Kirjoittaja Aihe: SandReaper  (Luettu 7839 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Baijeri

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 95
Re: SandReaper
« Vastaus #40 : 13 Toukokuu, 2015, 22:53:25 »
Sand Reaperin alku ei ole ollut kovin ruusuinen. Kangasalan kisaan lähdettiin siinä uskossa että tällä autolla pärjätään parhaiten, mutta toisin kävi ja hännille jäätiin.  :( Ensimmäisellä ja toisella pätkällä tuli tehtyä aivan käsittämättömiä mokia, että oikein hävettää.  ;D Kolmospätkällä sitten näkyikin vähän valoa tunnelin päässä ja päästiinkin maaliin asti takaperinvoltilla ;D toki sitä ennen tuli otettua jo aivan turha pakki...

Tauolla sitten ajattelin, että tyhjäilenpä tässä nyt nämä ensimmäiset akut, mutta sitten alkoikin tekniikkamurheet. Yhtäkkiä autosta katosi kokonaan virrat kesken ajon. Noparille menevän +piuhan bullet oli sulanut ja aattelin että siinähän se vika on. Pikkusen entrasin liitintä ja laitoin täydet akut kiinni. Siitähän melkein uus Savoksin servo riemastui, sai jonkun virtapiikin ja väänsi ittensä täysin jumiin, samalla servon varsikin napsahti poikki. Tuli siinä Savoksit sitte manattua alimpaan helevettiin. ;D Noparikin sekoili ja sätki virtojen päällelaiton jälkeen kaasua itsestään päälle, tosin sitä se on tehnyt ennenkin, joten en siihen kiinnittänyt sen enempää huomioo. Nooh eipä siinä mitään, tallikaverilta Alturnin varaservo paikalleen, mutta edelleenkään ei servo puhu mitään. Aateltiin että olikohan se nyt sitten varmasti ehjä servo. Kerta kiellon päälle vielä koittamaan yhtä servoa, (tällä kertaa axiaalin vakioservoa) muistaakseni siten ettei noparikaan ole vastarissa kiinni, no savuthan sieltä tuli. Elikkäs tuli siinä poltettua muutaman minuutin sisään kolme servoa.  ;D ;D Ajattelin että beccihän sieltä sitten paskana on ja varmaan vastarikin. Meinasin että se kisa oli sitten siinä ja nostin riipperin viton perään. Hetken päästä kummiski ajattelin että ei prkl luovuteta ja otettiin vielä yksi savoksin servo mukana olleesta Honchosta, jota oon pitäny varuuksi mukana jos modista hajoo jotain. Samasta pelistä otettiin myös kiina-becci ja vastari. Muuten hyvä, mutta siinä becissä on ihan eri liittimet.  ::) Muutamilla "liitinhirviö" adaptereilla se kuitenkin saatiin kytkettyä autoon ja riipperi alko taas rokkaan.  8) (mainittakoon tähän väliin että noparin omaa becciä ei voinut käyttää, koska sillä on jo käräytetty menneisyydessä kaksi servoa).

Nopeudelle lähdettiin auraajan roolissa, mutta eihän siitäkään mitään tullut. Sling Shotit pöllyytti niin hiekkaa ettei autoa välillä edes nähnyt. Sielä sitä sitten oltiin kiinni kaiken maailman mättäissä ja lopulta katollaan, kuinkas muutenkaan. Nopeuden jälkeen mystiset sähköviat jatkui... ihmettelin kun nyppäsin noparin miinuspiuhan akusta irti niin virrat ei sammunut ollenkaan ;D virrat kiersi siis jotenkin ihmeellisesti becin kautta noparillekin ::) ;D Olin ihan varma että auto palaa vielä lopulla kahdella pätkällä.  ;D ... mutta ei, vitospätkä kuitenkin meni jotenkuten, mutta kutospätkällä nopari sitten päätti taas pätkäistä virrat kesken nousun. Liekkejä ei kuitenkaan nähty  :D

Parit fotot kisasta... (kiitokset Sakulle, Samulle ja Artulle)










Savoksin sisällä on kohtuullisen rapsakka tunnelma


... samoin myös noparin sisällä pientä lämpenemistä havaittavissa ;D


... mutta onneksi lääkkeet niihin löytyy täältä.  ;) Kaikki sähköt paitsi moottori meni uusiksi. Nopariksi tilailin Mamba Monster 2:en, servoksi Ko Propon RSx2:en ja tietenkin tuli myös uusi Castlen becci. Samalla otin käyttöön Sanwan MT-4 ohjaimen, joka on maannut käyttämättä hyllyssä jo toista vuotta. Vastarinkin laitoin koteloon, ettei saa ihan niin suoraa hiekkasuihkua päällensä. Jos vain suinkin kerkeen niin tarkoitus olis vielä siirtää akutkin eteenpäin, koska keula saisi ehkä pikkusen olla vielä painavempi... ja sitten tietenkin nuo renkaat tarttis vielä vaihtaa panttereihin, mutta toivotaan että Suonenjoella on hiekka sen verran kosteempaa, että SligShoteillakin näkee ajaa.  :D Täytyy kyllä nostaa Sakulle hattua, että pystyi ajamaan noilla renkailla voittoon!  :) Itseäni ainakin häiritsee suunnattomasti se pöllyytys, mutta nähtävästi se ei kaikkia haittaa.  ;)
Ricehill & Overhousing Racing Team