Kirjoittaja Aihe: Ragnarök  (Luettu 11966 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Ricebeer

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 188
Re: Ragnarök
« Vastaus #40 : 10 Huhtikuu, 2015, 23:28:43 »
No niinhän siinä sitten kävi, että testeissäkin kiinni ollut, ja tähän autoon alunperin suunniteltu Orionin combo ruuvailtiin laajempien tutkimusten yhteydessä irti, ja viskattiin romukoppaan.
Samaan päätyi myös toinen noista HK:lta tilaamistani 4S akuista... En tiedä ottiko noppa tai kone itseensä tuosta viallisesta akusta, vai tykkäskö akku sittenkin kyttyrää tuosta nopan pätköttämisestä. Mutta sitä ei jäädä murehtimaan, noilla en enää ala leikkimään, palaa vielä koko jaska. Eikun MadMatin varasähköt pakin pohjalta ja paikalleen, eli tuo SkyRcn Toro 150A/2000kv.
Harmittaa kun tämä combo on huomattavasti painavempi, mutta samalla päätin että lopetan tuosta painosta ressaamisen, tai se nyt oikeastaan jo loppui siinä kun selvisi että alle 4kilon ei tällä päästä. Mitä nyt tuossa akullisen huhdoin pitkin pihaa kuin puolijauhonen, niin ihan erilailla sysää kuin Orioni, eikä nyt ainakaan pätkiny (kyllä, tämähän onse sama combo jolla Madmatilla ajettiin kokolailla vuosi sitten Säkylässä, jatkuvien pätkimisten säestämänä). Toki, pihatesti ei kerro kyllä koko totuutta, eikä ole mitenkään verrattavissa kilpailutilanteeseen...

No, sittenhän tässä aloin itselleni uskottelemaan, että "c'mon, nyt se ei mene enää mihkään! kato, pienempi kv ja pienempi pinjonikin!"
Kun kerran painotavoitteetkin unohdettiin, niin miksei sitten...
Eikun vierailua VerticalHobbyn sivuilla, ja nyt on noparissa taas yksi piippaus enemmän   :D
Sekään ei ihan mennyt niinkuin håmssöössa, mutta tänään saatiin vihdoin viimeinenkin akku perille, ja joihin uskollisen ystäväni, Eversti Sandelssin avustuksella tinailtiin uudet liittimet.
Puntarillekkin raahauduttiin, jääkaapilla oli käyty ja lipsumisia tapahtunut, vaa'an pysähtyessä lopulta seuraaviin lukemiin:
4728-4785g, riippuen ajetaanko 4S vaiko 5S

Nyt se ois sitten oikeestaan vaan korkeimman, eli tässä tapauksessa luonnollisesti Odinin, käsissä  ::)
Ricehill & Overhousing Racing Team

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Ragnarök
« Vastaus #41 : 12 Huhtikuu, 2015, 16:29:12 »
Nonni, 5 kennoo ja puhtia lisää, mikä akku tuli hankittua verticalista?

Hiljainen on tämä auto ajossa, kuin eräänlainen "hybridi"  ;D Etenee nätisti ja vielä piirun verran paremmin,
kun välitykset/pätkäsyn saa hallintaan. Varsin onnistunut debyytti jokatapauksessa, tuosta on hyvä jatkaa!  ;)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Re: Ragnarök
« Vastaus #42 : 12 Huhtikuu, 2015, 21:16:33 »
Auto eteni todella hienosti, vaikka liian pitkä välitys näyttikin haittaavan menoa. "Silent Killer" -termikin sai aivan uuden merkityksen ;D.
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

Ricebeer

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 188
Re: Ragnarök
« Vastaus #43 : 13 Huhtikuu, 2015, 00:46:11 »
Nonni, 5 kennoo ja puhtia lisää, mikä akku tuli hankittua verticalista?

Hiljainen on tämä auto ajossa, kuin eräänlainen "hybridi"  ;D Etenee nätisti ja vielä piirun verran paremmin,
kun välitykset/pätkäsyn saa hallintaan. Varsin onnistunut debyytti jokatapauksessa, tuosta on hyvä jatkaa!  ;)

Tuollanen akku ja toiseksi samanmoinen 2650mAh
http://www.verticalhobby.com/kauppa/2250-mah-4590c-5s1p-185-lataus-p-4950.html
Jooh, tää on sähköauto  ;)  ;D
Kiitti! Kyllä mä uskon kanssa, että jahka saan tuon välityksen vähä lyhyemmäksi, niin alkaa toimimaan paremmin  :)

Auto eteni todella hienosti, vaikka liian pitkä välitys näyttikin haittaavan menoa. "Silent Killer" -termikin sai aivan uuden merkityksen ;D.

Kiitti! Kyllä, tätä juuri pelkäsinkin ja jota tarkoitinkin edellisessä postauksessani, jossa hieman kyseenalaistin tuota pihatestiäni. Noh, Kangasalle lyhyempää väliä  ;)
Jep  ;D

Se ois sitten tämänkin auton kisadebyytti takana, ja omasta mielestäni ihan onnistunutkin sellainen  :)
Toron combo pelasi edellistä Orionia paljon paremmin, mutta kuten jo mainitusta pitkästä välityksestä johtuen välillä puutui nousuissa kun ei vain kertakaikkiaan jaksanut vääntää. Lääke on jo onneksi valmiina tähänkin.
Auto toimi läpi päivän muuten täysin moitteitta, mutta jostain kumman syystä vasemmalle kääntyvyys on aivan haitarista, tämän moni varmasti esim. 2.jaksolla huomasikin. Slingshotit ja muovispurri herättivät hiljaisuudellaan hilpeyttä, ja toivat tosissaan varsinaista "Silent Killer"- meininkiä  :D
Parhaimmillaan autoa oli todella helppo ja mukava ajaa, ja fiilis sen mukainen  :)
Totuttelua tuo tosin vaatii, ajotyyliltään niin erilainen, paikoitellen ehkä jopa hieman modimainenkin. Tärkeitä metrejä saatiin nyt autolle!
Itse odotan mielenkiinnolla mitä tästä tulee, jahka kääntyvyys ja välitykset saadaan kuntoon  :)
Kaikenkaikkiaan siis todella hyvä fiilis jäi autosta, se täytti sille asetetut tavoitteet pysyen ehjänä läpi kisan, ja ollen hienosti 6.s  :)
Kisapäivä oli kaikenkaikkiaan kyllä mahtava, upeassa kelissä, isolla automäärällä ja hyvällä porukalla!  :)

Tässä vielä tiimimme hovikuljettajanakin, ja tällä kertaa kameran kanssa, kunnostautuneen Holmesin räppäilyjä:


Kalustoa oli kyllä vakuuttavasti, upeaaa!






















Seuraavaan kisaan lähdetään hyvillä mielin  :)
Ricehill & Overhousing Racing Team

Ricebeer

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 188
Re: Ragnarök
« Vastaus #44 : 29 Huhtikuu, 2015, 15:33:02 »
Niin se on sitten Ragnarökin toinen kisa takana  :)
Viime kisassahan tämän auton suurimmaksi ongelmaksi osoittautui liian pitkä välitys, ennen Kangasalaa tälle koitettiinkin jotain tehdä. Spurriksi isoin mitä tähän hätään löytyi ja pinjonia pienemmäksi. Näillä saatiin välitystä muutettua 18/45 -> 16/50.
Keskidiffin alle värkkäilin köykämiinistä korotuspalan ja vot!
Vieläkin sais olla hiukka lyhyempi, mutta onse jo huomattavasti parempi!
Auto toimi koko päivän lähes moitteetta, ja suoriutui päivästä siis kunnialla ollen jälleen hienosti 6.s!
Todella tyytyväinen täytyy olla, siihenkin nähden että yksi (tais olla 5.jakso) jakso ajettiin vajaavetoisena.
Tästä nyt onneksi selvittiin ihan vain etukardaanin pidätinruuvin kiristyksellä. Muutama valonpilkahduskin sieltä jäi itselle mieleen, mm. viimeisen jakson lipalle pääsy  :).
Kaikenkaikkiaan siis mukavat fiilikset autosta ja päivästä, 2kisaa ja yhdellä ruuvin kiristyksellä päästy!
Taas yksi autolle asetetuista tavoitteista siis täytetty!  :)

Lopuksi parit kuvat (kiitos Samu/Saku/Arttu!)

Sarvet esiin  ;D



Ricehill & Overhousing Racing Team

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Ragnarök
« Vastaus #45 : 29 Huhtikuu, 2015, 18:43:17 »
Kyllä se parani säkylästä ja vielä inansa kun saa välitystä hifisteltyä, niin tuo on pelottavan toimiva!
Koko ajan kehittyy ja 6-sija on hieno sija tiukassa kisassa ja veikkaan, että ajanmyötä siitä saa vielä sijoja kirittyä!  ;)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Ricebeer

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 188
Re: Ragnarök
« Vastaus #46 : 25 Toukokuu, 2015, 23:42:24 »
Ragnarök sai Suonenjoelle inansa hitaamman perävälityksen MadMatin varaosapakista (heittämällä paikoilleen), jolla saatiin kääntyvyyttä parannettua ja auto tuntuikin jo paljon paremmalta!
Kauaa ei riemua kuitenkaan kestänyt, kun edelliskisassakin vaivannut löystynyt etukardaanin pidätinruuvi muistutti olemassaolostaan. Tauolla se saatiinkin fiksattua, kunnes myös Ragnarök liittyi takavetoluokkaan MadMatin seuraksi  ;D
Ei siis mainittavaa menestystä tällä kertaa, eikä kovin hyvä päivä omille Unleille  :-\

Ens kisaan vois jotain keksiä, saa nähä  ;)

Pakolliset pari kuvaa vielä loppuun (kiitos kuvista Sarka Bros & Arttu!)

Ricehill & Overhousing Racing Team

Ricebeer

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 188
Re: Ragnarök
« Vastaus #47 : 30 Heinäkuu, 2015, 14:32:34 »
Muutama ilta ennen Pohjan kisaa alettiin tutkimaan tätäkin, ja toteamaan Suonenjoen kisan vahinkojen laajuudet...
Lähes joka kisassa vaivannut etukardaani oli nyt antautunut lopullisesti ja hajonnut totaalisesti.
Ragnarök, maailmanlopun taistelu, oli mitä ilmeisimmin toteutunut myös keskidiffissä.
Diffin kuoret olivat takaulostulon ympäriltä kadonneet tyystin, ja rojut tulleet takalaakerin ja diffipukin välistä pihalle. Muovisilppu, rattaat ja 500k öljy olivat sulaneet helvetin tulessa yhdeksi kivikovaksi klöntiksi, ja rattaiden pelastamiseksi piti silpoa kuoret ympäriltä ja toholla poltella rattaista tatinat irti... huonolta näytti tämän auton osallistuminen Pohjan kisaan.

Kätköistä löytyi kuitenkin tähän joskus vahingossa Sandelssipäissä tilaamani diffin kuoret, alumiinen diffipukki, sekä elintenluovuttaja Losin takavetarista saataisiin pikku modauksella varmasti käypä etukardaani, eikun ruuvaamaan. Auto saatiinkiin kisaa edeltävänä iltana vielä parsittua kasaan, ja taistoon mukaan  :)
Pieni sivuääni muistutti siitä, ettei kisasta välttämättä tulisi kovinkaan pitkä, saati loistokas, mutta tästä autosta nyt on aina kuulunut melko persoonallisia ääniä  ;D
Kuvista (joita tähänkin topickiin röyhkeästi lainasin  :-*) kiitos Sarka Bros!



Hieman kankeasti alkoi, eikä nyt oikein lähtenyt...
Turhan usein tilanne on ollut tämä


Viimeisellä jaksolla antautui takadiffi ja se oli sitten melkolailla siinä...

Autoa takaisin varikolle kanniskellessa, tein päätöksen joka on pyörinyt jo hetken aikaa mielessä.
Auto joko puretaan takaisin osiin, synnytetään jotain muuta tai jos löytyy kiinnostusta, myydään eteenpäin tuollaisena  ???
Varmasti tästä saisi jalostamalla todella kilpailukykyisen laitteen, sitä en epäile, itse en vain nyt jaksa  :-\
Onhan tätä tosiaan jo tovi mietitty, ja ajatusta jouduttanut myös se, että on tuo vaan sen verran erilainen ajaa kuin tuo toinen Unlini, niin se sekoittaa väkisinkin omaa ajamista.

Ehkä ei ollut vielä vain hybridi Unlin aika...

Ricehill & Overhousing Racing Team

Ricebeer

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 188
Re: Ragnarök
« Vastaus #48 : 05 Helmikuu, 2016, 20:13:04 »
Niin päättyi yhteinen taival tämän auton kanssa, ja Ragnarök jatkaa nyt taisteluitaan Ikaalisten suunnilla...
Mieli on haikea, mutta tieto siitä että auto nähdään hyvin suurella todennäköisyydellä jatkossakin rinteessä, ja saadaan sitäkautta lisää harrastajia/kisaajia, lämmittää mieltä suuresti!  :)

Toivon, että uusi omistaja jatkaa tähän autoon liittyvää tarinointia  ;)
Ricehill & Overhousing Racing Team

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Ragnarök
« Vastaus #49 : 05 Helmikuu, 2016, 20:44:40 »
Osin haikeaa, mutta kenties enempi hienoa, kun upee auto saa jatkumon ja sitä kautta parhaimmillaan uuden harrastajan / jopa harrastajia?  :)
Huhun mukaan kihniössä kun on tulossa lisää autoo, niin eiks se ole reiluuki, että vähä laitellaa liikkumaan upeita luomuksia, saadaan uusia kuskeja
ja silti itse voi ajaa kolmella vai JO neljällä autolla..  :D

Ehdottomasti ainutlaatuinen kiesi, eikä toista samanlaista ole, joten uniikki kappale, kelle sitten menikään.
Rohkeesti vaan mukaan Foff Cuppia kiertämään, siel on rento rennoin fiilis, mitä missään sarjassa ja uusia kuskeja autellaan, kerrotaan niksejä ja tutustutetaan lajin pariin.

Hieno saada taas uutta verta foffiin ja omistaja jatkakoon ihmees tänne ja tervetuloa mukaan mahtavaan lajiin!  :)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Offi-Osku

  • Hajalapa
  • *
  • Viestejä: 23
Re: Ragnarök
« Vastaus #50 : 06 Helmikuu, 2016, 17:29:47 »
Noniin eli tännehän tämä tuli eilen haettua!  ;)

Päivitellään tänne sitä mukaa kun jotain saadaan aikaiseksi, kun vain toipuu kun iski joku flunssan paholainen päällensä.


Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Ragnarök
« Vastaus #51 : 06 Helmikuu, 2016, 18:20:07 »
Noniin eli tännehän tämä tuli eilen haettua!  ;)

Päivitellään tänne sitä mukaa kun jotain saadaan aikaiseksi, kun vain toipuu kun iski joku flunssan paholainen päällensä.



Onnittelut uniikin auton hankinnasta!
Pode flunssa äkkii pois ja sitten tutkimaan uutukaista  :D

Tervetuloa mahtavan lajin pariin!

-Saku Sarka- / Hadesbear
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Offi-Osku

  • Hajalapa
  • *
  • Viestejä: 23
Re: Ragnarök
« Vastaus #52 : 27 Helmikuu, 2016, 21:47:25 »
Noniin nyt ehtinyt vähän tätäkin tutkiskella





Pientä värimaailman muutosta ym. yrittänyt saada aikaiseksi.

Mutta kulkupuoli tökkii edelleen..

Mikähän vois olla ongelma, kun lähtee liikkeelle niin nypyttää jonkun aikaa ja sit vasta lähtee liikkeelle, tuntuu niinkuin ei meinaisi jaksaa lähteä ja sit yhtäkkiä lähtee.?

Videokin on tilanteesta vaikkakin huono mut se latailee viel jotain, liitän sen tänne kun toimii.

Uutta servoo ja akkua varmaan ensi viikolla tulossa :) niin ja pienempää pinjonia jos sais vähän välityksiä muutettua  ::)


ehkä toi video tosta joskus toimii

« Viimeksi muokattu: 27 Helmikuu, 2016, 22:25:59 kirjoittanut Offi-Osku »

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Ragnarök
« Vastaus #53 : 28 Helmikuu, 2016, 18:35:02 »
Muistaakseni tuossa autossa oli juuri ominaista, että välitys on hivenen pidempi eli vaatii kaasua, että liikahtaa.
Pinjonilla saa jo ihmeitä aikaan, joten kokeileppas sitä.

Hyvä, että projekti etenee, siitä se lähtee!  8)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Offi-Osku

  • Hajalapa
  • *
  • Viestejä: 23
Re: Ragnarök
« Vastaus #54 : 28 Helmikuu, 2016, 21:05:04 »
Vika taisi löytyä!

Noparilla tunnit täynnä  :'(

Toinen nopari kiinni ja sit liikkui samalla vaihtui olikos se nyt 9 hampaiseen pinjoni ja jo tasoittui meno..

Ehkä tulee lyhyt huono video kun pikasesti käytiin testaileen...

Offi-Osku

  • Hajalapa
  • *
  • Viestejä: 23
Re: Ragnarök
« Vastaus #55 : 28 Helmikuu, 2016, 21:13:14 »

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Ragnarök
« Vastaus #56 : 29 Helmikuu, 2016, 08:13:38 »
Noniin, hyvä että selvisi ja näyttää videolla liikkuvan varsin pirtsakkaaasti, kevättä odotellessa!  ;)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Offi-Osku

  • Hajalapa
  • *
  • Viestejä: 23
Re: Ragnarök
« Vastaus #57 : 06 Maaliskuu, 2016, 19:14:15 »
Jaahaz josko sitä vähänä tarinoittis taas  ;)

Elikkä nopari sano sopimuksen irti ja vähän aikaa testailtiin tolla vara mallilla, mutta kun se ei tykkää yli 4s akuista niin uutta meni tilaukseen..

No Ricebeerin kanssa jutusteltiin ja tuumailua mikä olis soppeli tohon niin loppu tuloksena tuli tilattua Mamba Monster 2 ja nyt toivottavasti ei nopari murheitten kanssa tarvi tapella (kiitokset Ricebeerille yhteistyöstä :) )

Aikaisemmin jo tuli tilattua uudet akut ja vähän servoja varalle.

Akut nyt tämmöset: Turnigy nano-tech 3300mah 5S 65~130C Lipo Pack

Varaservot: HobbyKing™ Mi Digital High Torque Servo HV/MG 31kg / 0.15sec / 60g



Koppaa kiinni ja vähän nurkissa ajelua oli, kunnes nyt tänään päästiin vähän testaileen autoja.

Vähän ajan päästä näytti tältä  ;D Kolme pyörä ohjaus  ::)



Auto pitänyt aina välillä pientä rätinää ja vetari hyppinyt takaa pois paikoiltaan, no nythän se sit kertoi vähän ongelmiaan liittyen etuvetoisten seuraan.







Huonoilla kuvilla höystettyä tarinaa :( Noo sieltä oli perän pinjonista ja lautaspyörästä hampaat kulahtanut viistoiksi ja hyppi ylitse.



Sai jäädä tolleen kuivatteleen ja odotteleen parempia päiviä..

Kovaa hommaa tää foffailu vartti ajoo ja viikko remonttia  ;D ;D



Jotain hulluja visioitakin pyörii päässä  :o

Tämmöistä tällä erää, myöhemmin ehkä jotain videon tynkää ensimmäisistä paremmista testeistä meidän tiimiltä.  ;)
« Viimeksi muokattu: 06 Maaliskuu, 2016, 19:20:53 kirjoittanut Offi-Osku »

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Ragnarök
« Vastaus #58 : 06 Maaliskuu, 2016, 19:38:43 »
Noniin, siitä se taas lähtee! Täälläkin kovasti odotellaan, että pääsisi tota yhtä unlia kokeilee hiekalle..  ;)

Monsteri on kyl hyvä nopari ja sekä akut, että servot kuulostaa tosi asiallisilta ratkasuilta!

Niin se tuppaa harrastamisessa olemaan, että välillä paukkuu ja sit pajotellaan tai toiset jopa myy sit autonsa, en tiedä kuka niin tekee  :D
Anyway, siitä se lähtee ja tuleepahan auto tutuksi. Kuitenkin kyseessä speciaaliauto, jossa ihan omat juttunsa, hyvä vähän availla ja puhua sille  ;)

Irtolavat näyttää tosi hyvältä, niille vaan aihiot ja liimaamaan! Ehdottomasti jos videoo ajoista, niin ainaskin täällä
seurataan mielenkiinnolla tätäkin projektia ja sen edentää.

Kevättä odotellessa!  :)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Offi-Osku

  • Hajalapa
  • *
  • Viestejä: 23
Re: Ragnarök
« Vastaus #59 : 06 Maaliskuu, 2016, 21:12:54 »
https://youtu.be/zX79TRwn2XQ

Tuossa se huono videon pätkä  ;D