Kirjoittaja Aihe: Kanttori  (Luettu 40595 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

FINSKI

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 192
Re: Kanttori
« Vastaus #100 : 01 Huhtikuu, 2015, 08:24:28 »
Riittääkö tuollaisessa 2000-2500mah 4-5S akussa jerkku tuollaisen 150A nopeudensäätimen ja moottorin ruokkimiseen miten pitkäksi aikaa?

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Kanttori
« Vastaus #101 : 01 Huhtikuu, 2015, 17:47:52 »
Riittääkö tuollaisessa 2000-2500mah 4-5S akussa jerkku tuollaisen 150A nopeudensäätimen ja moottorin ruokkimiseen miten pitkäksi aikaa?

Viime kaudella ajoin 1800mAh 4S lipolla ja sillä ajoi juuri ja juuri 2 kuskia 2 ekaa rataa. Radat on usein 20sec - 1min pituisia "stinttejä".
Nopeusjakso syö taas kerralla vähän enemmän, mutta kahdella tuommosella ajaa koko kisan (kun ei bashaile itse kisan aikana turhaan).

Kanttorissa on Mamba Monster nopari ja tosiaan tuo 2200kv castlen moottori. Akkuna 5S 2250mAh ja sykkii upeesti, ei hyydy  ;)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Kanttori
« Vastaus #102 : 05 Huhtikuu, 2015, 17:58:32 »
Vieläkin paneelit asentamatta, mutta lisää koeajoa suoritettuna!


Säkylän testissä huomasin, että cc monsterissa on raju kitka, joten auto koneeseen kiinni ja fiksaillaan hieman...
Kitkaa miedommaksi ja muutamat muut asiat kans fiksailuun. Monttuajojen jälkeen 10+ toimii!


Testiajot kangasalla sulinin montulla. Savimaista hiekkaa, jossa maxxit sai hyvin pitoo. Kanttori valmiina testaamaan päivitettyä "tietokonetta".


DualSkyn akku todettiin jälleen todella laadukkaaksi ja edelleenkään yli 90% tehoja ei otettu irti  ;) Ajoaikaa oli n. 15-20min tuolla yhdellä akulla
sellasta satunnaista ajoa, kiihdytystä, rinnettä yms...

Uudet säädöt toimi täydellisesti, eikä muutoksille ole tarvetta. Torsen keskidiffinä on jännä ja kaasukääntelyt mahdollistava...
Kaikenkaikkiaan varsin hyvä fiilis autosta, nätisti pelaa ja kerrankin on JERKKUA yli äyräiden, jos tarvii.

Paneelit rakenteluun, becin johto juotteluun ja sit alkas olee ready to racing!  8)

Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

FINSKI

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 192
Re: Kanttori
« Vastaus #103 : 05 Huhtikuu, 2015, 18:50:26 »
Melkonen tehopakkaus tuo akku, joutunee itekkin yhen 5S akun hommaamaan :)

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Kanttori
« Vastaus #104 : 05 Huhtikuu, 2015, 19:01:03 »
Melkonen tehopakkaus tuo akku, joutunee itekkin yhen 5S akun hommaamaan :)

Jep, on siinä "iloa" riittämiin.

Kaasua saan max 120%, mutta kerran kokeilin 100% ja totesin, että jos vähän otan pois  ;D
90% on aika optimi, eikä riko paikkojakaan sit. Aina sitä saa ohjaimesta lisää, jos tulee oikein
pystysuorajakso, jossa kaivataan sitä jerkkua, mutta peruskaasuna tuo 90 pinnaa on just jees.

Suosittelen lämpimästi verticalin akkuja. Okei, kiinasta saa halvalla, mutta itse ostan mieluusti
tuolta, kun laatu on 100%, on takuut lähellä ja potkua kivasti. Eurorc:llä on myös ihan OK-akkuja,
jos jostain muualta (suomesta) tahtoo ostaa.
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

FINSKI

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 192
Re: Kanttori
« Vastaus #105 : 05 Huhtikuu, 2015, 20:24:42 »
Noi ei ole mitään sairaan kalliitakaan....

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Kanttori
« Vastaus #106 : 08 Huhtikuu, 2015, 21:41:52 »
Jahas, korkee aika tehdä paneelia autoon.. Heti ensalkuun, ei ole taitoa, eikä laitteita maalihommille, mutta teippi taipuu teippisedältä  ;D
Materiaalia on kaikenlaista lähinnä 1mm alua, muovia eri muodoissa. Funtsin, et ois makee, jos hiekka ropisee alumiiniin, mutta vähän
kaikkea mallaillessa sitä päätyi sitten tiettyihin kuvioihin.


Tästä lähdettiin ja ideoita riitti..


Alunperin ajattelin mustaa ja hopeaa (samaa kuten aina tässä autossa), mutta jotenkin kaipasi pientä piristystä ja erikoisuutta.
Duunista nakkasin jämäpaloja mukaan ja ei aikaakaan, kun eräs läpinäkyvä idea syntyi.


Lasimiehet tuli tuossa kohtaa asentaa tuulilasia, joka suojaa noparia. Puhaltimella taivutellen, vaatii vielä harjoittelua ja fiksausta!


Tähän kerkesin tänään, toisen puolen 3 paneelia vielä tekemättä + loppu hifit. Teippiä jäi niukasti juuri tarvittava määrä.


Valokuva = valokuva. Heijastukset tulee ikävästi kuviin, livenä inansa nätinpi.


Erilainen se ainakin on ja itse dikkaan, kun tässä pyöritellyt ja katsellut eri kuvakulmista.

Vielä toinen kylki siis ja loppufiksit. Muutenhan auto teknisesti ja sähköiltään valmis. Akku laturiin ja ajoon!
Jotain "ovien" ""auki veivattua" ikkunaakin hahmoteltu, lähinnä lisäsuojaa, ettei hiekka lennä hyttiin, mutta katotaan.

Huomenna homma jatkuu, akkujen latautuessa mekastellaan!
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

FINSKI

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 192
Re: Kanttori
« Vastaus #107 : 09 Huhtikuu, 2015, 09:49:47 »
Noi panelit voisi sisältä maalata jollain kirkkaalla keltaisella tai oranssilla, toisi hieman piristystä ulkonäköön :)
Onko muuten hyvä homma laittaa tuo tuulilasi?
Eilen mietin just ite, että olisiko se hyvä olla, varmaankin jonkin verran estäisi hiekan lennättämistä kajuuttaan.
Tilasin muuten oman noparin suojaksi amainilta tälläisen outerwearsin suojan, kattoo sit että mahtuuko se edes noparin päälle, mut ei ollut hinnalla pilattu.
http://www.amain.com/rc-cars/outerwears-performance-electric-motor-pre-filter-1-1-8-x-2-3-4-to-1-1-4-tall-lime-green-out20-2450-11/p146146
Jos ton saa vedettyä noparin päälle, pohjille asti, niin tuon yläösan saa nippusiteellä sitten vedettyä kiinni.
Ei ihan yhtä tiivis välttämättä ole kuin se ilmansuodattimesta tehty modi, mutta ei maksa kuin viidenneksen siitä.

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Kanttori
« Vastaus #108 : 09 Huhtikuu, 2015, 11:17:48 »
Noi panelit voisi sisältä maalata jollain kirkkaalla keltaisella tai oranssilla, toisi hieman piristystä ulkonäköön :)

Ei onnistu sisältä maalaaminen, kun on sisäpuolelta teipattu  ;)

Onhan tuo "väritön", mutta vielä tulee sponssitarraa, NOS-kylttiä ja muutamaa muukin 4x4 aiheinen teippaus,
joten katsotaan millaiseksi se sitten lopulta jääkään. Tosin jo alunperin ajatus oli tehdä ulkoasusta "tylsä",
eikä liian räväkkää.

Tuulilasin päätin pistää ihan tarkoituksella, kun nopari on ihan siinä paikkeilla, niin josko hiekkaa ei menisi sitä kautta..
Muutenkin tulossa vielä ovipaneelit ja sisäsuoja, mutta katsotaan mitkä kaikki valmistuu ekaan kisaan. Noita ideoita
on aina repullinen, mutta usein toteutukseen menee repun sivutaskuun pudonneet ideat  :D
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

FINSKI

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 192
Re: Kanttori
« Vastaus #109 : 09 Huhtikuu, 2015, 11:20:53 »
Hyvä siitä tulee ;)

Ricebeer

  • FOFF Competitor
  • ******
  • Viestejä: 188
Re: Kanttori
« Vastaus #110 : 10 Huhtikuu, 2015, 23:01:57 »
Sehän näyttää oikeinki hyvältä!  :)

Hienoa nähdä tämäkin auto huomenna vihdoin livenä!
Ricehill & Overhousing Racing Team

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Kanttori
« Vastaus #111 : 12 Huhtikuu, 2015, 21:02:51 »
Niin se on debytoitu tällä PNM:n todella suorituskykysellä Kanttorilla ja on se hieno auto ajaa!


Tuommonen siitä sitten tuli. Lisukkeena millistä levyä suojaksi voimansiirron eteen. Simppeli ulkoasu, mutta itse dikkaan ja hämähäkit tykkäs kans  ;D


Foff Cupin aloitus oli kertakaikkiaan mahtava, kaunista, kaunista katottavaa!


Debyytti sujui varsin makoisasti. Historiallinen jaettu 2-sija Von Oscarssonin ja Kanttorin välillä! Mugenit jaksaa vieläkin  ;)


Muutama räpsy ajostakin, kiitos kuvaajien: Samu, Arttu & Sofi.


Omat ajopelit rentoutuu rankan kisapäivän jälkeen. Samalla napattiin erä unlirenkaita, Tee-Se-Itse tarkoituksella  ;)


On se hieno laite, kokonaisuutena. Tosi hyvä ajettava, vaikka edelleen totutellaan, mutta silti. Konepellin alta pääsee käsiksi olennaiseen.

Videoo allekirjoittaneen debyyttikisasta lauantain foff cupin ekalta jaksolta, puhdas 350  ;)
https://www.youtube.com/watch?v=YSrq01FWeKE

Kyllä kisat suju paremmin mitä osasi odottaakaan. Testeissä 5S lipo tuntui ihan liialliselta, mutta hieman nappuloita painellen löyty optimi.
Auto pelaa ihanteellisesti, vaikka keskidiffinä oleva torsen on alkujaan erilainen tuntuma, silti ihan OK. Kokonaisuutena todella positiivinen
kokemus ja upeat säädöt PNM aikoinaan tähän laittanut, kunnioitus siis Pekalle!  :) Nopeudeltakin ruksattiin pohja-aika, vaikka lievää kettuilua
ennen suoritusta, mutta se tais vaan nostattaa sitä himoa tehdä se paras aika  ;)

40p voitosta, se on pieni ero, joten innokkaasti jatketaan!

Ps.

Akkukulutus: (käytössä verticalhobbyn 5S 2250mAh 45/90C akku)
Radat 1-3.........650mAh
Radat 4-6.........622mAh

= 1272 / 2250mAh

Riittänee  :D
« Viimeksi muokattu: 12 Huhtikuu, 2015, 22:20:12 kirjoittanut Hadesbear »
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

SlidSlide

  • RFOT
  • Admin
  • ******
  • Viestejä: 2465
Re: Kanttori
« Vastaus #112 : 12 Huhtikuu, 2015, 21:21:56 »
Äärimmäisen varmaa menoa ja nopeudellakin vielä jäätävä pohja-aika. Kyllä se Sakulla vaan yllättää aina uusilla autoilla. Todella monessa kisassa noilla suorituksilla ja pisteillä oltaisiin oltu kirkkaasti voittajia - vaan ei tällä kertaa, kun Samulla oli talven jälkeen vielä karkaistumpi ote tekemiseen. Kyllä se Samunkin karkaistu kaasusormi vielä taipuu väärään suuntaa, kun noilla kisasuorituksilla annat lämmintä painetta niskaan :).

Mugenit on monena vuonna olleet kärkisijoilla, eikä tämä vuosi näytä tekevän poikkeusta. Kovaa taistoa luvassa!

Edit: HB muutettu Sakuksi.
« Viimeksi muokattu: 13 Huhtikuu, 2015, 22:37:14 kirjoittanut SlidSlide »
Rc Formula Offroad Garage:
Modified: Ahmiont, Van Holmes
Unlimited: Nightslayer: HB LST Pro-R  BL & LEGENDA IV - Von Oscarsson

Zarizi Tech

  • RFOT
  • Moderator
  • ******
  • Viestejä: 3524
  • RFOT
Re: Kanttori
« Vastaus #113 : 13 Huhtikuu, 2015, 21:19:48 »
Fantastista ajoa Sakulta kyllä! Varsinkin nopeus. Mielenkiintoista kamppailua luvassa tällä kaudella!  8)
Samu Sarka, RFOT, FIN
President of ERCCA / Member of WRCCA
RC4WD ~ Moreno Creation's

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Kanttori
« Vastaus #114 : 19 Huhtikuu, 2015, 11:35:25 »
Kanttoristakin löyty lisää action -kuvia, kiitos kihniöön!


1 radan 250p portti puhtaasti läpi.


Oikeasta kuvakulmasta katsoessa voi maxx paddleillakin ajaa  ;)


5 radan 100p portti, perus hypyllä etiepäin.


6 radan julma lopetus oli näyttävää meininkiä monen auton kera!

Kanttorikin jäi ehjäksi, joten muutoksia ei tarvitse tehdä. Panthereita pitää mallailla, katsoo miten leveys asettuu.
Kangasalla on kuitenkin savimainen pinta eli tuota säkylän maxx pöllytystä ei tule läheskään niin pahasti. Myös ne
omat renkaat, jahka saa aikaseksi...
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

FINSKI

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 192
Re: Kanttori
« Vastaus #115 : 19 Huhtikuu, 2015, 20:58:24 »

Hyvin liikkuu ja linkoaa :)

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Kanttori
« Vastaus #116 : 24 Huhtikuu, 2015, 20:59:12 »

Kanttorikin valmis huomiseen skabaan!

Muutoksina kauden avauskisasta:
- DualSky tarroja lisätty
- Vastari lainattu 2.2 Pro crawlerista

Tosiaan ei ole riittävästi vastareita, joten menee pöllimiseksi. Noh, ensviikolla yhden rikkaampi, kun proorc:lle tulee vastareita.
Loppuu sitten se lainaus ja turha välimekkaus ja johtojen repiminen ja...

Kanttori pelas säkylässä hienosti, joten sen suuremmille muutoksille ei tilausta. Kenties sivuikkunat tulee aikanaan, jos todetaan
toisessa unlissa toimiviksi ja suojaaviksi.

Ps. kisapaino 50g heittävällä matkapuntarilla 5050g.
« Viimeksi muokattu: 24 Huhtikuu, 2015, 21:10:30 kirjoittanut Hadesbear »
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN

FINSKI

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 192
Re: Kanttori
« Vastaus #117 : 25 Huhtikuu, 2015, 19:17:17 »
Onko tässä autossa prolinen vanhaa maxx sarjaa nuo laparenkaat?
Eikös tuo vanne ole hpi warlock joka on 83x56mm?
Kuten nämä esim?
http://www.amain.com/rc-cars/hpi-warlock-spoked-standard-offset-17mm-monster-truck-wheels-2-matte-chrome-hpi3193/p393440?v=6219
Tuo prolinen nykyinen sling shot on 3.8".

Zarizi Tech

  • RFOT
  • Moderator
  • ******
  • Viestejä: 3524
  • RFOT
Re: Kanttori
« Vastaus #118 : 25 Huhtikuu, 2015, 20:42:56 »
Onnittelut voitosta!! Hienoa ajamista!  :)
Samu Sarka, RFOT, FIN
President of ERCCA / Member of WRCCA
RC4WD ~ Moreno Creation's

Hadesbear

  • RFOT
  • Foff Guru
  • ******
  • Viestejä: 6540
  • www.rc-foff.net
    • Rc Formula OffRoad
Re: Kanttori
« Vastaus #119 : 28 Huhtikuu, 2015, 17:11:24 »
Onnittelut voitosta!! Hienoa ajamista!  :)

Kiitos.



Niinhän se Kanttorikin jatkoi hyvää tahtia, mihin jo säkylässä totuttiin, nyt vielä sijan ylemmäksi eteni.


Upealla automäärällä päästiin pitämään hauskaa ja itsellä tällä kertaa uudistettu BB, jolla lähdettiin kirittäjäksi.


1 radalla menossa ja jo tässä vaiheessa kävi ilmi, että maxx paddleissa on pitoa, muttei näkyvyyttä  ;D

2 rata oli täynnä omia mukavia kiemuroita ja loppupysty tarjosi oman haasteensa. Kanttorilla sain hyvän ilmalennon ja pääsin päälle hyvällä linjalla.
Autossa oleva 30% kitkajarru kuitenkin teki tepposet ja auto oli maalissa katollaan. Tuota tarvii hioa, jottei vastaavalla tavalla menetetä näyttävän
hypyn pisteitä, video!: https://www.youtube.com/watch?v=HjY9Xd4nQVE&feature=player_detailpage


3 rata käyntiin ja tässä oli "pyyntiä" pystysuoralla. Vasenta laitaa, reilusti kaasua ja sitten ilmassa hauskaa kikkailua ja voltilla pystyssä maaliin, puhdas 350p!

Video: https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=BT5svQu7bUc

Nopeusjakso sujui OK:sti, mutta näkyvyys ja myös yliteho rajoitti kaasusormen käyttöä. 50s jäi Kanttorille ajaksi, eli Black Bearin "riskillä vaan" suoritukselle
jäätiin 10s. Ei voi ainakaan väittää, että tallimääräys olisi voimassa!  ;D


5 radan 5 porteille menossa. Ihme valittamista, ettei muka autoo näe  ;D

6 rata tarjosi myös kivoja kikkoja ja lopussa 4 - 6 porttivälille lippaa, joka kuitenkin osoittautui kisassa haastavaksi.
Pisimmälle taisi Totte päästä 270p kohdille, mutta peruutus alussa verotti. Kanttorilla 240p ja ne jäivät yhdessä Öhköpötsin 240p kera pohjiksi, jaksopiste!

Huolimatta jatkuvasti ilmassa olleista "maxx paddleilla ei näe mitään" -teemasta, murrettiin tuo taika tällä kertaa!


Maxx Paddlet 1, Pantherit 2, 3, 4, 5 ja 6 sijalta löytyy seuraavat Maxx Paddlet.

Kanttori II toimii loistavasti ja "jerkkua" riittää. Näkyvyys maxxeilla ei ole optimi, mutta aina on olemassa mahdollisuus, kun luottaa tekemiseensä.
Jossain kohtaa varmasti Pantherit tähän TAI ennemmin tuosta ne omatekoiset tekoon nyt ennen suonenjokea?  ;)

Akkukulutus (ajoakkuna DualSky 5S 2250mAh 45/90C)
Radat 1-3......556
Radat 4-6......817 (50s nopeus)
Saku Sarka, RFOT, PNC, FIN