Rc Formula OffRoad
November 24, 2017, 09:38:32 AM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Kisakalenteri 2017
 
   Home   Help Search Calendar Login Register  
Pages: [1] 2 3 4
  Print  
Author Topic: Routaneito II  (Read 35094 times)
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« on: July 05, 2010, 06:03:54 PM »

Routaneito II




Tietoja laidasta laitaan:

Auto.................Honkkarin SCRT10
Kori..................JC Conseptin kori, päälle maalataan Routaneito II kuva
Renkaat............Pantherit
Radiot................Acoms Technisport 2,4Ghz
Nopari................Mamba Max
Moottori.............3500kv kiinakone
Akku..................2S 4000mAh & 5000mAh lipot, 2S 2200mAh 25C lipo
Servo.................Bluebird xxx servo

Kilpailut:
The Winter Foff III.......................1
Vettel Cup 2011 GP2.....................2
Vettel Cup 2011 GP3.....................2
Foff Cup 2011 GP1........................2
Vettel Cup 2011 GP4.....................2
Foff Cup 2011 GP2........................2
Foff Cup 2011 GP3........................3
Vettel Cup 2011 GP5.....................2
Foff Cup 2011 GP4........................3
Vettel Cup 2011 GP6.....................2
Vettel Cup 2011 GP7.....................1
Vettel Cup 2011 GP8.....................2
Rc Foff Finland Cup 2011 GP2.........5
Foff Cup 2011 GP6........................2

Päivitetty: 12.6.2011
« Last Edit: June 12, 2011, 05:52:54 PM by Hadesbear » Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« Reply #1 on: July 18, 2010, 03:40:02 PM »

Routaneito II ilmestyminen venyy ja voi hyvin olla, että auto tulee sitten kaudelle 2011.
Aika näyttää, mutta tällä erää auto ei ole ainakaan GP4 ja MM:n tulossa.
Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« Reply #2 on: August 25, 2010, 09:42:10 AM »

Routaneito II on seuraavana hankintalistalla. Mahdollisuuksien mukaan syyskuun lopussa/lokakuun alussa
pistetään tilauste vetämään jonnekinpäin.. Radioiksi acomssit pitää myös hankkia, akut hankkia ja nopari-motti
on vielä auki, mamba max löytyy, mutta pari muutakin vaihtoehtoa olisi kiikarissa.

Pääasia olisi saada auto tämän vuoden puolella, jotta saa vähän reeniä ja ajelua, jos jotain ratamaistakin kokeilee..
Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« Reply #3 on: February 10, 2011, 09:26:43 PM »

"Tuuli tuiversi kaukaa, vieden Routaneidon tyyneen satamaan. Muutaman kuukauden se vietti ilokkaita hetkiä
läheisessä rantabaarissa ja nautti elämän toisesta puolesta, mutta sitten se alkoi kaivata jotakin... Jotakin
sellaista, minkä oli menettänyt, silloin laiva saapui ja Routaneito hyppäsi sen kyytiin, kohti uutta seikkailua,
allaan uusin purjein varustettu paatti ja uuden tarmon kera nälkää... Siveellistä kauneutta unohtamatta"


I'm Back, Hell Yes!

ROUTANEITO II







Tuommonen tarttu Havialan Konepajalta tänään mukaan, joten olen ehdottomasti "kiusaamassa" viime kauden
kärkeä, keskikastia, peräpäätä parhaani mukaan, toivottavasti paremmin kuin viime versiolla...  Grin Debyytti luvassa
lauantaina itse Mercuryä vastaan, sieltä kuvia ja mahd videoo sekä pidempää puintia!
Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« Reply #4 on: February 11, 2011, 11:15:44 PM »

Huomenna on edessä debyyttikisa ja siihen lähdetään hyvin mielin. Näillä autoilla urat tuovat haasteensa
ja ne saattavat loppupeleissä olla ratkaisevassa roolissa, mutta tuntumaa lähden hakemaan. Jos vaikka
saisi annettua vastusta Mercurylle, niin se olisi nannaa, mutta katsotaan... Hyvin mielin OIKEALLA SC-autolla!
Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« Reply #5 on: February 12, 2011, 03:38:16 PM »


Do NOT Entry, If You Scare HBG = Hot Barbie Group, Girl Team!


Salaisen kuvun alta paljastuu pimentoon kätketyt salat, "kaukaa näytit paremmalta"  Cheesy


Routaneito II, eli honkkarin scrt10 ja kuskina itse edeltäjän ainutlaatuisuus, Routaneito!


Ne pakolliset "in the position" picturet.


Ja mitä sisältä löytyykään?


Mamba Maxia, 3500kv kiinakonetta, acomssin radiot, bluubirdi sekä 5000mAh lipo - toimiva yhdistelmä!


Kohti uran ensimmäistä kilpailua, debyyttivoitto elää harvoissa haaveissa..


Vielä maalaamattomalla korilla, tulossa on... no mitäs muutakaan kuin HBG:tä  Wink


This Is Just Beginning...

Oletukset tästä päivästä olivat täysin toisenlaiset, mitä tästä päivästä lopulta tuli. En rehellisesti uskonut SC-autojen
voivan edetä ulkona kovinkaan hyvin, niiden maavaran ja pienten renkaiden vuoksi. Lopulta itseään on kiitettävä, kun
tamppasi kisaradat todella hyvin ja tänä aamuna uudelleen, se teki päivästä parhaan The Winter Foff päivän mitä olemme
ajaneet! Jo ratojen kantavuus laski tipan silmäkulmasta, sillä radat näyttivät kantavan. Eikä siinä vielä kaikki! Heti ekana
suoraan päälle ja huh, sitä samaa jatkui jakso jaksolta, upeita fiiliksiä, jotka kuuluvat kameraltakin  Grin

Olen aiemmin kaksi kertaa ajanut rc foffia OIKEALLA sc-autolla, entisestä maverickista en tahdo tässä topikisa puhua,
älkää tekään, sillä diktaattorin lailla sensuroin sen kaiken saastan tuonelaan ja syljen päälle!  Grin Siveyscupissa viime
kesänä niemikon sc-autoa pääsin ajamaan se taisi olla ensimmäinen kerta ja rakkaus syttyi heti! Parhaan fiiliksen sain
kuitenkin viime kauden finland cupin päätöksessä, kun zarizi tech lainasi autoon minulle ja pääsin kakkoskuskina sekoittamaan
pakkaa tuoden 2-sijan. Kun on ajanut 3 vuotta axiaalilla modissa ja pääsee tuollaisen rattiin, niin se vapautuneisuus, huh!
SC-autolla on ihana ajaa, axiaalilla? ...no ei edes kivaa!

En olettanut Routaneito II:n olevan heti timmissä iskussa, mutta hieman iskareita kiristettyäni ennen ajoja sain todeta,
että auto on aika kivassa iskussa. Neljä 350p suoritusta ja tunteita, joita en ole toviin tuntenut, paitsi Orjattaren kanssa,
näissä autoissa piilee levollinen mielentila, ei pakotetta menestykseen, vaan hyville fiiliksille. Niin siinä sitten kävi, että voitto
napsahti pienoisella erolla ja ajotuntuma oli mitä mainioin, odotan innolla tulevaa sc-kautta, sillä minä TULEN sekoittamaan
kärjessä pakkaa, en sanonut, että voitan, mutta kiusaajaksenne olen tullut  Wink

Varokaa vain, täältä tullaan, eikä meinata tulla!  Cool
Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« Reply #6 on: February 14, 2011, 05:26:00 PM »

Eilen tuli tämäkin kori pestyä ja pohjamaalaus -20c pakkasessa valkoisella ei tehnyt muuta kuin pohjaa...
Tänään tarkoitus lisätä valkoista maalia pohjalle ja sen päälle sitten uutta väritystä, mitä onkaan luvassa
se ratkeaa sitten ajallaan...
Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« Reply #7 on: February 19, 2011, 03:12:39 PM »

Debyyttikisasta videoo:
Routaneito II: Naughty New Cuming!
Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« Reply #8 on: February 21, 2011, 06:49:21 PM »

Valkoinen sivelkerros maalattu ja samoin uusi värikerros eri väriä maalattu tänään.
Pitäis olla hyvät pohjamaalit uudelle värille, vielä toista väriä kaipaa ja viimeistelyä,
ne tarkoitus toteuttaa tällä viikolla.
Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« Reply #9 on: February 22, 2011, 09:28:07 PM »

Nyt on päävärit maalattu, huomenna viimeistelyt ja torstaina tavoitteena julkaista autot.
Kävin tänään hakee pari 2S lipoo vielä lisäksi autoon, että riittää varmasti akut kaudelle.
Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« Reply #10 on: February 28, 2011, 08:27:17 PM »

Panostus alkaa olemaan sen verta kova, että tuli tilattua itelle toinen samanmoinen auto varalle  Grin
Eli ei lopu tämänkään auton ajot ainakaan tekniikan pettämiseen, varasähköjä metsästäessä...
Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« Reply #11 on: March 01, 2011, 04:00:45 PM »

Routaneito II











Tämän auton henk.koht julkkarikuvat, auto timmissä iskussa, varaosa-auto saapuu loppuviikosta ja vielä
moottori, nopari ja servo täytyy varalle hankkia, niin kaikki tarpeellinen kasassa!
Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« Reply #12 on: March 12, 2011, 08:46:13 AM »

Nyt on tähänkin varaosa-auto rullaavassa muodossa sekä acomssin perus technisportin ekaversio,
jonka olen kokemusten summalla todennut erittäin riittoisaksi tässä lajissa ja samat radiot on sekä
Hadesbearissa, että Orjattaressa. Eipähän tarvitse vaihdella radioita, kun jokaisella omansa ja hinnat
acomsseilla ovat parttiarallaa 50-65€ tietämillä, joten ei paha siivu.

Tänään käydään pomppimassa nokian sisäradalla SC-ajeluita, sen jälkeen laparenkaat alle ja huomenna
kangasalle tositoimiin ajamaan foffia hiekalle. Hyvissä mielin lähdetään hakemaan uutta suuntaa
Routaneidon paluulle, toisessa ja paremmassa autossa!
Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« Reply #13 on: March 13, 2011, 06:43:02 PM »

Noniin, takana on sitten ensimmäiset mätöt hiekalla Routaneito II:lla, pientä analyysiä itselle muistiin.'
Kisaan lähdettiin hyvin mielin, kun TWF III sujui loistavasti, mutta se mikä toimii lumella ei ole sama
hiekalla, joten oletettavasti edessä on säätämistä ja totuttelua, mutta niin pitääkin, että hommassa
pysyy juju ja saa ahertaa, sitten kauden lopussa kerätä hedelmät  Wink

Jakso 1 = 250p + CUP PISTE
Ensimmäinen jakso osui nappiin hienosti, eikä sitä tätä paremmin olisi voinutkaan ajaa, tällä kokemuksella.
Yksi pakki kinkkisessä paikassa, eikä sekään "virhe", autossa riitti tällä jaksolla vielä hyvin puhtia, joten
nappiin meni ja CUP-piste tuli otettua.

Jakso 2 = 300p + CUP PISTE
Toinen jakso tarjosi oppitunnin sivuttaisajosta ja se meni hienosti, vaikka merkkejä tulikin se kolme, osin
tosin pakosta tiettyjen linjavalintojen johdosta. Hyvin sumplittu ja tästäkin CUP-piste kajahti, joten kisa
alkoi alun osalta todella hyvien pisteiden kera.

Jakso 3 = 90p
Surmanhetki... tehot eivät riittäneet 110p pidemmälle, hirveetä seilailua ja tultiin 100p porttien alapuolelle
-> suoritus päättyi. Tämän jälkeen alkoi ZT:n kanssa setvintä, että missä on se teho, joka kaasulta puuttuu.
No siinä hetki jos toinen vierähti, kun selviteltiin onko moottori sökö, akut vai mikä ja ohjaimesta kaasusäätö
toistepäin + motinjohdot ja kappas, kun sai enemmän tehoa kaasulle, ei pakille. Kallis virhe, tehot riittivät
pari ekaa jaksoa, mutta kolmosjaksolla tehottomuus löi käytännössä naulat minun hautuuarkkuuni, kun
vastassa ei ole eskarivaiheen kuskeja, vaan yksi maailman parhaista...

Jakso 4 = 150p
Nopeutta oli, mutta siinä kärsittiin liiallisesta kaasutehosta suhteessa kääntöprosenttiin, joten jäätiin rontti
13sek Mercurylle ja automaatti 150 pojoo. Tämän jälkeen trimmailin kaasua miedommaksi ja käänöä suhteessa,
että sopii omaan käteen paremmin. Nyt se arkku oli jo naulattu, pappi virren viritellyt ja hauta laskeutui...

Jakso 5 = 170p

Kaasu-kääntö oli nyt hyvä, mutta linjavalinta 150 porttien jälkeen jäiseen sivuttaisajoon oli kohtalokas, päin
lumikökkärettä ja ulos radalta. Liian jyrkkä linja, mutta näin kävi, oppia oppia...

Jakso 6 = 140p
Rankka rata, jäätä, lunta ja pisteitä ei herunut Mercuryllekään montaa enempää, ei oikein ollut 150p jälkeen
tehtävissä, simmut kii ja toivon varaan.

Yhteenveto:
Ensimmäinen hiekkapohjaisella alustalla ajettu kisa meni oppimiseksi sekä auton säätöjen hakeluksi. Jousitus
tuntui hyvältä, ei jäänyt kiinni ja otti pehmeästi vastaan. Eniten säätämistä kaasun ja käännön tehokkuuden
"synkronoimisessa", jotta löytyy itselle sopiva tempo (auto pysyy händyssä ja pisteitä ropisee). Muutoin oli
hauskaa ja nuo pari jaksoa kun olisi miedommalla kaasu-kääntö logiikalla päässyt ajamaan, niin tiukempaakin
olisi ollut, mutta tästä on hyvä jatkaa, kaiken ei kuulu olla heti valmista, se olisi silloin tylsää, kehitetään
nyt alkukeväästä, kun on mahdollisuus ja isketään sitten Finland Cupissa!

Kiitos ZT:lle ja Mercurylle oivasta vastuksesta ja vertailukohdasta!

Ps. Videoo tulloo kaiketi jossain kohtaa.
Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« Reply #14 on: March 25, 2011, 06:37:33 PM »

Tuli ajettua säkylässä vettel cuppia, mutta siitä lumiräntämoska-ajosta on turha kirjoitella sen enempää,
ei oikeen mitään positiivistä jäänyt käteen, mutta olipahan kokemus  Wink

Nyt autoa mekattu, servonvarsi vaihdettu uuteen ja samalla koko hornisto suoristui parantaen kääntämisen
tehokkuutta. Iskareita jäykensin myös jokanurkasta hitusen, kun tuntuu jäävän kiinni pehmeällä alustallaan
todella helposti. Muutoin auto on sama mitä ennenkin ja akkuna 25C lipot, jotka jäävät selkeästi ZT:n
40C lipoyhdistelmälle ja merkittävästi... Akkuhankintaa siis edessä, vaikka sen tiesinkin, kun nämä lähinnä
suttailluakkuja, mutta vaikka pari onkin erinomaisessa tikissä on se C-arvon tuoma tehoero pelottava.

No, huomenna tarkoitus taas oppia lisää ja yrittää parhaansa, tässä luokassa omakohtaisesti petrattavaa,
vaikkakin odotan niitä kunnon hiekkakarkeloita, jotta faktaa saa lumensijaan esille. Hyvin mielin silti huomiseen!
Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« Reply #15 on: March 27, 2011, 05:00:05 PM »

Routaneito II selvitti tiensä lauantain kisasta hyvin. Yksi heikompi suoritus, josta 130p, mutta jaksona
tuo 150p porttikohta oli kuolemaksi, ainakin itselle, ei tehot riittäneet, hienosti Skeidarutto ajoi kojootilla kohdan!
Nopeusjaksolla akku loppui ja vaikka sen saikin puulaakissa vaihtaa, meni nopeus silti sen piikissä heikosti ja eroa
kärkeen kertyi turhan paljon. Totesinpa senkin, että tässä luokassa parhaat pisteet saa tanapohjassa.

Pisteitä kertyi ihan kivasti ja auto toimi muuten hyvin, mutta akkuihini olen pettynyt. Tottakai tiesin, että ne ovat
jo hyvinkin paljon ajetut, mutta 2x 5300, 1x 5000 ja 1x4000 25C eivät riitä kilpailemiseen. Vertauksena on Mercuryn
5200mAh 40C, jossa on ihan toinen tahti, se miten teho räjähtää heti on merkittävää juuri tässä luokassa. Modissa sitä
ei axiaalilla tarvitse olla, mutta tässä on pakko, jos mielii taistella podiumille. Nyt meneekin tilaukseen 40C akut, mutta
lataan vain 1C arvolla, nopeammalla ovat tuhoon tuomittuja ja sen voin omin kokemuksin sanoa.

Noh, valoa tunnelinpäässä, tästä on hyvä jatkaa harjoittelua!
Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« Reply #16 on: April 02, 2011, 09:53:06 AM »

Tänään mättöillään Vettel Cupissa ja auto samassa jamassa mitä aikaisemminkin. Uusi akku menee tilaukseen
tässä viikonloppuna, että saa 2S 40C 5200mAh akun käyttöön. Muuten muutoksia ei ole tullut tai tulossa,
katsotaan miten auto etenee pehmeemmässä hiekassa ja muutenkin vielä tatsia haetaan.
Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« Reply #17 on: April 02, 2011, 07:59:56 PM »

Ajot suju tänään kaksijakoisesti, ennen kisan alkua spurri sileeksi ja puolentunnin vaihtotauko.
Ei ollut kivaa viileessä kelissä (se golffiin liitetty katos) olisi nyt tuossa tuulessa lämmittänyt...
Anyway, spurrin sijaan vaihdoin koko "keskidiffin" ja sit toimi taas hyvin. Helposta vaihtamisesta
ei voida puhua, vähän ärsyttävää säätöö pikkukuuskoloin...

Ajot.. Noh, osa meni hyvin, osa päin kettulaa, ei oikeen tunnu luokka mukavalta jostain syystä,
kattoo jaksaako ajaa sitten finland cupissa, ellei saa autoo ja tatsia.
Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« Reply #18 on: April 12, 2011, 03:24:52 PM »

Routaneidon tilanne ei ole yhtä hyvä mitä modiautoni ja unlini. Hieman lopahtanut tämän luokan innostus,
kun ei oikeen autoon voi mitään tehdä, eikä se toimi vielä täysin. Nopari ja servo on tästä varastettu muualle,
joten saa nähdä kasaanko koska autoksi, jos kasaan... Ainakin rajuja muutoksia pitää tehdä, että ajaminen
olisi ajamisen arvoista, ei tämä tällä kokoonpanolla kannata, katsotaan..
Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
Arttu Ahtiainen
FOFF Competitor
*****
Posts: 552



View Profile WWW
« Reply #19 on: April 12, 2011, 04:32:55 PM »

modaat ne omatekele renkaat kiinni ni meno helpottuu pelkästää niillä. mä en taida kojootille muuta ton lisäks tehdäkkään verrattuna rata säätöihin ainakaan ens alkuun.
Logged

Voit ottaa miehen ulos BMW:stä, muttet BMW:tä miehestä !
Pages: [1] 2 3 4
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!