Rc Formula OffRoad
September 21, 2017, 08:54:09 AM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Kisakalenteri 2017
 
   Home   Help Search Calendar Login Register  
Pages: 1 2 [3] 4
  Print  
Author Topic: Routaneito II  (Read 34751 times)
Arttu Ahtiainen
FOFF Competitor
*****
Posts: 552



View Profile WWW
« Reply #40 on: April 23, 2011, 05:32:41 PM »

Juu hyvinhän ne kopio renkaat pärjäs varmaa kannattaa liimata keskelle tommonen lärpäke auttaa tota kääntymistä helkutin paljon muutaman kerran kojokin kävi lähellä kaatoa kun kääntyy liiankin tehokkaasti mutta näillähän ei liian hyvää kääntyvyyttä voi haukkua kun autot muuten ei ole mitään järin ketteriä.
Logged

Voit ottaa miehen ulos BMW:stä, muttet BMW:tä miehestä !
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« Reply #41 on: April 23, 2011, 05:37:14 PM »

Juu hyvinhän ne kopio renkaat pärjäs

 Grin

Olet oikeassa, ihan passelisti pelasi, mutta noita biltemoita sais olla säkillinen, että voisi olusen parin jälkeen
kokeilla innovatiisiviä ratkaisuja lapojen suhteen  Grin Hyvin kuitenkin toimivat, mutta katsotaan jos saan toiset
biltemat tai muovaan näitä vähän lisää, se keskikumi olisi jännä kokeilulisä, ehdotuksia miten se kannattaa toteuttaa?

Kääntyvyyttä ei todellakaan voi olla liiaksi, parempi niin, sitähän saa ohjaimesta pienemmäksi, mutta ohjaimessakin
on rajansa sen suhteen, kuinka paljon sitä saa parannettua  Smiley
Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
Arttu Ahtiainen
FOFF Competitor
*****
Posts: 552



View Profile WWW
« Reply #42 on: April 23, 2011, 06:02:19 PM »

Ite napsin vanhan krossi renkaan kulutus pintaan vaan vajaan sentin paksuseks lärpäkkeeks ja liimasin sinne palasten väliin.
niin ei taida enään biltemasta löytyä noita gummeja mutta ei kauaa tarvinnu rc10:ssä pitää osto ilmotusta kun mulle kolmet kierrokset kumia löyty tosin alkaa nekin oleen jo silputut Smiley
Logged

Voit ottaa miehen ulos BMW:stä, muttet BMW:tä miehestä !
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« Reply #43 on: April 27, 2011, 09:28:33 PM »

Eipä ollut tänään Routaneidon päivä. Isot renkaat antavat maavaraa, mutta se huipputeho katoaa
ja ajettavuus (ammattilaisen testaamana on näillä renkailla heikompaa). Ei ole oikein inspistä tätä
luokkaa kohtaan, mutta ajetaan silti ja ootellaan et pääsis lähipiiriin vaikka rataa suttailee  Wink
Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« Reply #44 on: April 28, 2011, 07:54:44 PM »

Hankala tilanne...

Totesin pälkäneellä ajetusta hiekasta, että pantheria isommat ei toimi sellaisessa sitten ollenkaan. Ei jää kiinni, mutta
kirjottaa ja tehoja ei ole jakson pystyihin tarpeeksi. Toisaalla märällä/kovemmalla alustalla toimiikin hyvin, mutta se iso
miinus on tehoero, 2S on maksiminsa ja 10 pinjukalla tehoja ei ole riittävästi. Näin ollen ajankin nyt viikonloppuna säkylässä
ihan panthereilla HYI!  Angry Grin Kiitos ZT:n, muuten en ajais olleskaan..

Katotaan mitä bansukoilla saadaan aikaan, nyt täytyy tosissaan kokeilla, että tietää tekeekö tästä rata-auton mässäilyyn
vai onko intoa ajella foffia. Viime kisa ei sitä pykälää nostanut, mutta aika näyttää..
Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« Reply #45 on: May 02, 2011, 06:03:25 PM »

Tuli säkylässä paiskottua Pnessin seiskat tähän koklailuun ja paremmin toimi ku kaseilla, kasit muutenkin susiks huomattu.
Ongelma on sitten vauhti, sitä ei ole sitten yhtään, kaasu tanassa voi ajella, muttei sillä herroiks elellä  Grin

Pitkälti fiilariluokkaa allekirjoittaneelle, mukana ollaan hauskuudesta - ei kisaamisesta, mutta ajetaan kun autokin on ja
katotaan nyt iskenkö sitten pantherin vakiot alle vai jatkanko seiskoilla, voi olla että joudun ALENTUMAAN valmisruokaan  Grin
Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« Reply #46 on: May 06, 2011, 06:08:10 PM »

Tilannetta on pohdittu tovin ja tultu siihen päätökseen, että SC ei ole itselle sellainen luokka, että sitä tahtoisi ajaa.
Jotenkin omarakenteisuus ja modattavuus jää paitsioon, mutta vakkariluokkahan tämä on. Osin monet asiat ovat
päätökseen vaikuttaneet, mutta perimmäisesti se seikka, että tykkään modified luokasta ylivoimaisesti eniten sen
suomien monien mahdollisuuksien vuoksi mm. omien renkaiden kehittämisen.

Näin ollen olen päättänyt laittaa auton myyntiin, myynnit osioon tulee tänä iltana myynti-ilmoitusta. Lopputekstejä
odotellessa, kirjoitellaan niitä sitten jos/kun auto minulta häviää ja todetaan tilannetta.
Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« Reply #47 on: May 08, 2011, 09:02:40 AM »

Näihin kuviin on hyvä painaa viimeiset osin positiivisetkin muistot ja muistella...
Säkylässä ajettu foff cupin 4 kisa ja alla hadesin pnessin seiskat, ensimmäistä ja viimeistä kertaa.



















Kaikki loppuu aikanaan, osa aiemmin, osa myöhemmin. SC-luokka oli itselle mielenkiintoinen jo viime kaudella,
mutta erilaisella tavalla, sillä Routaneito I (Maverickin Strada SC) oli jotakuinkin surkeaa katsottavaa, mutta
samalla tarjosi haasteen, joka lopulta toi tuntemuksia mitä en vaihtaisi mihinkään, hyviä sellaisia. Kun viime
kaudella sain kokeilla sekä niemikon Stupid Flanderssia, että Zarizi Techin Mercuryä olin aivan ymmälläni kuinka
hyvin ne menevät ja pari kertaa povailin jo modiautoksikin sellaista.

Nyt kun se tuli hommattua ja 9 kisaa on ajettu ei ole syntynyt samaa paloa mitä alkuperäisellä Routaneidolla.
Jotain puuttuu ja sitä puuttuvaa osaa ei Routaneito II pysty täyttämään. SC:ssä ajaminen ei tunnu tarpeelliselta,
se ei enää anna mitään analysoitavaa, vaan oli enemmänkin lopussa jo pakkopullaa. Luokkaa ei saa erehtymällä
viedä liian suurille jaksoille, jotka eivät ole niille tarkoitettuja, mutta itse en saanut kipinää, se sammui ja on hyvä
päästää irti ennen kuin on liian myöhäistä.

Hauskaa se oli, ei aina, mutta ainakin pari kertaa. Silti, parhaat hetket SC-autoilussa koin sekä maverickilla (en
olisi koskaan uskonut sanovani näin) ja ehdottomasti upeimpia hetkiä oli ajaa Siveys Cupissa 2010 niemikon autolla,
kun maverick hajosi ja ZT:n mercuryllä finland cupin vikassa kisassa toiseksi, kiitos niistä hetkistä näille herroille.
Nyt on aika poistua SC-autoilusta, koskaan ei voi sanoa ei koskaan, mutta tuntuu, että ovi on viimein sulkeutunut.

Kiitos ja kumarrus!
Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« Reply #48 on: May 16, 2011, 02:47:47 PM »

"Pimeimmässäkin kolossa voi piillä pieni valonpilkahdus."

Tuo pienen pieni valo loisti yleisen Rc Foff Finland Cupin jälkeen, kun kaikki sc-luokassa ihmettelivät,
ylistivät ja kadehtivat skeidaruton luomia täydellisiä laparenkaita, joilla ei voi jäädä kiinni ja sieltä täältä
kuului huokaus "ei noilla mahda mitään". Tuo hetki oli erikoinen, sillä vaikken liitykään skeidiksen tekemiin
renkaisiin mitenkään, niin aasinsillalla kuitenkin... Itsepähän tuon hulluuden aloitin, monet nauroivat ja
epäilivät, mutta nyt ollaankin ihan vakavilla naamoilla, olen ylpeä ja onnellinen skeidiksen puolesta!

Tuo päivä kuitenkin muutti minua, se herätti kytköksen, pari ideaa ja niiden suomien johdosten mukaan
päätin, että nostan autoni takaisin, teen haastajan TD-rengassarjalle ja nimenomaan SC-luokassa! Näin
ollen Routaneito II tulee takaisin, olkoot ensimmäinen kilpailu miinuskisa, sen verran voin antaa hyvää  Wink

V Productions ottaa ohjat käsiin ja heittää haasteen TD-tuotannolle, mäntässä ollaan parempia!
Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« Reply #49 on: May 17, 2011, 06:19:40 PM »

Nyt olis muutamaa uutta rengasta katsastettu tähän autoon ja varana Hadesbearin renkaat..
Tänään irtoaa Kalmattaren castlen 5700kv moottori, joka istutetaan tähän autoon. Pinjoniksi
löytyy 3,17 akselille 13 hampainen, joten katsotaan onnaako välitysten kanssa vai ei..

Ellei, niin onko kellään mod-1 pinjonia 8-11 hampaisena?

Tarkoitus on ajaa lauantaina todellinen tulo, jos vaan välitys pelaa uudella koneella. Renkaita on
nyt mukavasti ja aikaa punnertaa, joten aherrus alkakoon!  Wink
Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« Reply #50 on: May 17, 2011, 08:05:01 PM »

Tuli tänään löydettyä todellinen helmi sc-auton rengasaihioksi! Arvokasta kantopinta-alaa todella hyvin
ja pehmeäksikin saa, kokeilu sitten näyttää onko tarpeeksi, mutta hyvältä näyttää ja hitusen matalampi
mitä yleiset, joten suosii välitystä, mutta hyvä tunne odottavaisesti...  Wink
Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« Reply #51 on: May 19, 2011, 06:32:33 PM »

Tullut laitettua autoa kuosiin:


3500kv kiinakoneen tilalle tullut castlen 5700kv.



Ykkösaihio jota kokeilleen, V Productions Pnesh F10. Ero pikkumaiseen pantheriin on mahtava!



Almost Ready To Run ARTR..


Pnesh F07:llä ei välitys riitä, vaan 12 hampasella rykinää..



Vertailussa vasemmalta: Pnesh F07, Pnesh F10, Panther.



Pnesh F10 tarjoaa hyvän maavaran ja hulppean kantopinta-alan.

Huomenna olis edessä Pnesh F10 renkaiden lapojen leikkuu ja liimaus. Nyt pestynä ja bilteman vanteet alla.
Kantopinta-ala on jotain aivan uutta ja sitä löytyy roimasti, mutta pullistuuko rengas, se selviää sitten lauantaina.
Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« Reply #52 on: May 20, 2011, 05:11:39 PM »

Alkas renkaat olee jossain kuosissa, mutta vasta alussa... Vielä 1,5 rengasta pihdeillä leikattavana.
Sen jälkeen edessä lapojen liimausta, katotaan laitetaanko 2 vai 3 kerroksiseksi. Sitten foameja mietitään vielä
ja lopuks liimaillaan vanteille, kun eivät axun bedeille mene (ainakaan ilman väkivaltaisaa muutosta).

Eiköhän se ole aika korkata perjantai olut ja siirtyä tallin puolelle, olut messiin ja taustalle tämän viikonlopun
ilmaiskuunnellussa (iltasanomat) Leevi And The Leavingsin paluun tekevän Leavings orkesterin 25.5 julkaistava levy.

Jee jee, nyt menoks ja iltasella kenties juttua!
Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« Reply #53 on: May 20, 2011, 10:28:53 PM »

Sain kuin sainkin renkaat tehtyä, kuvia ei ole, mutta aikaa meni. Kyseessä siis Pnesh F10,
joka saa huomenna debyyttinsä ja jännityksellä odotan miten toimivat. Paljastuksena voin
kertoa sen, että lapoja on peräti 10 sarjaa, sillä modattu pohja ei tarjonnut pienempää (järkevää)
ratkaisua, ellei 5 sarjalle mennä, mutta kokeillaan nyt kybää.

Mitään tietoa ei ole miten renkaat kestävät ja lavat toimivat, mutta huominen tuo mukanaan
arvoisen osaamisen ja mahdollisesti ajan renkaiden tiedollisuuden vuoksi muös hadesia näillä renkailla.

Huomenna kuvia ja analyysiä, nyt koisimaan mustin kumisormin  Grin
Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« Reply #54 on: May 21, 2011, 03:20:13 PM »

Nonniin, ekat ajot takana Pnessin kympeillä, kaksijakoisin mielin...













Jos lähtökohta on se, että rengastehdas onnistuu kaljoissaan liimaamaan vanteen väärinpäin,
niin lähtökohta on sitten se, että yksi rengas tahtoo erisuuntaan  Cheesy Merkittävää vaikutusta en
toki ajossa huomannut, mutta 12 hampainen pinjoni on turhan suuri, rykimistä ilmeni liikaa. Jostain
tarvis saada se 10 hampainen 3,17mm sopiva MOD-1 pinjankukka, jotta saadaan ryintä pois.

Muuten renkaat osoittautuivat toimiviksi ja kantopinta-ala antaa oivia mahdollisuuksia. Kokonaisuuden
saa kuitenkin selville vasta sitten, kun saa sopivan pinjonin. Jatkan kuitenkin tämän auton osalta
Pnesh F09 rakentelua, jotka perustuvat silopintaiseen biltemarenkaaseen.

2-sija oli silti mukava, vaikka ajot eivät olleet ihmeellisiä löytyi silti pilkahdus hyvää ja ennenkaikkea
se kipinä haastaa TD-talli on nyt vireillä ja odotan innolla taistelujamme!  Smiley
Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« Reply #55 on: May 28, 2011, 09:20:25 AM »

Nyt koneeksi vaihdettu entinen kiinakone, joka poiketen aiemmista 4000kv puheista on siis about
3500kv kone. Vääntöähän löytyy, mutta nykyinen 13 hampainen pinjoni ryittää hetken verran
Pnessin F10:llä. 12 hampaista en löytänyt omasta pakista, 11 hampainen on ihmehalkasijalla ja
10 hampainen hukkunut, joten tarvinnee ensviikolla tilailla suomenmaalta 11 tai 12 hampainen.

Pirteesti on nopeutta noillakin renkailla ja tänään säkylän tasangolla kokeillaan miten etenee.
Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« Reply #56 on: May 28, 2011, 03:40:24 PM »

Testit taasen ajettu ja ei rykimistä hirveesti ilmennytkään, enemmänkin keulivuus kävi haitaksi  Grin
Nokka nousi monesti ja silloin kääntyminen käy hankalammaksi, kun keula ei ole maassa. Akun
tulen siirtämään "Orjatarmaisesti" keulalle, jolloin keula pysyy paremmin maassa. Samalla joustoa
suunnitellaan uudelleen, jotta saadaan paras suorituskyky. Hieman mambukkaa täytyy säätää,
kun valuskelee turhan pahasti eli kitkaa parikytprossaa.

Pnesh F10:t toimivat kyllä erinomaisesti, kiinni ei jääty, mutta keulan nouseminen teki ajosta haastavaa.
Näillä kuitenkin jatketaan, tilataan 12:n pinjoni ja säädellään kitkajarrua vähän apukaveriksi, niin kauden
päättävään Vettel Cupin 8 kisaan lähdetään innolla taas koklaamaan.
Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« Reply #57 on: June 02, 2011, 10:08:56 AM »

Routaneito II ei ole saanut muutoksia viime kisan jälkeen, mutta nyt päästään ajamaan oikeita vastuksia vastaan,
joten hyvin mielenkiintoisista asetelmista lähdetään. Tavoite on tottakai kukistaa päävastus eli TD-rengastuottaja,
mutta se ei ole helppoa, ovathan TD:t tällä erää SC-luokan parhaat renkaat.
Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« Reply #58 on: June 02, 2011, 10:54:00 PM »

Joo-o, ei mahdettu Mercurylle juuta eikä jaata, vaikka tienattiinkin pari jaksopistettä.
Rykimistä hitusen esillä eli 13 pinjukka vaatisi hammasta pienempää, jotta sais sen efektin pois.
Renkaat pelas taas ihan jees, mutta noilla pisteillä on todella tasaista vääntöö TD-sarjalaisten
kanssa. Pinjonin voi vaihtaa, mutta ei se sija siitä sillon muutu, joten biltemoita täytyy nyt
rakentaa tätä varten, jos sillä sit sais paremmaksi, katsotaan.

Fiilis silti positiivinen, nopeusjaksolle pohjat jopa samalta seisomalta ajaessa ja muutenkin hauskaa
oli jalovin ja zt:n kans ajeskelle, kiitos heille!
Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« Reply #59 on: June 08, 2011, 08:31:10 PM »

Tämä auto valmistautuu finland cupin lauantain kisaan ja enää akku lataamatta.
Sen suurempia muutoksia ei ole tullut, mutta akkua hieman keulaanpäin laitettu,
jottei nostelis tassuja liiaksi. Kovaa kisaa tulossa TD-rengassarjaa vastaan,
joten innolla lähdetään haastamaan!
Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
Pages: 1 2 [3] 4
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!