Kirjoittaja Aihe: Dictator  (Luettu 28568 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

tuunari

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 312
Dictator
« : 08 Heinäkuu, 2008, 22:06:15 »


XL-Unlimited -luokan uusin kilpailija, Dictator. Tässä on sama alusta, kun Chefin The Bullissa, eli kyseessä Carson Gas Devil. Alkuperäiseen autoon muutettu: HPI-laparenkaat FG:n vanteilla, jäykemmät jouset edessä, vapaavirtaus ilmansuodatin+itse tehty esisuodatin, alumiininen säädettävä keskidiffi joka kiristetty lähes lukkoon, tehoputki, Hitec 805 servo sekä FG:n tankinkorkki. Tallissa odottelee uusi maalaamaton jeep -koppa, mutta jos aikaa jostain löytyy saatan rakentaa tähänkin putkirungon.
GP3:n aikana syntyikin uusi hajatelma: tästäkin voisi tehdä sähkövehkeen. Asiaa uudelleen tutkineena: juttu on täysin mahdollinen. Palataan aiheeseen...
« Viimeksi muokattu: 08 Heinäkuu, 2008, 22:12:53 kirjoittanut tuunari »

niemma-2

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 420
  • 27.095
Vs: Dictator
« Vastaus #1 : 08 Heinäkuu, 2008, 23:38:49 »
Joo ei oo mahdoton koska et olis ainoo :D
Mahtaa olla kovan työn takana ettiä tollanen mosa.
Edit: joku ihan nähtävästi myy tollasta Duratrax 1/5th Scale E-Hammeria, näytti äkkiä carsonin autolta mut on takavetoinen.


« Viimeksi muokattu: 08 Heinäkuu, 2008, 23:44:31 kirjoittanut niemma-2 »

tuunari

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 312
Vs: Dictator
« Vastaus #2 : 09 Heinäkuu, 2008, 21:13:19 »
Tämä laji on kivempaa, jos on kalustossa kehitettävää. Eli lähden tosissani sähkökonversiota tekemään tähän. Eipä googlettamallakaan vastaavaa mistään löydy.
Riisuin jo bensamotin ja -tankin pois ja auto painaa n. 8kg. Ensimmäisessä aallossa kokeilen samalla kiina motilla, kun Hot Shadowissa http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=4938&Product_Name=KB45-08L_2300kv_Brushless_Inrunner , säätimeksi alkuun 12020 BK(koska luvattu 25Voltin kesto) ja akkuina 6S/22,2V kiinalipoja. Moottori pukkia synnyttelen jo tallissa. Systeemillä pitäisi löytyä n.2,2kW tehot jolla uskon auton jo liikkuvan, väännön ollessa jo ihan kiva. Eka kokeilu pitäisi onnistua ens viikolla. Jos kokeilu täyttää odotukset, seuraavassa aallossa tulee motiksi http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5140&Product_Name=HXT_80-85-A_250Kv_Brushless_Outrunner_(eq:_70-40), voimaa tulee antamaan 44,4Voltin lipot ja säätimeksi hommaan jännitteen keston vuoksi tämän:http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=4691&Product_Name=TURNIGY_Sentilon100A_HV_2-12S_Speed_Controller. Tehoja tällöin n. 4,4kW, jonka pitäisi riittää n. 11kiloselle vekottimelle.  Välillä tuli tunne, että karkaakohan mopo käsistä.

Maximus

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 554
Vs: Dictator
« Vastaus #3 : 09 Heinäkuu, 2008, 21:24:56 »
Jäikös hymiö puuttumaan :D? Nyt kuulostaa jo aika hurjalta tää homma 1/6 auto sähköks.
onkos tulossa jo world cuppiin?.

Noi voltti määrät kuulostaa jo aika pirun hurjilta 44,4v. HUH HUH! 

Tää on kyl jo niin mielenkiintone homma jos tulee WC, ni tätähän kannattaa jo tulla kattomaan vaik ei muuta asiaa sinne oiskaa ;D

Onnea vaan ja heti viteoo kun auto liikkuu!!!!!
´Red Devil ja Panther

Zarizi Tech

  • RFOT
  • Moderator
  • ******
  • Viestejä: 3524
  • RFOT
Vs: Dictator
« Vastaus #4 : 09 Heinäkuu, 2008, 21:29:27 »
Rupesikohan Chefiä jännittämään  ;D Pysyn montulla sitten kaukana tosta vehkeestä, kun vakionakin on jo hengenvaarallinen!  ;D
Samu Sarka, RFOT, FIN
President of ERCCA / Member of WRCCA
RC4WD ~ Moreno Creation's

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Vs: Dictator
« Vastaus #5 : 09 Heinäkuu, 2008, 22:22:00 »
Ei juma  ;D  Onko ihan varma ettei 44,4v ollut kirjotusvirhe  :D
Samperin hienoa nähdä, että joku näkee rakennusvaivaa tämänkin kokoisen mörsserin eteen.
Odotan itse innolla näkeväni sen kisaamassa, mutta turvaväli voi olla tarpeen, kuten todettu,
se lentää vielä joskus  ;D

Huh huh, ei tässä muuta voi sanoa.. Upeaa!
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

niemma-2

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 420
  • 27.095
Vs: Dictator
« Vastaus #6 : 09 Heinäkuu, 2008, 23:49:44 »
tässä on kyseisen linkittämäni auto missä sitä myydään.
http://www.finedesignrc.com/ct-duratrax.asp

- Lehner 8HP Motor
- 150Amp 4-10S Brushless Speed Control
- 10S 5000 Mah 30C Lipo Battery  eli muka niinkun 37 volttia jännitettä pakassa. ja 150A purkuvirtaa.
- FM Radio
- Receiver pack and receiver pack wall
  charger
- Painted Body & Decals
- Tools

hintaa vaivasen  ;) $2695.00

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Vs: Dictator
« Vastaus #7 : 10 Heinäkuu, 2008, 19:13:02 »
Löytyykö tästä moottorista tarpeeks kierroksi? Vähän reilu 10k vaikuttas aika pieneltä määrältä.
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

niemma-2

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 420
  • 27.095
Vs: Dictator
« Vastaus #8 : 10 Heinäkuu, 2008, 19:43:53 »
Löytyykö tästä moottorista tarpeeks kierroksi? Vähän reilu 10k vaikuttas aika pieneltä määrältä.

Kyl tolla kierroksilla pääsis jo ajeleen, koska tuossa on kuitenkin vertaus 50-70cc bensa moottorille, kuitenkin jo 37v pakalla pääsis sinne lähelle 10.000rpm ja vääntöähän noissa moottoreissa jo onkin sitten.
Lennokeissa kun vääntö alue on oltava hyvä ja korkeet kierrokset.
Eipähän noi bensiini mosatkaan nyt kauheasti kierrä olisko joku 15t kohdilla ja kuormahan sen määrää.

tuunari

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 312
Vs: Dictator
« Vastaus #9 : 10 Heinäkuu, 2008, 20:12:53 »
Löytyykö tästä moottorista tarpeeks kierroksi? Vähän reilu 10k vaikuttas aika pieneltä määrältä.

niemma tuohon jo vastasikin. Todella tuo n. 11000 rpm pitäisi riittää tähän. Välityksissäkin säätö varaa. Tosin eka koe lähtee 2300 kv moottorilla, rattaiden ollessa 16/43 ja välitykset ehkä ylipitkät 22,2 voltille. Tuolla 250kv motilla rattaat olisivat vastaavasti 43/37.

tuunari

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 312
Vs: Dictator
« Vastaus #10 : 10 Heinäkuu, 2008, 22:11:44 »
Moottoripukki hakee paikkaansa. Ei jää paljoa tilaa moottorin ja vetarin väliin.

« Viimeksi muokattu: 10 Heinäkuu, 2008, 22:15:43 kirjoittanut tuunari »

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Vs: Dictator
« Vastaus #11 : 10 Heinäkuu, 2008, 22:17:21 »
Kivan näköstä viritystä tulossa. Onko kenties HB:n etu/taka -diffi keskidiffinä?
E: ainakin rattaat näyttäis samalta..
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

tuunari

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 312
Vs: Dictator
« Vastaus #12 : 12 Heinäkuu, 2008, 12:45:40 »
Carsonin omia rattaita ovat, paitsi moottorissa oleva 16T pinjoni on FG:stä.

Tänään tuli ajettua ekat testit suomen(maailman?)ensimmäisellä brushless 4x4 1:5 autolla. Autolla nyt painoa 9,3kg kun vakiona 12,5kg. Eka testasin 4S/14,4V lipolla. Kaikki toimi niin kuin pitikin poislukien BK-noparin normaali rykiminen liikkeellelähtiessä. Toka testi akkuna nyt 7S/25,9Volttia. Liikkeelle lähtö taas takkuilee, mutta kun liikkuu niin sitten se myös LIIKKUU ja lujaa. Tätä iloa kesti sitten n.3 minuuttia ja BK-noparista tuli toimintaa ylläpitävä savu ulos. Tämä oli odotettavissakin, noparille luvattu 25V jännitten kestoa ja 7S lipot täyteen ladattuina tuuppaa 29,4Volttia.
Olen kuitenkin tyytyväinen testiin, mutta kyllä tuo moottori vaihtuu järeämpään, koska tuo kuumeni aika paljon jo tuon 3 minuutin lenkin aikana. Jos kaikki akut ja muut osat ehtivät tulla, tällä ajetaan sähköversiona WorldCupissa.

Auto on aika siron näköinen sähköversiona:

« Viimeksi muokattu: 16 Heinäkuu, 2008, 00:04:43 kirjoittanut tuunari »

niemma-2

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 420
  • 27.095
Vs: Dictator
« Vastaus #13 : 12 Heinäkuu, 2008, 14:35:53 »
Tuli mieleen että jos löytää hyvän ulkopyörijän niin se olis paljon parempi koska niissä on tuo alakierros vääntömomentti paljon parempi kun sisäpyörijä moottorissa.
Vääntöä on muutenkin enemmän nähden virtaan.

Maximus

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 554
Vs: Dictator
« Vastaus #14 : 12 Heinäkuu, 2008, 15:02:06 »
Eikös tuunari sanonut että se ostaa tämän ulkopyöriän http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5140&Product_Name=HXT_80-85-A_250Kv_Brushless_Outrunner_(eq:_70-40) ja ajaa sitä 44,4v turnigyn 100A säätimellä
´Red Devil ja Panther

niemma-2

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 420
  • 27.095
Vs: Dictator
« Vastaus #15 : 12 Heinäkuu, 2008, 15:21:05 »
Eikös tuunari sanonut että se ostaa tämän ulkopyöriän http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5140&Product_Name=HXT_80-85-A_250Kv_Brushless_Outrunner_(eq:_70-40) ja ajaa sitä 44,4v turnigyn 100A säätimellä

Kyllä juu puhu mutta aina voi tulla muihinkin johtopäätöksiinkin ajanmyötä joten totesin vain yleisesti.

tuunari

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 312
Vs: Dictator
« Vastaus #16 : 12 Heinäkuu, 2008, 16:36:42 »
Kyllä tarkoitus hommata tuo mainitsemani HXT 250kv outrunner. Haastetta siinäkin, että saa suojattua tuon hiekalta.

tuunari

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 312
Vs: Dictator
« Vastaus #17 : 12 Heinäkuu, 2008, 17:00:53 »
Ja tuon hiekka- ja pölyongelman vuoksi tulen kokeilemaan myös tätä http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=4937. Syynä myös se, että sopiva moottoripukki on tehty. Tuolle voisi olla riittävä kennomäärä 6S eli 33,3V. Silläkin irtoisi teoriassa 3,3kW tehot.

tuunari

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 312
Vs: Dictator
« Vastaus #18 : 17 Heinäkuu, 2008, 14:57:10 »
Moottori sekä säädin tuli kotiin. Moottori on ISO, ehkä liiankin iso. Tulisi vaikeuksia saada sopimaan. Laitoin samantien myyntiin, kun akselikin on 12mm, vaikka specseissä on mainittu 10mm.
Säädin näytti alkuun asialliselta ja eiku testailemaan. 7S eli 25,9Volttia LiPoja, 2300kv moottori. Ohjelmoin jarrun käyttöön, startmode normal ja timing high. Pieni pehmeys vaivaa liikkeellelähdössä ja jarru menee heti päälle kun kaasun päästää neutraaliksi. Tämä ymmärrettävää, koska tämä on lennokkisäädin. Mutta kyllä kulkee. Ja tehoa tuntuu löytyvän liikaakin kunnes tehot hiipuivat kuin olisi akut kyykänneet. Menin kokeilemaan noparin lämpöja ja samalla nopari syttyi palamaan. Että tämmöinen tapaus.
Kun ei markkinoilla ole saatavilla järkevää noparia järkevään hintaan 33,3...44,4 voltin jännitteille, jää sähköistysprojekti tähän. Eli bensakoneella liikutaan jatkossakin.

Zarizi Tech

  • RFOT
  • Moderator
  • ******
  • Viestejä: 3524
  • RFOT
Vs: Dictator
« Vastaus #19 : 17 Heinäkuu, 2008, 15:35:38 »
Harmi.. Mutta nyt sitäkin on sitten kokeiltu!  ;D
Samu Sarka, RFOT, FIN
President of ERCCA / Member of WRCCA
RC4WD ~ Moreno Creation's