Revolution
« Vastaus #102 : 24 Elokuu, 2009, 23:41:40 »
Kisa meni vaihtelevasti. Itsellä odotukset jopa ylittyivät viidennen sijan ansiosta, mutta PaulJr
oli pettynyt suoritukseensa ja erityisesti haasteisiin paineiden sietokyvyn kanssa. No ikä tuo
lisää kokemusta ja varmuutta, kun vaan saa pidettyä ajotaidon tallella.

Kalusto pelasi hyvin, vaikka lauantain viimeiselle pätkälle lähtöä odotellessa syttyikin ohjausservo
palamaan. Auto on kuitenkin varustettu kahdella servolla ja yksikin jaksaa kääntää renkaita
kohtuullisesti. Käytännössä kun tilanteen tietää, niin pahemmin vaikuta suoritukseen. Otettiin
vain palanut servo irti sähköistä ja linkki irti ohjausvarresta, niin saatiin kaikki jaksot ajettua.

Sunnuntaiksi hain uuden servon ja kääntö toisi taas hyvin. Tai no niin hyvin kun Revon kääntö
koskaan toimii. Aamulla testipätkällä katkesi takaa linkinpää ja uutta päätä laittaessa ei tullut
laitettua pyöräkulmia kuntoon. Sen seurauksena auto jäi vähän kirjoittamaan ja se pääsi parilla
pätkällä yllättämään. Omalta osaltani päivä alkoi kuitenkin loistavasti, Unlimited-luokan
nopeimmalla ajalla nopeusjaksolla. Tolppia tuli kerättyä pari ja puhtaalla ajolla suoritunut Kanttori
sai kuitenkin kahdeksan pistettä enemmän tältä jaksolta.

Tuo nopeusjakson suoritus nosti sijoituksen aina kolmanneksi asti ja sain pidettyä tuon vielä
seuraavalla jaksolla. Kahdella viimeisellä homma kääntyi kuitenkin alavireiseksi ja olisiko johtunut
siitä että PaulJr:n tullessa rinnettä alas 7. jaksolta, hajosi edestä C-pala ja keskittyminen
omaan suoritukseen vaihtui auton korjaamiseen. Korjaus saatiin tehtyä kuitenkin äärimmäisen
nopeasti. Sijoitus putosi kuitenkin pykälällä ja seuraavalla jaksolla vielä toisella. Lopputulos
tiimillämme oli kuitenkin 5., 8., 10. ja 12.

Lopuksi kuvia Revolution merkkisestä "lentokoneesta":











Kuvaajalla tullut perusmoka, että puut on vinossa ja rinne näyttä todellista loivemmalta.
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: Revolution --- Land Rover Defender Crew Cab 147 Revolution
« Vastaus #103 : 27 Elokuu, 2009, 22:21:27 »
Purin sitten sen palaneen servon ja kuten arvata saattoi, fettihän sieltä oli palanut. Otin johdon, moottorin, asentoanturin, rattaat ja vesitiiviit kuoret varaosiksi ja uutta tilaukseen, kun vaan keksis mitä.
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: Revolution --- Land Rover Defender Crew Cab 147 Revolution
« Vastaus #104 : 03 Syyskuu, 2009, 22:35:28 »
Uudet 20 kg servot löytyivät lahden eteläpuolelta sopuhintaan. Tein oravannahkakauppaa servoilla ja tulostaululla, joka matkaa toisenlaiseen käyttöön toistaiseksi. Tämä tiimi jättää ensi kisassa myös raskaan kaluston kotiin, joten taululle ei olisi edes tilaa kyydissä. Kun mikrokaan ei ole mukana eikä sähköä, niin käydään sitten vaikka kukossa syömässä tauolla.
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: Revolution --- Land Rover Defender Crew Cab 147 Revolution
« Vastaus #105 : 04 Syyskuu, 2009, 14:39:53 »
Toiseksi viimeinen NiMH-pakka meidän kalustosta pääsi eläkkeelle. Tänään tuli
postissa 10.8. tilattu GE Powerin 2200 mAh 3S 8C LiPo Futaban lähettimeen.
Varmaan toi reilu 17 A purkuvirta riittää siihen ;)


Mitat: 110 x 45 x 15 mm

Vielä on yhdessä lähettimessä NiMHit, mutta jos tämä akku toimii niin tilaan toisen
samanlaisen. Kotiin toimitettuna 12 €, eBayn kautta ostettuna.
« Viimeksi muokattu: 04 Syyskuu, 2009, 14:48:33 kirjoittanut Penguin »
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: Revolution --- Land Rover Defender Crew Cab 147 Revolution
« Vastaus #106 : 05 Syyskuu, 2009, 22:01:08 »
Joku kyseli viikko pari sitten kuvia siitä mitä tuolla rungon sisällä on.
Tässä olisi nyt kuva altapäin pohjalevy poistettuna.


Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: Revolution --- Land Rover Defender Crew Cab 147 Revolution
« Vastaus #107 : 07 Syyskuu, 2009, 08:56:06 »
Nyt on 40 kg kääntövoimaa ja kyllä meinaan kääntyy renkaat mukisematta ja vauhdilla.
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: Revolution --- Land Rover Defender Crew Cab 147 Revolution
« Vastaus #108 : 10 Syyskuu, 2009, 02:36:46 »
"MM":ien jälkeen ajeltiin ja otettiin kuvia autosta, kunnes jokin mystinen sähköhäiriö iski. Sitä
ennen oli jo Mambaan vaihdettu, Futaban mukana tullut katkaisija, sanonut toimintasopimuksen
irti imettyään turhan paljon hiekkapölyä sisäänsä. Niin no toimi se kun ruuvarilla väkisin väänsi
liukukytkintä, mutta käsin sitä ei jaksanut kääntää.

Tänään otin lopulta asiakseni laittaa sähkökytkennät kuntoon ja purin kaikki vanhat sähköt
pois. Itseasiassa ainoa kytkentä jota en muokannut, oli noparin ja moottorin välillä. Syy
mystisiin häiriöhin ja pätkimisiin paljastui CC BECin katkenneesta johdosta. Tästä syystä vastari
ei saanut lainkaan sähköä.

Aiemmassa kytkennässä oli vastarille ja noparille omat katkaisijat. Nyt niitä on vain yksi
yhteinen kaksinapainen katkaisija, jonka päällä on kumisuoja. Tuon pitäisi nyt olla sitten sekä
vesi-, että pölytiivis ratkaisu. Katkaisija on myös ruuvattu kiinni, joten jatkossa sen ei
pitäisi irtoilla kuten vanha kaksipuolisella teipillä kiinnitetty noparin katkaisija tuppasi tekemään.

Samalla uusin kaikki johdotukset ja optimoin joitakin johtoja sopivamman mittaisiksi, eli
lyhyemmiksi. Aiemmin noparin virtajohdoissa kiinteästi kiinni olleet CC BEC ja moottorin tuuletin
saivat kumpikin oman liittimen. Nyt nekin saa paketista irti tarvittaessa. Noparin johdon
kaikki karvat on takaisin liittimessä paikallaan ja virtajohto kytketty irti tekemälläni adapteri-
kaapelilla, josta puuttuu keskimmäinen punainen virtajohto kokonaan. Näillä muutoksilla
noparin ja CC BECin ohjelmointikin onnistuu huomattavasti sujuvammin.

Kaiken kaikkiaan tästä tulee siisti paketti, kun kaikki saadaan taas kasattua takaisin paikalleen.
Otan kuvia vaikka sitten kun koko homma on paketissa.
« Viimeksi muokattu: 10 Syyskuu, 2009, 02:49:00 kirjoittanut Penguin »
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: Revolution --- Land Rover Defender Crew Cab 147 Revolution
« Vastaus #109 : 10 Syyskuu, 2009, 21:46:13 »
Sähkökytkennät alkavat olla pulkassa. Vanhat liukukytkimellä toteutetut katkaisivat
saivat siis tehdä tilaa yhdelle uudelle vipukatkaisijalle. Johtojuotokset suojasin
valamalla päälle epoksista suojan, joka toimii samalla vedonpoistajana. Estänee myös
tehokkaasti kaikki yritykset käyttää tuota katkaisijaa johonkin muuhun myöhemmin.



Uudet kaapelikytkennät asennettiin kaapelisukkaan, jolloin niistä saatiin paljon siistimmät,
kun johtoa, liitintä ja jatkosta ei roiku vähän siellä ja täällä.



Katkaisijan vipu sai vielä päälleen kumihupun, jonka pitäisi olla vesi- ja pölytiivis.
Sijoituspaikka on auton perässä aivan korin alla, mutta silti helpossa paikassa käyttää.
Pitäisi nyt kuitenkin olla aika hyvin suojassa esimerkiksi risuilta.



Uudet servotkin vielä kuvaan. Niiden säätämisen kanssa on kyllä haasteita että saa
molemmat olemaan neutraaliasennossa samaan aikaan. Jos tuo en ota onnistuakseen,
niin testataan käännön toiminta yhdellä servolla ja toinen pääsee uuteen autoon.
Auton painojakauma vaan on sellainen, että yhdellä servolla on kovasti töitä kääntää
renkaita noilla Revon ohjausvivustoilla.



Päivän asennusten päätteeksi havaittiin sitten toisessa takaulostulossa klappia ja huomenna
pitää vielä purkaa diffi ja tutkia miksi ulostuloakseleiden ja diffin laakereiden välissä on niin
paljon tyhjää.
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: Revolution --- Land Rover Defender Crew Cab 147 Revolution
« Vastaus #110 : 11 Syyskuu, 2009, 20:56:15 »
Kasa ruuveja avattu ja suljettu. Siinä välissä vähän siirrelty muitakin osia ja vaihdettu yksi
laakeri. Nyt se joko toimii tai toimii vielä paremmin. Joka tapauksessa tämäkin auto on valmiina
sunnuntain kisaan.
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: Revolution --- Land Rover Defender Crew Cab 147 Revolution
« Vastaus #111 : 10 Lokakuu, 2009, 22:27:16 »
Kauden päätöksessä otin sen mikä otettavissa oli eli voitto Bullitista ja ratkaisevat 10 Cup-pistettä,
joilla nousin sekä tiimimme niin ikää Revolutionia kuskannen ykköskuskin PaulJr:n, että Bullitin ja
kuljettajansa niemikkon ohi kuudenneksi. Ensimmäiseksi kaudeksi hyvä, erityisesti oma suorituksen
kauden jälkimmäisellä puoliskolla tyydyttävät ja ylittävät kaikki itselleni asettamani tavoitteet.

Kokonaisuutena tiimin kausi meni muutenkin hyvin, ehkä tuolla junioriosastolla pitää tehdä harjoitusta
hermojen hallinnassa talven aikana. Ajaahan nuo juniorit osaavat paremmin kuin minä, siitä ei
ainakaan itselläni ole epäilystäkään.

Näin kauden päätteeksi on sitten vielä hyvä räväyttää esille Revolutionin datamittaustulokset, jotka
siis mitattu kauden päättäneessä GP6:ssa Säkylässä. Moottorit, noparit ja akut ilmenevät topicin
ensimmäiseltä sivulta, joten niistä ei enempää. Mittaustulokset siis kahden kuljettajan ajamista
jaksoista eli yhteensä 12 jaksoa ajettu:

Kisassa käytetty varaus: 4268 mAh
Maksimivirta: 177,35 A
Maksimiteho: 2126 W

Jaksot 1-3, virta (A) ja jännite (V) suhteessa käytettyyn varaukseen (mAh)


Jaksot 1-3, teho (W) ja jännite (V) suhteessa käytettyyn varaukseen (mAh)


Jaksot 4-6, virta (A) ja jännite (V) suhteessa käytettyyn varaukseen (mAh)


Jaksot 1-3, teho (W) ja jännite (V) suhteessa käytettyyn varaukseen (mAh)


Täytyy sanoa, että olen vähän yllättynyt, kun kauden alun testit näyttivät pienempiä lukuja, tosin
oli kyllä kesymmät testirinteetkin. En siis odottanut ihan näin suuria lukuja ja erityisesti en odottanut,
että jatkuva virta olisi noin pitkiä aikoja 150 A tuntumassa, kun noissa kuvaajissa näkyy. No eihän
tuossa aika näy, vaan kulutetut milliampeeritunnit ja tuollaisella virralla niitä kuluu. Jännitteen
pudotuksesta kuitenkin näkee, että nuo akut eivät ihan riitä tälle autolle ja mielenkiinto herääkin, että
millaisia lukuja sitten nähtäisiin, jos jännite ei putoaisi noin alas.

Yksi asia on kuitenkin varma. Monsterin cutoff ei toimi. Se on säädetty 3,2 V:n kennojännitteelle ja
akku tunnistuu käynnistettäessä oikein. Jo kesällä havaittiin, että auto menee niin pitkään, kunnes
akuista loppuu totaalisesti virta ja näin se näyttää edelleen olevan. No toisaalta yksi lysti, kun akut
eivät kuitenkaan ole olleet moksiskaan ja hyvin tuo auton on näilläkin liikkunut.
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: Revolution
« Vastaus #112 : 14 Joulukuu, 2009, 13:16:57 »
Revolutionin tulevaisuus on avoin. Auto luovutti suuren osan osistaan toiseen projektiin ja lepää tällä hetkellä laatikossa sekalaisena osakokoelmana. Katsotaan jos posti jonain päivänä toisi uusia osia ja vallankumous heräisi jälleen voimiinsa.
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: Revolution --- Land Rover Defender Crew Cab 147 Revolution
« Vastaus #113 : 28 Helmikuu, 2010, 12:22:19 »
Auto on taas kasassa ja ready to race. Uusia akkuja odotellaan vielä kauden alkuun, mutta muuten mennään vanhalla hyväksi koetulla autolla.
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: Revolution --- Land Rover Defender Crew Cab 147 Revolution
« Vastaus #114 : 17 Huhtikuu, 2010, 21:03:05 »
Niinhän siinä sitten kävi, että ensimmäisen kerran tämä auto antautui kesken kisan niin perusteellisesti,
että varaosaosastolta ei löytynyt osia auton korjaamiseen. Nopeusjakson maalissa PaulJr hyppäsi
sellaisen loikan takakulmalleen alas, että koko vasemman takapyörän ripustus lähti kuin eturipustukset
Buemin F1-autosta Kiinan GP:n ensimmäisissä harjoituksissa.



Heti näkyvät vahingot on C-pala, ylätukivarsi, aurauslinkki, jousituksen työntötanko ja vetoakseli.

Edit: Tulikin tilattua varaosia tämän korjaamiseksi vain 100 dollarilla. Toki siinä tulee ylimääräisiä, kun
yksittäisiä osia ei saa tilattua.
« Viimeksi muokattu: 17 Huhtikuu, 2010, 21:31:08 kirjoittanut Penguin »
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: Revolution --- Land Rover Defender Crew Cab 147 Revolution
« Vastaus #115 : 09 Toukokuu, 2010, 19:13:13 »
Taas on kisa ajettu, tällä kertaa ehjin ripustuksin. Radiossa jokin pätkii ja sen metsästämiseksi poistetaan vähän liittimiä. Päätettiin myös käydä todella käännön kimppuun ja sitä pitää parantaa reilusti. Tehdyt muutokset tuntuvat jo tämän päivän testien perusteella hyviltä, mutta katsotaan nyt, jos saataisiin vielä jostain lisää kääntyvyyttä sekä pyöriin, että autoon.
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: Revolution --- Land Rover Defender Crew Cab 147 Revolution
« Vastaus #116 : 24 Heinäkuu, 2010, 21:24:34 »
Epäonni vaivaa Revolutionia. Hyvin alkanut kisa päättyi jo toisella jaksolla, etudiffin ulostulon katkeamiseen. Kyseinen custom ulostulo on uniikkikappale ja täytyy nyt hetki miettiä tekeekö uuden vai vaihtaako tilalle vakion ja pidentää auton vetoakseleita sen verran että pysyvät vakioulostulojen kupeissa.



Uloimmat tiivisteen kohdalta poikki ja tiivistekin näkyy vielä olevan tallessa diffin sisällä olevalla akselilla.
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: Revolution --- Land Rover Defender Crew Cab 147 Revolution
« Vastaus #117 : 02 Syyskuu, 2010, 19:54:02 »
Edellinen kisa meni mekaniikan ja sähköjen osalta hyvin. Tulospuolella kuski on nyt jotenkin jäässä tai jännittää liikaa, joten kauden ajot on menneet enemmänkin vain ajeluksi, vaikka saavutettu 8. sija olikin tähän mennessä kauden paras tällä autolla. Vielä olisi mahdollisuus ottaa se palkintopalli sija kauden viimeisessä kisassa.

Auto on taas käyty läpi, mitään suurempia muutostarpeita ei ole, eikä mitään esteitä pitäisi kaluston puolesta olla menestymiselle. Siitäkin huolimatta Revolutionilla valmistaudutaan auton viimeiseen koitokseen, jonka jälkeen se pistetään joko osiksi tai myydään pois. Ensi kaudelle tulee uudet kujeet ja uusi kalusto. Mihin lajeihin ja luokkiin, on vielä tässä vaiheessa avointa.
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Vs: Revolution --- Land Rover Defender Crew Cab 147 Revolution
« Vastaus #118 : 12 Syyskuu, 2010, 16:21:11 »
Neljänteen sijaan on hyvä päättää tämän auton tarina tässä tiimissä. Viimeisen pätkän viimeisessä nousussa meni takakardaani poikki juotoskohdasta, mutta lisätään vähän materiaalivahvuutta, niin tulee kestämään hyvin. Tulevat kuukaudet näyttävät, jatkaako auto jonkun muun kuskin ohjastamana Foffissa, vai lähteekö aivan muuhun käyttöön.
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile

Penguin

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 776
Re: Revolution --- Land Rover Defender Crew Cab 147 Revolution
« Vastaus #119 : 19 Lokakuu, 2011, 22:52:27 »
Pitkään on Revolution seisonut, mutta tänään tehtiin autosta kaupat ja auto matkaa loppuviikosta tai ensi viikolla uudelle omistajalleen sovitussa kokoonpanossa. Aika näyttää palaako auto myös foffi-rinteille vai siirtyykö muuhun ajeluun.
Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile