Rc Formula OffRoad
September 21, 2017, 03:23:23 AM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Kisakalenteri 2017
 
   Home   Help Search Calendar Login Register  
Pages: [1] 2 3
  Print  
Author Topic: Overkill (4x4 slash)  (Read 26568 times)
Jalovi
FOFF Competitor
*****
Posts: 40


View Profile
« on: August 19, 2010, 02:00:59 PM »

Short Coursea olisi tarkotus ajaa traxxasin slashiin pohjautuvalla autolla.


Sähköt:
Esc: MMP
Moottori : Velineon 3500 (varalla Lrp x12)
Servo: Hex tronic hx12k
Radio: Hobbykingin 2.4ghz
 

Iskarit: Edessä alkuperäiset 4x4 slash iskarit. Takana alkuperäiset stampeden iskarit.
Diffit: vakiot, vakio litkuilla
Laturi Turnigy A-6-10 200W
Korina toimii itse maalattu slashin vakio koppa.




KIA
Nopari: Losi Losb9500
Moottori: 12t titan (kesti viikon) - Losi xcelorin 10.5t
Akku: Track & Field dualsky 2s lipo
Pinjoni: Jossai ruuvi jumittu = poraamalla irti
Iskarit: Kaikki slashisin mukana tulleet kieroon ensimmäisessä hypyssä
« Last Edit: October 20, 2010, 06:39:14 PM by Jalovi » Logged
matti.l
FOFF Competitor
*****
Posts: 420


View Profile
« Reply #1 on: August 19, 2010, 02:12:58 PM »

Hyvä että joku muukin näillä lässyköillä yrittää modia vääntää. Milläs akku setupilla ajelet?
Logged
Jalovi
FOFF Competitor
*****
Posts: 40


View Profile
« Reply #2 on: August 19, 2010, 02:30:40 PM »

Pienillä 3s lipoilla ois tarkotus ajella. Alussa oli kovasti lämpöongelmia, mutta kun laittoi moottorin ajotuksen nollaan, pysyi lämmötki kohdalla. Tosin ei tän painosessa autossa taida paljoa vaikuttaa vähän isompikin akku.
Logged
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« Reply #3 on: August 19, 2010, 04:16:32 PM »

Hienoa, että täälläkin on innostuttu, ei yhtään huonompi autovalinta, tuleepahan näitäkin  Wink

Jousitusta kannattaa kokeilla erilaisissa asennoissa. Liian jäykkä ei toimi pehmeästi, mutta vastaavasti
liian löysä voi jättää kiinni. Kultainen keskitie löytyy kokeilemalla äärirajoja ja sitten paremmasta säätää
hieman uuteen suuntaan.

Itse en lähtisi leikkaamaan reunuksia, niin suurta hyötyä siitä ei saa, mutta slassin omistavat/neet voivat
sanoa tähän oman sanansa, koska he asian paremmin tietävät. Hienoa kuitenkin, että auto on alla ja
kiinnostusta löytyy, tästä se lähtee!
Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« Reply #4 on: August 26, 2010, 12:00:05 PM »

Asiallisen näköinen pahvi SC-kori näin alkuun, vaivaa on nähty  Smiley
Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
Jalovi
FOFF Competitor
*****
Posts: 40


View Profile
« Reply #5 on: August 27, 2010, 03:25:24 PM »

Lasikuituinen pohja valmiina. Sitten viimeistely ja maalaus.
Logged
Jalovi
FOFF Competitor
*****
Posts: 40


View Profile
« Reply #6 on: August 31, 2010, 06:12:59 PM »

Kiinasta tulossa kovaa vauhtia:

HD-1201MG ja HXT12K servot
Turnigy A-6 T200W laturi
Turnigy nano-tech 3300mah 2S 25~50C Lipo

Hetki sitten saapui novakin 3 cell lipo cutoffi ja SC renkaat
Logged
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« Reply #7 on: September 01, 2010, 08:03:46 PM »

Persoonallinen ja toimiva koppa, ihan livenä nähtynäkin! Hyvä kun sait cutoff laitteen toimimaan,
nyt pääsee ajamaan "pätkimättä" ja auto näyttää muutenkin hyvältä asetuksiltaan!
Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
Jalovi
FOFF Competitor
*****
Posts: 40


View Profile
« Reply #8 on: September 01, 2010, 08:49:03 PM »

Joo tosiaan cutoffi toimii ja kopan kiinnityksetkin nyt kunnossa.
Uusi 2s lipo tilattu, jottei pääse savu loppumaan koneesta.

Koppa painaa aika hulppeasti, joten iskarit painuu pohjaan. Tähän toivottavasti auttaa pelkät jousien päälle lisättävät palikat?

Talvella sitte vielä viimeistelyä ja painonpudotusta kopalle.
Logged
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« Reply #9 on: September 01, 2010, 08:55:47 PM »

Jees,

Kyl ne palat auttaa, toki samalla jäykentää joustoa, mutta apuna ovat.
Millanen 2Stuli tilattua, C-arvo ja Mah?

Talvella ehtii rakentaa auton kokonaan uudelleen, ennen seuraavaa kautta =)
Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
Jalovi
FOFF Competitor
*****
Posts: 40


View Profile
« Reply #10 on: September 01, 2010, 09:23:10 PM »

3300mah Discharge: 25C Constant / 50C Burst
Max Charge Rate 5C
http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=11922

Kai se jäykennys ihan hyvä on, kun noinpaljon tulee painoa päälle.
Kyllähän siihen voi sit vaikuttaa iskareiden paikalla tukivarressa, jos tuntuu liian löysältä.
Logged
Penguin
FOFF Competitor
*****
Posts: 776


View Profile
« Reply #11 on: September 02, 2010, 01:20:30 PM »

Eihän se jousi siitä mihinkään jäykisty vaikka kuinka paljon laittaisi korotuspaloja. Progressiivisilla jousilla progression paikka ja jyrkkyys muuttuu, muuten jousi on ihan sama ja jousen ominaisuudet ihan samat.

Foffissahan on SC-säännöt on aika vapaat, mutta tuosta korista tai yleisemmin ylipainavasta SC-autosta sanoisin, että tarkoitus on ollut että SC11-luokkaan voi osallistua samalla autolla kuin SC-luokkien ratakisoihin. Näissä vaatimuksena on polykarbonaattikori (lexan), joka on ominaisuuksiltaan kestävä, vaikka onkin ohut ja kevyt. Törmäystilanteissa tuollainen lasikuitukori voi olla aika "murhaava" muille autoille huomattavasti suuremman painonsa ja kuvien perusteella kovin epätasaisen pintansa johdosta. Itse ainakin haluisin pitäytyä siinä, mikä koko kauden on toteutunut käytännössä, että autot ovat yhteislähdössä SC-ratasääntöjen mukaisia.

Muuten ihan virkistävää, että autoihin nikkaroidaan omia koreja, eikä kaikissa autoissa ole sitä samaa autonvalmistajan vakiokoria. Paljonkos tuo auto painaa tuon lasikuitukorin kanssa?
Logged

Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« Reply #12 on: September 02, 2010, 02:01:13 PM »

Joo, en tarkoittanut että suoranaisesti jäykistyy, mutta jousto ei samalla "paineella" ole enää sama,
vaan samaan joustokseen vaatii enemmän "painetta".

SC:ssä on säännöt, mutta kaverilla ei vielä ole koria, eikä välttämättä sitä saa kauden päätöskisaan,
joten ei pääsisi ollenkaan SC-luokkaan ajamaan, jos nyt korin teon jälkeen aletaan huutamaan. Itse
olen valmis hyväksymään tuon tuollaisena kauden päätöksessä, mitä siihen tulee, että "murhaava",
niin tottakai kun erilaista materiaalia, mutta koreja saa kaupasta, ajofiilistä ei.

Jos jollakulla ongelma, ettei tuolla korilla nyt voisi jouston nimissä antaa ajaa päätöskisassa,
niin laittakoon allekirjoittaneelle yv:tä asiasta, muuten koen asian olevan kunnossa. Hieman credittiä
vaivannäöstä ja samalla lastenmielisyyttä touhuun, ei herneitä  Wink
Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
Penguin
FOFF Competitor
*****
Posts: 776


View Profile
« Reply #13 on: September 02, 2010, 03:13:51 PM »

Niinpä, koreja saa kaupasta. Niin saa myös kokonaisia autoja. Pelkästään Sabella on hyllyssä toista kymmentä suoraan Slashiin sopivaa koria, ja toimitukset tunnetusti nopeita.

Se nyt on ihan sama vaikka kori olisi lyijystä, ei se materiaali ole se ongelma, vaan materiaalin ominaisuudet. Tässä tapauksessa ne tekevät korista ja koko autosta painavan ja tuo paino suhteessa muiden autojen painoon on myrkkyä. Meidän SC:t painavat 2,5 kg ajokunnossa, kuten varmaan useimmilla muillakin. Mahtaako tälle autolle riittää 3,5 kg tuon korin kanssa? Rata-ajo näillä autoilla, myös yhteislähdössä, on kontaktilaji ja kontaktitilanteissa merkittävästi kevyempi auto on kovilla. lasikuitukori ei varmaan anna yhtään periksi, joten kontaktitilanteissa koko iskun ottaa vastaan toinen auto.
Logged

Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« Reply #14 on: September 02, 2010, 03:35:49 PM »

Itse tuota koria pitelin kädessä, eikä se kyllä kiloa paina, hyvä jos puolta, ei hirveemmin tuntunut painavan.
Tarkoitushan ei ole ajaa romurallia, vaan rata-ajoa, joten vaikka vahingollisia osumiakin tulee, niin ei se "aito"
sc-kori nyt hipasusta hajoa (pl. maverick, joka p-a-s...). Se on sitten eri juttu, jos tahallaan vetäsee lämät,
mutta sitä tämä kaveri ei kyllä tee.

Eikö nyt olisi reilua antaa mahdollisuus kokeilla sc-foffin lisäksi yhteislähtöä, vaikka varmaan jää alkuerään,
mutta annettaisiin silti mahdollisuus uudelle harrastajalle, ettei nyt tuosta jää kiinni. En tiedä missä kohtaa
hommaa "aitoa" koria, se toki tulee, mutta tuleeko ennen mänttään on toinen juttu. Ei viittis tehdä kärpäsestä
härkästä, vaan vähän pilkettä silmäkulmaan niillekin, joille se on hankalampaa.

Erinäisiä faktoja voi aina kirjotella vaikka romaaniin saakka vaaroista ja muusta jutuista kategoria: "omatekoiset"
laparenkaat irtoavine lapoineen, mutta loppupeleissä se päätös saako ajaa lähdössä piilee järjestystaholla.

Jalovi: mitä "aitoa" koria olet ajatellut autoon, ihan slässin omaa vai? Milloin olet aikeissa hankkia sen?

Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
matti.l
FOFF Competitor
*****
Posts: 420


View Profile
« Reply #15 on: September 02, 2010, 04:08:07 PM »

Itse tuota koria pitelin kädessä, eikä se kyllä kiloa paina, hyvä jos puolta, ei hirveemmin tuntunut painavan.
Tarkoitushan ei ole ajaa romurallia, vaan rata-ajoa, joten vaikka vahingollisia osumiakin tulee, niin ei se "aito"
sc-kori nyt hipasusta hajoa (pl. maverick, joka p-a-s...). Se on sitten eri juttu, jos tahallaan vetäsee lämät,
mutta sitä tämä kaveri ei kyllä tee.
No kontakti tilanteessa kevyempi auto lähtee tangentin suuntaan ja painava jatkaa kulkuaan. Eli ei pelkkä kesto ongelma ole, vaikka rasittaakin ripustuksia erilailla tuupata 2,5kg koslalla kuin 3,5kg koslalla kylkeen.. Mutta mulle ihan sama onko kori käytössä vai ei. Ja ei romurallia ole mutta tiedät kyllä kuinka paljon osumia tulee kun 4-6 autoa lähtee rintarinnan.
Logged
Jalovi
FOFF Competitor
*****
Posts: 40


View Profile
« Reply #16 on: September 02, 2010, 04:20:44 PM »

Pistän heti tilaukseen, niin kaikki saavat rauhan Smiley
Ja eikös sc autossa korin kuulu jäädä etu- ja takapuskureiden väliin? Eli se kori ei muutenkaan kauheesti iskua ota.
Mutta ei toi kulje tolla korilla kyllä mihinkää 2s akulla, joten ei taitaisi olla järkeä edes yrittää kisata tuolla.
« Last Edit: September 02, 2010, 04:26:20 PM by Jalovi » Logged
Penguin
FOFF Competitor
*****
Posts: 776


View Profile
« Reply #17 on: September 02, 2010, 06:42:30 PM »

Toki tuomari päättää onko auto sääntöjen mukainen ja jokainen osallistuja päättää haluaako osallistua vai ei Wink

Minä en ole mitään protestia asiasta jättämässä, joten sikäli ihan sama. Jos auto ei kulje 2S:llä mihinkään tuon korin kanssa, niin se kertonee riittävästi korin painosta ja järkevyydestä ajaa sillä. Siinä voi omakin auto olla kovilla sen kanssa.

Katselin noita Sabella hyllyssä olevia koreja ja siellähän oli ihan asiallisen näköisiä Prolinen koreja, jotka poikkeavat valtavirrasta ulkoasultaan ja varmasti ovat ainakin kotimaisten sääntöjen mukaisia.
Logged

Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile
SlidSlide
RFOT
*****
Posts: 2451



View Profile
« Reply #18 on: September 02, 2010, 11:24:20 PM »

Katson asiaa täysin neutraalilta näkökantilta, mutta sääntöjen mukaan on syytä mennä. Ei niitäkään turhaan hinkattu yli kymmentä sivua ennen kauden aloitusta. Tosiaan kun sen korin tilaaminen on mahdollista, eikä hintakaan ole mahdoton. Plussat kuitenkin itse tehdystä korista. Motivaatiota on selvästi ja toivotaan, ettei se tämän hässäkän vuoksi laskekaan. Hieno saada uusia kuljettajia mukaan Wink.
Logged

Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson
Jalovi
FOFF Competitor
*****
Posts: 40


View Profile
« Reply #19 on: September 03, 2010, 09:40:30 AM »

Kyllä säännöt on aina sääntöjä, en niitä tahallaan rikkomassa ollut, jotenkin jäi vain huomaamatta "lexan" sääntö.

Joku perus maalamaton slashi kori on tulossa. Hienoa siitä en odottakkaan saavani maalattua, mutta jos jollain on jotain helppoja vinkkejä korin maalaamiseksi, otan mielellään vastaan. Minkäänlaista kokemusta, tai välineitä ei löydy.

Käykö tavalliset spray pullomaalit, vai onko välttämätöntä ostaa lexan maalia?
Kannattaako ikkunat suojata ja jättää kirkkaiksi, vai maalata esim mustaksi?
Netissä on paljon juttu vesimaskeista, mutta miten ihmeessä korin sisällä pystyy leikkaamaan siihen veitsellä muotoja? Varmaan helpompaa vaikka kontaktimuovista leikata saksilla muotti ja liimata se sisälle.
Logged
Pages: [1] 2 3
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!