Säädin........................ | Castle Creations Mamba Monster |
Moottori...................... | Castle-Neu 2200 kv |
Vastari........................ | Futaba R603FS |
Ohjain......................... | Futaba Megatech 3PM 2.4GHz / Futaba Magnum 3PM 2.4GHz |
Akku........................... | 2 x Zippy Rhino 2350 mAh 4S1P rinnakkain |
Akuista irtoaa............... | 118 A jatkuva, 165 A purskeena (15 sek.) |
Servot........................ | 2 x Power HD 9660MG (20 kg/cm) |
Renkaat...................... | Pro-Line Maxx Paddle |
Vanteet...................... | Pro-Line 23mm White 1/2 Offset Standard Maxx Wheel |
Runko......................... | Autorata.com, alumiinipalkkirunko ja sileä alumiinipohjalevy |
Apurungot................... | Gorillamaxx G3R etu- ja taka-apurungot |
Pyöränripustus............. | Traxxas Revo 3.3 |
Liittimet...................... | Traxxas High Current |
Vetotapa.................... | Neliveto |
Keskitasauspyörästö..... | Hong Nor Super Torsen, itsetehdyillä ulostuloilla keskellä autoa |
Etutasauspyörästö........ | Hong Nor Super Torsen, itsetehdyillä ulostuloilla, joissa kiinteä drive cup. Välitys 13/43. |
Takatasauspyörästö...... | Hong Nor Differential, pikateräksestä tehdyillä ulostuloilla, joissa Traxxasin teräs drive cup. Välitys 13/43. |
Kardaanit.................... | Edessä ja takana RC4WD Punisher Shaft II 150-192 mm, porattuna 8 mm:n ulostuloille |
Vetoakselit.................. | Traxxas Revo 3.3 teräsvetoakselit |
Korit........................... | ABS muovista tehty Land Rover Defender Crew Cab 130 kori, jossa pyöräkotelot sovitettu 147 tuuman akselivälillä olevan Defender 147:n alustaan sopivaksi |
Värit........................... | 1. British Standard Middle Bronze Green 223, matta ja tutkasäteitä heijastamaton 2. Tangerine Orange (LRC 761), 50% himmennys |
Iskarit......................... | Traxxas GTR |
Spurri.......................... | Hong Nor 48T Mod 1 |
Pinjoni......................... | Robinson Racing 13T mod 1 |
Akseliväli:.................... | 458 mm (säädettävissä 456 - 479 mm) |
Pituus:........................ | 645 mm |
Leveys:....................... | 450 mm |
Korkeus:...................... | 260 mm |
Hyvältä vaikuttaa pituus. Pitkälti yli 50 cm autoja ei tohon hommaan kannata laittaa.
mistäs meinasit hankkia tuollasen moottoripukin, missä kone tulee yläpuolelle?
ja eikös moottorista saa sen pyörimissuunnan muutettua, ettei sitä tarvii miettiä?
Toisista moottoreista saa muutettua pyörimissuunnan toisista ei. Koitan pitäytyä sellaisessa, josta saa.
hiilettömässä sensorittomasta moottorista kun vaihtaa kahden johdon paikkaa keskenään, niin pyörii eri suuntaan, samahan toimii hiilellisen kanssa.Toisista moottoreista saa muutettua pyörimissuunnan toisista ei. Koitan pitäytyä sellaisessa, josta saa.
Käsittääkseni kaikista autokäyttöön soveltuvista moottoreista saa vaihdettua sen
vaihtamalla noparin-moottorin punasen ja mustan johdon keskenään.
Levyn alle sovitetaan diffipukki ylösalaisin siten, että diffin ratas nousee levystä läpi osin sen yläpuolelle.eikös tollanen ole aikas vika herkkä, vai tuleeko siihen joku suoja ympärille, maavara kärsii tollasessa pahasti.
eikös tollanen ole aikas vika herkkä, vai tuleeko siihen joku suoja ympärille, maavara kärsii tollasessa pahasti.
kuulostaa kyllä oikein mielenkiintoselta projektilta.
Juu Juu, tuo 2000kv tietämä lienee aika timmi tässä luokassa, vaikka riippuuhan se monesta.Kokeile, niin tiedetään ;D Ei vaiskaan, eikös siellä MM:n kyljessä lue 25V konkissa, taitaa olla kaikki komponentit jännitekestoltaan 25V, eli jää siihen pieni toleranssi vielä 18V akuilla. Nuo komponentithan on mitoitettu puolet isommalle jännitekestolle mitä käyttöjännite.
Tarkoitin juu 7S lifeä, lipo meneekin jo hieman hurjaksi ;D Mutta 7S lifen kestäis vissiin, mitenkä
osaatko sanoa, kestäiskö 4S lipolle modattu mamba max 5S lifeä? 4S lipo täytenä n. 16,9V ja
5S life siellä 18V tietämillä... jos siis ajaa max. 1min stinttiä?
Odotetaan rauhassa mitä vastaavat tilauksesta, ei tässä vielä kiirusta ole, ehtii suunnittelemaan
rauhassa, kun itelläkin pompsahti unliin auto, niin shokkiaika vielä käsillä ;D
Yläpuolelta madalletaan vähän dremelillä ja tehdään päälle kansi, joka sitoo tuon pukin noihin pitkittäisiin jäykisteisiin. Diffin ratas ei ihan mahdu jäykisteiden väliin, mutta eiköhän siihen mockupissa saada tilaa dremelillä ja lopulliseen palaan voidaan tehdä jyrsimällä.
Tässä meikäläisen projektissa alkaa olla aika vähän Revon osia, mutta kai tämä edelleen enemmän on Revo kuin mikään muukaan.
Mullahan oli kans samanlainen probleema, että spurri ei mahdu runkoplakkien väliin, mutta viilasin tarkasi 2mm per puoli pois, ja johan tuli hyvä!
Mielenkiintoista nähdä, miten toinenkin Gorillamaxx osainen projekti etenee.
Käsittääkseni se yleensä luokitellaan akseliston tai ns. valtaosa tekniikan mukaan.
Crawlingista tutut Clodin askeleilla olevat crawlerit on Clod-based buildeja.
Tämähän on siis Revo-based build.
Toisista moottoreista saa muutettua pyörimissuunnan toisista ei. Koitan pitäytyä sellaisessa, josta saa.
Käsittääkseni kaikista autokäyttöön soveltuvista moottoreista saa vaihdettua sen
vaihtamalla noparin-moottorin punasen ja mustan johdon keskenään.
Toisista moottoreista saa muutettua pyörimissuunnan toisista ei. Koitan pitäytyä sellaisessa, josta saa.
Käsittääkseni kaikista autokäyttöön soveltuvista moottoreista saa vaihdettua sen
vaihtamalla noparin-moottorin punasen ja mustan johdon keskenään.
Oikeestaan johtojen väreillä ei ole mitään merkitystä, kuhan vaihtaa 2 johtoa keskenään ristiin harjattomissa, se riittää.
Eikös siihen punisher saftiin, sais tehtyä kardaanista ne pallopäät, eli ensin ohentaa kardaanin sorvissa ja sitten poikkasee oikeaan mittaan, eli se pallopää tulis tuohon punisher saftiin kiinni, sitten sopeis tuohon keskitorseniin.
Tulipa tuolla toisaalla säännöistä keskustellessa mieleen idea, joka varmaan tuomitaan sääntöjenvastaiseksi alta aikayksikön ;)
Olen pohtinut ratkaisua, jossa akseliväli olisi helposti säädettävä ja auton pituutta voitaisiin säätää useampi sentti n. puolessa minuutissa. Tuo olisi 1:8 luokan autossa jo kokonsa puolesta varsin helppo toteuttaa useammallakin tavalla. Teoriassa varmaan onnistuisi vaikka sellainen ratkaisu, jossa akseliväliä voi säätää ajon aikana, mutta huomattavasti vahvemman ja helpommin toteutettavan ratkaisun voisi tehdä sellaisen, jossa pituussäätöä varten lyösättäisiin muutama kiristysruuvi, liutettaisiin runkoa lyhyemmaksi tai pidemmäksi ja lukittaisiin takaisin ruuveilla. Sopivilla koneistetuilla luisteilla ei pitäisi jäykkyyskään olla ongelma. Merkitsemällä suoraan runkoon pituusasteikon saisi säädön tehtyä helposti molemmilta puolilta saman verran, ajateltuna tämän projektin runkorakennetta. Revolutioniin tulevat punisher shaftit antavat säätövaraa yhteensä 84 mm pituussuunnassa, että siihen mittaa saisi ihan kivasti säätöä vaihtoehtoisille akseliväleille. Jos enemmän haluaa säätövaraan, niin punishereita on tarjolla myös lyhyempiä, jolloin akselivälin saisi jopa alle 400 mm:iin.
No jos nyt ensin saataisiin näillä nykyisillä suunnitelmilla auto tehtyä, niin pohditaan tätä sitten lisää myöhemmin sikäli kun akselivälin muuttamista kesken kilpailun ei kielletä sitä ennen.
Täällähän suorastaan kannustetaan tekemään tuo :)
Sekin vielä. Teoriaassa ei olisi paha sekään tehdä, mutta käytännössä toteutuksen vaatimukset muuttuvat silloin aika paljon. Sopivilla aktuaattoreilla ei kuitenkaan ollenkaan mahdoton. Toistaiseksi en kuitenkaan ole tekemässä tuota, kunhan heittelen muille ideoita. Toisekseen itse olen kyllä sitä mieltä, että ajonaikana muutettava akseliväli alkaa olla jo samansuuntainen apu kuin nelipyöräohjaus.
Sekin vielä. Teoriaassa ei olisi paha sekään tehdä, mutta käytännössä toteutuksen vaatimukset muuttuvat silloin aika paljon. Sopivilla aktuaattoreilla ei kuitenkaan ollenkaan mahdoton. Toistaiseksi en kuitenkaan ole tekemässä tuota, kunhan heittelen muille ideoita. Toisekseen itse olen kyllä sitä mieltä, että ajonaikana muutettava akseliväli alkaa olla jo samansuuntainen apu kuin nelipyöräohjaus.
Juu ei tietenkään ajon aikana saa mennä autoo räpläämään.
Sekin vielä. Teoriaassa ei olisi paha sekään tehdä, mutta käytännössä toteutuksen vaatimukset muuttuvat silloin aika paljon. Sopivilla aktuaattoreilla ei kuitenkaan ollenkaan mahdoton. Toistaiseksi en kuitenkaan ole tekemässä tuota, kunhan heittelen muille ideoita. Toisekseen itse olen kyllä sitä mieltä, että ajonaikana muutettava akseliväli alkaa olla jo samansuuntainen apu kuin nelipyöräohjaus.
Juu ei tietenkään ajon aikana saa mennä autoo räpläämään.
OT:No eipä sitä säännöissä vielä ole kielletty. Eli ts. sallittu niin kauan kunnes kielletään.
Tässä alkaa tulla kiire tuon auton kanssa, jos ei ala pikavauhtia laittamaan sitä kasaan, mutta vielä koitetaan ehtiä ensimmäiseen kisaan mukaan tällä autolla.
Hyvältä ja voimakkaalta peliltä vaikutti rinteessä.
Vielä kun keulimista sais vähän rajotettua, niin suuri haastaja olis luvassa.
Laatukamaa nämä Monsterit. Auto olisi muuten kasassa ja piti ajaa pieni testikierros, että kaikki toimii, niin Monsteri ei inahdakaan. No onhan tässä vielä monta tuntia aikaa huomiseen ja Säkylään lähtöön...
Laatukamaa nämä Monsterit. Auto olisi muuten kasassa ja piti ajaa pieni testikierros, että kaikki toimii, niin Monsteri ei inahdakaan. No onhan tässä vielä monta tuntia aikaa huomiseen ja Säkylään lähtöön...
Täähän alkaa olemaan jo huolestuttavaa :( Koskakohan oma kosahtaa...
Auto alkaa olla aika hyvissä säädöissä, kun vaan olisi kuskitkin. Molempien kuskien ajamisessa näkyy kokemattomuus, joskin itselläni huomattavasti enemmän. Harjoitusta vaan lisää, niin kyllä se siitä alkaa luistamaan. Itselläni tosin tavoitteena vain saada sen verran tuntumaa autoon, että pystyn säätämään ja kehittämään sitä eteenpäin ja ykköskuskin tehtävä olisi sitten pyrkiä kiilaamaan palkintopallille. Vielä ollaan vähän turhan kaukana, mutta kun tyhmät virheet saadaan pois, niin sitten voisi tulla jo tulostakin.
Jakso | PaulJr | sijoitus | Penguin | sijoitus |
1. | 330 | 6. | 290 | 9. |
2. | 120 | 12. (11.) | 270 | 5. (8.) |
3. | 180 | 5. (11.) | 160 | 7. (6.) |
4. | 342 | 2. (8.) | 276 | 7. (6.) |
5. | 250 | 7. (8.) | 230 | 10. (7.) |
6. | 0 | 12. (10.) | 180 | 2. (5.) |
Yhteensä | 1222 | 10. | 1406 | 5. |