Kirjoittaja Aihe: MadMat 3.0  (Luettu 12985 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Ricebeer

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 188
Re: Aloittelevan foffikuskin projekti, "MadMat"
« Vastaus #40 : 13 Huhtikuu, 2015, 00:00:44 »
Säkylään lähdettiin hakemaan ehjää kisaa, ja tavoitteena saada auto jäämään ehjäksi seuraavaan kisaan.
Alku sujuikin ilman isompia murheita, tosin ajo oli ehkä totuttua hieman varovaisempaa.
Viime kesänä, loppukaudesta, otin autossa käyttöön tuon dragbraken, joka helpotti huomattavasti ajoa siltä osin, että "valutuspaikoissa" ei tullut enää alas kuin kivi. Tässä tosin on se huonokin puoli, että näinkin painavassa autossa (tai ainakin tässä minun noparissa) tuon DB:n pitää olla miltei täysillä, joka sitten usein aiheuttaa tuhoa kun kaasusormen vapauttaa liian nopeasti.
Tuohon on nyt alkanut pikkuhiljaa tottumaan, mikä onkin näkynyt ehjissä diffien ulostuloissa... yhden kisan ajan  ;D

Rauhallisesti sujunut alku ei kuitenkaan kauaa kestänyt, kun vuorossa oli nopeusjakso, jonka dramatiikasta MadMat sai jälleen kerran osansa  ;D Auton kohtaloksi osui ajolinjalle eksynyt isohko kivi, johon kajautettiin ihan huolella, sillä seurauksella että kartturin etunurkasta lähes kaikki mahdollinen säpäleiksi...

"Tultiinks me tänne ajaan, vai mekkaamaan?" TULTIIN!  ;D
Eli ei luovuteta! Romut kantoon ja varikolle. Meillähän on tunnetusti aina parin auton verran osia matkassa  ;D ja seuraavan autoni ajovuoroonkin oli vielä aikaa, joten hyvin ehtiii!
Sainkin auton vielä ajovuorojen välissä parsittua kasaan, ja ehdinkin vielä hyvinkin mukaan seuraavalle jaksolle, mutta keskittyminen herpaantui hieman mekatessa, eikä lopussa enää oikein "lähtenyt"  :-\
Loppubashailuissa piti sitten vielä revitellä keskidiffi aivan kuralle... Toisaalta, hyvä että hajosikin nyt, eipä se olisi sitten seuraavassa kisassa pitkälle kestänyt.
Loppujen lopuksi pienoinen pettymys siis. Ilman tuota nopeusjakson kämmiä ois voinut lopputulos olla ihan ok.

Auto palasina ja seuraavaan kisaan tilaillaan taas rekkalastillinen osia, niin eikö se siitä  :D
Ruuvaaminen on kivaa  ;D

Loppuun vielä "muutama" räpsy:












Hetkeä ennen the major collisionia  :D






Ricehill & Overhousing Racing Team

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Re: Aloittelevan foffikuskin projekti, "MadMat"
« Vastaus #41 : 13 Huhtikuu, 2015, 00:14:02 »
"Tultiinks me tänne ajaan, vai mekkaamaan?" TULTIIN!  ;D
Eli ei luovuteta! Romut kantoon ja varikolle. Meillähän on tunnetusti aina parin auton verran osia matkassa  ;D ja seuraavan autoni ajovuoroonkin oli vielä aikaa, joten hyvin ehtiii!
Sainkin auton vielä ajovuorojen välissä parsittua kasaan, ja ehdinkin vielä hyvinkin mukaan seuraavalle jaksolle, mutta keskittyminen herpaantui hieman mekatessa, eikä lopussa enää oikein "lähtenyt"  :-\

Oikea asenne! Foffikisoissa ei olla missään keskitysleirillä. Jos vain auton saa ajopäivän aikana järkevästi kuntoon, niin kyllä sen saa korjata. Tapana on ollut antaa korjata rauhassa ja sitten ajaa vaikka loput pätkät muiden jälkeen viimeisenä, jos ei kerkiä korjaamaan ennen omaa vuoroa. Ja nopeastihan lopulta sait sen auton taas iskuun. Huomaa, että kiireessä on mekattu ennenkin ;D.

Autosta ei kyllä potkua puutu. Vielä kun vähän hioo silmää ajolinjoihin, niin kauden mittaan tulee komeita hyppyjä 300 porttien paremmalle puolen ;).
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

Ricebeer

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 188
Re: Aloittelevan foffikuskin projekti, "MadMat"
« Vastaus #42 : 29 Huhtikuu, 2015, 14:51:04 »
Kankeasti alkoi Kangasalan kisa Matin kannalta...
Tuli vähä turhan varovasti ajeltua alussa ja se kyllä kostautui, typeriä virheitä.
Ja ei jätkät, se ei auttanut yhtään suoritusta että portit näki kahtena  ;D
Loppua kohden kuitenkin alkoi tatsi löytymään, ja suoritukset paranivat.
Loppukiri alkoi kuitenkin liian myöhään, ja kun nopeudellakin vielä töppäiltiin, niin hännillehän siinä jäätiin...
Mahtavinta päivässä kuitenkin oli se, että auto jäi ehjäksi, ja tätä ei tarvinnut nyt mekkailla KERTAAKAAN päivän aikana  :o ;D Mekattiin tiimikaverin autoa, ja taisteltiin sähköjen jumalia vastaan sitten senkin edestä  :D

Sijoutuksesta huolimatta siis hiano päivä!
Ehjä auto ja 1.jaksopiste piristivät mieltä  ;D

Loppuun taas parit fotot (kiitos Samu/Saku/Arttu!)



Ricehill & Overhousing Racing Team

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Aloittelevan foffikuskin projekti, "MadMat"
« Vastaus #43 : 29 Huhtikuu, 2015, 18:40:01 »
Hyvät pizzalautaset noi renkaat vikassa kuvassa  ;D

Otteet paranee jatkuvasti. Se on vain ajankysymys, kun kaikki osuu kohdilleen ja nautitaan kovista sijoituksista.
Hyvää kehitystä tapahtuu ja autokin säily ehjänä, suunta on hyvä!  ;)

Jatka samaan tahtiin!
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Ricebeer

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 188
Re: Aloittelevan foffikuskin projekti, "MadMat"
« Vastaus #44 : 25 Toukokuu, 2015, 23:25:28 »
MadMatilla lähdettiin toiveikkaina Suonenjoen kisaan, viime kisassa kun ei tosissaan saatu mitään rikki...   ::)
Kisaa edeltävänä iltana oltiin kuitenkin taas tutuissa puuhissa, eli diffejä remppaamassa, piti kaverille hieman demota ja no, tuli annettua melkolailla sikaa  :-\
Etudiffin shimmausta en saanut oikein mieleisekseni, mutta uskoin sen kuitenkin kisan kestävän...
Toisin kuitenkin kävi, ja takavetoluokka kutsui taas harmillisesti nopeusjakson jälkeen.

Eipä noista skaboista jäänyt tällä kertaa paljon lapsenlapsille kerrottavaa, mutta onnistuminen modeissa lämmitti sen verran mieltä, että ei paljoa haitannut  :D

Rehellisyyden nimissä on tunnustettava, että vaikka tuo ruuvaaminen kivaa onkin, niin nyt alkaa kyllä loppumaan jo hieman huumori tämän kanssa  :-\
MadMatin laihdutuskuuri ja 2.0 version synnyttäminen ovat nyt lähempänä kuin koskaan, ja nyt kun aikaakin on ennen seuraavia karkeloita.
Auto puretaan lähipäivinä alkutekijöihin, ja ainakin seuraavan kisan ajan ajetaan hieman eri luukilla, ihan testimielessä.

Loppuun vielä muutamat räpsyt mansikkapitäjältä (kiitos kuvista Sarka Bros & Arttu!)

[/URL].photobucket.com/user/pug2ne/media/RC-touhuja/P1010840_zpsbtnpgtct.jpg.html][/URL]
Komeesti kiipeää takapotkunakin  ;D
Ricehill & Overhousing Racing Team

Ricebeer

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 188
Re: MadMat 2.0
« Vastaus #45 : 14 Heinäkuu, 2015, 14:44:34 »
Noniin, jos tästäkin taas pitkästä aikaa jotain ratustelis...

Mat ilmoitettu suurin pudottaja -leirille  ;D
Auto purettiin täysin atomeiksi, ja jotain pientä jo saatu aikaan, samalla tulee käytyä diffit ja kuluneet/vaihtokunnossa olevat osat läpi ja vaihdeltua mulkkaantuneet ruuvitkin uusiin.

Ei se ihme ollu, ettei Suonenjoella oikein etupää tahtonu vetää:


Myös sähköjä hieman muuteltu, ja nyt saatiin akuillekkin pohjalevyyn teline, saatiin keulilla painopistettä samalla vähä alemmas. Akut vaihtui samalla kapasiteetiltaan yli puolet pienempiin, ja nuo uudet akut akkutelineineen painavatkin kokolailla samanverran kuin yksi vanha akku, joten pelkästään jo tällä muutoksella Matin elopaino keveni ~500g  ;)
Noppa tulee vielä tuohon koneen etupuolelle (jep, arka paikka, mutta luotto Outerwears suojaan on vakaa  :D), saadaan balanssi melko mukavaksi.


Outerwearssista puheenollen... Vajaa 2kautta nyt takana, kertaakaan en ole suojausta aukaissut/putsaillut, ei paha:


Tuohon laihdutuskuuriin palatakseni...
Kauan sitä on suunniteltu, ja nyt sitä siis lähdettiin toteuttamaan.
Akuista siis saatiin jo ihan mukavasti nipistettyä, seuraavaksi kopan kimppuun...
Tuo vanha hyrauliputkesta hitsailtu kötöstyshän painoi kuin synti, ja tarkoitus olikin aluksi tehdä vastaavanlainen alumiiniputkesta, mutta ajansäästösyistä päädyin lopulta kuitenkin lexaniin.
Itse pidän kyllä kovasti putkikehikoista, mutta näillä mennään...
Kovasti koitin metsästellä MadMatin julmetulle akselivälille passelia ja itselle mieluista koria, siinä kuitenkaan onnistumatta. Lopulta päädyin sitten kuitenkin tilaamaan FG:n Jeeppi kopan, jota silvottiinkin jo melko rankalla kädellä  ;D
Onhan tuo kieltämättä melko karskin näköinen tuossa ja Pantheritkin näyttävät melko koomisilta, mutta itse kuski ainakin näyttää jo kovasti viihtyvän uudessa konttorissaan  :D


Tuon uuden kopan ja pienempien akkujen myötä, on painoa karsittu nyt n. kilon edestä, katsotaan josko vielä jostain saisi karsittua hieman pois, mm. pohjalevyn rei´itys on käynyt mielessä...
Toivotaan, että kevennyksen myötä alkais diffitkin pikkuhiljaa kestämään  ;D
Päivitetyn luukin myötä, nimeksi vaihtuu siis MadMat 2.0  ;)
Ainiin btw, jos tuo lexankoppakokeilu on pysyvää, saattas tuo putkikoppa olla jouten  ;)

Seuraavaksi korin kiinnityksiä ja maalausteeman mietintää...



« Viimeksi muokattu: 14 Heinäkuu, 2015, 14:56:13 kirjoittanut Ricebeer »
Ricehill & Overhousing Racing Team

Arttu Ahtiainen

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 552
Re: MadMat 2.0
« Vastaus #46 : 17 Heinäkuu, 2015, 16:50:47 »
Kannattaa varmaan pieni kehikko tehdä tolle kopalle muuten häviää katto muutaman kaadon jälkeen ei kestä kyl tollasenaan lexsani, samalla saa siihen kehikkoon näppärästi korin kiinni.
Voit ottaa miehen ulos BMW:stä, muttet BMW:tä miehestä !

Ricebeer

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 188
Re: MadMat 2.0
« Vastaus #47 : 18 Heinäkuu, 2015, 16:41:46 »
Juu, semmonen on tekeillä  ;)
Ricehill & Overhousing Racing Team

Ricebeer

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 188
Re: MadMat 2.0
« Vastaus #48 : 30 Heinäkuu, 2015, 18:20:33 »
MadMatin uusi koppa saatiin ennen Pohjan kisaa roiskittua väreihin, ja 8mm alumiiniputkesta taittelin hieman kehikkoa kopan tueksi. Kehikon putket sahattuna, taivuteltuna ja mallailussa:


Sitten eikun toho kuumaksi ja Teknoa saumoihin, hieman tuentaa ja kiinnitystä pohjalevyyn, eteen ja taakse lainasin korikiinnikkeet XL Savagesta, jotka osuivatkin kohdalleen todella pienellä modauksella, eikä koriakaan näinollen enempää tarvinnut rei´ittää:


Saumat pyöröviilalla pikaisesti siistiksi, ja pientä karhennusta...


... pikainen rundi pohjamaalia, ja eikun väriä pintaan:


Kiinnitin korin pienillä poppareilla kehikkoon, kehikko paikalleen ja voila!


Pieni testilenkki pihassa, toimii!
Ennen Pohjan kisaa käväistiin vielä puntarilla, ja kisakunnossa vaaka pysähtyi lukemaan 5450g  :)
Tähän mennessä painoa on saatu pois siis mukavat 1163g  ;)
Pohjan kisaan lähdettiin odottavaisin ja toiveikkain mielin  :)

Ensiruopaisut rinteeseen uudella, kevyemmällä lookilla  :D


"Lokariauto" kiipeää  ;D



Kehikkokin joutui heti koetukselle, hienosti kesti:




Alku meni hieman autoon totutellessa, tuo kevennys tuntuu kyllä ihan ratin taakse asti.
Tauolle mentäessä huomasin servoseiverin varren olevan melkein poikki, ja se uusittiin makkaroiden lämmetessä, se olikin ainoa mekattava koko päivänä  :o ;D
Nopeusjakson jälkeen alkoi tatsi löytymään ja ajo parani. Grimsoulin kanssa oli kyllä hyvää vääntöä kolmossijasta, eikä tiimikaverin Sandreaperikaan lopulta kovin kauas jäänyt  ;)
Niinhän se palli vain heilahti, oikeuttaen lopulta kolmossijaan, johon olin todella tyytyväinen!


Autosta, ja sen onnistuneesta kevennyksestä jäi hyvä fiilis!
Parastahan tässäkin oli se, että auto jäi kisan jäljiltä ehjäksi!  :)
Pientä putsailua ja huoltoa tiedossa, akut ladaten ja Liedenpohjaan lähdetään hyvillä mielin  :)

Kuvista (joita tähänkin topickiin häikäilemättä lainasin :-[) kiitokset Sarka Bros, ja taisihan niitä Artoki räpsiä  :)
« Viimeksi muokattu: 30 Heinäkuu, 2015, 18:23:22 kirjoittanut Ricebeer »
Ricehill & Overhousing Racing Team

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Re: MadMat 2.0
« Vastaus #49 : 31 Heinäkuu, 2015, 03:17:56 »
Onnea pallista!

Aivan jäätävän nätti pirssi. Kaikki pinnat ja muut viimesen päälle. Kyllä foffi on tullut eteenpäin pitkästä aikaa. Tää kosmeettinen puoli on jotain aivan uutta.

Ei tarvi veikkailla minne menee tämän vuoden mekaanikon status.
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

Ricebeer

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 188
Re: MadMat 2.0
« Vastaus #50 : 11 Huhtikuu, 2016, 14:40:12 »
Tämä veijari se pääsi yllättämään oikeinkin positiivisesti!

Vääksyyn lähdettäessä ei autoon viime kauden jäljiltä tehty mitään muutoksia, oikeastaan vain akut latailtiin edeltävänä iltana, ruuvit kiristeltiin ja pieni pyrähdys pihassa, kaikki tuntuis toimivan.
Odotukset ei viime kisan jäljiltä suoraansanottuna olleet juuri minkäänlaiset, ja totta puhuen fokus oli täysin toisessa Unlissa...
Vaan kuinkas sitten kävikään  :o

Eka jakso 330 , hitto tää tuntuu hyvältä! Sittenhän se napsahti toiselta jaksolta jaksopisteet ja tauolle mentäessä taisin olla piru vieköön johdossa!?  :o
(Kuvista kiitos Sofille!)



Tauolla otettiin relax, ja päästiin korkkaamaan grillikausi...


... ja toki hieman "hartsporttia" jännitystä lieventämään  ;D


Sitten mentiin taas!
Tällä autolla se sitten riittää tilanteita nopeudella, taas oli kukkerpallit melko lähellä  ;D



Paineet kävivät kuitenkin turhan koviksi, keskittyminen ja ajaminen herpaantui, suoritusten taso laski ja kärki karkasi  :'(
Etenkin tuo viimeinen, ja vielä oma rata, tuli sössittyä oikein kunnolla...
Tämä kuvastaa aika hyvin fiilistä mikä tuon jakson jälkeen oli:


Jokatapauksessa, oikeinkin onnistunut kisa ja 3. sijaan täytyy olla tyytyväinen!  :)
Tatsi autoon löytyi nyt nopeasti, on tää vaan hyvä auto!
Sand Digger saa siis tehdä tosissaan töitä jos meinaa kiilata itsensä ykkösautoksi omista Unleistani!



Loppuun todettakoon vielä, että viime kauden lopussa tehty painonpudotus ei todellakaan ole mennyt hukkaan! Oisko 3. kisaa nyt kevennetyllä versiolla takana, 2. pallipaikkaa eikä lainkaan remonttia!  :o
Mitä nyt loppubashailuissa aina jotain pientä, Liedenpohjan SM:ssa moottori irti ja nyt Vääksyssä ylätukivarren vantti poikki  ;D

Tästä on hyvä jatkaa!
« Viimeksi muokattu: 11 Huhtikuu, 2016, 23:41:37 kirjoittanut Ricebeer »
Ricehill & Overhousing Racing Team

Ricebeer

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 188
Re: MadMat 2.0
« Vastaus #51 : 24 Toukokuu, 2016, 13:51:04 »
Pikku päivitystä tällekin.

Vääksyssähän se poikkasi "kevyessä" loppubashailussa taas tuon ylätukivarren vantin, joka saatiin Lemin kisaan vielä mekkailtua, se taisikin olla "viimeinen käts ö fish".
Kokeillaan jos ehtis nuo Lunsfordin titaaniset tulemaan seuraavaan kisaan (Artolle kiitos vinkistä!).
Muuta mekattavaa ei Lemin kisaan ollutkaan, pientä putsailua ja ruuvien kiristelyä lukuunottamatta.

Lemin kisat meni omien Unlien osalta kyllä kieltämättä hieman penkin alle  :-\
Eka jakso, oman radan kirous & 80p, ja kun vielä nopeudellakin tuli kaato (eipä se ihme ollut sillä raivoisalla yrittämisellä, noh, eipä ollut mitään hävittävää  ;D) oli kahdeksanteen sijaan tälläkertaa tyytyminen.

Autohan jäi kuitenkin taas ehjäksi ( :o kop-kop ::)), eikä tästä nyt todellakaan masennuta  :)
Kuitenkin suunta on ehdottomasti oikea! Kevennyksen jäljiltä on vihdoin mekkaamiset jääneet vähemmälle, ja on voinut keskittyä ajamiseen!
Ajoa ja treeniä vain alle, ja innolla seuraavaan kisaan!  ;)

Loppuun vielä muutamat kuvat:
(Kiitokset kuvista Sofille ja Smulille, jonka kuvia myös lainasin tuolta Offin puolelta!)





Ricehill & Overhousing Racing Team

Ricebeer

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 188
Re: MadMat 2.0
« Vastaus #52 : 13 Elokuu, 2016, 17:46:30 »
Laukaan ja Pohjan karkeloihin ei vaadittu taaskaan perushuoltoa kummempaa  :)
Auto on toiminut hienosti (kopkopkop  ::) ) läpi kauden, mutta samaa ei voi sanoa kyllä kuskista  :-\
Sekä Laukaan, että Pohjan kisoissa typeriä virheitä, ja etenkin ensimmäisillä jaksoilla huomattavia vaikeuksia.
Pohjassa alkoi nopeusjaksolla tatsi taas pikkuhiljaa löytymään, ja aloitettiin loppukiri, vaikkakin liian myöhään...
Okei, myönnettäköön että Pohjan jaksot olivat melko haastavia, mutta ei auta nyt selitellä.
Laukaalla siis 6.s ja Pohjassa 5.s, tärkeitä Cuppipisteitä!

Reeniä se vaatisi, tänä kesänäkään kun ei tule oikeastaan muuta kuin kisoissa ajettua :-\
Kärki ei ole kaukana, mutta pallipaikalle vaaditaan kova suoritus, tai muiden epäonnea, senverran kovaa jätkät kärjessä nyt ajaa!

Loppuun vielä muutama räpsy Laukaan ja Pohjan kisoista (kiitokset kuvia ottaneille!):






Ricehill & Overhousing Racing Team

Ricebeer

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 188
Re: MadMat 2.0
« Vastaus #53 : 25 Huhtikuu, 2017, 11:57:12 »
Viime kausi ajeltiin hoikempana ja melko vähillä mekkailuilla  :o ;D
5. sija, tyytyväinen täytyy olla  :)

Vaikka tämän piti jo päästä eläkepäiviä viettämään, parsittiin auto kasaan viime kauden jäljiltä, tilailtiin tuoreet akut, ja käytiin vielä Cupin avauskisassa Kangasalla suorittamassa "hyllyynajopäivä"  ;D
Alussa oli hieman haparointia, ja tatsi autoon hukassa. Nopeudelle lähettiin sit asenteella "all in", ja sieltähän sit napsahtikin pohjat  8) Loppu sujuikin jo paremmin, vaikkakin tokavikalla jaksolla toinen etuvetari antautuikin, saatiin auto taas mekkailtua takaisin taistoon ja viimeiseltä jaksolta 330, ja 5.s sija, oikeinkin jees!  8)



(Kiitokset ZT:lle kuvista!)
Bashailtuani kisan päätteeksi auton taas siihen kuntoon, että se piti varikolle taluttaa, päätin, että eiköhän tämä ollut sitten tässä...

... vaan sittenpä siinä, hetken, tuumailtuani, kuin huutokauppakeisarin Markku konsanaan ;D, tuli mieleeni ajatus...  :D

Ei tää veijari niin helpolla luovuta, stay tuned!  ;)
Ricehill & Overhousing Racing Team

Ricebeer

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 188
Re: MadMat 2.0
« Vastaus #54 : 03 Toukokuu, 2017, 10:47:26 »
Kangasalan kisan jäljiltä, piti hieman miettiä tämän kohtaloa...
Sähköt sivuun ja tarkempaan syyniin:


Tilattavien osien lista alkoi melko pian olemaan senverran pitkä, että jo pitkään mielessä muhinut ajatus alkoi tuntumaan järkevämmältä, siispä...



MadMat goes Arrma  8)

Saksasta uitettiin tähänkin siis alustaksi Arrma, tälläkertaa Kratoni, josta RTR-sähköt riisuttiin samantien ja laitettiin maailmalle.
Seuraavaksi uutta pohjalevyä, ja kait sitä vois tuolle kopallekin jotain pientä keksiä  ;)
Ricehill & Overhousing Racing Team

Zarizi Tech

  • RFOT
  • Moderator
  • ******
  • Viestejä: 3524
  • RFOT
Re: MadMat 2.0
« Vastaus #55 : 03 Toukokuu, 2017, 11:10:50 »
Hyvähyvä. Tästä tulee jo sitten 3.0!  ;D
Samu Sarka, RFOT, FIN
President of ERCCA / Member of WRCCA
RC4WD ~ Moreno Creation's

Ricebeer

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 188
Re: MadMat 2.0
« Vastaus #56 : 03 Toukokuu, 2017, 11:18:54 »
Hyvähyvä. Tästä tulee jo sitten 3.0!  ;D

Niinkai siinä taitaa käydä  ;D
Ricehill & Overhousing Racing Team

Baijeri

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 95
Re: MadMat 2.0
« Vastaus #57 : 03 Toukokuu, 2017, 19:15:18 »
On se hienoa että Matin tarina saa jatkoa!  8) Se on kuitenkin meidän tiimissä jo legendan maineessa, koska siitähän RORT:n foffitouhut alunperin lähti liikkeelle.  :D Perinteet kunniaan!  ;D ;D
Ricehill & Overhousing Racing Team

Ricebeer

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 188
Re: MadMat 3.0
« Vastaus #58 : 18 Toukokuu, 2017, 12:11:07 »
On se hienoa että Matin tarina saa jatkoa!  8) Se on kuitenkin meidän tiimissä jo legendan maineessa, koska siitähän RORT:n foffitouhut alunperin lähti liikkeelle.  :D Perinteet kunniaan!  ;D ;D

Joo, eihän tätä vielä raaski eläkkeelle päästää  :D

Tämänkin kanssa päästiin vihdoin eteenpäin, kun uusi pohjalevy valmistui rauhallisen työpäivän ohessa.
Tein tähänkin samanlaisen pohjalevyn kuin Nazguliin, aavistuksen voimakkaammilla taivutuksilla:


Pikkuhiljaa:


Sähkötkin löysivät paikkansa, ja pian lähestyttiinkin H-hetkeä ja ensisavujen ottoa, kunnes...
Akku kiinni ja laite heräsi jälleen henkiin, kone kuitenkin pyöri väärinpäin, noh, käänsin piuhat ja taas koittamaan, tutut äänet noparista ja pieni näpäytys kaasulla ja *SWOOOOSH!*  :o
Outerwears -pussukan alta alkoi puskea pahanenteistä savupilveä, ja pian huone täyttyikin sakeasta savusta, onneksi ehdin akun nyppäämään irti, siitäkin suli liitin...


Savun hälvettyä oli aika tarkastella vahinkoja, ja kyllähän se selvä oli #toasted#  :'(
Hyvinhän tuo Viperi palveli kaikki nämä vuodet, joten rauha hänen muistolleen  ;D
Ilmeisesti tunnit tuli vain täyteen ja otti lopputilin...
Lääke vaivaan löytyi kuitenkin nopeasti, ja EuroRc:ltä Mambaa kehiin  :-*
Otin varuiksi vielä uuden BECinkin, koska pieni epäilys oli että siinäkin saattoin vikaa olla.
Uutta noparia paikalleen asentaessa, tuli mieleeni, että annoin aika rankasti mailaa viime kisan loppubashailuissa, ja taisi siinä Artokin (vai oliko Onska) ihmetellä että mikä täällä haisee... tämähän se oli ;D Että, olisiko sitten ottanut jo tuolloin senverran lämpöjä, mene ja tiedä.
Pääasia, että suuremmilta vahingoilta vältyttiin ja vehkeet rokkaa! Ja tulihan ne savut sit kuitenkin otettua, kirjaimellisesti  ;D

Keski -ja etudiffiin laitoin vielä hyväksihavaitut 500k liemet, tekaisin aluputkesta jäykkärit ja koppaan askartelin työmaalta löytyneestä dynolaatikosta kauan suunnitteilla olleet lokasuojat, jotka kiinnittelin pikku poppareilla koriin kiinni.
Tuo on senverran lötköä muovia, että loksut taipuu mukavasti menossa mukana jos/kun renkaat niihin osuu, ja toi mukavasti näköäkin lisää  :) Kopalle hiukan puukkoa ja muutamat asianmukaiset tarrat vielä paikalleen, ja ulos testaamaan.
Ai että toimii makiasti ja tuntuu kyllä ERITTÄIN hyvältä kokonaisuudelta  8)
Puntarillakin käytiin, ja mukavasti oltiin vielä vähän hoikistuttukin:


Valmiina Vääksyyn  8):


« Viimeksi muokattu: 18 Toukokuu, 2017, 12:21:48 kirjoittanut Ricebeer »
Ricehill & Overhousing Racing Team

Zarizi Tech

  • RFOT
  • Moderator
  • ******
  • Viestejä: 3524
  • RFOT
Re: MadMat 3.0
« Vastaus #59 : 18 Toukokuu, 2017, 12:51:17 »
Hyvältä näyttää! Jännä nähdä onko 3.0 edeltäjiänsä suorituskykyisempi?  8)
Samu Sarka, RFOT, FIN
President of ERCCA / Member of WRCCA
RC4WD ~ Moreno Creation's