Rc Formula OffRoad
November 19, 2017, 02:14:08 PM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Kisakalenteri 2017
 
   Home   Help Search Calendar Login Register  
Pages: 1 ... 10 11 [12] 13
  Print  
Author Topic: Short Course 1:10 & 1:12 autot  (Read 53054 times)
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« Reply #220 on: April 15, 2010, 05:18:42 PM »

Käytiin sliden kanssa ajamassa tositestit SC11 luokan autoilla eli ajossa oli Routaneito ja Caaos.
Otettiin videolle ajot, tehtiin pari rataa ja bashattiin, tässä faktaa tästä luokasta ja autojen suorituskyvystä.
Huomioitavaa, että Caaoksessa on 700k öljyt ja Routaneidossa tehtaan setit, eli lienee reilusti alle 100k.

Routaneito: Wet Dream With Caaos
Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
tuunari
FOFF Competitor
*****
Posts: 313


View Profile
« Reply #221 on: April 15, 2010, 07:37:34 PM »

Eikös tässä SC11-luokan yhteislähdössä sitten nosteta pyörähtäneet autot pyörilleen, jos sattuneesta syystä sattuu jäämään pyörät taivasta kohti. Näin ainakin radoilla.
Logged
SlidSlide
RFOT
*****
Posts: 2451



View Profile
« Reply #222 on: April 15, 2010, 07:45:10 PM »

Eikös tässä SC11-luokan yhteislähdössä sitten nosteta pyörähtäneet autot pyörilleen, jos sattuneesta syystä sattuu jäämään pyörät taivasta kohti. Näin ainakin radoilla.

Juu. Muutama nostaja tullaan tarvimaan vapaaehtoisista.
Logged

Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson
Penguin
FOFF Competitor
*****
Posts: 776


View Profile
« Reply #223 on: April 15, 2010, 08:20:36 PM »

Modiin on niin paljon ilmoittautuneita, että eiköhän sieltä muutama nostajakin löydy.
Logged

Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile
OV
Jr. Member
**
Posts: 60


View Profile
« Reply #224 on: April 16, 2010, 01:12:49 AM »

Tuli toinenkin nelkku lässi talliin. Pitää kattoa josko tässä oikeesti riittäis joskus aikaa nyt kun ilmat on lämmenneet siihen, että sais noista hiekka kelposet. Nyt on kova puntarointi kumpaa mennään kattomaan mcd cuppia vai foffia. Varmaan kallistuu mcd:n puolelle kun on tossa lähempänä.

Ihan kiitettävä määrä teillä on sc11 luokkaankin osallistuneita. Muistakaa ainakin taltioida viideolle jotain, että näkis vähän mihin nuo taipuu...
Logged
TomiKoo
Full Member
***
Posts: 75


View Profile
« Reply #225 on: April 27, 2010, 11:21:13 PM »

Tänään pääsin koittamaan ekan kerran Honkkaria rinteeseen. Alla olivat sekä Blitzin vakiorenkaat, että lainatut Proline lapakumit. Meno laparenkailla vakuutti sen verran, että kipinä hommaan kasvoi satakertaiseksi! Nyt täytyy keskittyä 100% molempien FOFF-autojen loppuun rakentamiseen, toivottavasti jo toukokuussa pääsee tositoimiin!

Tomi

 
Logged

| Xray T2R Pro & X10 & XB808 | 3x Axial AX-10 & SCX-10 & SWX-10 | Maverick Strada SC | Hong Nor SCRT10 & X2 CRT | Spektrum DX3R |
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« Reply #226 on: April 28, 2010, 08:45:38 AM »

Hieno kuulla TomiKoo, että innostus nousi kokeillessa ja odotappa vain sitä fiilistä, kun pääsee kilpailemaan
rennolla fiiliksellä muita autoja vastaan!  Wink On tuo SC11 luokka mahtava, kun vauhdilla mennään, eikä kuten
modissa pikku hiljaa taktikoiden, näyttävä ja mukava luokka! Toivotaan, että nähdään toukokuussa  Wink
Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
Chili
Full Member
***
Posts: 115


View Profile
« Reply #227 on: October 25, 2010, 04:31:56 PM »

Käykö prolinen Baja bug kori sc11 luokkaan?
Korihan ei peitä pyöriä ylhäältä katsottuna..
« Last Edit: October 25, 2010, 06:42:20 PM by Chili » Logged
matti.l
FOFF Competitor
*****
Posts: 420


View Profile
« Reply #228 on: October 25, 2010, 06:35:05 PM »

Käykö prolinen Baja bug kori sc11 luokkaan?
Korihan ei peitä pöyiä ylhäältä katsottuna..

Ei mielestäni käy.
Logged
Penguin
FOFF Competitor
*****
Posts: 776


View Profile
« Reply #229 on: October 29, 2010, 04:31:04 PM »

Eikös tämä koriasia ole säännöissä jo viime keväänä selväksi puitu. Ei kai tuohon ole tarvetta mitään muutoksia tai täsmennyksiä tehdä.
Logged

Autorata.com - RC Formula Offroad Racing Team
Membre de la Federation Internationale de l'Automobile
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« Reply #230 on: October 30, 2010, 05:52:47 PM »

Kyä Näi On!
Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« Reply #231 on: May 04, 2011, 07:23:44 PM »

Tiedoksi tälle kanavalle:

Rc Foff Finland Cupin kauden 2011 GP1:ssä tullaan punnitsemaan jokainen SC-auto. Auton tulee painaa 2500g,
jos se on alle tuon, annetaan mahdollisuus lisätä painoja ja tuoda uusinta punnintaan. Jatkossa kärähtäneistä
alipainottomuuksista seuraa mahdollinen tulosnollaus ja kilpailukielto. RFOT punnitsee SC-autot puntarillaan ennen
SC-luokan kilpailun alkua.

Ei sen vakavampaa, mutta jämptilinjaus on paras linjaus  Wink
Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« Reply #232 on: April 08, 2013, 07:40:12 PM »

Ja uusia tuulia kuuluu:

SC-autoihin on nyt olemassa liki 2cm suuremmalla halkasijalla olevat laparenkaat.
http://www.advantagehobby.com/213557/PAHT865/

Arviolta noin 18mm korkeempaa halkasijaa saa tuolla sc-autoon tehdyllä laparenkaalla -vs- vakio 2.2 panther.
Leveys on hieman kapeampaa, muttei merkittävästi. Koria ja etenkin lokareita joutuu kyllä leikkaamaan RAJUSTI.

Renkaat ovat sc-autoon tehdyt ja täten LAILLISET, mutta olisi hyvä herättää keskustelua siitä, kuinka paljon
koria saa leikata? Kun omaa Shamaaniani sovitin MAX joustojen kera 2.2 renkailla, niin jo siitä jouduin leikkaamaan paljon.
Nyt jos alle heittää 20mm suuremmat, niin max joustoissa, onko edes lokareita?

On sanomattakin selvää, että noin suuri maavaran nousu on niin iso etulyöntiasema, että "pahimmillaan" jokainen sc-luokkaa
ajava joutuu kehittämisen takia ostamaan nuo sc-renkaat... mutta miten koria saa leikata? Jatkona voisi kysyä, miten
haluamme kehittää sc-luokkaa tulevaisuudessa? Onko siitä tulossa se erillisjousitettu luokka vai pysyykö se vakiona?

Alunperin... se luotiin ihan vakioksi, jotta ratakuskit voisivat tulla sinne "vain renkaita vaihtamalla". No montako ratakuskia
olemme saaneet sinne? Ja nyt pari katoaa pois... tuo lause on siis täyttä potaskaa ja onkin korkea aika miettiä sc-luokan
tulevaisuutta, mitä SINÄ siltä haluaisit?

Avoin keskustelu alkakoon.
Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
Zarizi Tech
RFOT
*****
Posts: 3517


RFOT


View Profile
« Reply #233 on: April 08, 2013, 07:43:42 PM »

Haluan, että luokka pysyy ennallaan, koska autot on rakennettu jo sitä varten.
Logged

Samu Sarka, RFOT, FIN
President of ERCCA / Member of WRCRCO
DravTech ~ Ottsix ~ RC4WD ~ Offipaita ~ Krawler Konceptz
SlidSlide
RFOT
*****
Posts: 2451



View Profile
« Reply #234 on: April 08, 2013, 07:59:30 PM »

Alunperin... se luotiin ihan vakioksi, jotta ratakuskit voisivat tulla sinne "vain renkaita vaihtamalla". No montako ratakuskia
olemme saaneet sinne? Ja nyt pari katoaa pois... tuo lause on siis täyttä potaskaa ja onkin korkea aika miettiä sc-luokan
tulevaisuutta, mitä SINÄ siltä haluaisit?

Onko järkeä pitää luokka, joka tarjoaa monipuoliset mahdollisuudet kehittää autoaan, noin suljettujen sääntöjen sisällä? Esimerkiksi kyllähän aina voi säätää painorajan, jonka alle auton paino ei sais vajota. Näin estetään mahdollisuudet hifistellä kevennetyillä osilla ja samalla säilytetään vakiokalustolla (itse vakiokalustoa ei taida juurikaan enää olla) ajavien mahdollisuudet menestyä.

Itse olen suhteellisen neutraalilla kannalla muutosten suhteen, mutta jos niitä vielä paljon tehdään, ei luokka vastaa enää alkuunkaan alkuperäistä. Jos niin käy, olen ehdottomasti sellaisen luokan kannalla, joka antaa vapaammat kädet autojen kehittämiseen.
Logged

Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« Reply #235 on: April 08, 2013, 08:40:17 PM »

Asia on kinkkinen...

Murtolan Pekan kanssa viime viikolla soittelin ja puhuttiin noista sc-renkaista, lailliseksi ne sanoin.
Tuo saattoi aloittaa sitten sen mikä säännöillä kiellettiin. Toki omatekorenkaat ovat ihan eri juttu
.vs. teollisuuden, mutta about 20mm maavaran korotus + korista lokareita leikataan ainakin 20mm
ja varmaan enemmän, niin vakiota tässä ei enää olla...

Mielestäni tämä kausi voitaisiin ajaa tuolla 2012 menolla ja puhua uudistukset ensi kaudelle. Jos nyt
alta 2kk ennen selviää, että on PAKKO hommata noi isot renkaat, että on enää mahkuja, niin se syö
varmasti osalta motivaatiota luokkaa kohtaan. Merkittävästi helpompaa on KIELTÄÄ se rengas tältä
kaudelta ja siten säilyttää tasapaino.

Kaudelle 2014 voitaisiin luokka kehittyy enemmistön tahtomaan muottiin. Ratakuskeja tässä luokassa
ei enää juuri ole, eikä tule. Turhauttavaa pitäytyä "odottamassa" sellaisia, jotka eivät koskaan saavu.
Kenties 100-200g painorajaa alemmas, nuo sc-renkaat ja kenties joskus 3S...

Mutta itse kieltäisin noi 20mm isommat tältä kaudelta, ettei mee ketuiks tai jossei kielletä, niin
sit ny nopiaan tilaten ja kukas sanoo paljoko sc-koria SAA leikata? Tästä tulee lopulta se erillisjousitettu modi...

Eli 2014 modified luokassa ei voi ajaa erillisellä, vaan jäykällä ja sc on erikoistumassa hiljalleen erillisjousitetuksi luokaksi.
2018 axial julkaisee 1/8 akselisen crawlerin ja saadaan sit Unlimiteddiin kans jäykkiksiä!  Wink
Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
SlidSlide
RFOT
*****
Posts: 2451



View Profile
« Reply #236 on: April 08, 2013, 08:50:34 PM »

Mitä pidemmälle välttämätöntä siirtää, sitä turhemmilta muutosvuodet tuntuvat jälkikäteen.

Kauden alkuun niin vähän aikaa, ettei suurempia sääntömuutoksia kannata tehdä. Mutta SC-laparenkaiden sallimisesta puhuttiin jo viime vuonna. Viime vuoden kisasarjaan niitä ei hyväksytty, mutta tälle vuodelle ne piti sallia. Luulisin, että muutos on ainoastaan kosmeettinen. Se, mikä saavutetaan halkaisijassa, hävitään kantopinnassa.
Logged

Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« Reply #237 on: April 08, 2013, 08:55:37 PM »

18mm maavaran korotus on aika raakaa... 4mm ei ois pakkovaihto, mut kyllä ite vaihdan sit suosiolla, kun tulee
melkein 2cm maavaraa ja kun tiedetään, että nimenomaan tässä luokassa se on tosi tärkeetä! Toinen juttu on
sitten se, että lokarit voi suosiolla leikata pois, muuten ei renkaat mahdu toimimaan. Mut edelleen, eli koria saat
leikellä ilman rajotuksia, vapaasti???

Kääntö tässä isossa renkaassa sitten surkenee ja kuinka pahasti, sitä en osaa sanoa, mutta heikkenee, kun
osuu koriin tai runkoon aiemmin kuin 2.2 kokonen.
Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
Hadesbear
RFOT
Foff Guru
*****
Posts: 6537


www.rc-foff.net


View Profile WWW
« Reply #238 on: April 08, 2013, 09:00:35 PM »

Anyway, järjestäjät sano 2012 että sc lapakumit sallitaan 2013, joten annan vinkin:
tilatkaa hetimmiten ne, muuten on kausi paketissa jo ennen alkujaan...

Näin se kilpavarustelu alko.
Logged

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN
Arttu Ahtiainen
FOFF Competitor
*****
Posts: 552



View Profile WWW
« Reply #239 on: April 09, 2013, 02:53:04 PM »

Itse en näe tarpeelliseksi muuttaa sääntöjä, vakioluokka on vakioluokka parampi pitää yksi luokka johon on kumminkin helpompi ja nykyään jo aika halpakin tulla mukaan rc foffin pariin jos näitäkin autoja tarvitsee alkaa paljon rakentamaan että pärjää ni menee idea luokasta nyt kumminkin pienellä muutoksella saa voittaja-auton.
Jos rengas on halkasijaltaan 18 milliä isompi ei se maavara kasva kuin puolet tuosta eli 9 milliä ja kun tuo rengas on myös sen 9 milliä kapeempi ni varmasti upottaa enemmän.
Painorajaa en myöskään lähtisi muuttamaan nykyinen 2,5 kiloa on sopiva raja näillä autoille nyt ja tulevaisuudessa.

Jos haluaa ajaa erillisjousitettua modia ni eikun rakentamaan vaan, jätetään ne wraitit hyllyyn Wink
Logged

Voit ottaa miehen ulos BMW:stä, muttet BMW:tä miehestä !
Pages: 1 ... 10 11 [12] 13
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2015, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!