Rc Formula OffRoad
September 19, 2017, 01:53:15 PM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Kisakalenteri 2017
 
   Home   Help Search Calendar Login Register  
Pages: [1] 2
  Print  
Author Topic: Hmm... - Van Holmes - Wraith  (Read 9809 times)
SlidSlide
RFOT
*****
Posts: 2451



View Profile
« on: July 03, 2012, 11:03:55 PM »



 Shocked
« Last Edit: May 31, 2014, 10:38:10 PM by SlidSlide » Logged

Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson
SlidSlide
RFOT
*****
Posts: 2451



View Profile
« Reply #1 on: July 04, 2012, 12:47:49 PM »

Päätin Wraithin ostosta viimeistään siinä vaiheessa, kun katselin rccrawlerista kuvia hytillisistä scalemaisista Wraitheista, joissa oli kuljettaja. Skaalamainen auto suoraan paketissa, joka on vieläpä suorituskyvyltäänkin hyvä. Tässä buildissa ei suorituskyky ole enää yhtä merkittävä tekijä kuin aiemmissa. Nyt haetaan enemmän scalemaisuutta, jota modissa ei menneinä vuosina juurikaan ole ollut.


Wraith kotiutui jo tovi sitten, mutta kitin kokoaminen alkoi vasta eilen.


Kuljettajana on Austin. Valovoimainenko jo syntyessään? Vain aika näyttää, kuinka valovoimainen hän on auton ratissa.
Toivotaan, että istuu penkkiin hyvin eikä tarvitse amputoida jalkoja.


Pääsin tähän vaiheeseen eilen.

Auto oli yllättävän työläs koota. Johtui varmaan osaksi siitä, että viimeisimmät AX10 on mennyt niin rutiininomaisesti, ettei ohjekirjaa ole juurikaan tarvinnut katsoa. Nyt parissakin kohtaa meinasi sattua pientä kämmiä. Karhulla ei ollut osuutta asiaan.

Toisin kuin AX10, Wraith vaikuttaa tekniikkansa puolesta todella kestävältä heti paketista. Heikkoja kohtia tietysti löytyy, mutta huomattavasti vähemmän kuin AX10, jota rakentaessa 2009 optio-osiin meni melkein auton kitin verran rahaa. Oli ilo huomata, että Axial oli tehnyt monia AX10:ssä heikoiksi todettuja ratkaisuja huomattavasti paremmin Wraithiin.

Rakentelu jatkuu tänään. Postissa on tulossa pari erikoisosaa, mutta en tiedä kerkiävätkö viikonlopuksi.
Logged

Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« Reply #2 on: July 04, 2012, 02:48:32 PM »

Hyvin etenee seuraava Wraith!  Smiley Jahka saat iskarit modailtua paikalle, niin otappa tuosta akselivälimitta.
Oma maskotti on 205mm korkee ja mahtuu just ja just. Itsellä ei oo penkkiä, eikä toikaan scalemaisesti
siihen istu + pää ottas kattoon, ainakin veikkaan.

4600kv ja 3s taktiikallako?

Innolla odotellaan millainen korista rakentuu, ketä kopioidaan ja kuka  Grin
Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
SlidSlide
RFOT
*****
Posts: 2451



View Profile
« Reply #3 on: July 05, 2012, 01:19:42 PM »


MaZmarello Roll Eyes.
Logged

Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson
SlidSlide
RFOT
*****
Posts: 2451



View Profile
« Reply #4 on: July 05, 2012, 05:37:24 PM »









Logged

Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson
SlidSlide
RFOT
*****
Posts: 2451



View Profile
« Reply #5 on: July 31, 2012, 09:05:07 PM »

RFOT's team champion competition oli auton debyytti ja toistaiseksi ainoa kisa. Auto toimi suorituskyvyllisesti hyvin ja sitä on ennen kaikkea todella mukava ajaa. Kuskikin toimi yllättävän hyvin, josta kertoo se, että viiden ensimmäisen pätkän jälkeen olin Ramsessorin kanssa tasapisteissä ja Darracuda oli pisteen päässä. Kuudennella pätkällä nähtiinkin lajin kurjinta puolta, tekniikkamurheita. Nopari ei jostain syystä antanut kaasua ja auto kirjaimellisesti valui rinteen poikki reittilinjaan. Suoritus poikki, ja motivaatio laski aallonharjalta allonpohjaan. Nopari oli tehnyt samaa myös aikaisemman auton kanssa, mutta oletin sen loppuneen kalibroinnin jälkeen. Siinä, missä tyhmä olettaa, viisas tietää. Tarvii päivittää softa uusimpaan.

Suonenjoen vastoinkäymisten jälkeen (myös EP-luokassa tekniikka petti) vasta nyt on tullut ensimmäisiä heikohkoja innostuksentuulahduksia auton säätämiseen, kun on seurannut muiden Wraith-projektien etenemistä. Niinpä sain aikaiseksi laittaa uudempia kuvia. Yllätys, yllätys Suonenjoen reissulla otettuja.












Halusin ajaa yhden kisan lähes vakiolla, jotta tietää millainen se on paketista. Autossahan on pari optio-osaa. Rungossa oleva servo tuskin parantaa suorituskykyä, mutta jousituksen madallussarja kyllä auttoi. Auton saa matalaksi ilman, että iskareita tarvii säätää. Sarja tarjoaa myös laajemman mahdollisuuden säätää iskarien jyrkkyyttä.

Eiköhän tässä vielä kesän aikana saa lisää kuvia, kun auto on kokenut tarpeellisia muutoksia. Vaikka suorituskyky on nyt hyvä, haluan tehdä autosta enemmän scalemaisen. Kyllä @Hadesbear saa keksiä vielä paljon, jotta saa pidettyä Wendyetellään yllä scalemaisimman foffi Wraithin leimaa Wink.
Logged

Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson
SlidSlide
RFOT
*****
Posts: 2451



View Profile
« Reply #6 on: August 11, 2012, 01:40:25 AM »

Aikaisin torstaiaamuna päätin lukea lehden ja juoda aamukahvin ulkona. Oli pitkästä aikaa viileä aamu, vaikka aurinko paistoi väliin aika mukavastikin. Ilmassa oli syksyn tuoksua, josta mieleen juolahti ajat foffin alkuajat. Juuri syksyllä 2006 foffi iski minulle ensimmäistä kertaa kunnolla ja 2007 syksyllä alkoi yleinen foffi 1/1 kisojen tauolla olleiden näytösten alkuunpanemana. Tuli sellainen tunne, että nyt on päästävä kisailemaan. Fiilis ei olisi voinut osua parempaan kohtaan.

Parin päivän aikana laitoin muun kaluston iskuun, kunnes eilen illalla tuli Wraithin vuoro. Nyt on vajaana parina päivänä mennyt Wraithin parissa yli 10h, mutta on se ollut sen arvoista. Ehkei paljoa ole saatu aikaan, mutta teen mielummin fiiliksellä ja rauhassa kuin hätiköiden.



Mittaillaan senttejä. Lyhyempi parempi?


Huomattavasti edellisiä jäykemmät iskarit niin eteen kuin taaksekin.


About milliä vaille maksimimaalinen jousto. FührerII:lla leveyttä tulee ainakin sentti enemmän kuin FüherI:llä.

Edelliseen viestiin kirjoitinkin, että auto toimi hyvin Suonenjoella. Nyt on tehty pieniä muutoksia scalempaan suuntaan. Etuiskarien matkaa tuli lyhennettyä hieman. Rajoitin spcaereilla joustomatkaa niin, ettei panhard ota kiinni servoon joustaessa. Joustomatka on tällä hetkellä hyvä, mutta toivoisin autosta matalampaa. Kenties 2.8 pawit madaltavat sen verran kuin tarve?


Wut?


Promo no homo.


Meisseli kädessä hommat hoituu. Tekniikan sijoittelu vaihtanut paikkaa!


*Unelmoi ja koittaa onko vaihdekeppi edelleen paikoillaan*


Uutta lookia, leveämmillä renkailla. Kehikon taivutukset on vielä kesken, joten en kommentoi niitä sen enempää.

Nyt jatkuu "mitä muutoksia seuraavaksi"-sarja. Servotanko menee vaihtoon. Aivan järkyttävän lerppa. Heiluu joka suuntaan miten sattuu. Aivan varmasti on vaikutusta kääntöön, jos rengas osuu johonkin pientä kiveä massiivisempaan kohteeseen. Scalemmat iskarit on edelleen tähtäimessä, mutta niillä ei ole toistaiseksi hoppu. 2.8 paweilla ei myöskään ole kiire. Sen sijaan jousituksen madallussarja todennäköisesti lähtee autosta. Tällä hetkellä sille on tarvetta ainoastaan takana, koska takaiskarit ovat vakio pituudessaan.

Huomenna otetaan ensitestit uudella setupilla. Etenkin jousitus muistuttaa huomattavasti enemmän Ahmiontin jousitusta, eli sitä, johon olen vuosien varrella tykästynyt ja jolla ajamista voisi kuvailla: "kuin kotona". Ainoa pelon kohde on 1300mah 3S akku. Purkuarvot on 45C-95C. Huomisesta kisasta viisastuneena tietää mitä akkuja tilailla ensi kaudeksi.

Mietelause I. (ja samalla tulevan kisan motto)

"Riskillä vaan" - Team Maximal Risk

Logged

Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson
SlidSlide
RFOT
*****
Posts: 2451



View Profile
« Reply #7 on: August 12, 2012, 10:29:52 PM »

Ensimmäinen Fincupin kisa takana. Sijoitus ei ole hääppöinen, koska nopeudella tuli kaato. Nopeutta lukuunottamatta meni muuten hyvin.

Auton melko suuren painon (>2700g) huomaa varsinkin rinnettä noustessa, mutta siihen luulisi tottuvan ajan myötä. Vaikka suurin osa painosta on edessä, auto keulii aika helposti. Täytyy madaltaa autoa tai harkita jopa lisäpainoa akselille ja renkasii Shocked! Ainoa selkeä ongelma on kääntövarsi. Kuten epäilin, sen joustaminen vaikuttaa suoraan kääntyvyyteen. Tämän huomasi parilla pätkällä ja varsinkin kisan päätyttyä treenaillessa.



Keli suosi Kangasalla.







Logged

Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson
SlidSlide
RFOT
*****
Posts: 2451



View Profile
« Reply #8 on: August 15, 2012, 09:39:45 PM »


Kiitos kuvista kuuluu Zarizianille.


On se puskuri tietysti vähän hassun näkönen Smiley.


Vertailun vuoks kuva "ilman puskuria".
Logged

Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson
Zarizi Tech
RFOT
*****
Posts: 3517


RFOT


View Profile
« Reply #9 on: August 16, 2012, 01:53:03 PM »

Joo, jos scalee haluaa, niin ei foffiautoissa juurikaan kyllä oo noin hermeettisiä puskimia Cool
Logged

Samu Sarka, RFOT, FIN
President of ERCCA / Member of WRCRCO
DravTech ~ Ottsix ~ RC4WD ~ Offipaita ~ Krawler Konceptz
SlidSlide
RFOT
*****
Posts: 2451



View Profile
« Reply #10 on: August 19, 2012, 12:13:18 AM »

Joo, jos scalee haluaa, niin ei foffiautoissa juurikaan kyllä oo noin hermeettisiä puskimia Cool

Harvemmin ainakaan rinteeseen tehdyn auton kohdalla. Ja harvemmin sitä näkee autoja ilman sisustaa ja kuskia, mutta kai sekin on mahdollista.

Saku laittokin aiemmin kuvan, mutta nyt kaikki kolme julkisuuteen. Wraith-epidemia on tartuttanut jo lähes puolet foffiporukasta! Ei voi kuin ihalla tota riviä. Ja respectit totta kai PP:lle taustalla Wink.





Logged

Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson
SlidSlide
RFOT
*****
Posts: 2451



View Profile
« Reply #11 on: August 22, 2012, 12:19:22 AM »

Uusi aluevaltaus?




Scheisse Huh!!!
Logged

Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson
Zarizi Tech
RFOT
*****
Posts: 3517


RFOT


View Profile
« Reply #12 on: April 10, 2013, 09:49:38 AM »

http://www.youtube.com/watch?v=upEiirFXDXA&feature=youtube_gdata

Holmesin eka voitto!  Cool
Logged

Samu Sarka, RFOT, FIN
President of ERCCA / Member of WRCRCO
DravTech ~ Ottsix ~ RC4WD ~ Offipaita ~ Krawler Konceptz
SlidSlide
RFOT
*****
Posts: 2451



View Profile
« Reply #13 on: April 12, 2013, 08:32:57 PM »


Thanks for your time bro.

Some new changes. Better? We'll see tomorrow.







Logged

Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« Reply #14 on: April 13, 2013, 08:13:15 PM »

Kylläpäs siitä autosta tulikin paremman näköinen, kun mataluutta sait ja muutokset näytti toimivan.
Vaikka joustoa on vähän, niin se toimii, kun tunne ja fiilis kohtaa.

Tulee tiukkaa skabaa tulevalla kaudella!  Wink
Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
SlidSlide
RFOT
*****
Posts: 2451



View Profile
« Reply #15 on: April 14, 2013, 11:13:04 PM »

Some new changes. Better?

In one word, yes. However, I was not completely satisfied with the suspension. It is too stiff, especially the front.

The comp went well except for a major mistake on the fifth course.

Logged

Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson
SlidSlide
RFOT
*****
Posts: 2451



View Profile
« Reply #16 on: May 30, 2014, 10:21:18 PM »

Warning: this topic has not been posted in for at least 180 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.


Still alive nigga!
Logged

Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson
SlidSlide
RFOT
*****
Posts: 2451



View Profile
« Reply #17 on: May 31, 2014, 10:39:32 PM »

Toimi kuin unelma. Etupainot saa jäädä. Samoin Artulta lainaamat Sand Pawit. Sivuttain kaatumatautinen, mutta siihen on parasta totutella.

Logged

Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« Reply #18 on: May 31, 2014, 10:40:09 PM »

Upeesti vedetty, etenkin 3 jakso! Khyl täs yhdes reiäs on taikaa  Grin
Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
SlidSlide
RFOT
*****
Posts: 2451



View Profile
« Reply #19 on: June 02, 2014, 11:04:04 PM »

Kisassa tuli testattua ensimmäistä kertaa 2,8" Sand Paweja. Toimivat hyvin näin painavassa autossa. Itse tehty ohjaustankokin oli huomattavasti parempi kuin lepsu vakio. Rupeaa vähenemään ne tekniset asiat joita syyttää kun ajot eivät suju Cheesy.

Kiitokset kuvista Skeidarutolle ja R2:lle.

Taas rinteessä pitkän tauon jälkeen. Kuva juuri ennen ensimmäistä pätkää.






Kolmas jakso meni erittäin hyvin. Lopussa huomasi selvästi etupainojen merkityksen, kun auto ei kaatunut lipalla. Onnistumiseen auttoivat myös Sand Pawit, joiden kanto on aivan toista luokkaa kuin muilla ajamillani renkailla.


Vielä vähän ja päällä ollaan. Tältä pätkältä jäi loistava fiilis. Näiden fiilisten takia tähän lajiin ei kyllästy koskaan Cool.
Logged

Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson
Pages: [1] 2
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!