Rc Formula OffRoad
November 24, 2017, 09:38:06 AM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Kisakalenteri 2017
 
   Home   Help Search Calendar Login Register  
Pages: [1] 2
  Print  
Author Topic: Dingo  (Read 14612 times)
Arttu Ahtiainen
FOFF Competitor
*****
Posts: 552



View Profile WWW
« on: April 29, 2011, 04:38:41 PM »



Auto inffo
Auto............................................Team Durango DESC410R
Nopeudensäädin.............................Mamba Max
Moottori........................................Hobbywing XERUN 3656SD 4000KV SCT
Radiot...........................................Spektrum DX3S + SR300
Servo............................................blue bird BMS-616MG+HS
Ajoakku.........................................S2 lipo 1800 nanotekki
Renkaat.........................................panther padle
Kori...............................................vakio
« Last Edit: June 05, 2012, 03:44:58 PM by Skeidarutto » Logged

Voit ottaa miehen ulos BMW:stä, muttet BMW:tä miehestä !
Arttu Ahtiainen
FOFF Competitor
*****
Posts: 552



View Profile WWW
« Reply #1 on: May 04, 2011, 12:51:16 PM »

Auto saapui eilen talliin ja yöllä asettelin pikkasen väliaikasia sähköjä kiinni. Haasteellisemmaks projektiks muodostuu vanteiden löytäminen tähän autoon jämsää ajatellen kun durangossa omat hexsat 15 milliset joille ei liikaa vanteita ole tarjolla. Pistin jo kyselyä vähän minkä kokoset noi durangon krossarin vanteet on josko niistä sais loihdittua vanteet laparenkaille kun ei liikaa ollu tilaa rakennella omin käsin 12 millisiä hexsoja tonne vanteen sisään.

Kevyt toi auto on sehän se suurin syy oli tämä hommata että pääsee hobaon muutamasta ylimääräsestä sadasta grammasta eroon ja niistähän pääsee tällä, ajokuntosen auton paino huitelee siinä 2500g molemmin puolin riippuen tietty mitkä sähköt sisällä on.
Logged

Voit ottaa miehen ulos BMW:stä, muttet BMW:tä miehestä !
Zarizi Tech
RFOT
*****
Posts: 3517


RFOT


View Profile
« Reply #2 on: May 04, 2011, 05:33:05 PM »

Ei auto olla sitten 2,5kg alle.  Wink Näin säännöissä tulkitaan.
Logged

Samu Sarka, RFOT, FIN
President of ERCCA / Member of WRCRCO
DravTech ~ Ottsix ~ RC4WD ~ Offipaita ~ Krawler Konceptz
Arttu Ahtiainen
FOFF Competitor
*****
Posts: 552



View Profile WWW
« Reply #3 on: May 04, 2011, 07:13:06 PM »

Ei auto olla sitten 2,5kg alle.  Wink Näin säännöissä tulkitaan.

Juu tarvii ostaa biltemasta liima painoja mukaan kisaan ja vaaka matkaan että on just grammalleen 2,5kg ettei tuomaristo hylkää suoritusta

 
Logged

Voit ottaa miehen ulos BMW:stä, muttet BMW:tä miehestä !
Arttu Ahtiainen
FOFF Competitor
*****
Posts: 552



View Profile WWW
« Reply #4 on: January 07, 2012, 05:40:39 PM »

rupesin vihdoin viimein mallailemaan 2.2" vanteita tähän ja eihän ne mahdu edessä kääntymään joten taitaa tämän auton ura päättyä rinteessä ennenkun alkoikaan ellei sääntöihin runnota jotain porsaanreikää vaikka että tommosille perus sc vantelle saa leikellä pantterit.
Logged

Voit ottaa miehen ulos BMW:stä, muttet BMW:tä miehestä !
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« Reply #5 on: January 08, 2012, 04:26:32 PM »

No voehan nenä  Sad

Säännöt on säännöt, eikä poikkeuksia voi tehdä, joten ellei saa runnoiltua,
niin tuosta aihiosta ei foffailemaan ole, harmi jos näin käy. Eikö siihen mene
siis millään normivanteet?
Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
niemikko
FOFF Competitor
*****
Posts: 536



View Profile
« Reply #6 on: January 08, 2012, 06:02:41 PM »

itse en näkis pahana jos renkaan haluaa leikellä isommalle vanteelle ei siis venyttää ja renkaan koko pysyy samana ulkoisesti kuin normi 2.2 vanteella.
miten onko mahdoton ajatus kuka mittaa vai herrasmies sopimuksella?
Logged

Nothing´is faster than bullit watch out
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« Reply #7 on: January 08, 2012, 06:06:04 PM »

itse en näkis pahana jos renkaan haluaa leikellä isommalle vanteelle ei siis venyttää ja renkaan koko pysyy samana ulkoisesti kuin normi 2.2 vanteella.
miten onko mahdoton ajatus kuka mittaa vai herrasmies sopimuksella?

Eli vanne olisi isompi, mutta rengas samankokoinen kuin ihan normit. Ei venytettäs, vaan leikattas
ja sovitettas isompaan vanteeseen, mutta tuo tuottaa väkisin sen tuloksen, että yksi normaali kumi
ei riitä, vaan tarvii leikellä enemmän ja lapojahan ei saisi olla enemmän.. Silmällähän sen jo näkee, jos
tuosta prosessista tulee halkasijaltaan suurempi.

Mun puolesta voi tehdä, JOS renkaanhalkasija on sama mitä 2,2 vanteilla ja lapoja ei ole enempää,
eikä leikkaamiseen käytetty enempää kuin yhtä kumia. Eli rengas olisi samankokoinen mitä sallitutkin,
ainoana erona vanteen koko. Mutta lieneekö tuollasen askartelu mainitsemieni rajojen kanssa mahdollista`?
Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
niemikko
FOFF Competitor
*****
Posts: 536



View Profile
« Reply #8 on: January 08, 2012, 06:15:15 PM »

niin miten tuo rengas sitten kestää kun joutuu leikkaan vanteenkoloa ja foami reikää isommaksi mutta luulisi onnistuvan muuten nätisti ja eikös niitä vanteitaki ole missä vain sisäreuna on isompi ulempi 2.2?
Logged

Nothing´is faster than bullit watch out
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« Reply #9 on: January 08, 2012, 06:22:22 PM »

Miten kestää, sitä ei tiedä yhtään ja paljonko saa leikkaa-liimaa juttua harrastaa, how knows?
Luulis, että ois sopivampaa vannettakin tarjolla, mutta itse en tiedä, kun ei ole kohdalle sattunut.
Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
Arttu Ahtiainen
FOFF Competitor
*****
Posts: 552



View Profile WWW
« Reply #10 on: January 08, 2012, 07:11:11 PM »

niin siis perus sc vanne on sen 2.2" ulkoreunasta ja sisä reunasta sen 2.8" et tarvii se toinen reuna renkaasta leikata 2.8" kokoon ni sillon pysyy rengas saman kokosena, huonomminhan se joustaa mut voisin kyl ens kaudella koittaa tolla dingolla ajaa kun se kerran tuli ostettua samahan se on slassin kanssa eihän siihenkään sopinu noi 2.2" tuumaset vanteet et poikkeus säännöks vois tehdä kyl tommosen että saa leikata renkaan jos ei ulko halkasia muutu.
Logged

Voit ottaa miehen ulos BMW:stä, muttet BMW:tä miehestä !
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« Reply #11 on: January 14, 2012, 11:25:51 PM »

Vastaus ongelmaan:
http://rc-foff.net/smf/index.php?topic=3702.0
Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
Zarizi Tech
RFOT
*****
Posts: 3517


RFOT


View Profile
« Reply #12 on: March 04, 2012, 09:04:58 AM »

Olikos tästä kuvia?
Logged

Samu Sarka, RFOT, FIN
President of ERCCA / Member of WRCRCO
DravTech ~ Ottsix ~ RC4WD ~ Offipaita ~ Krawler Konceptz
Arttu Ahtiainen
FOFF Competitor
*****
Posts: 552



View Profile WWW
« Reply #13 on: March 04, 2012, 12:01:34 PM »

Olikos tästä kuvia?

ei oo ehtiny tästä ottamaan promokuvaa kun makaa renkaat killissä odottelemassa inspiraatiota mutta eiköhän se inspis sieltä kohta tule, yhen renkaan tein jo leikkaamalla sisäreunan 2,8" tarvis niitäkin jaksaa loput kolme tehdä.
Logged

Voit ottaa miehen ulos BMW:stä, muttet BMW:tä miehestä !
Arttu Ahtiainen
FOFF Competitor
*****
Posts: 552



View Profile WWW
« Reply #14 on: March 28, 2012, 01:52:04 PM »




Nyt ois fillarit tehtynä oma silmä ei kokoeroa huomaa perus 2.2" vanteeseen, tuodaan näytille kangasalan kisaan mahdollisesti autossa kiinni jos vaikka sais intoa korjata tämäkin vempain nyt kun on renkaat.
Logged

Voit ottaa miehen ulos BMW:stä, muttet BMW:tä miehestä !
Arttu Ahtiainen
FOFF Competitor
*****
Posts: 552



View Profile WWW
« Reply #15 on: April 28, 2012, 06:39:17 PM »

Kuva lisätty ekaan postaukseen.

Ihan ei menny putkeen Team Daytonan tämä testi päivä, yks kunnolla turvonnu lipo akku ja neljä mäkeen hyytynyttä kilpuria Smiley parempiakin testipäivä on nähty mutta hyvähän ne on hajoovat paikat löytää ennen varsinaista kautta.

Dingon ensi testi oli lupaava etenee pehmeesti mäessä, joku hyytyminen sähköjen puolelta keskeytti dingon päivän mutta eiköhän kauden avauksessa nähdä.
Logged

Voit ottaa miehen ulos BMW:stä, muttet BMW:tä miehestä !
Arttu Ahtiainen
FOFF Competitor
*****
Posts: 552



View Profile WWW
« Reply #16 on: April 29, 2012, 01:50:53 PM »

Tänään lisäsin reilun 60 grammaa etupuskurin taakkse painoa että pääsee minimi painon yli Smiley



voi toki olla ettei noi painot ole tuolla edessä parhaassa paikassa että saattaa vaihtaa vielä kohtaa, Nyt puntari näyttää kilpailu painossa 2514g

Logged

Voit ottaa miehen ulos BMW:stä, muttet BMW:tä miehestä !
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« Reply #17 on: May 01, 2012, 04:40:30 PM »

Hyvältä vaikuttaa! Kevyeksikin on auto saatu, kun jouduttu lisäämään painoo  Grin
Toivoa sopii, että virallinen puntarikin tulkitsee sallituksi  Wink

Mites renkaat, paljonko on halkaisija lavasta lapaan?
Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
Arttu Ahtiainen
FOFF Competitor
*****
Posts: 552



View Profile WWW
« Reply #18 on: May 20, 2012, 12:05:53 PM »

Eihän se dingon tuleminen ihan putkeen menny mutta ihan lupaava autohan tuo on, menee siinä missä muutkin.
Ekat pätkät jämsässä meni keulan kautta yli johtuen vissiin tosta ylimääräsestä painosta etupuskurissa, testeissä toi etupainosuus toimi ihan hyvin tosin oli aina pehmeempää hiekkaa. Toiselle puoliskolle kisaa sitten tasasin punttia taka lippaankin ni alko auto käyttäytymään mukavasti, uusi auto uudet kujeet kyllä se tästä säädettyä saadaan.
Logged

Voit ottaa miehen ulos BMW:stä, muttet BMW:tä miehestä !
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« Reply #19 on: May 20, 2012, 05:07:57 PM »

Lähtökohtasesti ehkä voi tuntua pettymykseltä, mutta paljon dataa tuostakin sai.
Sitä dataa oikein hyödynnettynä voidaan jatkaa ja kokemukset muuttuvat ajan kuluessa summaksi.
Mikä tai miksi se summa muuttuu on sinusta itsestä kiinni  Wink Eiköhän tuostakin hyvä tule, kun antaa aikaa.
Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
Pages: [1] 2
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!