Rc Formula OffRoad
September 21, 2017, 03:22:57 AM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Kisakalenteri 2017
 
   Home   Help Search Calendar Login Register  
Pages: [1] 2 3
  Print  
Author Topic: Pääkallovartija (Hobao Hyper 10SC)  (Read 20365 times)
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« on: February 16, 2012, 06:23:02 PM »

Pääkallovartija (Hobao Hyper 10SC)





Setupit:
Auto.............Hobao Hyper 10SC
Renkaat.........Pantherin vakiot, axiaalin 2,2" vanteilla (lainassa)
Nopari...........Arrowind 100A
Motti.............Matrix 4000kv
Servo............Bluebird
Akut..............2S 1600mAh, 2S 2200mAh 45C
Radiot............Acoms Tekni 2,4

Ajetut Kilpailut:
Kilpailuja yhteensä................................................................13

1.....The Winter Foff IV...........................................................2
2.....Foff Cup Kevätkausi GP1...................................................2
3.....Foff Cup Kevätkausi GP2...................................................4
4.....Foff Cup Kevätkausi GP3...................................................2
5.....Foff Cup Kevätkausi GP5...................................................2
6.....Rc Foff Finland Cup GP1....................................................3
7.....Foff Cup Kevätkausi GP6...................................................3
8.....Foff Cup Kesäkausi GP1.....................................................2
9.....RC Formula Offroad World Championships 2012, Hyvinkää.........2
10...Foff Cup Kesäkausi GP2.....................................................1
11...Rc Foff Finland Cup GP2....................................................6
12...Foff Cup Kesäkausi GP2.....................................................3
13...RFOT's FOFF MM Comp 2012...............................................3

08-07-12
« Last Edit: July 08, 2012, 08:14:37 PM by Hadesbear » Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« Reply #1 on: February 16, 2012, 06:26:24 PM »

Tällänen tuli ns. vaihdokkina ZT:ltä ja heitin jämiä mitä löyty autoon kiinni.
Combona tosiaan hadesissa liki 80 kisaa kestänyt Matrix & Arrowind yhteistyö,
jossa ikävä "vauvelimode" eli edelleen saattaa randomilla pistää auton kävelyvauhtiin.
Hyvät 2S lipot ja OK-servo.

Debyyttikisassa kahden kuskin voimin toimi hienosti, eikä tehnyt vaavelimodee.
Samalla kokoonpanolla alkavalle kaudelle, mitään uutta en ole tähän laittamassa.
Toivotaan et combo pelaa ja ajetaan tätäkin luokkaa.

Edit Ps Etc...
auton "tarrat" eivät ole tarroja, vaan pahvi+laminointi yhdistelmä
ja kiinnitys karhuteipillä. Toki joukossa on myös oikeitakin tarroja. Kunnolliset
tulee kun on tullakseen.
« Last Edit: February 16, 2012, 06:29:37 PM by Hadesbear » Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« Reply #2 on: March 05, 2012, 08:54:17 PM »

Julkaisupäivä!







Sen verran hieno auringonpaiste tänään möllötti, että otinpahan autot kasaan ja julkasuun.
Pääkallovartija ei ole muuttunut yhtään, akuksi vakiintui 2S 2200mAh nano, kun 1600 pullistu toisaalla.
Kevyt ajettava jollain tapaa ja lumitestissä eteni tosi sulavasti.

Lauantaina hiekalle ja tavotteena eheä kisa. Voittoa ei lähdetä hakemaan, vaan vähän tuntumaa öhhöm
Panther tehdasrenkaisiin, kun en vakxuil ole ajanut sitten mangustin.. Jos vaavelimode ei häiritte ajamista
voidaan nauttia ja oppia taas  Smiley
Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« Reply #3 on: March 07, 2012, 11:45:22 AM »

Auto käväsi puntarilla nyt ajokuntoisena ja hieman liikaa painaa 2564g..
Se 64g liikaa, joten laihdutuskuuria varmaan pukkaa jossain kohtaa, tarroja pois, pahvi painaa  Grin
Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« Reply #4 on: March 11, 2012, 12:55:46 PM »

Pääkallovartoja toimi taas koko kisan, joka on positiivinen juttu.

Akkua pirssi kulutti 1649/2200, joten 6 jakson kisan 30sec pitusen nopeuden kanssa
voi ajaa suruttomasti 1 kuski lataamatta akkua. Toki jos/kun aikaa on, niin eipä se
lataus pahaa tee ja eilinen kisa oli sc:lle sen verta vaikea, ettei joutunut kaasuakaan
rajattomasti käyttämään.

Huomaa kyllä, että Mercuryn velineonin kone + mahtiCEE akut on toista maata mitä omat.
Toki akkuna itelläkin 45C nano, mutta 4000kv motti ei vastaa ihan vellukkaa. Okei, motilla
ajettu yli 80 kisaakin..

No, kiva oli räppäillä tässäkin luokassa, kun tavoitteita ei ole. Katotaan miten auto kehittyy
vuoden edetessä ja ajetaan rennolla otteella tätäkin luokkaa.
Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« Reply #5 on: March 31, 2012, 09:29:28 AM »

Foff Cupin tuplakisaviikonloppu ja Pääkallovartija samanlainen kuten aina ennen.
Nopari-motti alkaa lähennellä jo 90 kisan määrää ja huomaa jo tehottomuudesta.
Itse ajan ja Wild West kakkoskuskina, mitään tavotetta ei ole, mutta jos joku
voitetaan niin hieno juttu.
Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« Reply #6 on: April 01, 2012, 06:59:42 PM »

Tasasen paksua puurtamista tarjosi fck:n 2 kisa. Allerkirjottanut nappas vikan sijan ja alkaa auto
toimimaan kohta puoliväkivalloin  Cheesy Combolla ikää nyt 90 kisan verran ja se tuntuu moottorissa,
alkaa paras "hehku" haalistua ja uutta mottia kaipais, noparihan muuten hyvä ja kestää 100A.

Wild Westi ajeli hienosti autolla ja miltein kakkoseksi. Harmi, että akku loppui ennen vikaa jaksoa
ja ei sitä sitten keretty ajamaan, mutta bashaillaan tässä luokassa ja kisataan sitten muissa  Wink
Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« Reply #7 on: April 07, 2012, 06:08:59 PM »

Foff Cup Kevätkausi 2012 GP3 ei kovinkaan suurta nautintoa tarjonnut ja auto vaatiikin nyt uutta comboa.
Harkinnassa on velineonin moottori ja kenties noparikin. Samalla tarvii mahdollisesti hommata uusi tehokas 2s akku.
Jahka budjetti sallii, niin hankintaan, toivottavasti ehtis ennen finland cupia, ellei niin edes ennen MM-kisoja.

Eiköhän tuo 90 kisaa nykysellä combolla ole sen päätepysäkki.
Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« Reply #8 on: April 18, 2012, 10:19:37 PM »

Viimeinkin toivontuulahdus!

Traxxasin velineonin kone tulossa sekä se vakionopari, kokeillaan onnea...
Ainakin moottorin osalta saadaan toivottua puhtia, katsotaan mihin nopari riittää.

Tarkoitus ajaa Kevätkauden foff cupissa kisaa ja vähän testiä, vaikka ajomaasto
ei tarjoakkaan mitään ihmeellistä  Smiley
Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« Reply #9 on: April 23, 2012, 07:12:48 PM »

Tämäkin edistyy!

Tänään saapui Velineonin combo eli 3500kv motti ja traxsun oma nopari.
Vanhan combon irrotin ja putsailin auton, korista tarrat vege ja pesty.
Kori saa uutta väriä tällä viikolla, kun se menee ihan maalaukseen  Wink

Sitten itselle jääkin uuden combon asennus ja akuksi tuli kovakuorinen
2S 5200mAh 40C lipoakku, joka todettu samalla motilla pirteeksi yhdistelmäksi.

Ehdottomasti tällä ajellaan Huhtikuun Humauksessa pientä bashailua!
Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« Reply #10 on: April 26, 2012, 05:49:35 PM »

Noniin, auto kasattu ja ajeltu pihatiellä.

Ensivaikutelma traxxasin velineonin combosta on hyvä, vaikkakin vähän ehkä tehoton, vauhtia saisi olla vielä.
3500kv kone toki on muutos siihen faktaan, että Vaaralla ajaessa ajelin 5700kv moottorilla.. Akkuna on tässä
2S 2200mAh 50C nanotekki sekä 2S 5200mAh 40C turnigy. Molemmilla auto tuntu kaasuttelevan saman verran.

Painollisesti tuon 5200 mötikän kanssa auto onkin sitten grammaa alle 2,8kg... kun taas 2200:lla saadaan
paino sinne 2587g tienoille. Niin ja vielä ei ole maaleja ja koriprikkoja laskettu mukaan  Wink Jostain pitäisi se
vajaa 100g saada pois, mutta mistä se on sitten toinen juttu..

Anyway, auto pelittää hienosti ja combo toimii kivasti omaan ajoon. Pinjankukka on 12 hampainen, joten jos
pakista löytyy 13, niin suurennetaan, vääntöähän motissa on! Tositestejä odotellessa sitten tampellan kisassa!
Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« Reply #11 on: May 01, 2012, 04:45:10 PM »

Humauksesta jäi käteen ok mieli ja vauhtia tuntu sitten kuitenkin olevan ihan riittosasti.
Vääntöä nousuissa löytyi, mutta suurena ongelmana on nyt oikea takarengas, joka tuppaa
todella herkästi ottamaan kiviä itseensä ja lukkiutumaan. Kyseinen efekti on vain tuossa yhdessä
renkaassa/kulmassa, joten täytyy purkaa pyörä pois ja verrata toiseen puoleen.

Vanteethan ovat axiaalin, mutta Vaarassakin oli, eikä ollut ongelmaa, joten vika lienee muualla?
Muuten combokin pelas hienosti ja auto toimii, joten innolla lauantain kisaa kohden, jossa saa
sitten jo tosissaan tesmailla.
Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« Reply #12 on: May 04, 2012, 09:12:03 PM »

Huomenna sitten vihdoin tosi testi traxxasin combolle Pääkallovartijassa. Sinänsä ei ole ihmeellisiä odotuksia,
kun ns. täyteluokkana ajellaan, mutta olishan se kiva, jos entistä comboo paremmin menis. Muutoin autohan
on saanut päivityksensä kauden alkua varten ja siitä sitten kehitellään, jos tarpeen.
Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« Reply #13 on: May 05, 2012, 06:47:03 PM »

Pääkallovartijan uusi tuleminen Traxxasin Velineonin combolla sujui ihan mukavasti. Potkua on nyt selvästi paremmin,
vaikkakaan ei yhtä hyvin mitä Mercuryssä (ja motti sentään sama). Kuitenkin nopeudelle vauhtia tarpeeksi mulle.
Tarvii kaivella vielä pakista hammasta isompi pinjoni, jos sillä sais inasen lisää. Muutoin auto menee hyvin, vaikkei
voittajaksi ole, mutta ajetaan täyteluokkana ja nautitaan - bashaillaan - showwaillaan ja katotaan mitä kausi tuo?
Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« Reply #14 on: May 17, 2012, 10:52:25 AM »

Pääkallovartijaan vaihdettu hammasta isompi pinjoni ja kisa-akkuna 2S 5200mAh sekä 2S 2200mAh nanotekki.
Painoa pienemmän akun kanssa 2560g ja isommalla inansa alle 2900g... Iskareita jäykistettiin myös vähän,
kun tuntu maha raapivan liiaksi maata. Se paljonko nyt ristiriippuu nähdään tulevaisuudessa.

Ei lähdetä taivasta valloittamaan, mutta keskikastiin jos pääsisi jekkuilemaan, niin se olisi hyvä. Pienen pieni
mahdollisuus taistella podiumsijoista, mutta mahdotonta sanoa ennen kuin kisat ajettu. Pääasia että auto on nyt
kunnossa ja potkuakin on, joten katsotaan...
Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« Reply #15 on: May 17, 2012, 08:58:01 PM »

2911g ajokuntosena... kristuksen paljo liikaa, jos dingo vain 2500g..

Mitä nyt pongailin tuota durangoa muutenkin, niin eipä siinä ole paljo mitään ylimäärästä  Grin
Jos vertaa honkkarin ja hyperin kaikemaailma sc-suojia, joista painoo tulee, niin tossa
durangossa niitä ei ole. Saas nähdä millä keksis keventää, alkaa se melkein puoli kiloo jo
vaikuttaa ajoon, puhumattakaan siitä, et sadekelillä painavaa hiekkaa tarttuu tonne,
josta ei pääse pois - toisinkuin duragosta, jossa ei edes laitoja?  Huh

Mut laillinen SC, joten minkäs teet, taitaa vaihtua oma ens kaudeks, jos tuo 400g vaikuttaa liiaks?
Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« Reply #16 on: May 18, 2012, 10:04:30 AM »

2549g....

Poistettu sivupalat, kantokahva ja akkuteline sekä 2S 5200mAh akku vaihtui 2S 2200mAh akuksi.
Noilla eväillä saatiin kevennettyä kivasti, pelkkä 5200 akku painaa 220g. Enempää ei tarvi pudottaa,
jotta pysyy varmasti mittarilla kuin mittarilla laillisena.

Pienempään akkuun siirtyminen kuitenkin tarkoittaa sitä, että autoa ei aja finland cupin avauskisassa
kuin yksi kuski (varmuuden vuoksi). Traxxasin combo syö hitusen enemmän mitä aiempi kiinalainen.
Lauantailta pongatut tiedot kulutuksesta määräävät sitten tulevan eli ajaako autolla yksi vai kaksi.
Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
Arttu Ahtiainen
FOFF Competitor
*****
Posts: 552



View Profile WWW
« Reply #17 on: May 18, 2012, 10:53:01 AM »

Tarvii vähän korjata kyllä tota duranggo tietoutta, autosta uupuu ainoastaan takapuskuri vakiona, sivu suojat ja etupuskuri löytyy, ja autossa todellakin on laidat jotka kerää huomattavan määrän hiekkaa kun ajaa toki toi keveys tekee sen että voi käyttää huoletta sisäkoria ja auto pysyy kevyenä.

Ja eikös noissa säännöissä ole että noi sivu suojat ja muut mitkä vakionakin löytyy pitää olla autossa kisan aikana. "jaa se olikin sääntö muuttunu"
« Last Edit: May 18, 2012, 11:01:27 AM by Skeidarutto » Logged

Voit ottaa miehen ulos BMW:stä, muttet BMW:tä miehestä !
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« Reply #18 on: May 18, 2012, 03:48:12 PM »

Tarvii vähän korjata kyllä tota duranggo tietoutta, autosta uupuu ainoastaan takapuskuri vakiona, sivu suojat ja etupuskuri löytyy, ja autossa todellakin on laidat jotka kerää huomattavan määrän hiekkaa kun ajaa toki toi keveys tekee sen että voi käyttää huoletta sisäkoria ja auto pysyy kevyenä.

Ja eikös noissa säännöissä ole että noi sivu suojat ja muut mitkä vakionakin löytyy pitää olla autossa kisan aikana. "jaa se olikin sääntö muuttunu"

Jep, tutkitaan durangoa huomenna kisapaikalla.

Sääntöjä on höylätty, jotta muiden valmistajien autoja voidaan samassa suhteessa yrittää keventää.
Eli sivusuojat, kantokahva, akkukotelo ja pienet hirpakkeet, jotka täällä piirretty: http://rc-foff.net/smf/index.php?topic=3827.20
saa nyt sitten halutessaan poistaa, mutta auton tulee edelleen painaa sen 2500g.
Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« Reply #19 on: May 20, 2012, 05:20:28 PM »

RC Foff Finland Cup 2012 GP1 - analyysi:

Kauden avauskisa Pääkallovartijalle sujui hieman kaksijakoisesti. 1-2 jakso meni 2200mAh pikkuakulla hyvin,
kunnes 2 jakson lopussa akku zippas. Analysoitiin möksällä ja kennot 3,98v & 3,97v eli käytännössä edelleen
ihan "täynnä" tai ei ainakaan tyhjä. Silti zippas eli akku tod. shit...

Täten jaksot 3-6 ajettiin 230g painavammalla akulla 2S 40C 5200mAh. Ajoaikaa koko kisan verran x2 kuskia,
mutta se paino... 3 jaksolla 100p portit - pudotus - kaato ja voela! Nopeusjaksolla petrattiin ajoin jopa
(poiketen kaikkea) yhdestä paikasta koko radan ja meni jopa hyvin? 5 jakso keskikastia samoin 6, muttei
päästy kertaakaan hyvään fiilikseen.

3-sija on toki kiva, mutta jos jossitellaan kuten jälkiviisautena aina on kiva tehdä (toivottavasti oppiskin),
niin 3-jakson mokanku ois välttäny, olis ollu kova taisto 2-sijasta. Sen korkeemmalle ei tällä autolla kyetä.
Taitoa ehkä on, mut ne käytettiin viime vuonna yhteen SC-autoon, Vaaraan.

SC on itselle se "täyteluokka", mutta onhan se kiva, jossei siinä vika ole. Seuraavassa kisassa autoa ajaapi
kaksi kuskia eli Wild Westi ja allekirjottanut, ellei jostain saaha kevyitä akkuja kumoamaan 230g läskiä?  Huh Grin
Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
Pages: [1] 2 3
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!