Rc Formula OffRoad
November 24, 2017, 09:36:10 AM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Kisakalenteri 2017
 
   Home   Help Search Calendar Login Register  
Pages: [1] 2
  Print  
Author Topic: BadPat  (Read 1630 times)
Baijeri
FOFF Competitor
*****
Posts: 95


View Profile
« on: February 10, 2015, 03:51:50 PM »

Morjesta kaikille!

Jos nyt vihdoin ja viimein laittais tästäkin autosta vähä juttua tänne foorumille... kauan aikaa jo pitäny laittaa, mutta koskaa ei oo muka kereenny  Roll Eyes

Autohan on siis alunperin ZD-Racing ZRT-1 sähkötruggy, eli aihio on sama kuin tallikaverin MadMatissa. Pari kertaa tuli käytyä lähimontulla ihan vakiokuntoisella autolla ja laparenkailla, mutta eihän sillä mihinkää päässy. Vielä kun vakio moottori päästi viimesen pierunsa ja tallikaverilla oli unli jo valmis, niin eihän siinä auttanut muuta kun alkaa suunnitteleen omaa autoa Grin

Vähän on heikosti tullut otettua projektin varrelta kuvia, mutta laitetaas nyt muutama räpsäsy jota kovalevyltä löytyy...

Projekti alkoi sillä, että tuli tilattua takakartaaniksi Hobaon Hyper 9E:n kartaani ja etukartaaniksi valikoitui alkuperäinen takavetari, jolloin saatiin WB:ksi noin 470mm. Ja ei muutakun sitä mukaa 3mm alumiinista väsäämään pohjalevyä.


Alkuperäinen ja uusi pohjalevy melkein valmiina...


Sähköiksi valitsin HobbyWingin Xerun 150A 1800kV combon ja Savöxin 1256TG servon, joka myöhemmin vaihtui 7955TG Hitecciin. Moottorin kiinnike muistaakseni on jostain Hobaosta, jonka tilailin ebaysta ihan mutu-tuntumalla. Grin Korikehikon hitsailin migillä 8mm hydrauliputkesta. Tässä kuvassa vähä jo koppaa hahmoteltu, mutta vielä puuttuu putkee...


Korikehikko on suunniteltu siten, että se tukee pohjalevyä, mutta on silti helposti kokonaan irrotettavissa kuudella sokalla. Tähän kuvaan loput putket saatu hitsailtua ja akkukiinnikkeet väännetty alumiinista.


Sitte vielä maalia putkikehikkoon, koripaneelit paikalleen ja testaan montulle  Smiley


Autolla on nyt ajettu kolme kilpailua ja kokoajan parempaan suuntaan (ainakin auton suhteen) on menty. Tekniikkamurheiltakaan ei olla vältytty, aluksi etuvetareita meni niinkuin leipää, ennenkö löytyi paremmat melkein heittämällä paikalleen sopivat tarvikemallit. Samoin servosavereita on mennyt ripakopallinen. Diffimurheitakin on ollut ihan riittämiin, tällaiselta näytti takadiffi laukaan kisan jälkeen  Grin


Edellisessä kisassa säkylässä 23.8.2014 menikin sitten jo paremmin, auto sai siihen kisaan alleen uuden rengas/vannesetin, jonka vuoksi ajaminen oli paljon helpompaa ja muutenkin auto pelasi moitteetta. Hetkeksi pääsin jo tuulettamaan kolmospaikkaakin, mutta tipahdinkinkin lopulta neljänneksi ollen tasapisteissä kolmannen kanssa.


... ja afterpartyt oli sen mukaiset  Grin



Speksejä: (päivitetty 25.4.2017)

Aihio ZD-Racing ZRT-1
Moottori HobbyWing Xerun 1800kV
Nopari HobbyWing Xerun 150A
Servo Hitec 7955TG Highest DT1100
BEC Castle 10A
Pohjalevy Omavalmiste 3mm alumiini
Kori Omavalmiste 8mm hydrauliputkea ja 1mm alumiinia 8mm alumiiniputkea 0,5mm & 0,25mm alumiinia ("RatPat")
Renkaat Panther Paddle
Vanteet Maximizer Beadlock
Radiot Spektrum DX3S Sanwa MT-4
Akut 6S (2x Turnigy 5000mAh 45-90C 3S) (2x Turnigy 2200mAh 3S 45-90C)
Paino 6680g 5558g (akkujen kanssa)
WB 470mm


Kisoja ja sijoituksia: (päivitetty 25.4.2017)

8. Foff Cup Comp 2 @ Säkylä - 12.4.2014
4. Rc-Foff Finland Cup Comp 4 @ Säkylä - 23.8.2014
7. Foff Cup 2015 Comp #1/6 - Säkylä - 11.4.2015
3. Foff Cup 2015 Comp #2/6 - Kangasala - 25.4.2015 "April Dust"
6. Foff Cup 2015 Comp #3/6 - Suonenjoki - 17.5.2015 "Hot Hellfire"
5. Foff Cup 2015 Comp #5/6 - Pohja - 26.7.2015 "Low End Racing"
4. Foff Cup #1/6 - Vääksy 9/4/2016
12. Foff Cup #2/6 - Lemi 15/5/2016
8. Foff Cup #3/6 - Laukaa 2/7/2016
7. Foff Cup #4/6 - Pohja 6/8/2016
5. Foff Cup #5/6 - Säkylä 27/8/2016
7. Foff Cup #6/6 - Liedenpohja 17/9/2016
8. Foff Cup 2016 kokonaispisteissä
4. Easter Fun, Säkylä 16.04.2017
« Last Edit: April 25, 2017, 10:38:47 PM by Baijeri » Logged

Ricehill & Overhousing Racing Team
Baijeri
FOFF Competitor
*****
Posts: 95


View Profile
« Reply #1 on: February 10, 2015, 03:56:09 PM »

Laitetaas vielä pari lisäkuvaa autosta...





Logged

Ricehill & Overhousing Racing Team
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« Reply #2 on: February 10, 2015, 04:13:25 PM »

Hienoa, kun topikin teit! Mukava näitä on lueskella, kun sekä eteneviä pirssejä, että hienosti tehtyjä!
Hyvinhän se viime kausi jo aloituskaudeksi sujui ja loppuakohden parani, joten tällä kaudella taas parempaa  Cool

Pistä ihmeessä modistakin topikki, jos innostut  Wink

Ps. onko tuo noparin suojapussukka toimiva, pitääkö lian poissa ja silti lämmöt ok?
Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
Baijeri
FOFF Competitor
*****
Posts: 95


View Profile
« Reply #3 on: February 10, 2015, 04:44:40 PM »

Hienoa, kun topikin teit! Mukava näitä on lueskella, kun sekä eteneviä pirssejä, että hienosti tehtyjä!
Hyvinhän se viime kausi jo aloituskaudeksi sujui ja loppuakohden parani, joten tällä kaudella taas parempaa  Cool

Pistä ihmeessä modistakin topikki, jos innostut  Wink

Ps. onko tuo noparin suojapussukka toimiva, pitääkö lian poissa ja silti lämmöt ok?

Jep, kauan sitä on pitänytkin tehdä, mutta nyt vasta sain aikaseksi. Grin
Kyllä mä uskon että auto alkaa oleen ihan jees (tosin painoo on ehkä pikkusen liikaa), vielä kun saadaan kuskin hermot kuriin, niin uskon että ihan hyvin menee. Smiley

Tarkotus on modistakin tehdä topikki kyl...

Juu! Noparin suojapussi toimii tosi hienosti. Elikkä tuohan on siis bensa-autosta lainattu ilmanputsarin OuterWears esisuodatin, joten hengittää tosi hyvin. Tein siihen vain pienet reiät johtoja varten ja tiivistin johtojen ympärystät PlastiDipillä, elikkäs on myös tosi helppo ottaa pois ja pistää takasi, jos tarttee noparille tehdä jotain. Lämpöjen kanssa ei oo ollu pienintäkää ongelmaa vaikka ajan kuusässillä  Smiley
Logged

Ricehill & Overhousing Racing Team
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« Reply #4 on: February 10, 2015, 05:06:24 PM »

Jep! Painoa voi olla inansa liikaa, mutta kun sen tiedostaa ja opettelee ajaa massan kanssa, niin en näkisi sitä ongelmana  Wink

Tarvii tuommonen suojapussi jostain löytää, niin asentaisi omaankin unliin ennen kesähiekkoja.
Josko sitten pysyisi vähän puhtaampana ja sais huoletta ajella.
Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
Baijeri
FOFF Competitor
*****
Posts: 95


View Profile
« Reply #5 on: February 10, 2015, 07:11:28 PM »

Jep! Painoa voi olla inansa liikaa, mutta kun sen tiedostaa ja opettelee ajaa massan kanssa, niin en näkisi sitä ongelmana  Wink

Tarvii tuommonen suojapussi jostain löytää, niin asentaisi omaankin unliin ennen kesähiekkoja.
Josko sitten pysyisi vähän puhtaampana ja sais huoletta ajella.

Juu se on kyllä tiedostettu, mutta en pidä sitä kauheen suurena ongelmana, jossain tilanteissa uskoisin että painosta voi olla myös hyötyä.  Smiley ... ja toki tuota painoa sais reippaasti pois jos tekis uuden kopan alumiiniputkesta ja vaihtais pienemmät akut, koska tuo koppa painaa heti lähemmäs pari kiloo  Roll Eyes

Jep, ei oo tarvinnu noparia putsailla sen jälkeen kun tuon suojapussin laitoin  Smiley
Logged

Ricehill & Overhousing Racing Team
SlidSlide
RFOT
*****
Posts: 2451



View Profile
« Reply #6 on: February 10, 2015, 07:36:46 PM »

Komeaa työtä tämänkin auton parissa - etenkin konepelti sivuprofiileineen näyttää ärhäkkäältä Cool. Parin kilon koppaa ei ihan helpolla saa ruttuun.
Logged

Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson
Baijeri
FOFF Competitor
*****
Posts: 95


View Profile
« Reply #7 on: February 10, 2015, 09:20:35 PM »

Kiitokset palautteesta  Smiley

Piti oikein koppaakin käyttää puntarilla, etten ihan puhu läpiä päähäni. Eihän se ollutkaan "kun" vaivaiset 1320g  Roll Eyes Noh jokatapauksessa siinäkin on kilo liikaa  Grin
Logged

Ricehill & Overhousing Racing Team
Zarizi Tech
RFOT
*****
Posts: 3517


RFOT


View Profile
« Reply #8 on: February 10, 2015, 09:55:07 PM »

Onhan se aika painava koppa juu.  Grin Jos siitä puoletkin saa pois, niin ei tule annettua "turhaan" tasoitusta! Hieno topicci ja mahtava kalusto!  Smiley
Logged

Samu Sarka, RFOT, FIN
President of ERCCA / Member of WRCRCO
DravTech ~ Ottsix ~ RC4WD ~ Offipaita ~ Krawler Konceptz
Ricebeer
FOFF Competitor
*****
Posts: 188



View Profile
« Reply #9 on: February 11, 2015, 09:26:42 AM »

Noniii vihdoinki, uuuupeaaa!  Grin

Ps. onko tuo noparin suojapussukka toimiva, pitääkö lian poissa ja silti lämmöt ok?
Juu! Noparin suojapussi toimii tosi hienosti. Elikkä tuohan on siis bensa-autosta lainattu ilmanputsarin OuterWears esisuodatin, joten hengittää tosi hyvin. Tein siihen vain pienet reiät johtoja varten ja tiivistin johtojen ympärystät PlastiDipillä, elikkäs on myös tosi helppo ottaa pois ja pistää takasi, jos tarttee noparille tehdä jotain. Lämpöjen kanssa ei oo ollu pienintäkää ongelmaa vaikka ajan kuusässillä  Smiley

X2

Täällä myös käytössä, ja toimii todella hyvin! Ei ole ehkä ihan niin hyvin tilkitty kuin tässä, mutta ei ole juurikaan hiekanjyviä tuolta löytynyt, ja tuo on sen verran ohkasta/hengittävää matskua ettei lämpöjen kanssa ole minkäänlaisia onkelmia.  Smiley

... paaaainava koppa  Grin
Logged

Ricehill & Overhousing Racing Team
Baijeri
FOFF Competitor
*****
Posts: 95


View Profile
« Reply #10 on: February 11, 2015, 10:01:27 AM »

Juup, mitenkäs se menikää että paino on voimaa ja ylipaino ylivoimaa  Grin ... Ei vais, toistaseksi tällä kopalla mennään. Jotain kevyempää tulossa toisessa projektissa, mutta laitetaan siitä sitte omaa topikkia.  Wink
Logged

Ricehill & Overhousing Racing Team
SlidSlide
RFOT
*****
Posts: 2451



View Profile
« Reply #11 on: February 11, 2015, 11:14:58 AM »

Unlissa ylipainoa kompensoi TEHO, jota 6S:llä riittää. Historia on osoittanut, että painavillakin autoilla voi pärjätä. Paino on ongelma silloin, kun siitä muodostuu tekniikalle rasite. Enemmän painoa --> enemmän tehoa --> suurempi kokonaisrasitus. 1/8 autojen tekniikka on kuitenkin suunniteltu n. 4,5kg painoiselle autolle.

Historian painavin unli taitaa olla Samun ohjastama Helltoy, jonka paino kipusi yli 7kg. Hyvin Samu sillä pärjäsi, kunnes tuolta meni toi rikki, täältä tää, hetkinen, missäs tää osa on Grin.
Logged

Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson
Baijeri
FOFF Competitor
*****
Posts: 95


View Profile
« Reply #12 on: April 06, 2015, 05:52:39 PM »

Pättikin heräili talviuniltaan ja kävi vähän ottamassa tuntumaa Liedenpohjan rinteisiin.








Ei suurempia murheita tämänkään auton suhteen. Takadiffin ulostulo oli ainut osa mitä tällä kertaa saatiin rikki, mutta muuten pelasi ihan mallikkaasti.  Smiley
Logged

Ricehill & Overhousing Racing Team
Baijeri
FOFF Competitor
*****
Posts: 95


View Profile
« Reply #13 on: April 14, 2015, 05:37:03 PM »

BadPatillakin oltiin Säkylässä kisaamassa ja tällä kertaa pärjäsikin allekirjoittaneen unliautoista parhaiten. Ihan putkeen ei Patillakaan mennyt, mutta oli kuitenkin ainut auto jolla selvisin nopeusjakson maaliin, tosin ihan ilman draamaa ei siitäkään selvitty, koska loppuhypyssä katkesi etuylätukivarresta vantti. Onneksi varaosia kuitenkin oli tuttuun tapaan pakillinen mukana, joten pikku ruuvaamisella saatiin auto nopeasti takaisin kuntoon. Siellähän ne oli Patti ja Matti varikolla TAAS yhtäaikaa, tuttu näky varsinkin testipäivinä.  Grin Tässä olis parit räpsäsyt kisasta.



















Logged

Ricehill & Overhousing Racing Team
Zarizi Tech
RFOT
*****
Posts: 3517


RFOT


View Profile
« Reply #14 on: April 14, 2015, 05:46:41 PM »

Hienoja kuvia kyllä! Ainoa mikä noissa hämää on tuo päivämäärä. Cheesy Hovikuvaajalle terveisia, että kaivaa sen jostain setupista pois.  Smiley

Patti näytti toimivan varsin mukavasti myös. Toivotan onnea ja rohkeutta autonvalintaan SM kisoja ajatellen.  Grin Grin
Logged

Samu Sarka, RFOT, FIN
President of ERCCA / Member of WRCRCO
DravTech ~ Ottsix ~ RC4WD ~ Offipaita ~ Krawler Konceptz
Baijeri
FOFF Competitor
*****
Posts: 95


View Profile
« Reply #15 on: April 14, 2015, 06:17:18 PM »

Hienoja kuvia kyllä! Ainoa mikä noissa hämää on tuo päivämäärä. Cheesy Hovikuvaajalle terveisia, että kaivaa sen jostain setupista pois.  Smiley

Patti näytti toimivan varsin mukavasti myös. Toivotan onnea ja rohkeutta autonvalintaan SM kisoja ajatellen.  Grin Grin

Kiitti!  Cheesy Hovikuljettaja vaan nakitettiin kameran varteen, eli kamera on kyllä mun.  Grin Ihan totta kyllä, ettei välttämättä tällasiin kuviin oikein tuo päivämäärä sovi, mutta joskus on ihan käteväkin, tietää ainakin koska on kuva otettu  Grin

Joo toimii se kun rauhassa ajelee... Kyyllä mä uskon että oon valintani tehny, mutta katotaan nyt seuraava kisa vielä  Wink
Logged

Ricehill & Overhousing Racing Team
FINSKI
Full Member
***
Posts: 192


View Profile
« Reply #16 on: April 14, 2015, 07:07:10 PM »

Taidan muutta Säkylään kun siellä montut jo sulana Grin
Logged
Baijeri
FOFF Competitor
*****
Posts: 95


View Profile
« Reply #17 on: April 23, 2015, 04:12:14 PM »

Säkylän kisassa alkoi "pitkästä aikaa" Pätissä taas vähän diffit ronksotteleen.  Roll Eyes Keskidiffin etummainen laakeri oli vetänyt täysin jumiin ja alkanut pyörimään pesässään syöden diffipukin tietysti ihan holomoloksi. Spurrikin oli syönyt pohjalevyyn kauheen uran kun diffi oli vinossa  Grin


Taas joutu Patti ruuvaushommiin siis  Grin Tästä nyt kuitenkin selvittiin ihan laakerien vaihdolla ja diffipukin pikku modauksella kun uusi ei ehtinyt vielä tulla...


Etudiffikin piti aika moista rohinaa, mutta syy olikin pohjalevyssä, joka oli saanut pikkusen iskua etupäähän ja mennyt kieroon. Itse diffi oli ihan kunnossa, mutta kiero pohjalevy väännätti diffikoteloakin niin että diffin pinioni ja lautaspyörä eivät oikein olleet kunnolla linjassaan. Rohinat lakkas kun pohjalevyn takoi suoraan.



Sitten kopan kimppuun...  Wink

Putkikehikko sai ensin vähän hiekkapuhallinta...


ja sitten mastonin rubberia pintaan. Purkki vaan p**kele oli viallinen ja prötäs suuttimesta ihan mitä sattu. Pinnasta tuli sitten tommonen mokkapinta  Roll Eyes


... ja kuten arvata saattaa niin tottakai TR Customs kynäili vähän BadPat teemaa paneeleihin  Cool


Logged

Ricehill & Overhousing Racing Team
Zarizi Tech
RFOT
*****
Posts: 3517


RFOT


View Profile
« Reply #18 on: April 23, 2015, 05:33:50 PM »

No voi terve miten hienoa taas!  Tongue
Logged

Samu Sarka, RFOT, FIN
President of ERCCA / Member of WRCRCO
DravTech ~ Ottsix ~ RC4WD ~ Offipaita ~ Krawler Konceptz
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« Reply #19 on: April 23, 2015, 06:04:43 PM »

No voi terve miten hienoa taas!  Tongue

x2!  Cool
Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
Pages: [1] 2
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!