Kirjoittaja Aihe: Ragnarök  (Luettu 12018 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Ricebeer

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 188
Ragnarök
« : 26 Helmikuu, 2015, 00:06:08 »
Termosta taas!

Tallissa tapahtuu & TR Customs "ylpeänä" esittää, DIY -räpellyksiä ja kuvasaasteita  ;D

Läpi viime kauden kyti ajatus uuden Unlin kyhäämisestä, eikä MadMatin kanssa koetut lukuisat vastoinkäymiset sitä ainakaan rauhoitelleet... Mutta mikä, mistä, miten ja miksi?! En ihan täysin ollut haudannut ajatusta jäykkä-akselisestakaan, yksi FoffCupin kisakokeilu KyöstiHagertilla pyöri mielessä... Potentiaalia, mutta kääntyvyyden kanssa saisi tehdä töitä...
Yksi asia oli ainakin varma! Kevyempi, ja siten toivonmukaan luotettavampikin kuin Mat!

Kevät aurinko kajasti rullaverhon raosta harrastehuoneen pöydälle, ja Kyösti Hagerttia alkoi kevättämään  ;D :

Siitähän se ajatus sitten lähti! ... tai, jos ihan rehellisiä ollaan niin ajat sitten, mutta Axial ehti Yetillään ensin  ;D
Eli, Kyoshon Mad Force ja Losin 8truggy saisivat yhtyä ja kokea hullunkurisen reinkarnaation.
Siispä, tuumasta toimeen ja autot lihoiksi!

Losista etupää, hiilarilevystä pohjalevyn pätkä, Kyoshosta taka-akseli ja tuumaustauko:


Alalinkkien hahmottelua kera sovitusjortaanin:


Sitten pitäs vissiin tuohon väliinki jotain väkerrellä, jotain kevyttä mieluusti niinku kuskin ruokavalioki, eli eikun kauppareissulla rautaosaston kautta hieman tarvikkeita:


Eli, maailmalla jo vanha juttu mutta itelle uus tuttavuus, Technoweld.
... kuvan pikkutohoilla sytyteltiin hermosavut  ;)
Tässä jo hieman aloteltu tulevan putkirungon tekoa:


Eiku lisää putkee:


Paikotellen sai jo ihan nättiäkin saumaa:


Sitten työn alle taka ylälinkkien paikat:


Taka-aksilaan kiinnityspisteeksi värkkäilin tuollaisen "Shark talen", loveukset aksilan kuoriin ja vot!
Samalla käännettiin vanhat muoviset alalinkit 180 ja pätkästiin tieltä pois, näin saatiin samalla tuotua iskarin alapään kiinnitys renkaan etupuolelle:


Putkikopan muodot suoraan hatusta tempastu ja sävelletty menemään sitämukaa kun edistynyt, vaikutteita haettu kuitenkin hieman nuista MadRam -autoista.
Väliaikaiset linkit paikoillaan, ja auto ensimmäistä kertaa pyörillään, hmmm:

Tässä vaiheessa mennään nyt.
Sähköt mietinnässä... jos/kun paino saadaan jäämään kohtuulliseksi, vois koittaa pärjätä jopa 3S.
Parit combot on hyllyssä kokeiluun menossa, jahka sinne saakka päästään. Saumat siistiksi, väriä, paneelia...
Muuten melko selkee, becciä ja ohjaukseen Savöxia, renkaina tod. näk. nuo Slingshotit, toimivat Kyöstin alla Säkylän hiekassa minusta ihan fine. WB asettunee kokolailla 460mm...

Loppuun vielä pari fiilistelykuvaa autosta:
[/URL[URL=http://s216.photobucket.com/user/pug2ne/media/RC-touhuja/DSC_0338_zps3nkysxez.jpg.html]

To be continued!  ;)
« Viimeksi muokattu: 21 Maaliskuu, 2015, 23:28:24 kirjoittanut Ricebeer »
Ricehill & Overhousing Racing Team

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Re: ?!?
« Vastaus #1 : 26 Helmikuu, 2015, 01:27:35 »
Makeeta projektia jälleen kerran! Taitaa olla historian toinen hybridi ja ensimmäinen hybridiunli. Näyttää kovasti siltä, että saatat päästä jopa alle 4kg unliin. Varsinkin kun akussa on c-arvo kohdallaan, niin ei niitä ampeereita tarvitse kovinkaan montaa. Innolla odotan sen näkemistä rinteessä.

Tässähän rupeaa heräilemään omatkin juotteluhimot :D.
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: ?!?
« Vastaus #2 : 26 Helmikuu, 2015, 09:36:53 »
Onpas siellä taas ahkeroitu!  :o ;D

Mielenkiintoinen projekti ja persoonallinen kehikko, hyvä! Onko vielä kävästy puntarilla "välipainoja" katsomassa?
Menikö välityksetkin keula+perä OK vai millaisella jaolla ovat?

Tätä rojektia tarvii seurata tarkkaan, ties mitä siitä syntyy! Hyvä, että on intoa ja taitoa toteuttaa  ;)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Zarizi Tech

  • RFOT
  • Moderator
  • ******
  • Viestejä: 3524
  • RFOT
Re: ?!?
« Vastaus #3 : 26 Helmikuu, 2015, 15:48:51 »
Voi terve, että on komia ilmestys! MIELENKIINTOISTA on nähdä mihin tämä veijari pystyy! Mukana jo Säkylässä?  :P
Samu Sarka, RFOT, FIN
President of ERCCA / Member of WRCCA
RC4WD ~ Moreno Creation's

Ricebeer

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 188
Re: ?!?
« Vastaus #4 : 28 Helmikuu, 2015, 09:24:01 »
Makeeta projektia jälleen kerran! Taitaa olla historian toinen hybridi ja ensimmäinen hybridiunli. Näyttää kovasti siltä, että saatat päästä jopa alle 4kg unliin. Varsinkin kun akussa on c-arvo kohdallaan, niin ei niitä ampeereita tarvitse kovinkaan montaa. Innolla odotan sen näkemistä rinteessä.

Tässähän rupeaa heräilemään omatkin juotteluhimot :D.

Kiitti!  :)
Tuo 4kg oli vähä niinku tavotteena, jos sen alle jäädään aina paree  ;)
Kyllä tolla 3ässällä ois tarkotus lähtee liikenteeseen, luulen kans että piisaa kyllä.

Onpas siellä taas ahkeroitu!  :o ;D

Mielenkiintoinen projekti ja persoonallinen kehikko, hyvä! Onko vielä kävästy puntarilla "välipainoja" katsomassa?
Menikö välityksetkin keula+perä OK vai millaisella jaolla ovat?

Tätä rojektia tarvii seurata tarkkaan, ties mitä siitä syntyy! Hyvä, että on intoa ja taitoa toteuttaa  ;)

Kiitti! Juu, oli ideanaki tehä heti hieman erilainen ja ei niin perinteinen Unli, ja tämmöönen hybridi ollu ajatuksissa jo pitemmän aikaa. Ei ole vielä kävästy puntarissa, mutta jahka viimeisetkin putkenpätkät löytävät tiensä kehikkoon, olis tarkotus tsekkailla painot. Mitä tuossa hyppysissä tuota nyt pyöritellyt, niin välitykset tuntuisivat olevan ihan jees (etupää pyörii inansa lujempaa), mutta pitää oikein räknäillä samalla kun noita diffejä alkaa aukomaan.
Juu, intoa kyllä löytyy!  ;D

Voi terve, että on komia ilmestys! MIELENKIINTOISTA on nähdä mihin tämä veijari pystyy! Mukana jo Säkylässä?  :P

Kiitos kiitos!
Kyllähän tuo luukki itseäki miellyttää kovasti  :)
Kyllä ainakin yritys on kova, että tää ois Säkylässä Unlikauden avauksessa mukana  ;)

Asianteenssiltä tipahti pussukka, ja XL Yetin alalinkit kiinnikkeineen napsahtivat nätisti paikoilleen,...

... ja mukana tulleista XL Yetin takakardaaniemmeistä ois tarkotus kokastella sitten lopullinen kardaani tähän:
Ricehill & Overhousing Racing Team

R2

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 74
Re: ?!?
« Vastaus #5 : 28 Helmikuu, 2015, 12:16:19 »
Komiata komiata :)

Itsekkin pitäisi jossain vaiheessa reipastuttua ja alkaa unliin väsäämään putkikehikkoa.
Suunnitelmat on samansuuntaisia eli köykämiiniputkesta technoweldillä kasaan. Hiukan sitä on jo tullut harjoiteltua wraithin scalepuskureiden kanssa, ja oikein toimiva kama se on kunhan pitää maltin mukana ja osat puhtaina :)

Tokihan siihen pitäisi ensin tehdä pidempi pohjalevy, eli muotintekoa edessä ;)
"I hate being Bi-polar, IT`S AWESOME"

Ricebeer

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 188
Re: ?!?
« Vastaus #6 : 28 Helmikuu, 2015, 12:44:52 »
Täng juu!  :)

Juu, hienoa saada lisää Unleja!  :)
Kuulostaa hyvältä, mielenkiinnolla seurataan sitäkin projektia!

Totta, maltti on valttia ja osat kun muistaa putsailla niin hyvä tulee.
Itsellä ei ollut tätä ennen tuosta minkäänvaltakunnan kokemusta, muttakun niitä oli puolenkymmentä puikkoa pitkin pöytää ja lattiaa sulatellu, niin alko homma jo jotenkuten luonnaamaan  ;D
Vähän kyllä jänskättää, että miten tuo koppa tulee rallia kestämään  ??? ,mutta täytyy pitää poltin ja puikkoja matkassa, niin voipi sitten varikolla parsia kasaan  :D
Ricehill & Overhousing Racing Team

Baijeri

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 95
Re: ?!?
« Vastaus #7 : 28 Helmikuu, 2015, 19:04:56 »
Tuli äsken nähtyä tämä laite ekaa kertaa livenä, niin täytyy sanoo, että on kyllä messevän näkönen peli!  8)

Innolla odotan että päästään montulle testaan  ;D
Ricehill & Overhousing Racing Team

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: ?!?
« Vastaus #8 : 28 Helmikuu, 2015, 19:54:37 »
Hienoa edentää ja hyvältä näyttää! Pirun hienoa saada lisää autoja ja erilaisia, seo rikkautta
ja nämä uudenlaiset ajatukset/ideat on vaan hyväksi  :) Odotan innolla tämän näkemistä livenä!
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Ricebeer

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 188
Re: ?!?
« Vastaus #9 : 14 Maaliskuu, 2015, 11:16:18 »
Kiitti!

Ajatuksia ja ideoita on kyllä huomattavasti enemmän, mitä näitä ehtii tekemään  :-\

Jotain pientä taas kuitenkin, ja viimeisiä osahankintoja tupsahdellut...

Tässä kirjaimellisesti puntaroinut erilaisia vaihtoehtoja.
Auto painaa tällä hetkellä (ilman mitään sähköjä) ~3350g, eli niukinnaukin menee yli sen tavoitellun 4kilon  :-\ Onhan sekin reilun 2,5kg vähemmän mitä Mat  ;D
Päädyin nyt sitten kuitenkin ajamaan tätä 4S, ja akuiksi tuli tämmöiset:


Purkuvirta ihan kohdillaan, ja pienemmällä kapasiteetilla saadaan nipistettyä loppupainosta ~300g (vrt. mitä olisi tullut painamaan jo olemassa olevalla 3S akulla, mitä tähän alunperin kaavailin).

Servoksi tuollainen, luulis piisaavan näinkin köykäseen pirssiin:


Hannun pajassa syntyi uusi ulostulo keskidiffiin...

... jotta saadaan XL Yetin takakardaani passaamaan


Sähköt paikalleen, takalinkit uusiin puihin, paneelit... maskottikin on kuulemma lähtenyt uimaan kohti Suomea  ;D
« Viimeksi muokattu: 14 Maaliskuu, 2015, 11:28:05 kirjoittanut Ricebeer »
Ricehill & Overhousing Racing Team

FINSKI

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 192
Re: ?!?
« Vastaus #10 : 17 Maaliskuu, 2015, 09:52:34 »
No nyt on kyllä sellaista rc pornoa että oksat pois, on kyllä hienoa työtä kertakaikkiaan.
Miten vaikea muuta tuo aluwelding on toholla?
Puhakseeko helposti putken jos liian kuumalla liekki on?

Ricebeer

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 188
Re: ?!?
« Vastaus #11 : 18 Maaliskuu, 2015, 09:44:27 »
No nyt on kyllä sellaista rc pornoa että oksat pois, on kyllä hienoa työtä kertakaikkiaan.
Miten vaikea muuta tuo aluwelding on toholla?
Puhakseeko helposti putken jos liian kuumalla liekki on?

Tattista vaan, mutta kyllähän tästä jynkky on vielä melko kaukana  ;D
Yllättävän helppoa se sitten lopulta oli, jopa minä osasin  :D (ei kauheasti ole tuota pitkäjänteisyyttä saati kärsivällisyyttä...) Kappaleet pitää olla puhtaat (tuollasesta putkestakin siis pinta rikki vaikka viilalla tai lamellilaikalla) ja liitoskohtiin ei saisi jäädä juurikaan rakoa, muuten on juottaminen huomattavasti hankalempaa ja techno tuppaa valumaan sitten sauman läpi ja alapuolelta pois. Vaikeinta koko hommassa on melkein hitsattavien kappaleiden tukevasti paikallaan pitäminen. Sitten kun tuollaista kehikkoakin juottelee, kantsii suunnitella työ siten, ettei kauheesti ole saumoja lähellä toisiaan, muuten käy niin että viereinenkin sauma sulaa auki ja jo juotettu kappale irtoaa.
Yllättävän paljon kärsii lämmitellä ennenku puhki tuollasen putken saa (tottakai jos paikallaan pitää ja vaan odottaa, liekki kannattaa pitää pienessä liikkeessä ja lämmitellä tasaisesti juotettavia kappaleita), kantsii melkein harjoitella muutamalla pienemmällä kappaleella kunnes alkaa sujumaan, ja liekki poispäin saumasta ettei tuo technopuikko sula liekkiin.

Toivottavasti oli edes vähä apua  :)

Sähköt runtattu paikalleen, ja pikku koelenkki ruopastu keväthangilla  8)
Ricehill & Overhousing Racing Team

FINSKI

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 192
Re: ?!?
« Vastaus #12 : 18 Maaliskuu, 2015, 20:11:02 »
Miten vaikea rojekti tuollanen jatkettu/typistetty keskiakseli on?
Kestääkö sellainen akseli miten hyvin rääkkii, kun sellanen kerran katkaistaan ja sitten liitetään?

Ricebeer

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 188
Re: ?!?
« Vastaus #13 : 18 Maaliskuu, 2015, 20:30:15 »
Öö, ei tässä ole sellaista.
Edessä on toisen unlin varaosapakista etuvetari modattuna, takana XL Yetin kartaani...
Tuossa toisessa unlissa mulla on jatkettu takakardaani, ihan hyvin se on kestäny 6ässilläki...  ::)
Ricehill & Overhousing Racing Team

FINSKI

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 192
Re: ?!?
« Vastaus #14 : 18 Maaliskuu, 2015, 20:41:41 »
Sitä mie vähän "yleistin" että mitenkä nuo modatut on kestäneet, hieman meni tosiaan off topikista tuo miun kysymys, mutta kiitos
vastauksesta ;)

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Re: ?!?
« Vastaus #15 : 18 Maaliskuu, 2015, 21:59:49 »
Sitä mie vähän "yleistin" että mitenkä nuo modatut on kestäneet, hieman meni tosiaan off topikista tuo miun kysymys, mutta kiitos
vastauksesta ;)

Mikään ei ole ikuista, mutta toistaiseksi molemmissa EP autoissani on kestänyt hitsatut. Allekirjoituksessani linkit autojen topiceihin.

Kaikilla ei ole käynyt yhtä onnekkaasti. Jos mahdollista, niin kannattaa tehdä varalle parit kardaanit. Omani on tehty siten, että katkaistu jotain normaaleja vetareita ja laitettu metalliputken sisään. Sitten vaan hitsattu kiinni.
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

FINSKI

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 192
Re: ?!?
« Vastaus #16 : 19 Maaliskuu, 2015, 09:39:11 »
Tuota mie kans mietin, että joku putki jonka sisään katkastun akselin voisi laittaa ja hitsillä kiinni, vähän hioa sitten jos vipattamaan alkaa, jos ei ole niin balansissa ;D
Toinen keino ois tällänen, tiedä sit miten kestäisi.

Sitten joku putki liimalla niskaan.

Tuo oli jonkun savagemiehen liittämä akseli.

FINSKI

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 192
Re: ?!?
« Vastaus #17 : 19 Maaliskuu, 2015, 09:48:22 »
Täällä ois muuten edullisesti sulle varaosa akselinkuoret tuohon autoon.
http://www.ebay.com/itm/Nitro-Mad-Force-Kruiser-SUSPENSION-ARMS-BULKHEAD-SET-kyosho-VE-KYO31227S-/371271101857

Ricebeer

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 188
Ragnarök
« Vastaus #18 : 21 Maaliskuu, 2015, 23:27:58 »
Sähköt sain tosiaan paikoilleen, ja tietty kaikki mahd. eteen. Losin oma akkutelinekin meni pienellä modauksella nätisti keskidiffin ja top platen päälle.
Laitoin tuon keskidiffinkin nyt vielä toisinpäin, niin käänty konekkin etupuolelle.



Pientä siistimistä ja becciä vaille. Noparin paikkaa voisi vielä ehkä järkeistää...
Comboksi tuli nyt siis tuo MadForcen mukana tullut Orionin Vortex R8/ 2050kv. Mietinnässä vielä lähemmäs 3000kv kone, vaikka ihan hyvin tuossakin potkua tuntui olevan.

Paneeleita aloittelin myös tuossa väkertämään...



... jahka saa loputkin niin jotain koittaa niihin kynäillä. Muutamalla lyhkäsellä ruuvilla ajattelin ne kiinni, eipä tuossa akkuakaan vaihtaessa tarvi kuin 2irrottaa, tuskin siinä paljo kauempaa menee ku sokkia nyppiessä  ::)

"Skandinaavisen mytologian mukaan maailmanlopun taistelu, jossa maailma ja lähes kaikki sen elolliset olennot tuhoutuvat. "

Ragnarök, eli jonkinsortin viikinkiaiheisella teemalla mennään siis tämän kanssa  ;)

Jos ei nyt mitää kovin traagista satu, niin eiköhän tämä Säkylässä debytoi.
Ricehill & Overhousing Racing Team

Zarizi Tech

  • RFOT
  • Moderator
  • ******
  • Viestejä: 3524
  • RFOT
Re: Ragnarök
« Vastaus #19 : 22 Maaliskuu, 2015, 07:17:01 »
"Skandinaavisen mytologian mukaan maailmanlopun taistelu, jossa maailma ja lähes kaikki sen elolliset olennot tuhoutuvat. "

Ragnarök, eli jonkinsortin viikinkiaiheisella teemalla mennään siis tämän kanssa  ;)

Erittäin asialinen nimi!  ;D Jossain vaiheessa back in the days piti itekkin käyttää, mutta ei ikinä osunut nimen arvolle sopivaa autoa käsiin. Tämä on sitä jo lookkiensa puolestakin!  :o
Samu Sarka, RFOT, FIN
President of ERCCA / Member of WRCCA
RC4WD ~ Moreno Creation's