Kirjoittaja Aihe: Dingo  (Luettu 17218 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Arttu Ahtiainen

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 552
Dingo
« : 29 Huhtikuu, 2011, 17:38:41 »


Auto inffo
Auto............................................Team Durango DESC410R
Nopeudensäädin.............................Mamba Max
Moottori........................................Hobbywing XERUN 3656SD 4000KV SCT
Radiot...........................................Spektrum DX3S + SR300
Servo............................................blue bird BMS-616MG+HS
Ajoakku.........................................S2 lipo 1800 nanotekki
Renkaat.........................................panther padle
Kori...............................................vakio
« Viimeksi muokattu: 05 Kesäkuu, 2012, 16:44:58 kirjoittanut Skeidarutto »
Voit ottaa miehen ulos BMW:stä, muttet BMW:tä miehestä !

Arttu Ahtiainen

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 552
Re: Dingo
« Vastaus #1 : 04 Toukokuu, 2011, 13:51:16 »
Auto saapui eilen talliin ja yöllä asettelin pikkasen väliaikasia sähköjä kiinni. Haasteellisemmaks projektiks muodostuu vanteiden löytäminen tähän autoon jämsää ajatellen kun durangossa omat hexsat 15 milliset joille ei liikaa vanteita ole tarjolla. Pistin jo kyselyä vähän minkä kokoset noi durangon krossarin vanteet on josko niistä sais loihdittua vanteet laparenkaille kun ei liikaa ollu tilaa rakennella omin käsin 12 millisiä hexsoja tonne vanteen sisään.

Kevyt toi auto on sehän se suurin syy oli tämä hommata että pääsee hobaon muutamasta ylimääräsestä sadasta grammasta eroon ja niistähän pääsee tällä, ajokuntosen auton paino huitelee siinä 2500g molemmin puolin riippuen tietty mitkä sähköt sisällä on.
Voit ottaa miehen ulos BMW:stä, muttet BMW:tä miehestä !

Zarizi Tech

  • RFOT
  • Moderator
  • ******
  • Viestejä: 3524
  • RFOT
Re: Dingo
« Vastaus #2 : 04 Toukokuu, 2011, 18:33:05 »
Ei auto olla sitten 2,5kg alle.  ;) Näin säännöissä tulkitaan.
Samu Sarka, RFOT, FIN
President of ERCCA / Member of WRCCA
RC4WD ~ Moreno Creation's

Arttu Ahtiainen

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 552
Re: Dingo
« Vastaus #3 : 04 Toukokuu, 2011, 20:13:06 »
Ei auto olla sitten 2,5kg alle.  ;) Näin säännöissä tulkitaan.

Juu tarvii ostaa biltemasta liima painoja mukaan kisaan ja vaaka matkaan että on just grammalleen 2,5kg ettei tuomaristo hylkää suoritusta

 
Voit ottaa miehen ulos BMW:stä, muttet BMW:tä miehestä !

Arttu Ahtiainen

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 552
Re: Dingo
« Vastaus #4 : 07 Tammikuu, 2012, 17:40:39 »
rupesin vihdoin viimein mallailemaan 2.2" vanteita tähän ja eihän ne mahdu edessä kääntymään joten taitaa tämän auton ura päättyä rinteessä ennenkun alkoikaan ellei sääntöihin runnota jotain porsaanreikää vaikka että tommosille perus sc vantelle saa leikellä pantterit.
Voit ottaa miehen ulos BMW:stä, muttet BMW:tä miehestä !

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Dingo
« Vastaus #5 : 08 Tammikuu, 2012, 16:26:32 »
No voehan nenä  :(

Säännöt on säännöt, eikä poikkeuksia voi tehdä, joten ellei saa runnoiltua,
niin tuosta aihiosta ei foffailemaan ole, harmi jos näin käy. Eikö siihen mene
siis millään normivanteet?
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

niemikko

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 536
Re: Dingo
« Vastaus #6 : 08 Tammikuu, 2012, 18:02:41 »
itse en näkis pahana jos renkaan haluaa leikellä isommalle vanteelle ei siis venyttää ja renkaan koko pysyy samana ulkoisesti kuin normi 2.2 vanteella.
miten onko mahdoton ajatus kuka mittaa vai herrasmies sopimuksella?
Nothing´is faster than bullit watch out

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Dingo
« Vastaus #7 : 08 Tammikuu, 2012, 18:06:04 »
itse en näkis pahana jos renkaan haluaa leikellä isommalle vanteelle ei siis venyttää ja renkaan koko pysyy samana ulkoisesti kuin normi 2.2 vanteella.
miten onko mahdoton ajatus kuka mittaa vai herrasmies sopimuksella?

Eli vanne olisi isompi, mutta rengas samankokoinen kuin ihan normit. Ei venytettäs, vaan leikattas
ja sovitettas isompaan vanteeseen, mutta tuo tuottaa väkisin sen tuloksen, että yksi normaali kumi
ei riitä, vaan tarvii leikellä enemmän ja lapojahan ei saisi olla enemmän.. Silmällähän sen jo näkee, jos
tuosta prosessista tulee halkasijaltaan suurempi.

Mun puolesta voi tehdä, JOS renkaanhalkasija on sama mitä 2,2 vanteilla ja lapoja ei ole enempää,
eikä leikkaamiseen käytetty enempää kuin yhtä kumia. Eli rengas olisi samankokoinen mitä sallitutkin,
ainoana erona vanteen koko. Mutta lieneekö tuollasen askartelu mainitsemieni rajojen kanssa mahdollista`?
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

niemikko

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 536
Re: Dingo
« Vastaus #8 : 08 Tammikuu, 2012, 18:15:15 »
niin miten tuo rengas sitten kestää kun joutuu leikkaan vanteenkoloa ja foami reikää isommaksi mutta luulisi onnistuvan muuten nätisti ja eikös niitä vanteitaki ole missä vain sisäreuna on isompi ulempi 2.2?
Nothing´is faster than bullit watch out

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Dingo
« Vastaus #9 : 08 Tammikuu, 2012, 18:22:22 »
Miten kestää, sitä ei tiedä yhtään ja paljonko saa leikkaa-liimaa juttua harrastaa, how knows?
Luulis, että ois sopivampaa vannettakin tarjolla, mutta itse en tiedä, kun ei ole kohdalle sattunut.
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Arttu Ahtiainen

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 552
Re: Dingo
« Vastaus #10 : 08 Tammikuu, 2012, 19:11:11 »
niin siis perus sc vanne on sen 2.2" ulkoreunasta ja sisä reunasta sen 2.8" et tarvii se toinen reuna renkaasta leikata 2.8" kokoon ni sillon pysyy rengas saman kokosena, huonomminhan se joustaa mut voisin kyl ens kaudella koittaa tolla dingolla ajaa kun se kerran tuli ostettua samahan se on slassin kanssa eihän siihenkään sopinu noi 2.2" tuumaset vanteet et poikkeus säännöks vois tehdä kyl tommosen että saa leikata renkaan jos ei ulko halkasia muutu.
Voit ottaa miehen ulos BMW:stä, muttet BMW:tä miehestä !

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Dingo
« Vastaus #11 : 14 Tammikuu, 2012, 23:25:51 »
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Zarizi Tech

  • RFOT
  • Moderator
  • ******
  • Viestejä: 3524
  • RFOT
Re: Dingo
« Vastaus #12 : 04 Maaliskuu, 2012, 09:04:58 »
Olikos tästä kuvia?
Samu Sarka, RFOT, FIN
President of ERCCA / Member of WRCCA
RC4WD ~ Moreno Creation's

Arttu Ahtiainen

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 552
Re: Dingo
« Vastaus #13 : 04 Maaliskuu, 2012, 12:01:34 »
Olikos tästä kuvia?

ei oo ehtiny tästä ottamaan promokuvaa kun makaa renkaat killissä odottelemassa inspiraatiota mutta eiköhän se inspis sieltä kohta tule, yhen renkaan tein jo leikkaamalla sisäreunan 2,8" tarvis niitäkin jaksaa loput kolme tehdä.
Voit ottaa miehen ulos BMW:stä, muttet BMW:tä miehestä !

Arttu Ahtiainen

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 552
Re: Dingo
« Vastaus #14 : 28 Maaliskuu, 2012, 14:52:04 »



Nyt ois fillarit tehtynä oma silmä ei kokoeroa huomaa perus 2.2" vanteeseen, tuodaan näytille kangasalan kisaan mahdollisesti autossa kiinni jos vaikka sais intoa korjata tämäkin vempain nyt kun on renkaat.
Voit ottaa miehen ulos BMW:stä, muttet BMW:tä miehestä !

Arttu Ahtiainen

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 552
Re: Dingo
« Vastaus #15 : 28 Huhtikuu, 2012, 19:39:17 »
Kuva lisätty ekaan postaukseen.

Ihan ei menny putkeen Team Daytonan tämä testi päivä, yks kunnolla turvonnu lipo akku ja neljä mäkeen hyytynyttä kilpuria :) parempiakin testipäivä on nähty mutta hyvähän ne on hajoovat paikat löytää ennen varsinaista kautta.

Dingon ensi testi oli lupaava etenee pehmeesti mäessä, joku hyytyminen sähköjen puolelta keskeytti dingon päivän mutta eiköhän kauden avauksessa nähdä.
Voit ottaa miehen ulos BMW:stä, muttet BMW:tä miehestä !

Arttu Ahtiainen

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 552
Re: Dingo
« Vastaus #16 : 29 Huhtikuu, 2012, 14:50:53 »
Tänään lisäsin reilun 60 grammaa etupuskurin taakkse painoa että pääsee minimi painon yli :)



voi toki olla ettei noi painot ole tuolla edessä parhaassa paikassa että saattaa vaihtaa vielä kohtaa, Nyt puntari näyttää kilpailu painossa 2514g

Voit ottaa miehen ulos BMW:stä, muttet BMW:tä miehestä !

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Dingo
« Vastaus #17 : 01 Toukokuu, 2012, 17:40:30 »
Hyvältä vaikuttaa! Kevyeksikin on auto saatu, kun jouduttu lisäämään painoo  ;D
Toivoa sopii, että virallinen puntarikin tulkitsee sallituksi  ;)

Mites renkaat, paljonko on halkaisija lavasta lapaan?
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Arttu Ahtiainen

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 552
Re: Dingo
« Vastaus #18 : 20 Toukokuu, 2012, 13:05:53 »
Eihän se dingon tuleminen ihan putkeen menny mutta ihan lupaava autohan tuo on, menee siinä missä muutkin.
Ekat pätkät jämsässä meni keulan kautta yli johtuen vissiin tosta ylimääräsestä painosta etupuskurissa, testeissä toi etupainosuus toimi ihan hyvin tosin oli aina pehmeempää hiekkaa. Toiselle puoliskolle kisaa sitten tasasin punttia taka lippaankin ni alko auto käyttäytymään mukavasti, uusi auto uudet kujeet kyllä se tästä säädettyä saadaan.
Voit ottaa miehen ulos BMW:stä, muttet BMW:tä miehestä !

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Dingo
« Vastaus #19 : 20 Toukokuu, 2012, 18:07:57 »
Lähtökohtasesti ehkä voi tuntua pettymykseltä, mutta paljon dataa tuostakin sai.
Sitä dataa oikein hyödynnettynä voidaan jatkaa ja kokemukset muuttuvat ajan kuluessa summaksi.
Mikä tai miksi se summa muuttuu on sinusta itsestä kiinni  ;) Eiköhän tuostakin hyvä tule, kun antaa aikaa.
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN