Rc Formula OffRoad
September 21, 2017, 08:40:03 AM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Kisakalenteri 2017
 
   Home   Help Search Calendar Login Register  
Pages: 1 [2] 3 4 ... 6
  Print  
Author Topic: Stroker  (Read 5062 times)
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« Reply #20 on: March 25, 2015, 07:06:02 PM »

Noniin!

Nyt näyttää pirun hyvältä, kun slingit alla, aito Unlimited Foffari!  Cool

Se kaposempi vanne tukevoittaa, koventaa ja tekee ryhdikkäämmän kokonaisuuden renkaasta ja se on hyvä.
Alkaa olee kiesi ihan kisavalmis tai ajovalmis, jossei kisaamaan saakka lähde. Buggystä saa hyvän ajokamun,
sit vaan lumien lähdettyä montulle, parit hassut ratamerkit mukaan ja ajelemaan  Smiley

Ps. eikä toi lexan korikaan hassumpi ole noin alkuun. Vanteet ja kori menee sävyyn nätisti  Wink
Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
FINSKI
Full Member
***
Posts: 192


View Profile
« Reply #21 on: March 25, 2015, 07:13:21 PM »

Kiitoksia Smiley
Täällä susirajalla on tuota lunta vielä saman verran kuin Etelä-Suomessa oli talvella parhaillaan Grin
Mutta kyllä ne sieltä sulaa, kova kytinä ois kyllä jos päästä kokeilemaan ajoa, en ole ikinä nelikolla laparenkailla hiekkamontulla ajanut.
Miten nopeasti muuten rattaat kuluu foffissa?
Pinioni+spurri???
Luulisi että se hiekka ja pöly raiskaa rattaa nopeasti väljiksi.
Logged
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« Reply #22 on: March 25, 2015, 07:41:08 PM »

Miten nopeasti muuten rattaat kuluu foffissa?
Pinioni+spurri???
Luulisi että se hiekka ja pöly raiskaa rattaa nopeasti väljiksi.

Unlimited luokassa metalli spurri (tai mitä lie onkaan) ja pinjoni kestää aikas pitkään. Itsellä ei taida kulumalla olla menny ykskään loppuun.
Hiekassa ajetaan ja nopeesti se valtaa auton, mutta nopeesti se katoaakin  Wink Sanoisin, ettei tarvi ressata.
Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
FINSKI
Full Member
***
Posts: 192


View Profile
« Reply #23 on: March 26, 2015, 02:18:09 PM »

Miten nopeasti muuten rattaat kuluu foffissa?
Pinioni+spurri???
Luulisi että se hiekka ja pöly raiskaa rattaa nopeasti väljiksi.

Unlimited luokassa metalli spurri (tai mitä lie onkaan) ja pinjoni kestää aikas pitkään. Itsellä ei taida kulumalla olla menny ykskään loppuun.
Hiekassa ajetaan ja nopeesti se valtaa auton, mutta nopeesti se katoaakin  Wink Sanoisin, ettei tarvi ressata.

No tuo hyvä kuulla, minä jo mietin kauhulla, että varmaan joutuu pakillisen ostamaan rattaita Grin
Logged
SlidSlide
RFOT
*****
Posts: 2451



View Profile
« Reply #24 on: March 26, 2015, 02:38:10 PM »

Miten nopeasti muuten rattaat kuluu foffissa?
Pinioni+spurri???
Luulisi että se hiekka ja pöly raiskaa rattaa nopeasti väljiksi.

Spurrit on olleet erittäin kestäviä noissa truggy-autoissa. Karkaistut pinjonitkin kestää. Muista vain kiristää moottori kunnolla paikalleen. Pinjoni kuluu alta aikayksikön, jos moottori liikahtelee paikallaan ja kierroksia on sopivasti. Ainakin kerran on käynyt näin muuten todella kestävälle pinjonille.

Kannattaa muistaa myös sekin seikka, että noilla isoilla foffareilla ajetaan käytännössä paljon vähemmän kuin esimerkiksi rata-autoilla. Monet eivät aja kisojen ulkopuolella ollenkaan ja kisoissakin vain testaa autoa ennen pätkiä. Tällöin kokonaiskulutus on todella vähäistä. Jos noilla autoilla ajaa enemmän, niin varmasti osatkin kuluvat nopeampaan tahtiin.

Pistin muuten kyselyä amainille, että voisiko he ottaa myös sen pantherin 3.2 laparenkaan myyntiin heidän kauppaan, ei ole vielä vastausta tullut.
Towerhobistahan tuota saa, mutta 15$ postit parille renkaita.

Hienoa! Toivotaan että lisäävät valikoimaan.
Logged

Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson
FINSKI
Full Member
***
Posts: 192


View Profile
« Reply #25 on: March 26, 2015, 07:36:25 PM »

Itsellä varmastikkin tämä eka kesä menee harjoitellessa ja saattaa tulla ajoa paljonkin jos auto ja tekniikka kestää.
Katotaan miten mitkäkin osat kuluu Smiley

Mutta hyvä kuulla että oikein käytettynä näissä osat kestää pitkälle.

Adam laittoi tänään viesti niistä pantherin paddleista, kuulema niitä on ollut joskus myynnissä mutta huonon menekin takia ja välillä ollut todella vaikea saada valmistajalta renkaita, että niitä ei olla ottamassa takaisin myyntiin, laitoin kuitenkin viestin, että jos edes muutamaa sarjaa voisi ottaa, sanoin että Suomessa on eräs porukka joka noita mielellään käyttää ja että jos otat myyntiin niin ne siellä ei kauaa hyllyllä happane Grin
Itekki tilaan jos tulee myyntiin, mut katotaan onko pohjoisen pojan sana mitään ameriikan mahtaville korville..
Logged
FINSKI
Full Member
***
Posts: 192


View Profile
« Reply #26 on: March 27, 2015, 09:47:37 AM »

Adam oli laittanut sähköposti, lupasi tutkia pomonsa kanssa saisiko niitä pantherin mt laparenkaita amainille.
Ilmoitan kun saan tietää lisää.
Logged
FINSKI
Full Member
***
Posts: 192


View Profile
« Reply #27 on: March 27, 2015, 06:39:31 PM »

Joo, sinne meni sitten 40€ hukkaan  Embarrassed
Tilasin koemielessä tosin tälläisen akun, eihän siinä virta riittänyt edes koevedossa kun sisällä ajoin käytävää edestakaisin.
https://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__36207__ZIPPY_Compact_2450mAh_5S_35C_Lipo_Pack_EU_Warehouse_.html
Mikä olisi suositeltava tuo C luku jos esim 5S akkua nyt tulevaisuudessa kattelen?
Ajattelin ostaa myös 3S akkuja kun ostin yhden tekin t8 2650kv motin, se kiertää 3S akulla sen verta ja yli mitä
tuo xerunin 1800kv 5S akulla.
Tosin se on buggyyn suositeltu, mutta kaipa se lyhyitä foff vetoja kestää tuossa rojekti autossakin?

SPECIFICATIONS

Motor;
Motor Length: 2.71" (69mm)
Motor Diameter: 1.57" (40mm)
Shaft Dimensions: 19x5mm
Weight: 11oz (311g)
Voltage: 4S
kV:2650
Rotor: 18.5mm
« Last Edit: March 27, 2015, 06:43:14 PM by FINSKI » Logged
SlidSlide
RFOT
*****
Posts: 2451



View Profile
« Reply #28 on: March 27, 2015, 07:15:59 PM »

Nano-techin lipot on hyviä. Vähintään 60c jatkuvana about 2000mah akulla. Akun virranantokyvyn voi laskea c-arvo x ampeerit.  Sitä vertaat moottorin arvoihin, niin löydät sooivan akun.
« Last Edit: March 27, 2015, 07:20:19 PM by SlidSlide » Logged

Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson
FINSKI
Full Member
***
Posts: 192


View Profile
« Reply #29 on: March 27, 2015, 07:48:55 PM »

Kiitoksia slidslide.
Joo, ei tuo 35C jaksanu ku yhen kiihytyksen ja heti alko auto hiipumaan, sit meni nopari johonki failsafe tilaan.
Vaihdoin 2 X 2S akut joissa 50-100C ja toimi kuin junan vessa.
No ei auta kuin yrittää myydä tuo akku ja tilata uusi kuhan löytyy sopivat.
Nämä muuten vaikuttaa kanssa ihan hyviltä hk akuilta ja ei ole kovin kalliita.
Tämä turnigy heavy duty akkusarja.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/RC_PRODUCT_SEARCH.asp?strSearch=Turnigy+Heavy+Duty
Logged
FINSKI
Full Member
***
Posts: 192


View Profile
« Reply #30 on: March 28, 2015, 07:26:27 PM »

Ricebeerille kiitoksia pitkästä kardaanista, kyllä tuo omaa autoa noin 50-60mm jatkaa näin lonkalta heitettynä kun vertailin silmämääräisesti.
Hiukan muutoksia sähköjen kokoonpanoon tein.
Polykarbonaatista tein levyn keskidiffin päälle, johonka ruuvasin tuon xerunin noparin omalla kiinnityslevyllä kiinni ja näiden levyjen väliin laitoin parin millin solukumin ja kevyesti kiristin noparin jotta se solukumi toimii joustimena siellä välissä, ei tiedä mitä ryskettä
auto joutuu vielä kärsimään, niin tuollainen pieni jousto tuossa ei varmasti ole pahitteeksi.

Tuota kehikkoa minä aloitin jo tuossa joku aika sitten tuosta nylonista väsäämään ja tilasin eilen etrasta mustaa pom c tankoa 6mm paksuisena.
Kotona on jo 10, 8 ja 6mm valkoisena.
http://tuotteet.etra.fi/fi/g2558788/tangot-pom-c-musta
Kokeilen tuosta sen kehikon väkertää, vaikka voi siitä tulla ruma kuin pirusta pienenä, mutta eipä tuossa paljoa köydy jos ei tule lasta eikä pasketta.
Nylonin hyvä puoli on se jumalaton kestävyys, ei varmasti murru/katkea tuo 10mm tanko vaikka auton ajaisi 10-metristä katolleen, mutta se sitten toinen huono puoli onkin, jotta suoraa tankoa ei saa muotoa pitämään halutussa kulmassa, kuin esim alumiini kun sen kerran haluttuun muotoon taivuttaa.

Jos tuo kusee, niin sitten alumiinitangosta koetan hommaa jatkaa....
Logged
FINSKI
Full Member
***
Posts: 192


View Profile
« Reply #31 on: March 30, 2015, 05:34:59 PM »

Hetken aikaa tuossa mietin, että tehdä vaiko ei tehdä...
No nyt se on menoa ja paluuta ei ole, jeesus jakoi vedet kahtia, minä jaoin kyoshon pohjalevyn Grin
Pahoittellut baijerille siitä kun matkin baijerin projektia, eli samaan tyyliin tein tuon rungon katkaisun..
Tässä siis baijerin auton kuva.

Ei se kyoshon gt2 ve pohjalevy käyny tohon, joten katkaisin tuon dragon racingin pohjalevyn.

Ei ole vielä kamera tullut niin en voi kuvia päivitellä rojektista, mutta sony on tulossa expertiltä ja toivottavasti tällä viikolla sen saisi..

Nyt tässä miettiä tuota kiinnittämistä, vttu kun ei ole kuin rautasaha käytössä kotosalla ja sellanen miniporakone johon sais katkasulaikan kyllä kiinni...

Katotaan mitä saan aikaan, jotain rumaa shittiä Roll Eyes


Niin, auton akseliväliksi tuli 455mm, sen verta voi sanoa specseistä, tai kuhan tuon rungon nyt saa ensin pultattua yhteen Grin

Tää dragon pohjalevy on hiukan V-mäinen kun tää on kiilamainen...
« Last Edit: March 30, 2015, 05:38:55 PM by FINSKI » Logged
SlidSlide
RFOT
*****
Posts: 2451



View Profile
« Reply #32 on: March 30, 2015, 07:17:01 PM »

Pahoittellut baijerille siitä kun matkin baijerin projektia, eli samaan tyyliin tein tuon rungon katkaisun..

Jos jonkun hyvän idean kopioiminen olisi pahoittelun arvoista, ampuisimme edelleen jousipyssyillä. Koko lajin kehityksen suola piilee siinä, että joku ensin innovoi uutta jota muut perässä kopioivat. Näin luokat hiljalleen kehittyvät eteenpäin. Foffissa on löyhää säännöissä, jotta kehitykselle ja innovaatioille on tilaa. Tämä nyt ei täysin liittynyt asiaan, mutta sanoinpa silti.

455mm askeliväli on hyvä foffiin. Helpohko keino pidentää auto on leikata sopivan kokoinen alumiinilevy tuohon leikkauskohtaan. Se on toimiva ja kestävä ratkaisu.

Mitä tahansa teetkin jätä kardaanille vähän liikkumatilaa kuppiinsa. Jos se on liian tiukasti kiinni, niin se saattaa poikkasta töyssyssä. Älä kuitenkaan liian löyhäksi jätä. Kultainen keskitie tässäkin asiassa Smiley.
Logged

Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson
FINSKI
Full Member
***
Posts: 192


View Profile
« Reply #33 on: March 31, 2015, 07:12:16 AM »

Hyvä homma jos vapaa kopsaaminen sallittua  Smiley
Juu, tuohon projektiin.
Ei voinut tuota jatkopalaa laittaa tuohon rungon päälle, koska kyoshossa on moottoripukki mallia sivulta työnnettävä, eli tälläinen.

Jos sen jatkopalan laittaa rungon päälle, niin moottoria ei voi asentaa paikalleen, tai sitten sitä on jyrsittävä niin että reuna on samalla tasolla kuin alkuperäinen runkolevyn pokkaus.
Sekin tuottaa vielä mietintää, että miten pulttaan tuon jatkon kiinni moottorin puolelta, moottorin allekkaan ei jää montaa milliä tilaa.
Ehkä uppokanta ruuvilla ja senkkaukset pohjalevyyn ja mutterit pohjaan.
Tokko tuolla on seksuaalisesti merkitystä onko siellä ruuvin kantoja näkyvissä.
Mietin myös sellaistakin vaihtoehtoa, että ostan hiilikuitulevyä ja teen "sandwichin" tuosta jatkosta.
Eli ylä ja alapuolelle hiilikuitulevy liitos ja tuo orkkis runko siis jää niiden kahden hiilikuitulevyn väliin.
Ei ainakaan toisi juuri painoa lisää.
Logged
Ricebeer
FOFF Competitor
*****
Posts: 188



View Profile
« Reply #34 on: March 31, 2015, 07:52:30 AM »

Mitäs jos pyöräyttäisit sen koneen toisteppäin, siirtys samalla painoa etupäähän?
Tai sitte vaan yksinkertasesti se vallan uus pohjalevy  Wink
Logged

Ricehill & Overhousing Racing Team
FINSKI
Full Member
***
Posts: 192


View Profile
« Reply #35 on: March 31, 2015, 09:24:55 AM »

Mie mietin sitäkin, mutta tuohon moottoripukkiin ei saa tuota diffiä asennettua kuin yhesta suunnasta, kun se laakeripesä on siinä sorvattu.
Niin tuota pukki ei pysty heittämään toiselle puolelle.
Tai tuo pitäisi koneistaa auki tuosta tuo laakeripesä.
Logged
Baijeri
FOFF Competitor
*****
Posts: 95


View Profile
« Reply #36 on: March 31, 2015, 10:07:51 AM »

Mie mietin sitäkin, mutta tuohon moottoripukkiin ei saa tuota diffiä asennettua kuin yhesta suunnasta, kun se laakeripesä on siinä sorvattu.
Niin tuota pukki ei pysty heittämään toiselle puolelle.
Tai tuo pitäisi koneistaa auki tuosta tuo laakeripesä.

Heität vaan koko keskidiffin pukkeineen päivineen toistepäin niin kääntyy kone eteenpäin eikä tartte mitää koneistella. Jos ei pohjalevyssä osu ruuvien reiät kohdalleen, niin poraat vaan uudet reiät.
Logged

Ricehill & Overhousing Racing Team
FINSKI
Full Member
***
Posts: 192


View Profile
« Reply #37 on: March 31, 2015, 11:21:51 AM »

No joo, silleen se onnistuisi toki.
Pitäs kairata tuota spurrin reikä sitten tolle toiselle puolelle kun diffin kääntää.
Poralla reiät ja dremelelillä ajas uran siihen.
Tässä kuva tosta pohjasta, tossa näkyy miten kapea tuo spurrin kolo on.
Logged
Baijeri
FOFF Competitor
*****
Posts: 95


View Profile
« Reply #38 on: March 31, 2015, 12:41:03 PM »

Ei se spurri välttämättä sitä uraa tartte, jos vain mahtuu pyörimään. SandReaperissakin on keskidiffi nurinpäin, enkä aio sinne mitään uraa alkaa jyrsimäänkää. BadPatissa ei oo uraa ollenkaa (vaikka alkuperäsessä pohjalevyssä oli) ja hyvin on pelittäny. Wink
Logged

Ricehill & Overhousing Racing Team
SlidSlide
RFOT
*****
Posts: 2451



View Profile
« Reply #39 on: March 31, 2015, 12:54:19 PM »

Keskidiffin kääntäminen on hyvä idea. Minunkin molemmissa EP-autoissa keskidiffi on käännetty. Toisessa autossa laitoin pienet korokepalat keskidiffin alle, jotta spurri mahtui kunnolla pyörimään.
Logged

Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson
Pages: 1 [2] 3 4 ... 6
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!