Kirjoittaja Aihe: Grimsoul  (Luettu 6132 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

R2

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 74
Grimsoul
« : 31 Joulukuu, 2014, 11:26:38 »
Mystery box rantautui eilen iltapäivästä ;)

« Viimeksi muokattu: 04 Huhtikuu, 2015, 15:39:03 kirjoittanut R2 »
"I hate being Bi-polar, IT`S AWESOME"

Onska

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 88
Re: ?
« Vastaus #1 : 31 Joulukuu, 2014, 12:57:17 »
Asiaaaa ;)
Ruutanan mafiosolle kapuloita rattaisiin oikein porukalla. .......
« Viimeksi muokattu: 31 Joulukuu, 2014, 13:00:34 kirjoittanut Onska »
VRC Off Road Team

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: ?
« Vastaus #2 : 31 Joulukuu, 2014, 14:56:39 »
Hienoa! Paljasta nyt edes merkki...  ;)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

R2

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 74
Re: ?
« Vastaus #3 : 31 Joulukuu, 2014, 15:12:40 »
Juuri näin  ;D

Asian ytimessähän on viime kesänä Pohjan kisassa Artun Saatanalla suoritettu "koeajo".
Siitä se ajatus on kaikessa rauhassa TeamC:n TorchE:sta muhinut, ja kun Onskakin moisen unliin hommasi niin vähempikin on miehiä kuilun partaalta sortanut. Joten tilausta EuroRC:lle ja rtr-truggy oli melko tarkkaan vuorokautta myöhemmin olohuoneen lattialla.

So far setup/suunnitelmat ovat seuraavanlaisia:

Auto:                 TeamC TR8TE "TorchE"
nopari:               TeamC A8 thrust (orkkis) Mamba Monster 2
motori:               TeamC 2500kv (orkkis)
bec:                   CCbec R2 edition
servo:                Orkkis Hobbyking Mi digital 31kg
radiot:                MT-4
akut:                  4S
renkaat:              Panther paddlet/Maximizer beadlockit


Eli melko pitkälti RTR sähköillä mennään. Ja näin alkuunsa mitä tuossa pihalla suditellut niin tuntuisi syöttävän aika mainiosti, toki lapaset + rinne näyttää tarkemmin missä mennään.
Ja koska satunnainen data on aina kivaa niin pistin virtamittarin piuhain väliin... Akkuina oli 2x Zippy compactin 2200mAh 35c 4S:iä rinnan, mittari on max 100A, ja piikki oli loskaisella pihalla orkkisrenkailla tallentunut 100,8A, max teho 1420W. Mikään paikka ei lämmennyt hyvin haaleaa enempää.

Tulevaisuus hyvin suurella todennäköisyydellä pitää sisällään hiilikuitua, pidempää akseliväliä ja jonkinnäköistä putkihäkkyrää.. Niistä myöhemmin lisää ;)
« Viimeksi muokattu: 14 Toukokuu, 2015, 10:50:26 kirjoittanut R2 »
"I hate being Bi-polar, IT`S AWESOME"

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: ?
« Vastaus #4 : 31 Joulukuu, 2014, 19:34:36 »
Ok, kuulostaa ihan plääniltä! Odotellaan innolla kuvia, kun auto lähtee rakentumaan.
Hyvä saada lisää kilpailijoita unliinkin, tulee hyviä mättöjä ensikaudella  ;)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Zarizi Tech

  • RFOT
  • Moderator
  • ******
  • Viestejä: 3524
  • RFOT
Re: ?
« Vastaus #5 : 31 Joulukuu, 2014, 19:39:37 »
Komiaa, hienoa, että uusia projekteja alkaa syntymään. Tarvisikohan se omakin pistää liikkeelle?  :)
Samu Sarka, RFOT, FIN
President of ERCCA / Member of WRCCA
RC4WD ~ Moreno Creation's

FINSKI

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 192
Re: ?
« Vastaus #6 : 20 Maaliskuu, 2015, 21:04:50 »
Juuri näin  ;D

Asian ytimessähän on viime kesänä Pohjan kisassa Artun Saatanalla suoritettu "koeajo".
Siitä se ajatus on kaikessa rauhassa TeamC:n TorchE:sta muhinut, ja kun Onskakin moisen unliin hommasi niin vähempikin on miehiä kuilun partaalta sortanut. Joten tilausta EuroRC:lle ja rtr-truggy oli melko tarkkaan vuorokautta myöhemmin olohuoneen lattialla.

So far setup/suunnitelmat ovat seuraavanlaisia:

Auto:                 TeamC TR8TE "TorchE"
nopari:               TeamC A8 thrust (orkkis)
motori:               TeamC 2500kv (orkkis)
servo:                Orkkis / vaihtuu jossain vaiheessa
radiot:                Orkkis / Sanwaan uus vastari matkalla -> MT-4
akut:                  4S
renkaat:              Panther paddlet/Maximizer beadlockit matkalla..


Eli melko pitkälti RTR sähköillä mennään. Ja näin alkuunsa mitä tuossa pihalla suditellut niin tuntuisi syöttävän aika mainiosti, toki lapaset + rinne näyttää tarkemmin missä mennään.
Ja koska satunnainen data on aina kivaa niin pistin virtamittarin piuhain väliin... Akkuina oli 2x Zippy compactin 2200mAh 35c 4S:iä rinnan, mittari on max 100A, ja piikki oli loskaisella pihalla orkkisrenkailla tallentunut 100,8A, max teho 1420W. Mikään paikka ei lämmennyt hyvin haaleaa enempää.

Tulevaisuus hyvin suurella todennäköisyydellä pitää sisällään hiilikuitua, pidempää akseliväliä ja jonkinnäköistä putkihäkkyrää.. Niistä myöhemmin lisää ;)

Onko niin jotta maximizerin vanteelle ei mene prolinen slingshot rengas, newbie kysymys.
Itekki noita maximizerin vanteita katellu, beadlockit ois niin kätevät.

Zarizi Tech

  • RFOT
  • Moderator
  • ******
  • Viestejä: 3524
  • RFOT
Re: ?
« Vastaus #7 : 21 Maaliskuu, 2015, 07:16:14 »
Onko niin jotta maximizerin vanteelle ei mene prolinen slingshot rengas, newbie kysymys.
Itekki noita maximizerin vanteita katellu, beadlockit ois niin kätevät.

Mielestäni menee.
Samu Sarka, RFOT, FIN
President of ERCCA / Member of WRCCA
RC4WD ~ Moreno Creation's

Baijeri

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 95
Re: ?
« Vastaus #8 : 21 Maaliskuu, 2015, 12:02:28 »
Onko niin jotta maximizerin vanteelle ei mene prolinen slingshot rengas, newbie kysymys.
Itekki noita maximizerin vanteita katellu, beadlockit ois niin kätevät.

Mielestäni menee.

Mun mielestä ei mene. Sligshoteissa on "Traxxas Style Bead" ja ne on 3.8", kun taas Maximizerit on "normi" beadlock-vanteet ja 3.2". Korjatkaa jos oon väärässä  :)
Ricehill & Overhousing Racing Team

Zarizi Tech

  • RFOT
  • Moderator
  • ******
  • Viestejä: 3524
  • RFOT
Re: ?
« Vastaus #9 : 21 Maaliskuu, 2015, 12:44:24 »
Mielestäni menee.

Mun mielestä ei mene. Sligshoteissa on "Traxxas Style Bead" ja ne on 3.8", kun taas Maximizerit on "normi" beadlock-vanteet ja 3.2". Korjatkaa jos oon väärässä  :)
[/quote]

Saattaa hyvin olla näinkin. Sen takia sanoin "mielestäni". Eli ei varmaa tietoa.  :D
Samu Sarka, RFOT, FIN
President of ERCCA / Member of WRCCA
RC4WD ~ Moreno Creation's

FINSKI

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 192
Re: ?
« Vastaus #10 : 22 Maaliskuu, 2015, 09:38:35 »
Saako noita pantherin laparenkaita saa parhaimpaan hintaan?
Noissa prolinen renkaissa tuo kumi on aika perhanan pehmeä, saisi olla hiukan kovempi seos.
Pantteri tosiaan 3.2 tuumanen.
http://www.panthertires.com/store/index.php?route=product/product&path=63_75&product_id=132
Proline 3.8.
http://www.prolineracing.com/tires/sling-shot-3.8-traxxas-style-bead-sand-truck-tires/

Onko muuten R2 kerennyt autolle vielä mitään tekemään?
Tuo team c auto on kyllä kestävä, itellä on buggy ja kestää kyllä kovaakin käsittelyä.
« Viimeksi muokattu: 01 Huhtikuu, 2015, 09:38:50 kirjoittanut FINSKI »

R2

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 74
Re: ?
« Vastaus #11 : 04 Huhtikuu, 2015, 15:38:39 »
Valitettavasti hiukan hiljaiseloa on ollut, joten alustavat suunnitelmat mennee hiukan vaihtoon/lykkääntyy.

Pidempi kardaani on jo postissa, ja uusi runko suunnitteilla, köykämiinistä tosin näin alkuun.
Ja jotta alkuun päästäisiin ilman vakiokorilla suhaamista niin hobbylinnasta lähti juuri äsken tilaukseen hiukan scalemaisempi koppa  ;)
"I hate being Bi-polar, IT`S AWESOME"

FINSKI

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 192
Re: Grimsoul
« Vastaus #12 : 04 Huhtikuu, 2015, 20:52:21 »
Minkälaisen kardaanin hommasit?

Mulla on tuo team c mallin krossi, niin siinä on se kadraanin ulostulo 6mm, kyoshossa se on 8mm, tosin tämä onki truggy, se voi olla tuossa sinunkin autossa olla 8mm koska on truggy.

Sen takia vain tuota ajattelin, että jos olet hong norin pitkän kardaanin hommannut, niin siinä on kanssa 8mm se reikä, tosin holkillahan sen saa passaamaan jos se ei ole kuin 6mm ulostulolla.


R2

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 74
Re: Grimsoul
« Vastaus #13 : 05 Huhtikuu, 2015, 09:50:04 »
Otin ihan tuon teamC truggyn takajordaanin minkä laitan eteen pätkän tilalle, pituutta tuolla saa muistaakseni about 4,5cm lisää. Motorihan tuolla siirtyy nimetyn verran taaksepäin mutta en anna sen masentaa vaan tutkin setuppimahdollisuuksia tarkemmin.. esm noparin saanee motorin eteen lattialle..

Löysin tosiaan XL savageen passelin unlimited Wranglerin kopan, katsotaan nyt kunhan se saapuu että mitä siitä saisi leikeltyä. Ajan kanssa tähän on kyllä harras aikomus alkaa amuliiniputkea taivuttelemaan.

(eikä sitä hiilarirunkoakaan unholaan ole heitetty..)
"I hate being Bi-polar, IT`S AWESOME"

FINSKI

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 192
Re: Grimsoul
« Vastaus #14 : 05 Huhtikuu, 2015, 13:24:30 »
Joo, no tolla tavalla sen sopivuuden ainakin tietää.
Aika hyvin saa tolla tavalla jo jatkettua runkoa, omaan autoon tuli 60mm tuolla hong norin pitkällä kardaanilla.
Olisi kai saanut sen 40-50mm jatkettua jos olisin ostanut omaan autoon kanssa kyoshon pitkän takakardaanin ja laittanut myös eteen, mutta painopiste tulisi sitten monta senttiä taakse, tosin en tiedä sitten miten paljon se vaikuttaa auton käyttäytymiseen montulla.
Onko se paino hyvä olla edessä, keskellä vai takana?

R2

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 74
Re: Grimsoul
« Vastaus #15 : 18 Huhtikuu, 2015, 09:34:49 »
Kait se on jotain alettava tekemäänkin jos viikon päästä meinaa kisoihin lähteä  ;D

Romut kainaloon ja Mustankorven Crawlershoppiin jatkoa hakemaan  ;)

"I hate being Bi-polar, IT`S AWESOME"

R2

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 74
Re: Grimsoul
« Vastaus #16 : 18 Huhtikuu, 2015, 19:31:51 »
"Lisää pituutta heti, muuten ei aukene viimeinen portti.." Noin niinkuin Lappareita mukaillen...



Tuollainen aihio sitten syntyi, suurkiitos LaaLaa:lle avusta  :)

Viila ja rälläkkä avuksi niin alettiin etsimään oikeita muotoja kappaleen sisältä, ja sen jälkeen pylväsporalla hiukan reikiä senkkauksineen niin alkoi tekele muistuttamaan etäisesti runkoa  ;D



Tuli nuo reunatkin kantattua samasta 3mm köykämiinistä (pl etummainen pätkä mikä on 2mm tavarasta liimattu..) Ihan noin järeätä ei olisi siihen kohtaan tarvinnut, mikä näkyy puntarilla. Tuo on tuollaisenaan yli 600g, kun orkkislevy ilman mitään on ~350g paikkeilla + muovilevikkeensä, toki onhan tuossa mittaakin lisää. Ja huomisen agenda on nuo reunat vetää kevennysreikää puolilleen, ja varmasti kestää vielä. Joku kumminkin siellä takarivissä alkaa kyselemään että miksi täyspitkät pystyreunat, siihen voinen vastata jo nyt yhdellä tuotemerkillä: Dusty cover. Reunat ihan vain sen takia että sen kiinnitys olisi mahd helppo.
"I hate being Bi-polar, IT`S AWESOME"

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Grimsoul
« Vastaus #17 : 18 Huhtikuu, 2015, 21:21:39 »
Nonni, toimintaa, hienoa!

Asiallinen pohjalevy ja fiksut sivutuet. Tukee koko pohjaa samalla ja reikiä puolittain, niin hiekkakin pääsee myös sivuista pois.
Onko ollut harkinnassa muutama pohjareikä vuolla, josta hiekka pääsee myös katoamaan (toki myös sisään)?

Kuinkas tuo moottoripukki ja mosa. Ellen väärin katso, niin nyt akku tulossa taakse, eikö?
Saisko mottipukin toistepäin, jollon mosa "servon" takana, mutta mahdollistaa akun sijoittamisen auton keulaan "servon" viereen?
Näin olisi painojakauma ehkä parempi, toki - myös tuo nykyinen on ok, kun tatsi löytyy  :)

Hieno katsoa, kun taas uusi unli rakentuu!  8)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

R2

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 74
Re: Grimsoul
« Vastaus #18 : 19 Huhtikuu, 2015, 10:11:51 »
Höm, tarkoituksena olisi pitää hiekka kokonaisuudessaan pois rungolta (huutonaurua  ;D ) Se miten siinä epäonnistutaan jää nähtäväksi.
Eilen naputtelin tilauksen tuosta Dusty coverista..

Layoutti on vielä hiukan suunnitteilla mutta päälinjat selvillä..
Noparin ajattelin tipauttaa tuohon motorin etupuolelle, ja akku mahtuu tuonne motorin toiselle puolelle melko eteen. Toisen akkutelineen laittanen motorin taakse.
"I hate being Bi-polar, IT`S AWESOME"

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Grimsoul
« Vastaus #19 : 19 Huhtikuu, 2015, 11:11:04 »
Niin se dusty cover ja foffiautossa hiekka pysyis poissa, joo-o  ;D
DC pussukka mitotettu tuohon pohjalevyn pituuteen sopivaksi, onko mallia vetoketju vai?
Kyllähän se aika nastaa on, jos hiekan saa pidettyä poissa.

En aluksi huomannutkaan tota akkutellinkiä moottorin toisella puolella, ihan fiksusti siis on  ;)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN